Close
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 47
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    היי חברים,אני מנסה לפתור את הבעיה,הגיפ מושך חזק ימינה ברגע שעוזבים את הגז,כמובן שמורגש ככול שהמהירות גבוה יותר
    בדקתי מירכוז של הסרן על הבורג סנטר של הקפיצים,אך הם יושבים היטב...
    יש רעיונות?

  2. #2
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,048

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    בושינגים של הקפיצים.
    גם מאחורה.
    תושבות מנוע.

  3. #3
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    Quote Originally Posted by איל מ View Post
    בושינגים של הקפיצים.
    גם מאחורה.
    תושבות מנוע.
    בשיניים הוחלפו לפני מס חודשים,אלו בושינגים של רוביקון אקספרס,מתגרשים,אין משם חופש,
    ותושבות מנוע החלפתי לאדומות מפוליאורטן לפני שנה,אז הם גם תקינות.

  4. #4
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    Posts
    23,243

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    כשמתגרשים, דווקא יש הרבה חופש. החופש הזה יקר..... אבל אין לו מחיר.
    ומשהו אחר לגמרי, הדבר הראשון שעולה זו הבדיחה הישנה על ג'יפים: זה קורה בעיקר 200 מטר לפני תחנת דלק, נכון?............

    תושבות של הנדנדות בשילדה? ( "6") הוחלפו? וידאת שה-6ים תקינים ולא שבורים?....
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  5. #5
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    כן כשהחלפתי את הבושיניגים בקפיצים,הכנתי ששת חדשים מקפיץ ככה שכרגע הם באותו גודל כמו הבושיניג של הקפיץ
    )2.5") והם מחוזקים היטב.

    - - - Updated - - -

    חחחהכוונה מתגרזים,לא מתגרשים...
    כשמתגרזים יש סיכוך טוב.ואז גם לא מתגרשים.

  6. #6

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    לא מכיר ג'יפים אבל
    אולי לוקר (נועל טבור) אחד תפוס/נעול והשני משוחרר?

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  7. #7
    חבר רשום ש01's Avatar
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    בין הכרמל לים
    Posts
    3,263

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    ניסית לגעת בג'אנט אחרי נסיעה?
    הוא חם?
    יכול להיות שהברקס מעט תפוס ואז כשלא מועבר כוח, הוא מושך הצידה?
    (קדמי ימין או אחורי שמאל)
    יועץ וממונה בטיחות וכיבוי אש, מדריך עבודה בגובה.
    0544830630,
    [email protected]

  8. #8

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    נשמע לי כמו בעיית מתלים.
    אבל אם כבר בדקת הכל כולל לחץ אויר בגלגלים, אז הבלמים זה הבאים בתור כמו שנכתב.
    אבל תבדוק שוב את כל חיבורי הקפיץ.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  9. #9
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    בלמים לא תפוסים ,בדקתי.
    לוקר תפוס זה רעיון,תכף אבדוק.
    עשיתי בדיקה על מכונת כיוון פרונט,היו מגלים עם משהו עקום במתלים?
    אי מקבילות של הסרן?

  10. #10
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    וואו!עכשיו מדדתי הפרש של 25 מ"מ בין הגלגלים!ואני גם רואה שהנדנדה נוטה הצידה!

  11. #11

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    מנוע אורכי, זה בגלל ציר התנועה של המנוע.
    מהמר על תושבות מנוע

  12. #12
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    טוב,לאחר בדיקה של המרווחים של הסרנים,הם מקבילים(כמעט) ,סטייה של 2 מ"מ.
    קודם בדקתי בין גנט לגנט,אז הייתה סטייה של 25 מ"מ כניראה שלא מדדתי כראוי


    התושבות מנוע נראות נהדר.
    הדבר היחידי שאני חושד זה שהנדנדה יושבת על הצד.
    החורים בקפיץ לא אובלים.
    אובד עצות...

  13. #13
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,132

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    פטנט שלמדתי ממכונאי, מצריך 2 אנשים:

    אחד יושב בכסא הנהג, לוחץ חזק על הבלמים ובמקביל משתמש במנוע לנסות להניע את הרכב קדימה (הבלמים צריכים לנצח), כך מספר פעמים בעוד האדם הנוסף עובר חיבור אחרי חיבור לחפש חופשים.

    בהצלחה
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  14. #14

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    אצלי - קיט חדש רוביקון אקספרס , בושינגים חדשים - באוזן הקבועה כאלו עם שרוול מתכת פנים וחוץ , מוכנס עם פרס .
    בנדנדות פוליאוריטן עם שרוול פנימי .
    לאחר מספר חודשי נסיעה - אותה התופעה בדיוק - עזיבת גז - הסיקס מושך ימינה .
    האמת - לא חשדתי בבושינגים ( חדשים , בקושי 2000 ק"מ ) .
    בקיצור - שני הבושינגים הקדמיים הקבועים היו מפוררים בייחוד הימני .
    גם אצלי סחורה "איכותית" .

    אילן

  15. #15

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    Quote Originally Posted by נדב42 View Post
    פטנט שלמדתי ממכונאי, מצריך 2 אנשים:

    אחד יושב בכסא הנהג, לוחץ חזק על הבלמים ובמקביל משתמש במנוע לנסות להניע את הרכב קדימה (הבלמים צריכים לנצח), כך מספר פעמים בעוד האדם הנוסף עובר חיבור אחרי חיבור לחפש חופשים.

    בהצלחה
    לא צריך תקלה כדי לעשות ברנאאוט......
    זה מותר, לגיטימי, ואפשר להנות מזה גם בלי תירוצים (נכתב על ידי מי שאף אחת משלוש המכוניות שלו, שתיים מהן הנעה אחורית, לא מסוגלות לברנאאוט וזה מבאס)

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  16. #16
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    כרגע צפון
    Posts
    219

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    Quote Originally Posted by יונימוג אדום View Post
    אצלי - קיט חדש רוביקון אקספרס , בושינגים חדשים - באוזן הקבועה כאלו עם שרוול מתכת פנים וחוץ , מוכנס עם פרס .
    בנדנדות פוליאוריטן עם שרוול פנימי .
    לאחר מספר חודשי נסיעה - אותה התופעה בדיוק - עזיבת גז - הסיקס מושך ימינה .
    האמת - לא חשדתי בבושינגים ( חדשים , בקושי 2000 ק"מ ) .
    בקיצור - שני הבושינגים הקדמיים הקבועים היו מפוררים בייחוד הימני .
    גם אצלי סחורה "איכותית" .

    אילן
    אתה מתכוון לבושינגים הקדמיים בסרן האחורי?
    אני חושד משום מה בנדנדות,אחת מהן נוטה החוצה..
    אבל אתה שכנעת אותי לבדוק שוב את הבושינגים.

    - - - Updated - - -

    ושוב בדקתי עם מטר את המרחקים בין הגנטים,ולא בין הסרנים,עם הגה ישר כמה שניתן,ועדיין יש הבדל של 20 מ"מ...
    אני שוקל לפרק שוב את הקפיצים מהרכב ולבדוק את הבושינגים כמו שצריך...

  17. #17
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,132

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    לא צריך תקלה כדי לעשות ברנאאוט......
    לא צריך ברנאאוט, אפשר קצת פחות
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  18. #18
    חבר רשום yoni_0000's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    אשדוד
    Posts
    2,732

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    ולמה דווקא ימינה? זה מעניין... כיוון הסיבוב של שרשרת ההינע הוא נגד כיוון השעון במבט כלפיי כיוון הנסיעה (מאחורה כלפי הקדימה). כשאתה תחת תנועה קבועה או תאוצה הדרייבשאפט מנסה "לסובב" את הסרן סביב צירו של הדרייבשאפט.. כאילו דורך קפיץ. מה שקורה הוא שהסרן האחורי זז בכמה מ"מ ימינה תחת תנועה (קפיץ ימני נסגר קלות, קפיץ שמאלי נפתח קלות). כשאתה מוריד את הרגל מהגז ה"קפיץ" משתחרר, הסרן האחורי חוזר למרכז ובעצם זז שמאלה, ולכן הרכב פונה ימינה. אני מתערב שתחת תאוצה חזקה אתה ממש יכול להרגיש את החלק הקדמי שמאלי מתרומם.

    לעניינו של דבר, זה קשור ישירות למתלים וכמראה מאחורה.. נדנדות גבוהות, בושינגים גמורים, ברגים לא מחוזקים, יובולטים עייפים, קפיץ עקום, קלינים שבורים.. משהו באזור הזה.
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.

  19. #19

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    תגובה שמצאתי ברחבי האינטרנט:

    Wow, all those posts and no one posted the correct answer.

    It is due to the drag link geometry, not frame flex..

    When you accelerate, the front end rises up. This means that the angle of the drag link gets steeper, which pulls the steering to the left.

    When you decelerate, the front end dives, and pushes the steering to the right.

    The more steeply angled your drag link, the worse the problem.

  20. #20

    Default תגובה: הגיפ מושך ימינה כשעוזבים את הגז

    זו תופעה שנקראת באמפ-סטיר.
    זה לא משהו שמתחיל יום אחד. מדובר בתופעה שנובעת מחוסר התאמה בין גאומטריות ההיגוי והמתלים למשל אחרי הגבהה.

    אסף.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

Page 1 of 3 123 LastLast

Similar Threads

  1. רכב מושך ימינה
    By פיני ד in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 45
    Last Post: 23-09-20, 23:49
  2. סמוראי מושך ימינה
    By morco-samurai in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 56
    Last Post: 21-08-18, 13:45
  3. הג'יפ מושך ימינה
    By vardi in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 4
    Last Post: 24-04-11, 17:20
  4. מושך ימינה
    By ארזטויטו in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 6
    Last Post: 07-01-09, 09:25
  5. מושך ימינה
    By golan tishbi in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 2
    Last Post: 23-08-08, 09:48

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •