Close
Results 1 to 15 of 15
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    141

    Default החלפת ליברטי בwj/xj

    עברה בי המחשבה להחליף ליברטי בxj או wj
    כמה אני אתחרט על זה ואיזה דגם עדיף?
    אשתי נוסעת עם הרכב 5 דק לעבודה ובשבתות יוצא לטייל.

  2. #2
    חבר רשום Saar's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    Posts
    5,530

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    5 דקות יכולות להיות הרבה מאוד זמן
    אם הרכבים סטנדרטיים, שניהם חביבים וה wj יפנק יותר כרכב יומיומי.
    מעל 2" ה wj יהיה נוח משמעותית.

  3. #3
    חבר רשום grand's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    רחובות
    Posts
    3,060

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    שניהם כבר רכבים ישנים יחסית עם 2 טסטים בשנה וסיכויים די קטנים למצוא אחד שחוקי לכביש וגם שיתנהג יפה בשטח, מבין שניהם ה xj יותר צפוף ופחות נוח, אך עם הרבה קסם ואופי וגם נדיר יותר במחוזותינו, דבר שגורם לו להיות יקר ונחשק יותר, באופן כללי ה wj נותן יותר, יותר כח, יותר נוחות ולא פחות עביר, חישמול יתר פלוס חיווט אמריקאי מפוקפק עלול לגרום למפח נפש, זה נכון גם ל xj ובתכלס לכל רכב אמריקאי מזדקן.

    Sent from my SM-A528B using Tapatalk

  4. #4
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,132

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    מתבקש להוסיף גם zj לאופציות..

    הגראנדים גדולים ומפנקים יותר, אבל גם יותר מועדים לתקלות קטנות שאינן משביתות.

    בכל מקרה מדובר ברכבים אמריקאיים ישנים, ורובם ממוחשבים, על כל המשתמע מכך.

    מומלץ בחום להתארגן על סורק או דונגל שמאפשר להתחבר למחשב ולהבין למה (הפעם) נדלקה נורית check engine. ב- wj זה יכול לקרות אפילו אם הוצאת את הגלגל הרזרבי מהבגאז׳ לטובת הובלה או מקום לכלב...

    לדעתי ההבדלים הגדולים הם לא בין צירופי האותיות, אלא בין רכבים ספציפיים. אצלי בחנייה יש xj מוגבה על צמיגי 33, ובמושב השכן יש xj במצב קרוב לסטוק - הפערים ביניהם בחוויית הנסיעה גדולים בהרבה מאשר ההבדלים בין xj/zj/wj כאשר כולם במצב סטוק או עם שיפורים דומים.

    שורה תחתונה: אם אישתך היא זו שתיסע ברכב ביומיום, אפילו אם רק 5 דקות, היא זו שצריכה לבחור. דאג שהיא תנהג בכל רכב מועמד ותן לה להחליט.
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  5. #5
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,132

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    אה, ועוד דבר: רוב ה- XJ בארץ הגיעו עם מנוע בנזין 4 ליטר, אותו מנוע וותיק 6 צילינדרים בטור שיש בסופה. בגראנדים יש מגוון רחב יותר של מנועים, כולל מנועי V8 שישאירו לך חיוך בכל ליטוף של דוושת הגז, וחור בחשבון הבנק בהתאמה. זה לא שהם צורכים הרבה יותר ממנועי ה- 4 ליטר, הם פשוט מפתים יותר להניח משקל רגל על הדוושה ...
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  6. #6
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    141

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    תודה חברים עזרתם לי!
    ומה לגבי פרשת הגלגל שיוצא לטייל בסרן האחורי בXJ?
    משהו שקורה לעיתים קרובות?

  7. #7

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    ה-XJ הצעיר ביותר הוא בן 22 - לא יודע אם זה הרכב הנכון ביותר לאישה.
    מבחינת עבירות, XJ מקורי/2 אינץ' זה פשוט רכב מסורס לעומת היכולות המצויינות של הרכב שעולים להגבהה של 3.5-4.5 אינץ'.
    מצד שני הגבהה שכזו פוגמת בנוחות בצורה דרסטית, בגלל הזרועות הקצרצרות שמחברות את הסרן הקדמי למרכב.
    אפשר כמובן לתקן את זה על ידי קיט של זרועות ארוכות שמחזירות את הרכב לנוחות המקורית (שגם היא לא להיט), אבל מדובר בסכום שמתקרב ל5 ספרות רק עבור קיט הזרועות.

    הגראנדים יהיו מפנקים הרבה יותר, אבל הם גם מורכבים יותר ובעיני הם רכבים 'חלביים' ולא מעניינים במיוחד (בלי לפגוע באף אחד)

    לעניין הצירייה המטיילת:
    ב-XJ (וגם בעוד ג'יפים מהתקופה) הגיע סרן אחורי חלשלוש מסוג דנה 35 עם תפיסה שנקראת C-Clip עבור הציריות - בפועל, שבר צירייה גורם לה לצאת לטייל.
    הרבה בעלי XJ (גם אני) טיילו עם הסרן המקורי על צמיגי 31 והכל עבר בשלום.
    הפתרון הנכון ביותר שנפוץ מאוד בXJים בארץ הוא החלפת הסרן לדנה 44 מסופה (שהוא בעל רוחב זהה) או דנה 60 אם הרכב הולך להיות רכב עבירות.

  8. #8
    חבר רשום Saar's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    מתחת לג'יפ או מול המחשב
    Posts
    5,530

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    11 שנים עם xj , חלקן הגדול על 245/75/16 (31), לא נעול.
    לא שברתי ציריה.
    לעומת זאת, חבר נעול עם אותו סטאפ, שבר.
    אפשר להחליף לציריות מחוזקות.
    אפשר להחליף לדנה 44.
    אפשר לקנות גראנד שהוא זול יותר ולא סובל מהבעיה (אבל הוא פחות "קול" ויש לו צרות אחרות)

  9. #9
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    141

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    עשיתי סיבוב על XJ מוגבה ,לא הכי נוח בלשון המעטה.
    עכשיו צריך לבדוק WJ ולהרגיש את ההבדל

  10. #10
    חבר רשום איל מ's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    Posts
    13,048

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    לא נוח תלוי בהרבה פרמטרים.
    רובם נובעים מאיזה שעטנז עשה הבעלים.

  11. #11
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,132

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    Quote Originally Posted by sasson View Post
    עשיתי סיבוב על XJ מוגבה ,לא הכי נוח בלשון המעטה.
    עכשיו צריך לבדוק WJ ולהרגיש את ההבדל
    ההגבהה מאוד משפיעה על הנוחות, חשוב להשוות תפוחים לתפוחים - כלומר רכבים באותו גובה ועדיף בגובה שאתה מתכנן לעצמך - כדי להחליט איזה דגם נכון לך.

    ומשזה נאמר - גם בגובה שווה, גראנד יהיה יותר נוח. השאלה מה יהיה מתאים לך ועל זה רק אתה יכול לענות אחרי שתתנסה קצת.
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  12. #12
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    141

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    Quote Originally Posted by נדב42 View Post
    ההגבהה מאוד משפיעה על הנוחות, חשוב להשוות תפוחים לתפוחים - כלומר רכבים באותו גובה ועדיף בגובה שאתה מתכנן לעצמך - כדי להחליט איזה דגם נכון לך.

    ומשזה נאמר - גם בגובה שווה, גראנד יהיה יותר נוח. השאלה מה יהיה מתאים לך ועל זה רק אתה יכול לענות אחרי שתתנסה קצת.
    תודה!
    הWJ מגיע עם qd2?

  13. #13
    חבר רשום נדב42's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    בסוף מערב
    Posts
    11,132

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    צריך לבדוק פרטנית כל רכב מועמד.
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  14. #14
    חבר רשום שגיא S's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Be'Er Sheva`, Hadarom, Israel, Israel
    Posts
    3,708

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    אני רק אגיד שמניסיוני המועט כצופה מהצד (ולא בעלים של אחד כזה), אם שומרים WJ או XJ בתחום החוקי לגמרי (צמיגים במידה מקורית, הגבהה עד 2", אז הפער מהליברטי לא כזה גדול אם בכלל.

    ליברטי משופר בצורה זהה ל-XJ או WJ, לא יישאר מאחור בכל המסלולים הרגילים לטיולים.
    אם כבר עושים נעילות (אחורה ו/או קדימה)..אז הפער נעלם כמעט בכלל ולא תישאר מאחור.

    אם אתה מתכנן כמריר/עדשה וכו' - אז WJ או XJ ותצטרך להשקיע הרבה כסף כדי שבאמת יצלחו את האתגרים האלו בצורה טובה.

    בכביש אגב - ליברטי יהיה יותר טוב מהם.
    2 נעילות - לאט לאט - ולעלות

  15. #15
    חבר רשום grand's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    רחובות
    Posts
    3,060

    Default תגובה: החלפת ליברטי בwj/xj

    ה wj נוח משמעותית, בעצם אולי זה הגיפ תוצרת jeep הכי נוח שיוצר אי פעם, יש לו qd ולא qd2 שהורכב על דגמים נבחרים של wk, הוא לא פראייר בכלל, גם עם 2 אינץ וצמיגים נורמליים יעשה כמעט כל מסלול טיול.
    הבעיה כאמור זה למצוא אחד שמור ומטופל שלא נשחט או שבור.

    Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Similar Threads

  1. למה ליברטי!?!?
    By hadtomer in forum פורום Readers Rides
    Replies: 116
    Last Post: 09-08-22, 20:24
  2. ליברטי למכירה
    By ישרא in forum לוח מודעות רכב שטח וג'יפים למכירה
    Replies: 1
    Last Post: 18-01-21, 11:57
  3. החלפת רצועת טיימינג בג'יפ ליברטי 2008
    By Avi Kalvo in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 0
    Last Post: 02-09-15, 22:44
  4. ליברטי?????? מי אמר ש.......
    By grand in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 3
    Last Post: 07-11-04, 23:41

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •