שעונים דשבורד ישראלי

Thread: שעונים דשבורד ישראלי

  1. geva dover's Avatar

    geva dover said:

    Default שעונים דשבורד ישראלי

    אהלן,
    סופה ארוכה שנת 95, חדשה אצלי, השעונים כמעט כולם מזייפים ( צירפתי תמונה שלהם)
    ראיתי באמזון קישור לסט שעונים של בוש ( מצ"ב קישור)
    https://www.amazon.com/Bosch-SP0F000...%2C273&sr=8-19

    רציתי להחליף את המקוריים במקום המקורי בדשבורד הישראלי ( לא דשבורד yj).
    יתאים? לא יתאים? מומלץ או לא? יש למישהו ניסיון עם סט שעונים אחר( אם בצלזיוס אז בכלל) עדיפות לכאלה שישבו בדש במקום הישנים
    תודה

    Sent from my SM-G988B using Tapatalk
    טראנו 97->היילקס 95->פראדו בנזין 2003-> היילקס 2014-> CJ8 88-> סופה ארוכה
     
  2. נדב42's Avatar

    נדב42 said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    אם כולם מזייפים, אולי זו בכלל בעיית מתח או מינוס ?
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן
     
  3. דרור ברלי's Avatar

    דרור ברלי said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    השעונים המקוריים של פאריה הם דרעק, אבל זה לא העניין היחיד.
    מאחורי השעונים יש לוח עם מעגל מודפס באיכות מחורבנת להפליא שאחראי להמון תקלות ושיגועים.

    רבים עוברים לדשבורד רנגלר YJ איכותי יותר ומרוויחים ככה גם שימוש בצמת דשבורד של YJ שניתן להשיג באמריקה במצב טוב (להבדיל מצמת תע"ר שכבר אין למצוא חדשות או במצב טוב וגם אם תמצא, הן ישנות ומתפוררות). הדשבורדים האלה + צמה וחלקים נלווים הם הוצאה רצינית (עד שכל החלקים להסבה יגיעו לידיך בישראל, תיפרד מכמה וכמה אלפי שקלים).
    אבל לטעמי האישי זו טעות, כי הסופה היא בריה ייחודית וכבר הגיעה למעמד של רכב כמעט קלאסי - ולדעתי מוטב לשמר את החלקים בעיצוב הישראלי המקורי כמו מסכה קדמית ודשבורד, במיוחד אם הוא שלם ובמצב פיזי טוב ואסתטי (מכל בחינה שימושית וארגונומית הוא עדיף מאות מונים על דשבורד YJ מקורי, אבל זו רק דעתי).
    תשקול להחליף לשעונים מכניים איכותיים. VDO למשל.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
     
  4. geva dover's Avatar

    geva dover said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    הוא ישראלי במצב סביר, לא שבור אבל לא חדש.
    האמת שלא פתחתי אותו לראות מה קורא מאחורה ולא בשקתי עדיין מינוס אלא ישר הלכתי על החלפה ששם אפרק ואבדוק הכל.
    בעתיד יש תוכנית לעשות חידשות לדשבורד ע"י הכנת שבלונה מהמקורי ולייצר זהה חדש אבל עד אז בא לי שהמחוגים לא ישחקו כל היום ולהיךטר מכל האפטר מרקט שתקעו לי בכל מיני פינות.

    אני גם מעדיף את הישראלי על הyj יותר פרקטי ונוח לטעמי.

    דרור/נדב אשמח אם תוכלו להכווין ולעזור לי עם הסיפור של הלוח הזה שאתם מספרים עליו ובדיקת מינוסים חשמליים לבנתיים

    Sent from my SM-G988B using Tapatalk
    טראנו 97->היילקס 95->פראדו בנזין 2003-> היילקס 2014-> CJ8 88-> סופה ארוכה
     
  5. דרור ברלי's Avatar

    דרור ברלי said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    דשבורד תע"ר במצב חיצוני מקורי שלם ללא שברים וחלקים חסרים וקידוחים למיניהם זה כבר ממש לא נפוץ.
    אם זה המצב אצלך, שמור עליו היטב! זו קלאסיקה שאין למצוא כמוה עוד.

    הכי טוב להיפטר מהלוח המודפס ולהחליף את כל השעונים המחורבנים של פאריה למכניים איכותיים.
    קל לדבר באוויר, לא בטוח שקל (וזול) לבצע - אבל אם יבוצע נכון, השדרוג יהיה תהומי.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
     
  6. geva dover's Avatar

    geva dover said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    מסכים לגמרי לגבי השינוי.
    כרגע אוסף מידע על הסיפור
    אחכ אלקט חלקים וברגע שיפורק הדשבורד אשלח אותו לתיקון/ ייצור של אחד חדש מיציקה.

    כרגע בעיקר מנסה להבין את העסק, כי השעונים מחרפנים אותי.
    איפה אני אמור למצוא את המינוס שמאזין אותם?

    Sent from my SM-G988B using Tapatalk
    טראנו 97->היילקס 95->פראדו בנזין 2003-> היילקס 2014-> CJ8 88-> סופה ארוכה
     
  7. דרור ברלי's Avatar

    דרור ברלי said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    למה אתה משוכנע שכולם מזייפים?

    תתחיל מבדיקה עם שעונים מכניים חיצוניים של חום מנוע ולחץ שמן - שני החיוויים היותר חשובים מבחינתנו.
    בדיקה שאני ביצעתי אצלי בזמנו העלתה שמחווני חום מנוע ולחץ שמן די מדוייקים.
    הבעיה העיקרית של מחוון לחץ השמן היא היוניט שלו, שמתעייפת עם הזמן ואז הוא מתחיל לרצד ולהשתגע/להיתקע. קל מאוד להחליף אותה ואם כבר אז להחליף למשהו איכותי ולא ליוניט המקורית באיכות זבל שנמכרת ע"י ספקי החלפים לג'יפים.

    מד הדלק בהחלט עלול לזייף ואחרי תקיעה אחת או שתיים ללא דלק אתה תלמד לא להאמין לו אלא לאפס ספידומטר בכל תדלוק - ולתדלק שוב אחרי מס' קילומטרים מסוים שבין 300 ל-400 ק"מ, תלוי בתקינות הג'יפ, במנעד השימוש (עירוני/בינעירוני/שטח) ובצורת הנהיגה שלך.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
     
  8. geva dover's Avatar

    geva dover said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    יש שעון שמן נוסף ברכב שמדייק יחסית (מנוע קר 60 PSI, מנוע חם 40 PSI), יש שעון חום נוסף שנאמר לי שמזייף אבל פחות מהמקורי.
    מתח מצבר גבוהה בצורה שלא הגיונית
    דלק מזייף חבל על הזמן, הבעלים הקודם אמר לי סביב ה 330-350 קמ לתדלק אבל לא רוצה להסתמך על זה. אם בסיקס החלפתי בשביל קריאה מדוייקת אין סיבה שגם פה לא אעשה את זה
    אני פדנט, רוצה להעיף את האפטר מרקט הזולים האלה ולהחליף את המקוריים שיראה יותר טוב בעיני, כמה שאני מתכנן להחליף את כל המתגים הישנים לחדשים ויפים וכו'..

    יכול להיות שנדב צודק וזו באמת בעיית פלוס/מינוס אבל עדיין רוצה להחליף את כלל החיישנים ושעונים ( אם למישהו יש קישור לכאלה חדשים מדוד אמאזון או מקטים אשמח)
    טראנו 97->היילקס 95->פראדו בנזין 2003-> היילקס 2014-> CJ8 88-> סופה ארוכה
     
  9. דרור ברלי's Avatar

    דרור ברלי said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    אתה תחליף לשעוני אפטרמרקט איכותיים. יעלה קצת כסף אבל אם אתה מתכוון להחזיק את הג'יפ את תקופה ארוכה, אז בהחלט שווה.

    הסופות נכנסות לשלב ה"קלאסי" בחייהן, המודלי םהראשונים כבר עם רישוי-אספנות רשמי למי שמעוניין בזה, ואם רוצים לשמר את האוטו הנפלא הזה לעתיד (וזה הולך להיות פריט אספנים ייחודי שאין ולא יהיה כמוהו) אז ממש שווה לסגור את הפינה הזו.

    לי אין מושג בחשמל, אבל מנסיוני אני יודע שאת הלוח המודפס אין טעם לנסות לתקן. זו תוצרת ישראל במירעה ואחרי 30 שנים באבק ובחום וברטיבות הדפסת הנחושת מתקלפת/נמחקת/מתפוררת, יש מצב שכל הלוח יתפורר לך בידיים ברגע שרק תיגע בו.

    לצורך פלסטר זמני (שבהחלט יכול להחזיק מעמד זמן רב), חשמלאי טוב וסבלני מהדור הישן אולי יכול לעשות לך סוג של סדר שם.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
     
  10. geva dover's Avatar

    geva dover said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    אז היום בהנעה זה קרה ( השעון קיבל שפריץ שמן)..
    מה שמוזר לי שהשעונים המקוריים אמורים להיות חשמליים, אז למה בשלי יש שמן?
    אשמח לדעת מה זה מבשר..
    מחר כנראה יפורק הדשבורד לבדיקה

    Sent from my SM-G988B using Tapatalk
    טראנו 97->היילקס 95->פראדו בנזין 2003-> היילקס 2014-> CJ8 88-> סופה ארוכה
     
  11. Aviv-T's Avatar

    Aviv-T said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    Quote Originally Posted by דרור ברלי View Post
    אתה תחליף לשעוני אפטרמרקט איכותיים. יעלה קצת כסף אבל אם אתה מתכוון להחזיק את הג'יפ את תקופה ארוכה, אז בהחלט שווה.

    .
    אהלן דרור - האם אתה מכיר סט שעוני אפטר מרקט שיתאימו? אפילו פירמה מומלצת כלשהי.

    כמובן שהשאלה היא לכולם - האם יש סט כלשהו שיתאים לשעון של הסופה?

    תודה

    Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
     
  12. הכוכב הכחול said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    Quote Originally Posted by Aviv-T View Post
    אהלן דרור - האם אתה מכיר סט שעוני אפטר מרקט שיתאימו? אפילו פירמה מומלצת כלשהי.
    כמובן שהשאלה היא לכולם - האם יש סט כלשהו שיתאים לשעון של הסופה?
    תודה
    Quote Originally Posted by דרור ברלי View Post
    תשקול להחליף לשעונים מכניים איכותיים. VDO למשל.
    ...
     
  13. asafk's Avatar

    asafk said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
     
  14. Aviv-T's Avatar

    Aviv-T said:

    Default תגובה: שעונים דשבורד ישראלי

    Quote Originally Posted by הכוכב הכחול View Post
    ...
    צודק, לא שמתי לב, תודה

    Sent from my Pixel 7 using Tapatalk