אשתדל לפרט. ביום ראשון אחרי הגשמים סלעי הגיר בחורשן היו ספוגים כהלכה וחלקלקים מאוד. במעלה סמ"ש ירוק שיוצא דרום מזרחה מחניון אלונה שמתחת לב"ש, לא בהתחלה אלא אחרי העיקול ימינה והפיצול מהשחור, זו אמנם עליה אבל בימים יבשים אפשר אפילו בלי 4X4, הבהמה רקדה וקפצה כעיזה פזיזה משל הטרופר חשב שהוא ג'ימני, ורק אחרי הורדת אוויר נוספת והרבה התעקשות ותנופה עלתה עם המון מחאה גליצ'ות ותמרונים (צמיגי טויו MT 31 חדשים, בלי נעילות).
בערב נסיעה מנהלתית כ-20 ק"מ בכביש והכל בסדר.
היום באמצע נסיעה בכביש אני חש דפיקות חזקות, עוצר מייד. הממצאים:
- גלגל שמאל קדמי כל האומים משוחררים בין 1/8 ל- 1/4 סיבוב.
- גלגל ימיני קדמי 4 משוחררים כ-1/16 עד 1/8 סיבוב ואחד חסר לגמרי.
- גלגלים אחוריים במ"פ (הכל בסדר).
מודה שכשמילאתי אוויר ביציאה מהשטח היה גשם חזק ולא בדקתי כלום.
רקע: 4 צמיגים הוחלפו לפני כחודש. יתכן שלא סגרו מספיק חזק בצמיגיה, ורק הלחצים של ה"ריקוד" שחררו את האומים? בדרך כלל הם סוגרים בלי חשבון.
אני צריך להבין אם יש לי תקלה וצריך לבדוק את הגוז'ונים או להחליף אומים או שמה שקרה, קרה, וללמוד לבדוק תמיד ביציאה מהשטח. אבל למה הכל היה בסדר 20 ק"מ מנהלתיים אתמול?
הרכב עם 216KKM ואצלי כחודשיים. יש לוקרים ידניים אם זה משנה, שתופעלו כמובן.
תודה רבה!
התשובה הקצרה כן. לכן כתוב ביציאה מהפנצ'ריה לבדוק אומי גלגלים לאחר נסיעה ראשונה.
התשובה הארוכה היא שאם התופעה חוזרת סביר שהידקו את הברגים חזק מדי והם התארכו ובדרך להיגזר.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
בנוסף למה שאסף רשם, יתכן וגם מהנסיעה עם ״הבומים״ נוצר נזק לתבריגים של האומים
שווה לבדוק ואם יש חשש להחליף, זה עבודה די פשוטה לבד
Sent from my iPhone using Tapatalk
איך תבדוק? רק עם מד מומנט אחרת זה עלול למתוח מדי ההברגה.
היה כאן לא מזמן שרשור איכותי שהסביר על הסיכון להידוק האומים כבדיקה תכופה מדי, ועל ההבדל בין מומנט עם גריז וללא גריז, האם אצלך שמו גריז והדקו כאילו אין גריז?
לא שמו גריז, ויתכן שלקחו את הבקשה שלי לא להדק מעבר לנדרש ברצינות.
בינתיים נכנסתי לחנות חלפים והחלפתי לפי התור את האומים שנראו שחוקים. 3 טיולים later, נראה בסדר.
לטובת זיכרון פורומי, מונט סגירה 118 נ/מ (עמוד 3E-3 בספר הרכב 2002).
שמרו על קשר