Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 21
  1. #1
    חבר רשום boaziko's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    562

    Default תקלה בטעינה במערכת סולארית

    יש לי ברכב פאנל סולארי שמחובר למצבר משני דרך בקר סולארי. המצבר המשני מקבל טעינה גם מהאלטרנטור.
    המצבר חדש - מצבר נוזלי trojan פריקה עמוקה.

    על הבקר מופיע קוד תקלה שלפי התפריט תקלות זה:
    battery over discharging

    בנוסף מהבהב לי שם משהו לא ברור שלפי התפריט זה:
    או:
    system over voltage. check whether the battery voltage is to high
    או:
    the battery is over discharge, and will recover after recharged adequately

    אני לא מבין בזה כלום. מישהו יכול להסביר לי בעברית פשוטה מה יכולה להיות התקלה ואיך לנסות לפתור אותה?
    תודה.
    "...את זוכרת איך נפגשנו כאן לפני שנה?
    על יד השיבר המטפטף הג'יפ שלי חנה..."

  2. #2
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,107

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    הקומבינציה הזו עבדה תקין לפני כן?
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  3. #3
    חבר רשום boaziko's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    562

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    הקומבינציה הזו עבדה תקין לפני כן?
    הרכב היה אצל חשמלאי שחיווט מחדש את הכל והתקין את המצבר הזה. לפני המצבר הזה היה מצבר ג'ל פריקה עמוקה.
    "...את זוכרת איך נפגשנו כאן לפני שנה?
    על יד השיבר המטפטף הג'יפ שלי חנה..."

  4. #4
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,107

    Default תקלה בטעינה במערכת סולארית

    יש מצב שהבקר לא מזהה נכון את המצבר בגלל משהו שהחשמלאי עשה/נגע/לחץ, ואז הנתונים שהוא קורא מתורגמים לשגיאה.

    תנסה להחזיר לברירת המחדל המקורי.
    לאפס להגדרות יצרן.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  5. #5

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    מצבר ג'ל ומצבר חומצה דורשים מתחים אחרים לטעינה ופריקה.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  6. #6
    חבר רשום boaziko's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    562

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    Quote Originally Posted by asafk View Post
    מצבר ג'ל ומצבר חומצה דורשים מתחים אחרים לטעינה ופריקה.

    אסף.
    מה זה אומר..?
    ומה אני יכול לעשות כדי לפתור את זה?
    "...את זוכרת איך נפגשנו כאן לפני שנה?
    על יד השיבר המטפטף הג'יפ שלי חנה..."

  7. #7
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,107

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    Quote Originally Posted by boaziko View Post
    מה זה אומר..?
    ומה אני יכול לעשות כדי לפתור את זה?
    לקרוא במדריך של הבקר איך לבחור את המצב טעינה המתאים, אם יש לו כזה.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  8. #8
    חבר רשום boaziko's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    562

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    נמצאה התקלה
    החשמלאי שהתקין את המצבר החדש חיווט את כל החוטים לא נכון.
    מקווה שלא נגרם נזק.
    חשמלאי אחר יסדר את העניין.
    תודה לעונים.
    "...את זוכרת איך נפגשנו כאן לפני שנה?
    על יד השיבר המטפטף הג'יפ שלי חנה..."

  9. #9

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    החיבור בין המצבר הראשי למצבר צרכנים, ישיר ( כלומר רק ממסר או מפסק) או עם DC2DC \ מטען?

  10. #10
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,107

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    החיבור בין המצבר הראשי למצבר צרכנים, ישיר ( כלומר רק ממסר או מפסק) או עם DC2DC \ מטען?
    למה זה משנה?
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  11. #11

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    אהבתי את השאלה, ובמיוחד ממך :-)
    מפני שאם זה מחובר ישיר, זה אומר שהמצבר פריקה עמוקה רואה מתחים של ווסת טעינה של מצבר עופרת רגיל.
    מה זה עושה למצבר פריקה כבר היו פה עשרות שירשורים, אבל זה מה שמשגע את המטען שמתוכנן לנהל את המצבר פריקה.
    מטען חכם עוצר מדי פעם ( לקראת הסוף) ובודק את את המתח של המצבר במנוחה ( ולפי זה מחליט איך להמשיך).
    אם בזמן הבדיקה הוא רואה 14.2 -14.4 וולט, הוא משתגע ומוציא הודעה על טעינת יתר.
    בכלל , כפרקטיקה בחיים, שיש שני מנהלים זו רק שאלה של זמן עד שיהיו חילוקי דעות.....וזה נכון גם במערכת כזו,
    לא נכון לטעון את המצבר משני מקורות שונים.
    המצבר צריך לקבל טעינה מבקר יחיד!
    הבקר יכול לקבל הזנה משני מקורות שונים ( סולארי ומנוע).

  12. #12
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,107

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    אהבתי את השאלה, ובמיוחד ממך :-)
    מפני שאם זה מחובר ישיר, זה אומר שהמצבר פריקה עמוקה רואה מתחים של ווסת טעינה של מצבר עופרת רגיל.
    רק שנכצב שההודעה בבקר הסולרי היא על פריקה, לא על טעינה.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  13. #13

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    Quote Originally Posted by ד ו ר ו ן View Post
    רק שנכצב שההודעה בבקר הסולרי היא על פריקה, לא על טעינה.
    לא צריך לחפש להתווכח בכוח, אפשר גם לקחת אוויר ולקרוא בשקט.
    אולי הייתה מצליח למצוא את הקטע הבא-בנוסף מהבהב לי שם משהו לא ברור שלפי התפריט זה:
    או:
    system over voltage. check whether the battery voltage is to high
    או:.

    ולגופו של עניין, ההודעה לא כל כך מעניינת אותי, אני חושש ( כי לא קיבלתי תשובה מוסמכת על החיבור הקיים) שיש פה טעות עקרונית - לא מטעינים מצבר משני מקורות שונים.
    זו הנקודה החשובה, ואת זה כדאי להפנים ( ולא את הוויכוחים למי יש יותר גדול).

  14. #14
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,107

    Default תקלה בטעינה במערכת סולארית

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    לולגופו של עניין, ההודעה לא כל כך מעניינת אותי
    זה לא ויכוח, זו שאלה. לא צריך להבהל משאלה.

    השיטה שלנו לאבחנת הבעיה שונה.
    אותי הנתונים כן מעניינים כדי לגבש דיעה.

    הויכוח עוד לא התחיל, ואני אקצר לך, גם לא יהיה.

    זה בסדר שיש לך שיטה אחרת, ניסיתי להבין מה אפשר ללמוד ממנה.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  15. #15

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    Quote Originally Posted by zivo View Post
    שיש פה טעות עקרונית - לא מטעינים מצבר משני מקורות שונים.
    זו הנקודה החשובה, ואת זה כדאי להפנים ( ולא את הוויכוחים למי יש יותר גדול).
    אתה יודע שיש רבים שלא יסכימו איתך.
    ברוב המערכות המקובלות של הקמפרים יש טעינה מ2 עד 3 מקורות שונים (מטען אלטרנטור וסולרי).
    נכון שיש בקרים סולריים שלא יודעים להסתדר עם טעינה במקביל אבל זה לא הופך את הבעיה לעיקרון.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  16. #16

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    אסף,
    תקרא טוב מה כתבתי, ותבדוק את עצמך.
    ניתן כמובן לחבר מטענים "טיפשים" במקביל, וזהו....
    אבל זה לא המקרה, מעצם העובדה שיש הודעות שגיאה, זה מטען חכם ואז..... שים לב מה כתבתי, לא אמרתי שאי אפשר לחבר מטען \ בקר שמיועד לכך, לשני מקורות כמו סולארי ומנוע, כתבתי שלא נכון לחבר את המצבר עצמו לשני מקורות שונים ( והסברתי מה קורה לבקר \ מטען).
    אין מה לא להסכים, פיזיקה יש רק אחת.
    אני מאוד דייקתי ( כל ההערה שלי התחילה בלחדד את הנקודה של החיבור, ודורון שאל למה זה חשוב).

  17. #17

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    זיו. אני כנראה קורא טוב. כתבת שלא מטעינים מצבר משני מקורות שונים - וטרחת לציין שזה בלי קשר לשאלה.
    ההבהרה שכתבת - קושרת את מה שהצהרת עליו להקשר מאוד צר וסםציפי.
    (ובכל מקרה כיוון שכולנו עכשיו מיושרים וגם בועז פתר את התקלה אפשר לסגור את הנושא)

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  18. #18

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    בכל זאת, ולמען הדורות הבאים, אני אנסה להסביר את העיקרון איך עושים את זה נכון-
    חיבור של פנל סולארי למצבר של רכב, צריך להתבצע עם בקר \ מטען יעודי, שיודע לקבל הזנה משני מקורות שונים:
    הפנל הסולארי.
    האלטרנטור \מצבר התנעה של הרכב.

    כל ניסיון של חיבור בקר סולארי למצבר, שבמקביל אליו, מחובר חיבור ישיר בין המצבר של הרכב למצבר צרכנים הוא שגיאה.
    יש בקרים שיודעים לזהות מצב כזה ולהזהיר ויש כאלו שאפילו לא יזהירו, אבל יסבלו מבעיות בטעינה.

    ולכן זו היתה השאלה הראשונה שלי, איך מחובר המצבר של הרכב? דרך אותו הבקר \ מטען? או במקביל?
    זו טעות נפוצה, והרבה נופלים בה.

    מקווה שהנושא הובהר ויעזור לאחרים לא לטעות.

  19. #19
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,107

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    זיו,
    למרות הבטחון הרב שלך בתשובה, זה לא המצב בצורה כזו גורפת.
    גם בקר זול לא התבלבל מעבודה במקביל.
    זו פרקטיקה נפוצה מסביב לעולם להשאיר הכל מחובר במקביל.
    גם באופן אישי, לא מעט שנות נסיון וזה פשוט עובד.
    אפשר טכנולוגיית על-חלל ואפשר גם פשוט וקל וזול.
    זו בחירה אישית בדרך.

    כבר נאמר שהבעיה נוצר מחיווט לא נכון. לא קשור לבקר והמצבר.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  20. #20

    Default תגובה: תקלה בטעינה במערכת סולארית

    הפוך גוטה, הפוך.....
    לפחות פעמיים, הדגשתי שאני מניח שזה בקר חכם (לפי ההודעת שגיאה), והסברתי איך בקר כזה בודק את עצמו.
    בקר פשוט \ טיפש , לא בודק את "עצמו" ( הוא פשוט נותן מתח מסויים, וזהו), ולכן דווקא בקר פשוט, יעבוד כך בלי בעיה.
    מה זה יעשה למצבר, לא לדיון הזה.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. רכבים חשמליים שנשרפים בטעינה
    By גיא in forum אוף-טופיק
    Replies: 0
    Last Post: 16-07-21, 03:26
  2. עזרה בטעינה איטית למצבר
    By VANDER in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 2
    Last Post: 15-11-17, 12:29
  3. סמארטפון G3 של LG מתחמם בטעינה
    By YoavR in forum אוף-טופיק
    Replies: 9
    Last Post: 17-10-16, 06:36
  4. השפעה על המצבר בטעינה גבוה
    By באז in forum פורום מיצובישי Mitsubishi
    Replies: 5
    Last Post: 15-09-11, 12:17
  5. תקלה בטעינה בהיילקס - עצתכם בבקשה
    By יוני5 in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 18
    Last Post: 28-03-07, 07:42

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •