Close
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 41
  1. #1

    Default פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    מפצל נושאים מתוך הפרויקט הזה, לטובת הנגשת המידע.

    כמו כל פרויקט הנדסי, השלב הראשון שממנו מניחים הכל הוא אפיון דרישות התכן. סט ההנחות והדרישות או סדרי העדיפויות שבסופו של דבר יכתיבו איך המוצר ייראה. לכל אחד סט דרישות שונות, סדרי עדיפות שונים, אילוצים שונים. לכן, למרות שאנחנו מדברים על משהו שנעשה הרבה בעבר גם מעל דפי הפורום כאן, עדיין, זה משהו אחר ושונה.

    אם היו מבקשים ממני לסכם את הדרישה העיקרית מהכלוב שלי במשפט, הייתי כותב משהו כמו:
    על המבנה לספק הגנה מירבית לנוסעים תוך שמירה על חווית הג'יפ הפתוח לנהג ולנוסעים.

    אבל אז בא איש חכם בדמות אחי הגדול ובמילותיו אמר: קישקוש! זה אוקסימורון. ותיקן אותי כך:
    על המבנה לספק הגנה מסויימת לנוסעים תוך שמירה על חווית הג'יפ הפתוח לנהג ולנוסעים.

    וזה בדיוק העניין, כלוב בטיחות אמיתי הוא כזה שמגן על הנוסעים בצורה מלאה. הוא כבד, מסורבל וחוסם את הנוף....
    מבט מפוקח למציאות בעיניים מכתיב את מכלול הפשרות וניהול הסיכונים שאפשר או כדאי לקחת בטיול כתלות ברכב בו אני נוסע. את החלטות שלי אני לוקח בעיניים פקוחות לרווחה והכי חשוב להיות מודע.

    אז לסיום ההקדמה הטרחנית הזו, דרישות התכנון שלי הן כאלה:
    1. מתן הגנה סבירה לנהג ולנוסעים במצבי סיכון שיגרתיים במתאר טיול. (הווה אומר שבכל מעלה מאתגר מדי, כנראה שאוריד את הנוסעים מהרכב לפני- זה נכון גם בלי קשר לאיכות הכלוב).
    2. מינימום הפרעות בשדה ראייה לנהג ולנוסעים - יש לי ג'יפ פתוח בשביל חוויה מאוד מסוימת. אני בוחר בזאת לא להתקין קשת קדמית אנא כבדו את החלטתי ולא לגנוב את השרשור לדיון בנושא זה.
    3. גבולות הגזרה של הכלוב צריכות להיות כאלו שיאפשרו הרכבה של הסגירת פיבר המקורית - הסעיף הזה מעט גמיש.
    4. פשטות ייצור והרכבה - בנייה עצמית, כיפופי צינורות בחוץ בתשלום, כל השאר עלי.
    5. משקל - בגדול עדיף שיהיה קל ככל הניתן אבל זה המיקום שלו בסדר עדיפויות.
    6. מחיר- מחיר זה שיקול שיכול לבוא לידי ביטוי נגיד במספר הכיפופים שאני מרשה לעצמי לשלם עליו לעומת מבנה בצורה אחר, אבל כאן אני משחרר, לא אתקמצן על כיפוף או שניים או על עובי דופן כזה או אחר בגלל שיקול של עלות.

    עכשיו לעניין התכנון - האתגר העיקרי מבחינתי, ופה אני שונה מכלובים אחרים זה שאני לא מעוניין לחבר תומכים או קשתות במרכז הבודי - מה שבדרך כלל עושים כשמורידים תומכים מהקשת לקנט של ה CJ\סופה עם בודי ארוך:
    Click image for larger version. 

Name:	Capture.JPG 
Views:	146 
Size:	49.1 KB 
ID:	143447
    (כל הזכויות שמורות לברלי)

    הסיבה היא בגלל התאים שייצרתי עם הדפנות הפתוחות, אין לי שום תמיכה אמיתית באזור הזה אל השלדה:

    Click image for larger version. 

Name:	WhatsApp Image 2023-05-07 at 14.05.35.jpeg 
Views:	159 
Size:	466.0 KB 
ID:	143448

    בצוות החשיבה המקומי אצלי עלו מספר פתרונות:

    1. ליצור מבנה רוחבי מאחורי מושבי הנוסעים (מעיין הפרדה בין תא הנוסעים לתא המטען) שמתחבר לרצפה מעל תושבות הבודי ואז להוריד תומכים מהקשתות למבנה זה:

    Click image for larger version. 

Name:	WhatsApp Image 2023-05-04 at 11.29.16.jpeg 
Views:	131 
Size:	90.7 KB 
ID:	143449 Click image for larger version. 

Name:	WhatsApp Image 2023-05-04 at 11.29.40.jpeg 
Views:	127 
Size:	32.1 KB 
ID:	143450

    2. ליצור מבנה חזק של צינור כפול (בעל מומנט אינרציה גבוה) מעל הקנט של הבודי ואליו לחבר את התומכים:

    Click image for larger version. 

Name:	WhatsApp Image 2023-05-03 at 15.36.12.jpeg 
Views:	137 
Size:	83.6 KB 
ID:	143451

    יש יותר חסרונות מיתרונות לטעמי באפשרות הראשונה כך שהכיוון זה ללכת על תצורת "רכב הספארי" של האפשרות השנייה ולדייק את זה יותר.

    מבחינת תצורת הכלוב - במבנה בתמונה מעלה יש מספר בעיות, בראש ובראשונה זה האלכסון הקדמי שתקוע לנוסע בפנים.

    מכאן הגעתי לסקיצה הבאה:

    Click image for larger version. 

Name:	WhatsApp Image 2023-05-05 at 14.06.53.jpeg 
Views:	130 
Size:	105.9 KB 
ID:	143452

    יתרונות: מבנה קשיח ומגן מעל תא הנוסעים, מאפשר נוף מלא לנוסעים ללא הפרעה. קל משקל ביחס לאלטרנטיבות.
    חסרונות: זה מכוער.... ממש...

    עוד קצת משחקים והוספה של צינורות והגעתי לתצורה הזו:

    Click image for larger version. 

Name:	444.JPG 
Views:	136 
Size:	57.5 KB 
ID:	143455

    Click image for larger version. 

Name:	5555.JPG 
Views:	132 
Size:	35.8 KB 
ID:	143456
    יתרון נוסף בתצורה הזו - זה נותן לי מיקום טוב להוציא עיגון לחגורות בטיחות לנוסעים מאחורה.

    מבחינת צינורות. מה שיש לי בראש זה ככה: סקדיול 10, 2 הקשתות המרכזיות והקושרות המקבילות בינהן - בקוטר 48.3 מ"מ. כל השאר בקוטר 42 מ"מ. תכלס את תוספת המבנה האחורי הייתי יכול גם להוריד עוד בקוטר אבל החיסכון במשקל זניח וזה נראה טוב יותר ככה.

    מבחינת משקל, זה קטע, לא משנה באיזה תצורה עשיתי לא הצלחתי לזוז ממספר הקסם של 67 ק"ג... הרבה? קצת? אין לי מושג...זה מה שזה.

    עזרים ויזואלים:
    התכנון הנוכחי על הסופה של אייל: (ההבדל בגובה ניכר, ראו דרישת תכן #3):

    Click image for larger version. 

Name:	6666.JPG 
Views:	156 
Size:	192.9 KB 
ID:	143457

    על הבודי המקורי שלי:

    Click image for larger version. 

Name:	777.JPG 
Views:	145 
Size:	121.4 KB 
ID:	143458

    הכל פתוח לדיון... יאללה הכו בי (מלבד נושא הקשת הקדמית)
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	WhatsApp Image 2023-05-06 at 20.57.15.jpeg 
Views:	108 
Size:	43.8 KB 
ID:	143453   Click image for larger version. 

Name:	WhatsApp Image 2023-05-06 at 20.57.15 (1).jpeg 
Views:	104 
Size:	34.0 KB 
ID:	143454  

  2. #2
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,707

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    תתחיל מהפשוט ביותר -
    שתי קשתות, ארבע קושרות אורכיות. שתיים בגג, שתיים מיד מעל דפנות המרכב מהסיבה שציינת. כל זה מצול וחצי סקדיול 10 בדיוק כמו שתכננת.

    אם אתה מוסיף לזה חיזוקים קצרים בכל הפינות, אתה די מסודר לדעתי.

    האלכסונים הכי חשובים הם גם אלו שהכי פחות פרקטיים ברכב נוסעים - אלו שנמצאים במישור החזית של הרכב וחותכים את תא הנוסעים. אז פשוט שכח מהם. זו סיבה לשקול לכופף את הקשתות מסקדיול 40.

    השניים בחשיבותם זה אלכסונים במבט צד - אלו שאין בעייה לעשות אבל מפריעים לך אסטטית/מפריעים לגישה למושב הילדים/בשדה הראייה של הילדים. אתה יכול לוותר על אלכסון מהקשת הקדמית ולהסתפק באלכסון מהקשת האחורית קדימה.

    בעיקר אם אין אלכסונים לקשת הקדמית, שהיא החשובה בהתהפכות, אז הגג הופך להיות חשוב וכדאי לחזק אותו עם אלכסון אחד או X. פה אתה צריך לראות אם זה לא יהיה קרוב מדי לראשי הנוסעים וזה תלוי בגובה המושב שאתה מרכיב. גם אם בהתחלה זה רק ילדים, זה שיקול.

    לא נראה לי שה"סולם" שתכננת בשני הצדדים מוצדק.

    האופציה הראשונה שלך עם המבנה המורכב באמצע הג'יפ - תשאיר אותה בתור תרגיל בסולידוורקס
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  3. #3
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,707

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    השיקולים שלך דומים לשיקולים שנראה לי שמנחים את מתכנני הקשתות ברכבי סיור צבאיים בניגוד למה שמנחה מתכננים של רכבי מרוץ - לכן אפשר ללמוד מהם. אם לא יכולים לשים אלכסונים כדי לא להפריע לראות ולהעמסה/פריקה מהירה, אז הקשתות עשויות מצינורות בקוטר ועובי גדולים. במקרה שלך, הקשתות נמוכות יותר שזה יתרון, ואין לך בעייה לשים קושרות וX בגג בין שתי הקשתות, אז בכלל מצויין.
    Name:  838586411701674640360no.jpg
Views: 451
Size:  144.0 KB
    Name:  6_68.jpeg
Views: 768
Size:  86.0 KB
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  4. #4

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post
    תתחיל מהפשוט ביותר -
    שתי קשתות, ארבע קושרות אורכיות. שתיים בגג, שתיים מיד מעל דפנות המרכב מהסיבה שציינת. כל זה מצול וחצי סקדיול 10 בדיוק כמו שתכננת.

    אם אתה מוסיף לזה חיזוקים קצרים בכל הפינות, אתה די מסודר לדעתי.

    האלכסונים הכי חשובים הם גם אלו שהכי פחות פרקטיים ברכב נוסעים - אלו שנמצאים במישור החזית של הרכב וחותכים את תא הנוסעים. אז פשוט שכח מהם. זו סיבה לשקול לכופף את הקשתות מסקדיול 40.

    השניים בחשיבותם זה אלכסונים במבט צד - אלו שאין בעייה לעשות אבל מפריעים לך אסטטית/מפריעים לגישה למושב הילדים/בשדה הראייה של הילדים. אתה יכול לוותר על אלכסון מהקשת הקדמית ולהסתפק באלכסון מהקשת האחורית קדימה.

    בעיקר אם אין אלכסונים לקשת הקדמית, שהיא החשובה בהתהפכות, אז הגג הופך להיות חשוב וכדאי לחזק אותו עם אלכסון אחד או X. פה אתה צריך לראות אם זה לא יהיה קרוב מדי לראשי הנוסעים וזה תלוי בגובה המושב שאתה מרכיב. גם אם בהתחלה זה רק ילדים, זה שיקול.

    לא נראה לי שה"סולם" שתכננת בשני הצדדים מוצדק.

    האופציה הראשונה שלך עם המבנה המורכב באמצע הג'יפ - תשאיר אותה בתור תרגיל בסולידוורקס
    אם אני מבין נכון, אתה אומר שזה מספיק:

    Click image for larger version. 

Name:	1111.JPG 
Views:	129 
Size:	56.6 KB 
ID:	143487

    אבל אם אני לוקח את ההערה שלך לגבי חיזוק הגג אז לא עדיף ככה? :

    Click image for larger version. 

Name:	444.JPG 
Views:	123 
Size:	57.5 KB 
ID:	143488
    כלומר קשת מלאה מעל הנהג, קשת מלאה מעל הנוסעים עם X על הגג ואלכסון אחורה (עזוב כרגע סולם לא סולם)?
    המושבים אצלי ( 2 בניגוד ל 3 אצל חברים אחרים) יושבים על הרצפה ולא בגובה בית הגלגל אז יש מספיק מקום לאדם בוגר לשבת מתחת לגג.

    בנוגע לסולם - בסוף, צינור יחיד שמקבל כפיפה באמצע לא נראה לי מספיק חזק לתת את התמיכה הראויה. אתה אומר שמספיק? מבנה הסולם הזה הרי חזק בסדר גודל מצינור בודד למאמצי הכפיפה האלה.

  5. #5
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,707

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    Quote Originally Posted by de fox View Post
    אם אני מבין נכון, אתה אומר שזה מספיק:

    Click image for larger version. 

Name:	1111.JPG 
Views:	129 
Size:	56.6 KB 
ID:	143487
    כן זה מה שהתכוונתי. מינימליסטי ולא רע בכלל. כמובן שאלכסון גם לקשת הקדמית מתבקש, אבל בדרישות שלך אתה לא רוצה אותו.

    אבל אם אני לוקח את ההערה שלך לגבי חיזוק הגג אז לא עדיף ככה? :

    Click image for larger version. 

Name:	444.JPG 
Views:	123 
Size:	57.5 KB 
ID:	143488
    ברור שזה יותר חזק יש פה פי 2 ברזל. לא יודע אם זה עדיף.


    בנוגע לסולם - בסוף, צינור יחיד שמקבל כפיפה באמצע לא נראה לי מספיק חזק לתת את התמיכה הראויה. אתה אומר שמספיק? מבנה הסולם הזה הרי חזק בסדר גודל מצינור בודד למאמצי הכפיפה האלה.
    הצינור האורכי הזה, אם תצמיד אותו למרכב ותיתן לו עוד חיבור או שניים למרכב לאורכו, זה יחזק גם אותו וגם את המרכב מאד. הסולם נראה לי מיותר לחלוטין בהקשר הזה.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  6. #6

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    Quote Originally Posted by נמרוד View Post



    הצינור האורכי הזה, אם תצמיד אותו למרכב ותיתן לו עוד חיבור או שניים למרכב לאורכו, זה יחזק גם אותו וגם את המרכב מאד. הסולם נראה לי מיותר לחלוטין בהקשר הזה.

    משהו כזה: ?

    Click image for larger version. 

Name:	00000.jpeg 
Views:	107 
Size:	29.7 KB 
ID:	143489

    Click image for larger version. 

Name:	999999.jpeg 
Views:	113 
Size:	88.5 KB 
ID:	143490

    Click image for larger version. 

Name:	3333.jpeg 
Views:	108 
Size:	30.3 KB 
ID:	143491

    האלכסון בחיבור לקנט לא אידאלי אבל אני מניח שזה מספיק טוב..

  7. #7
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,707

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    כן, משהו כזה.

    הקנט שלך עשוי מפרופיל סגור?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  8. #8

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    כן, 40X20 לא זוכר כרגע עובי דופן. מה שהיה זמין במסגרייה באותה נקודת זמן...

  9. #9
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,707

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    אז ממש מתבקש לחבר את הצינור אליו בכמה נקודות והנה לך הסולם שרצית.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  10. #10

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    אני כן הייתי משתדל להקשות קצת יותר על האפשרות שמישהו או משהו יעוף החוצה מהג'יפ במקרה התהפכות ומנסה להימנע מפתחים כאלה גדולים בין הפרופילים.
    נכון, כולם והכל אמורים להיות קשורים עם חגורות בטיחות וכו', אבל מרפי ידאג לזה שכשתתהפך זה יהיה עם כמה ילדים מאחורה שלקחת לסיבוב בשדות או כשמישהו קפץ רגע לסופר.
    רכבים צבאיים זה סיפור אחר - קסדות, יש מפקדים ופקודות... ובסוף חיילים, כידוע, זה משאב מתכלה.

    Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

  11. #11

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    דוקא במקרה שמישהו לא חגור, עדיף שיעוף מהרכב בהזדמנות הראשונה


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  12. #12
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,707

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    כשיש קשת או כלוב או ROPS כמו שבצבאית קוראים לזה, זה בא עם נוסעים חגורים. הקשת מטרתה לשמר נפח שבו הנוסעים לא ימעכו. ואם אין שום הגנה, כמו בג'יפ מלחמת העולם השנייה, אז אסור להחגר, ההגנה של הנוסעים היא לעוף מהרכב כדי לא להמעך תחתיו. עד כמה שאפשר לקרוא לזה הגנה.

    כלוב של מכונית מרוץ זה משהו אחר, המטרה שלו לשמר את הנפח המוגן לא רק בהתהפכות קלילה על הצד אלא גם בהתנגשויות באנרגיות גבוהות ומכל מיני כיוונים, ובזה הוא דומה יותר לרכב נוסעים מודרני. אבל מדברים פה על סיקס פתוח, כל הקטע זה הפתיחות, בלי דלתות, חלון למטה. אני מתחבר לגמרי וגם בסבן שלי שוקל את עניין הקשת הקדמית.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  13. #13

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    המטרה של החגורה היא לשמור את הנוסע בצד הנכון של הקשת התהפכות.
    והמטרה של הקשת היא לשרוד התהפכות אחת. לא יותר. זו לא מכונית מירוץ ולא מטילים את הג'יפ מהאוויר.
    לכן אפשר ואפילו כדאי 'לאוורר' קצת את הכלוב - פחות חומר, פחות חיזוקים, יותר שדה ראיה ויותר אויר. אחרת למה ג'יפ פתוח?

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  14. #14

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    לא מומחה ולא מהנדס, אבל אני חושב שאת החלק שאתה קורא לו סולם, אם תבנה אותו עם משולשים תשפר את מאזן הכוחות עליו, (כוחות מתיחה על הפרופיל התחתון וכוחות כיווץ על הקורה העליונה) וכך תקבל חוזק משופר עבור פחות חומר (פחות משקל), בהשוואה למבנה סולם.
    במיוחד לאור העובדה שהפרופיל התחתון חלש יחסית - נראה לי שעדיף להמיר את הכוחות עליו לכוחות מתיחה.


    Click image for larger version. 

Name:	0715-hs-1.jpg 
Views:	103 
Size:	5.7 KB 
ID:	143492

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  15. #15

    Default פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    Quote Originally Posted by ehudzeelim View Post
    לא מומחה ולא מהנדס, אבל אני חושב שאת החלק שאתה קורא לו סולם, אם תבנה אותו עם משולשים תשפר את מאזן הכוחות עליו, (כוחות מתיחה על הפרופיל התחתון וכוחות כיווץ על הקורה העליונה) וכך תקבל חוזק משופר עבור פחות חומר (פחות משקל), בהשוואה למבנה סולם.
    במיוחד לאור העובדה שהפרופיל התחתון חלש יחסית - נראה לי שעדיף להמיר את הכוחות עליו לכוחות מתיחה.


    Click image for larger version. 

Name:	0715-hs-1.jpg 
Views:	103 
Size:	5.7 KB 
ID:	143492

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk
    אתה לא לגמרי טועה אבל אתה כן מפספס את דרישת תכן #4

    בכל מקרה זהו, אבוד, נמרוד שכנע אותי


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  16. #16

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    ממעבר מהיר על השרשור RR נראה לי שקטן עליך
    בכל מקרה במבנה סולם כל הכוח האנכי שנשען דרך שלבי הסולם על הפרופיל התחתון, מתבטא בלחץ אנכי נקודתי עליו ללא פיזור הכוח לצדדים. בהתחשב במידות שלו, נראה לי שזה לא נכון ומאבד הרבה פוטנציאל חוזק של סוג הקורות האלה. אפילו אם רק בנקודת הלחץ תפצל את השלב בסולם לשני דיאגונלים, כבר תרוויח חוזק משמעותי ותקל על הפרופיל הרזה..

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk

  17. #17

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    Quote Originally Posted by ehudzeelim View Post
    ממעבר מהיר על השרשור RR נראה לי שקטן עליך
    בכל מקרה במבנה סולם כל הכוח האנכי שנשען דרך שלבי הסולם על הפרופיל התחתון, מתבטא בלחץ אנכי נקודתי עליו ללא פיזור הכוח לצדדים. בהתחשב במידות שלו, נראה לי שזה לא נכון ומאבד הרבה פוטנציאל חוזק של סוג הקורות האלה. אפילו אם רק בנקודת הלחץ תפצל את השלב בסולם לשני דיאגונלים, כבר תרוויח חוזק משמעותי ותקל על הפרופיל הרזה..

    Sent from my SM-J710F using Tapatalk
    זה לא לגמרי מדוייק כי הפעלת כוח נקודתי אנכי שואפת לכופף את הצינור העליון ומה שמתנגד לזה זה הקורות חיבור שנמצאות במתיחה. זה נכון שמבנה מסבך עובד טוב יותר אבל שם המשחק זה הגדלת מומנט האינרציה בכיוון הפעלת הכוח ומבנה הסולם תורם לזה מאוד בפשטות יחסית.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  18. #18
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,092

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    Quote Originally Posted by de fox View Post
    דוקא במקרה שמישהו לא חגור, עדיף שיעוף מהרכב בהזדמנות הראשונה


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    לא באמת.
    מה שקורה בפועל זה שלא מעט פעמים הרכב מתגלגל על האדם שנזרק החוצה.

    מה שכן, תרפד את העלוב באזור הראשים של היושבים.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  19. #19
    מנהל אמנון's Avatar
    Join Date
    Mar 2004
    Location
    תחת צל עלי בננה
    Posts
    1,744

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    ממליץ בחום לשחק קצת עם הזוויות של הכיפוף של הקשת הראשית (יותר טרפזי, עם נטיה קלה אחורה), יעשה פלאים לאסטטיקה. אתה יכול להסתכל על הכלוב שלי לרפרנס.

    Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
    Jeep CJ8 ארוך, צמיגי 33' MT, נעול קדימה-אחורה, דאבלר UnderDrive, הידרובוסט, מוטוקראפט והצתת TFI. נבנה מחדש.
    Honda XL250 שנת 1974, האופנוע הראשון.



  20. #20
    חבר רשום עירא's Avatar
    Join Date
    May 2003
    Location
    בין סניף בנק למעיין
    Posts
    2,377

    Default תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך

    מה שאמנון אמר
    Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps

Page 1 of 3 123 LastLast

Similar Threads

  1. מיני פרויקט בתוך פרויקט - החלפת צנרת קשיחה - דלק ובלמים
    By de fox in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 14
    Last Post: 15-04-23, 15:29
  2. פרויקט cj8 ארוך
    By yuvi in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 45
    Last Post: 14-12-14, 20:38
  3. פרויקט גגון לרנגלר JK ארוך
    By eysham in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 10
    Last Post: 13-04-14, 14:02
  4. כלוב התהפכות אחורי לסמוראי ארוך
    By סמוראי 92 in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 14-12-05, 14:41

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •