יש לך לינק לסוללה שהשתמשת בה?
שני הסנט שלי על נושא ספקי כוח ממותגים או SMPS, לעיתים גם היקרים מבניהם - למשל ספקים של מחשבים ניידים, לא תמיד עומדים בדרישה של בידוד גלווני מלא.
לצערי גם חברות יפניות רציניות מספקות מטעני מחשבים עם (-) DC ללא הפרדה גלוונית מרגל (N) AC.
לכאורה, אני יכול לשים בשקע הביתי שני ספקי כוח של מחשב נישא, לשרשר אותם בטור, ולקבל 32V. בפועל חוטי המינוס DC מגושרים דרך רגל (N) AC והחוטים יעלו באש.
אם כך, במידה ורוצים לעבוד עם מספר ספקי כוח ממותגים במקביל, צריך לוודא שהפריטים מכילים בידוד גלווני מלא, וזה אומר שבקו מתח המוצא יש משכפל אופטי OPTOCOUPLER שלא מאפשר למתח המוצא קשר חשמלי עם מתח הכניסה.
משהו לגבי BOST CONVERTER פשוטים, הם זולים ומאפשרים זרם גבוה. אבל בהגדרה, אין להם שליטה על הזרם. בסופו של דבר מדובר על פריקות חוזרות ונשנות של קבל. אין להם מתנד ואין להם שנאי, ולכן לא ניתן לשלוט בזרם.
בברכה,
קיד.
מה שאתה כותב, קיד, מעורר תהיות מכמה כיוונים:
1. חלקם של השנאים הנ"ל, אולי אפילו רובם? מגיע ללא פין הארקה וזה אומר שניתן להפוך בחיבור לקיר בין פאזה לאפס. ומכיוון שבחלקם גם המינוס של יציאת הdc חשוף ממש, אז זה חושף אותנו לנגיעה מקרית בפאזה? יצא לי אין-ספור פעמים לחתוך את חוטי הdc ולמדוד את המתח עם רב מודד כשאני נוגע עם הידיים בחוטים ובחיבורי הפרוב. אתה טוען שרק המזל מנע ממני להתחשמל?
2. גם אם יש פין הארקה, ו"רק" האפס מחובר גלוונית ליציאת המינוס, אז מגע בין יציאת המינוס dc וחלק מתכתי כלשהו במבנה או במכשירים שמוארק, יקפיץ את הפחת.
לא מסתדר לי.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
מבלי לנקוט עמדה בפרוייק של חנן, תחום ספקי הכוח הממותגים הוא תחום עצום מבחינה טכנולוגית ובטח מהבחינה של פערי המחיר. לקחתי 2 ספקי כוח אקראיים מהערימה אצלנו במשרדים. שניהם תקועים בשקע AC 230V תקני. המנורה מחוברת אל פין + של הספק השמאלי, ואל פין (-) של הספק הימני. אני לא רואה דרך כיצד זה יכול לעבוד, ללא העובדה ששקע הרשת סוגר את המעגל. קטונתי מלהבין את הארכיטקטורה של יצרן ספקי הכוח. אבל באופן עובדתי, אין ניתוק גלווני מלא.
בברכה,
קיד.
עדיף לפחד מאשר להיבהל
גם אני לא מומחה בתחום, אבל חושב שיתכן שמתחי הdc במוצא מיוחסים למרכיב הdc של מתח הרשת. כלומר, לא מוצפים ברמת הdc.
מפה ועד להסיק שיש ac בגובה של 230וולט על פין חשוף למגע הדרך ארוכה, מדי.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
לגבי מה שהצגתי בפרויקט. אין צורך בנקיטת עמדה. זה עובד. ולמעט מאגר האנרגיה שידרש בכל ארכיטקטורת טעינה, עלות הרכיבים זניחה, למרות המורכבות. יש עודף ממאה ש"ח.
כמובן שכל מי שיעמוד מול אותם אילוצים ויציג כאן פתרון שונה, יבורך. אין טענה שזה הפתרון המועדף. זה מה שאני מצאתי לאחר לא מעט מאמצים, ובחרתי להציג אותו לאחר מספיק זמן שעבר והוכיח לי שהוא אמין מספיק.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
אני עושה משהוא די דומה רק ידני בלי כל המערכת.
את המקרר מזין בזמן שהרכב מונע וחניות קצרות ממצבר העזר שמקבל טעינה רציפה ואין סכנה שיתרוקן.
בחניות ארוכות כמו שעות הלילה מעביר אותו ידנית למארז סוללוח ליתיום (שקבלתי פעם מחנן..).
ואני זרקתי שקית קרח בתוך המקרר . הוא עובד משקע המצית כשהרכב מונע וכשהמנוע כבוי המקרר משמש כצידנית. בחורף אפילו שקית הקרח מיותרת
שמרו על קשר