Close
מציג תוצאות 1 עד 8 מתוך 8
  1. #1
    חבר רשום itay-rover's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2004
    מיקום
    כפר מישר
    הודעות
    533

    ברירת מחדל "התנעה רכה"

    שלום וחג שמייח לכולם!!

    מישהוא יכול להסביר לי מה זה בדיוק התנעה קרה למנועי זרם חילופין עם דגש למדחסי מקררים?
    ולהלן הסיבה:
    בניתי מקרר לג'יפ.המדחס שלו מקבל 220 וולט חילופין בהספק נומינלי 150 וואט.ידוע לי שזרם ההתנעה גדול בערך פי שבע,נאמר בערך 2500 וואט.
    יש לי ממיר מתח המסוגל לתת 1000 וואט לעבודה רציפה ו"פיק" של בערך 3000 וואט.
    אבל,בעיה קטנה,מתח הכניסה שלו הוא 24 וולט.....לכן,יש לי ממיר נוסף,צבאי כזה,מאוד רובוסטי שממיר את המתח הישר מ-12וולט ל-24 וולט,לצערי אני לא יודע מה ההספק שלו,אבל,שורה תחתונה,הוא לא מצליח לשמור על מתח מינימלי לספק לממיר השני להתנעת המקרר.
    חשוב לציין שעם שני מצברים(כלומר ללא הממיר מ-12->24) הממיר השני מניע את המקרר ללא בעיה.(מסכן החשמל שאני משגע אותו ככה...... )
    הפתרון האחרון זה להוסיף עוד מצבר ולשנות את האלטרנטור ל-24 וולט לטעינת שני המצברים ובצורה כזו שלא אצטרך לשנות את כל מערכת החשמל ל-24 .אני יודע בדיוק איך לעשות את זה,זה לא יותר מידי מסובך עבורי,אבל משום מה,כרגע אני לא כל כך רוצה לעשות זאת.

    בקיצור שמעתי את המושג "התנעה רכה" ואני חושב שאם אבין בדיוק מה הכוונה ואם זה לא יקר מידי,אוליי אוכל להעזר בזה.....

    חג שמייח!
    וויליס CJ-3A שנת 1953.
    לנד רובר SERIES ||A 109 שנת ייצור 1966.בנתיים מסתובב הרבה בדרום..
    אוסף טרקטורים ישנים משוקמים למצב אפס שעות.

  2. #2

    ברירת מחדל חוזר: "התנעה רכה"

    התנעה רכה מצויה במנועים חזקים אפילו שיש יכולת להניע אותם ללא התנעה רכה מעדיפים לחבר בקר הנעה(כדי למנוע שבירות או כדי שלא יעופו מהיד ב-דיסק השחזה לדוגמה) .....לעניין: הנעהרכה בתאפשרת ע"י הזרמת מתח נמוך תחילה ועולה בקצב מסוים עד להנעה מלאה למקררים זה לא מתאים כי! מקרר סובל ממפלי מתח ובכר הנעה מפיל מתח

  3. #3
    חבר רשום M-C's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2005
    מיקום
    צפון
    הודעות
    44

    ברירת מחדל חוזר: "התנעה רכה"

    עם הבנתי נכון אתה מפחד שהזרם בהתנעה ישרוף לך את המקרר
    עם ככה אז תעשה מתג שאיתו תפעיל את המקרר לאחר ההתנעה
    נכון זה קצת מציק אבל ניראה לי פיתרון יעיל וזול...
    צמ"ה 605
    M-C

  4. #4
    חבר רשום itay-rover's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2004
    מיקום
    כפר מישר
    הודעות
    533

    ברירת מחדל חוזר: "התנעה רכה"

    תודה על התגובות.
    הבנתי את העיניין,כנראה שאוסיף עוד מצבר.
    וויליס CJ-3A שנת 1953.
    לנד רובר SERIES ||A 109 שנת ייצור 1966.בנתיים מסתובב הרבה בדרום..
    אוסף טרקטורים ישנים משוקמים למצב אפס שעות.

  5. #5
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום השרון
    הודעות
    2,348

    ברירת מחדל חוזר: "התנעה רכה"

    ציטוט נכתב במקור על ידי itay-rover
    תודה על התגובות.
    הבנתי את העיניין,כנראה שאוסיף עוד מצבר.
    כך בחשבון שיש צורך לאזן את הצריכה \ טעינה של שני המצברים

    יש מערכות שבהן מחברים נגד במקביל למצבר "הנוסף" שפורק את המצבר כל הזמן (או כל הזמן שיש טעינה או כל זמן שהסוויטצ' פתוח).

  6. #6

    ברירת מחדל חוזר: "התנעה רכה"

    ציטוט נכתב במקור על ידי itay-rover
    שלום וחג שמייח לכולם!!

    מישהוא יכול להסביר לי מה זה בדיוק התנעה קרה למנועי זרם חילופין עם דגש למדחסי מקררים?
    ולהלן הסיבה:
    בניתי מקרר לג'יפ.המדחס שלו מקבל 220 וולט חילופין בהספק נומינלי 150 וואט.ידוע לי שזרם ההתנעה גדול בערך פי שבע,נאמר בערך 2500 וואט.
    יש לי ממיר מתח המסוגל לתת 1000 וואט לעבודה רציפה ו"פיק" של בערך 3000 וואט.
    אבל,בעיה קטנה,מתח הכניסה שלו הוא 24 וולט.....לכן,יש לי ממיר נוסף,צבאי כזה,מאוד רובוסטי שממיר את המתח הישר מ-12וולט ל-24 וולט,לצערי אני לא יודע מה ההספק שלו,אבל,שורה תחתונה,הוא לא מצליח לשמור על מתח מינימלי לספק לממיר השני להתנעת המקרר.
    חשוב לציין שעם שני מצברים(כלומר ללא הממיר מ-12->24) הממיר השני מניע את המקרר ללא בעיה.(מסכן החשמל שאני משגע אותו ככה...... )
    הפתרון האחרון זה להוסיף עוד מצבר ולשנות את האלטרנטור ל-24 וולט לטעינת שני המצברים ובצורה כזו שלא אצטרך לשנות את כל מערכת החשמל ל-24 .אני יודע בדיוק איך לעשות את זה,זה לא יותר מידי מסובך עבורי,אבל משום מה,כרגע אני לא כל כך רוצה לעשות זאת.

    בקיצור שמעתי את המושג "התנעה רכה" ואני חושב שאם אבין בדיוק מה הכוונה ואם זה לא יקר מידי,אוליי אוכל להעזר בזה.....

    חג שמייח!
    בעבר היו משאיות שמתח התטעינה היה 12 וולט,ו היה התקן עם ממסרים ש נתן 24 וולט ל התנעת המנוע, תתענין ב ספרות של משאיול ישנות, קראו לזה פרלל,אבל יותר זול לרכוש מקרר של 12 וולט

  7. #7

    ברירת מחדל חוזר: "התנעה רכה"

    ציטוט נכתב במקור על ידי M-C
    עם הבנתי נכון אתה מפחד שהזרם בהתנעה ישרוף לך את המקרר
    עם ככה אז תעשה מתג שאיתו תפעיל את המקרר לאחר ההתנעה
    נכון זה קצת מציק אבל ניראה לי פיתרון יעיל וזול...
    אין שום קשר למה שכתבת. הוא מדבר על תהליך ההתנעה של מנוע המדחס לא של הרכב.

  8. #8
    חבר רשום itay-rover's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2004
    מיקום
    כפר מישר
    הודעות
    533

    ברירת מחדל חוזר: "התנעה רכה"

    צעד נוסף,לפני שאני הולך בכיוון המצבר הנוסף,הומלץ לי לחבר קבל גדול(אבל לא משהוא שלא ניתן להשיג)אחרי הממיר מתח זרם ישר(12->24)עוד לא חישבתי את קיבולו,אבל זו לא ממש בעיה,במקרה שהוא קטן-זה לא יעבוד,במקרה שהוא גדול מידי-ההשפעות זניחות עבורי.אני מקווה שאני לא טועה.
    מה דעתכם?
    וויליס CJ-3A שנת 1953.
    לנד רובר SERIES ||A 109 שנת ייצור 1966.בנתיים מסתובב הרבה בדרום..
    אוסף טרקטורים ישנים משוקמים למצב אפס שעות.

נושאים דומים

  1. סקר "התנעה על הבוקר"
    על ידי sos4u בפורום פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    תגובות: 26
    עדכון אחרון: 01-03-11, 15:25
  2. התנעה "ארוכה" בסופה
    על ידי יוסי56 בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 13
    עדכון אחרון: 07-05-10, 08:16
  3. "חוויות ממשרד הרישוי" או "שינוי מבנה - פתיחת ארגז להיילקס"
    על ידי מרקו2143 בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 22
    עדכון אחרון: 05-10-09, 08:59
  4. סל"ד נופל לאחר התנעה בבוקר
    על ידי Shabys בפורום פורום מיצובישי Mitsubishi
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 19-05-08, 09:05
  5. התנעה מוזרה - סטרטר עושה רעש של "מושך" גם אחרי שמניע
    על ידי GodsFather בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 11-12-06, 21:24

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •