סחתיין. גם על המיקום וגם על השעה..
רק לידיעה, בדיוק בצד ההפוך של המבנה מתחיל סינגל קשוח שיורד על המדרון עד השביל של גבעת התורמוסים.
נחזור לזה כשתעבור לצרצר.
סחתיין. גם על המיקום וגם על השעה..
רק לידיעה, בדיוק בצד ההפוך של המבנה מתחיל סינגל קשוח שיורד על המדרון עד השביל של גבעת התורמוסים.
נחזור לזה כשתעבור לצרצר.
It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit (Harry Truman)
החלטתי שאני חוזר לעלייה להר שוכה, עד שארגיש שהיא Walk in the park עבורי. קרובה יחסית לבית. היא אפשרית עבורי, והיא מאתגרת אותי במידה הנכונה- גם היום השכבתי שם את האופנוע פעם אחת, אבל מעבר לזה אני מרגיש שהיא נהיית יותר קלה. גם הירידה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
כל העלייה להר הזה, כמה קילומטרים, מאתגרת אותי, אבל זו הנקודה שעצרה אותי בכל הפעמים הקודמות עד הבוקר. צריך לבחור מסלעה בשיפוע ימני בצד שמאל עם הפרשי גובה משמעותיים בין סלע לסלע, שהאופנוע מדלג על הסלעים וצריך לשמור על קו סביר, או דרדרת שטוחה בצד ימין, שמאתגרת בשמירת קו ישר כי הגלגלים בורחים לצדדים. בסוף הקטע יש מדרגה רוחבית, אז צריך להגיע אליה מוכנים-יציבים, או לעקוף אותה מימין או משמאל.
הבוקר עשיתי את זה שונה. במקום להגיע מותש אל העלייה ולתת לה בראש מאיזה כיוון שיוצא, עצרתי כ5 מטרים לפני, כיביתי את האופנוע, הורדתי ידיים מהכידון שינוחו, הסדרתי נשימה ותכננתי בשקט את הדרך למעלה.
החלטתי על צד ימין, וכשהדופק והנשימה ירדו לקצבים סבירים, התנעתי ועליתי. לא בלי בריחות קטנות לצדדים ובעיטה או שתיים בקרקע, אבל לראשונה ללא עצירה.
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
קשה להבין מהתמונה מהו השיפוע, בכל מקרה ממה שאפשר להבין מהתמונה , אין בעיה של שמירת כיוון נסיעה מימין או משמאל שטיפת מומנטום לא יכולה לפתור.אבל אתה כבר מבין את זה ובדרך לשם.
borderline velocity disorder
השיפוע לא קיצוני.
מצד ימין, זה בדיוק מה שאמרת. אפשר להביט 30 מטרים קדימה, לבוא מהר כאילו אין שם כלום. רק לתפוס בטחון בי ובכלי.
מצד שמאל, מדרגות גבוהות עם פערים ארוכים שהגלגל נופל ביניהן, אני לא חושב שהשילוב של יכולת הרכיבה שלי, המשקלים שלי ושל האופנוע, והמתלים של הDR, ישאיר את המתלים בתחום העבודה התקין שלהם במהירות גבוהה יותר מאשר, נגיד, 15 קמ"ש. הוא יטרק, יזרק, וזה יהיה מכוער. יתכן שגם פנימית/חישוק יפגעו.
בכל מקרה, גם התהליך עצמו של הכשלון וההתמודדות מבורך מבחינתי. בשלב מסוים אני מתברבר, נעצר, ברוב המקרים משכיב את האופנוע וצריך לראות איך ממשיכים הלאה, שזה בפני עצמו עוד משהו שטוב לתרגל. אין לזה עלות מכנית או פיזיולוגית, וחוץ מאגו מושפל, זה רווח נטו.
מה שרציתי לומר בתיאור האחרון של העלייה, זה שהלקח העיקרי שלי מההצלחה, זה להגיע טרי ומפוקס למשהו שמאתגר אותי. לא בכהות חושים, ולא כשהפיזיולוגיה בקו האדום.
יש לי את הפריבילגיה, כשאני מותש פשוט לעצור, לנוח ולהתפקס, ואני צריך לנצל אותה יותר. זה משהו שהרבה פחות קל לעשות, אולי אפילו בלתי אפשרי, כשאתה בחבורה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
חנן מחזק את ידך.
הגישה שלך לגמרי נכונה.
סוף מעשה במחשבה תחילה.
אולם אתה צריך לזכור שמומנטום הוא האלמנט שהכי משחק בעדך בסיטואציות כאלו.
לבוא מהר מדי יכול להיות מסוכן, ולגרום להתרסקות.
אבל גם לבוא לאט מתי עלול לגרום להתרסקות.
גם לעצור באמצע לא אידאלי, כי בדרך כלל קשה להתחיל באמצע עליה.
לכן יש לתכנן היטב את הנתיב, כולל המהירות והעצירות אם צריך.
ולהשתדל מאוד לא לאבד מומנטום.
אל תמעיט בעקומת הלימוד שלך, אתה מתמיד יפה מאוד ומהר מאוד תלמד גם להתגבר על הסלעים הללו , לא צריך לטוס אותם , כל הטריק הוא מכת גז במקום המתאים תוך כדי תנועה , משקל גוף אחורה, ותראה איך אתה לא מרגיש את הקדמי מדלג מעל הסלעים. האחורי( מתלה נגרר) יכול לספוג הרבה יותר ממה שאתה חושש. אמנם האופנוע שלך לא הכי מתאים לכך , אבל זה יבוא לך עם ההתמדה . הטכניקה הזו גם תציל אותך מהפתעות בטיולים העתידיים .
זה נגד ההגיון וההרגל בנהיגה לתת גז כשאתה מופתע, אבל זהו הרגל שברוב המוחץ של המקרים יציל אותך לעוף מהאופנוע כמו סופרמן.
borderline velocity disorder
שמורת נחל מיצר, בדרך לעין איה.
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
ואפילו נראה נקי שם.
איזה כיף לך!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
הגעת בנסיעה או על עגלה?
על נגרר. פרק האופנוע היה חלק פרטי קטן מטיול משפחתי של שלושה ימים.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
טעמתי הבוקר מהאנדורו הזה שלכם בכמה עליות סלעיות מאולתרות ביער קק"ל.
חמוד.
גם טעמתי לראשונה עם הDR נפילה שלי (לא מדבר על נפילה של האופנוע כשאני נשאר לעמוד לידו- את אלו הפסקתי לספור) . תפעול רשלני של פרסה מנהלתית בשטח ישר. חוץ מאגו ,פינה מאובקת באוטרבוקס של הסמארטפון, ועוד כמה שריטות על מגיני הידיות, שום דבר לא נפגע.
כמעט הדלקתי את היער. עצרתי לבדוק ברגע מסוים לאן אני ממשיך, ותוך שניות אני רואה עשן לפני הפנס ולהבה קטנה לפני המנוע. אחד הקוצים נגע בצנרת הפליטה לפני ראש המנוע. קצת פאניקה אבל זה כבה לבד. לתשומת לבי- לראות היכן אני עוצר.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
הבוקר, בלי לחץ של הגעה לעבודה על הראש, החלטתי להתמקד בקטע הבעייתי הספציפי בעלייה להר שוכה במקום לגמור על הכוחות שלי בעליות וירידות קומפלט, עברתי את ה100 מטר הלוך חזור חמש פעמים.
הצלחה מלאה. לא walk in the park, ממש לא, אבל רכיבה רצופה בלי בעיטות בקרקע ובלי כמעטים.אני מרוצה.
משם למנוחה בקבר השייח' למעלה.
אח"כ הגיעו עוד אורחים והמשיכו לסינגל שמיכה הציע.
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
לילה ראשון עם הדיאר בשטח. אני מבסוט מזיווד הנשיאה שלו. אני מצליח לישון עם כל האביזרים שהתרגלתי להם מההיילקס, למעט מקרר.
אוהל, מצעים, מזרון, מיטת שדה, כסא, מאוורר. צלנית.
אם הייתי עם טלי, הייתי חייב לוותר על חלק מהאבזור.
תענוג להיות לבד. הרבה זמן קריאה. שינה ארוכה וטובה. מזג אוויר מעולה.
![]()
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
טיול בדד?
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
לבד.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
שמרו על קשר