דבר עם תום לרמן. גולש פה מדי פעם באף פעם, וקיים בעוד רשתות חברתיות.
בגדול, אם לא שינית את הטרנספר לא עשית כלום.
דווקא יש לי נסיון. אבל הגישה שלך לא מעודדת דיון.
אני שמח בשבילך שהאוטו מרגיש לך יותר חי.
אז בהמשיך לשרשורים הקודמים ,אחרי ההתקנה של הלוקרים על הסרן הקידמי ונסיעה לטיול בדרום אפשר לומר שיש שיפור ניכר בצריכת הדלק ובהחלט שיפור בסחיבה של הגיפ בעליות ובכלל.
אני הייתי ממליץ לכל בעלי הדיזל לעשות זאת ולקבל תוספת כוח.
עכשיו, אני יודע מהעבר מה רובכם חושבים ומבינים אבל אין לאף אחד נסיון בזה כך שחבל מראש על הוויכוח.
שאלה קטנה נשארה פתוחה אצלי והיא שהלוקרים מגיעים עם קיט שינוי לטרנספר שהופך אותו מ4x4 קבוע ל4x4 זמני.
אני עוד לא הרכבתי בגלל שלא ממש הבנתי מה מתקבל בסוף ואין על זה מידע משום סוג.
אם למישהו יש נסיון עם זה אשמח שיאיר את עיניי.
האם אחרי השינוי אין יותר מצב של 4x4 פתוח רק נעול מרכזי?
האם השינוי מבטל לגמרי את ההנעה הקידמית או שרק נועל מרכזי?
מה ואיך זה עושה מה שזה עושה?
דבר עם תום לרמן. גולש פה מדי פעם באף פעם, וקיים בעוד רשתות חברתיות.
בגדול, אם לא שינית את הטרנספר לא עשית כלום.
דווקא יש לי נסיון. אבל הגישה שלך לא מעודדת דיון.
אני שמח בשבילך שהאוטו מרגיש לך יותר חי.
אז מה שעשית זה - פתחת לוקרים ונעלת מרכזי?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אייל אני דווקא בעד דיון אבל ענייני,מבעלי נסיון...
אסף-כן,נעלתי מרכזי
לעיניין הלא עשיתי כלום-זה היה נכון בשלב התאוריה,בתכלס אי אפשר להתווכח עם התוצאה ולכן התחושה שכביכול אני לא מעודד דיון.
המטרה היא ליידע אנשים ולא להתנגח עם אף אחד מכם...
ואם אתה יודע למה לא עשיתי כלום או מה השינוי בטרנספר עושה אתה יותר ממוזמן להעיר את עיניי כי זה מה שבדיוק חסר לי בפזל
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
כמי שחבר באתר הזה כבר 18 שנה ובעל דיסקברי 1 זמן זהה לא היה לי ציפיות גדולות לגבי ההודעה הזאת.
ידעתי שאקבל שוב הרצאה שאני מדמיין וכו'.
לא ביקשתי אישור לתחושות שלי,רק לשתף מידע למי שלא יודע הכול כמוכם.
סבבה שלא עשיתי כלום אם לא שיניתי את הטרנספר רק שאף אחד לא יודע להגיד מה השינוי הזה עושה,איך הוא עושה ומה התוצאה.
מבחינתי אפשר לנעול,למחוק או שתמשיכו אותם האנשים להגיד לעצמכם כמה אתם יודעים הכול
ברצינות, בלי ציניות, תן הסבר מה השתנה.
מה מפספסים כאן?
גל ההינע הקדמי+ציריות ממשיך לקבל כוח מהטרנספר(כמו ביום רגיל), ולהסתובב במהירות זהה כמו לפני פתיחת הלוקרים.
על זה אפשר להסכים?
פתיחת הלוקרים לא שונה מזה שאני אשאר משולב הנעה קדמית בטנדר, עם לוקרים פתוחים.
אצלי זו תוספת, אז זה מיד מורגש שמשהו התווסף.
אצלך זה המצב הסטנדרטי.
עובדתית, לא נחסך כלום מהמשקל שמסתובב.
בשביל זה הקיט כולל עוד רכיב של שינוי התיבה, אחרת הוא היה כולל רק שינוי לוקרים.
הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו עם פתיחת הלוקרים הוא שינוי בהתנהגות ההיגוי כי הגלגלים נגררים ולא מושכים לתוך הפנייה בכביש.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
המטרה של הלוקרים היא לאפשר לכל מה שבין הטרנספר לגלגל לנוח כשאתה לא זקוק להנעה הקדמית. אם התקנת לוקרים ונעלת את הדיפ המרכזי אתה עדיין מסובב את הדרייבשאפט הקדמי, את הדיפ הקדמי ואת הציריות, הקדמיות. ההבדל היחיד הוא שאתה לא מעביר כח לגלגלים הקדמיים דרך מערעת ההנעה אלא רק על ידי דחיפה של הרכב (באמצעות הגלגלים האחוריים).
השינוי בטראנספר מחליף את המצב של דיפ מרכזי פתוח למצב שהכוח מועבר רק לדרייבשאפט האחורי, ככה כל המערכות ה"מיותרות" לא צריכות להסתובב ולאבד כח.
אם תפרק את הדרייבשאפט הקדמי, תנעל דיפ מרכזי ותפתח את הלוקרים, תקבל תוצאה דומה למה שתקבל אחרי השינוי במצב נסיעה של שתיים על ארבע.
Sent from my LM-V450 using Tapatalk
השינוי בטראנספר מחליף את המצב של דיפ מרכזי פתוח למצב שהכוח מועבר רק לדרייבשאפט האחורי, ככה כל המערכות ה"מיותרות" לא צריכות להסתובב ולאבד כח.
חברה אני מבין יופי טופי את התאוריה תאמינו לי..
בפועל מגיע גלגל שיניים שעל פניו מבטל את הדיפרנציאל המרכזי...
מחפש מידע על השינוי בטרנספר לא על התאוריה
הקיט לטרנספר מבטל את הדיפ המרכזי לגמרי?
כלומר, הוא תמיד נעול?
הייתי מצפה לקבל טרנספר עם 3 מצבים: נעול לצורך נסיעה בשטח, פתוח (לא מאפשר נסיעה עם לוקר פתוח) ומצב שלישי הנעה אחורית בלבד.
ואז העסק מתחיל להיות מעניין.
עריכה:
אין לי ספק לגבי התחושות שלך בתוספת כוח, אבל הדבר היחידי שהורדת (להבנתי) זה חיכוך בדיפ הקדמי,הרי כל השאר ממשיך להסתובב. והוספת עומס על הסרן האחורי, השאלה האם הוא מיועד לשאת את כל משקל הרכב.
ותן עוד פרטים, האם היה צריך להחליף משהו בציריות, או רק את הפלאנג?
האם הלוקר נכנס גם לגאנט סגסוגת או רק ברזל?
כתבת שיפור ניכר בדלק (לא מעניין אותי) ושיפור ניכר בסחיבה,איך אתה מכמת את זה? האם מדדת תאוצה? (בטח יש אפליקציה לטלפון)
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מאוד מעניין. הרבה פעמים התאוריה לא מתאימה למציאות אבל כאן קשה לי להבין מהיכן נובע הפער.
אני מודד תאוצה בין שתי נקודות - מתחיל בהילוך רביעי ליד קו מסויים ב1500 סלד פול גז ואואה לאיזו מהירות הגעתי לעמוד השני.
עוזר לי בתור בדיקה 'גסה'.
יש מצב שתוכל לעשות כזו בדיקה או דומה עם לוקרים סגורים ופתוחים?
אבך.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
מוטי-לגבי הג'אנט- רק ברזל...בדיוק אלה שקניתי ממך...
צריך לפרק את הפלנג בקצה הציריה ולהרכיב את הלוקר,10 דקות עבודה.
לגבי צריכת דלק,אם היה לך בנזין היית שמח לעשות 6.5 קמ לליטר,תאמין לי.
בסחיבה אין לי נתונים מדעיים חוץ מזה שאני עוקף בעליה את אחי עם פגרו q בנזין,מה שלא קרה 18 שנה.
לגבי מצבי הטרנספר-הלוואי ותהיה לי תשובה אמיתית לתת,זה הנעלם הכי גדול שאף אחד לא יודע לענות עליו.
בגדול, ניטרלת את הגלגלים הקידמיים, אבל כל שאר מערכת ההנעה נישארה מתפקדת כרגיל, אתה תרגיש שינוי זה בטוח, זה כמו כשמפרקים גל הינע קידמי ונועלים דיפ' מרכזי בגלל תקלה(חזרתי ככה מהדרום עם דיסקו 2), אבל עדיין הדיפ' הקידמי+הציריות מסתובבים אבל לא תורמים בהנעה.
השינוי בטרנספר(+הלוקרים) הוא כדי לנטרל את ההנעה הקידמית לגמרי, משמע הטרנספר הופך להיות part time והלוקרים משחררים את הציריות מהגלגלים, הכוח עובר רק לסרן האחורי, הגל הינע קידמי+ציריות נשארות לנוח, מה שלא קורה אצלך כרגע, ואם היית עושה הפוך-שינוי בטרנספר בלי הרכבת לוקרים היה קורה אותו דבר, כל העסק היה ממשיך להיסתובב אבל עד שהיית משלב בטרנספר ל 4x4 , כמו רוב ה suv שבנויים היום.
אם אתה רוצה באמת לחסוך בבלאי ואולי להרגיש יותר שינוי תעשה את השינוי בטרנספר.
ד"א, יש המון מידע בפורומים מחו"ל בנוגע לנושא.
RAM 3500 on "35
דורון- מה שציטטת אותי זה אני מנסה ללא הצלחה לצטט את raccon ואין לי תשובה לזה
נדב וכל השאר שמנסים להסביר לי את המערכת,תודה אבל זה לא מקדם.
השינוי שמגיע עם הקיט לא ברור מה הוא עושה,נראה שהוא הופך את הטרנספר לנעול קבוע.
אם הוא מבטל את ההנעה הקידמית הייתי שמח אבל לא רואה איך זה נעשה בפועל.
ואין על זה שום מידע באינטרנט
יש לך את הוראות ההרכבה של הקיט לטרנספר?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אם הוא נועל לחלוטין לא הייתי מרכיב את זה, לפחות כיום אתה יכול לבחור וקיימת האופציה להיות 4x4 תקין לכביש
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אז היית שואל את זה ככה במקום כל ה&*×.
https://forums.lr4x4.com/topic/11409...me-4wd-thread/
RAM 3500 on "35
זה ביטול של הדיפרנציאל. כי מי צריך 4x4 קבוע?
טיפ שלי - הגל ביניים בתיבה הזו נוטה לאכול את הקייס אלומיניום וליצור נזילה נצחית. אם כבר פותחים את התיבה - לוקחים אותה לבית מלאכה ומשתילים תותב פלדה באלומיניום.
למיטב זכרוני לאשקרופט היה תותב כזה מוכן.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמרו על קשר