Close
מציג תוצאות 1 עד 4 מתוך 4
  1. #1
    חבר רשום yoni_0000's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2008
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    2,720

    ברירת מחדל מחפשים את רכב השטח הראשון שלכם? כנראה שהתשובה היא סוזוקי ג'ימני

    אז ראיתם שירה מסתובבת, הצטרפתם לטיול עם חברים, או שהמרחבים קוראים לכם.. אתם צעירים בנפשכם, עניים, ומחפשים את רכב השטח הראשון שלכם.. אם כבר התחלתם לחקור את הנושא, אין סיכויי שלא שמעתם על סוזוקי ג'ימני. חלקם אומרים "חיית שטח", חלקם אומרים "עגלה" ולכולם יש צדק בדבריהם.. ננסה לעשות לכם קצת סדר בדברים, בסיומם כנראה שתבינו שהג'ימני הוא הבחירה הנכונה בשבילכם.

    נתחיל במובן מאליו, הג'ימני הוא רכב קטן – מי שמתכנן לקחת את כל החבר'ה לשלושה ימים במדבר, שיסתכל לכיוון אחר. נכון שתיאורטית יש 4 מושבים, אבל הספסל האחורי לא נועד לבני אדם בגודל אמיתי.. ג'ימני הוא רכב לזוג, ועם גגון או תיק גג אפשר גם לעשות איתו טיולים ארוכים.. אבל זוג מקסימום. אולי אולי גם כלבלב קטן. עם זאת, קיימת דעה רווחת שאנשים גדולים לא נכנסים בו.. ובכן אני בחור גדול.. 1.90 ומעל 120 קילו.. אם אני מסתדר, כנראה שגם אתם יכולים.

    ג'ימני הוא ג'יפון צעצוע – אז זהו, שלא. לג'ימני יש 2 סרנים חיים, 4 קפיצי סליל ותיבת העברה עם הילוך כוח. שזה כל מה שעכבר שטח ממוצע שואף אליו. הג'יפ היחידי שחולק איתו את הסטאפ הזה ונמכר כיום כחדש בישראל הוא הרנגלר. ג'ימני סטנדרטי לחלוטין זה רכב שיכול לקחת אותכם לגיחה הקטנה של קפה ביער, למעין ברמה"ג בדרך שלא עבירה לפרייבטים, ולטיול שבילים רגוע במדבר. עם זאת, זה בהחלט רכב שאם רוצים ניתן "לגדול" איתו ולשפר כאילו אין מחר... השיפורים זולים ביחס לרכבים בגודל מלא, ובאמת שגם שם, נעילה אחורית הגבהה וצמיגי שטח יקחו אתכם לכל מקום שיגיע לנדקרוזר ואף רחוק יותר. אם רוצים יותר, אפשר להגיע למפלצת עבירות שתעשה פדיחות גם לרכבים גדולים ושריריים בהרבה... ויחסית בזול. בנוסף, זה שהוא קטן, עם רדיוס סיבוב מעולה, ושדה ראיה מצוין, עושה אותו סביבה מעולה ומכילה ללימוד נהיגת שטח. זה רכב שפשוט קל לנהוג בו, וכל מי שעבר מג'ימני לרכב גדול יותר יודע על מה אני מדבר.

    ג'ימני הוא עגלה - אכן, ג'ימני התברך במנוע חלושס בנפח 1.3 קטנטן עם שינויים קלים במהלך השנתונים, אבל עם הספק באזור ה-90 כ"ס במקרה הטוב. נכון, הוא לא הרכב שירגיש בנוח לשייט איתו ב-120 כל היום.. הקצב שכיף לו הוא באזור ה-90-100 קמ"ש, ובכבישים מהירים כמו 4 או 6 אפשר גם לשייט בנוחות ב110.. אבל אין ספק שמהירות וזריזות אלו לא חלק מתכונותיו. כן אגיד שאפשר להתרגל.. פשוט נוסעים בקצב שלו ויוצאים חמש דקות קודם.

    ונעבור ליתרון הכי גדול שלו .. הוא זול - במדינת ישראל, אין שום רכב שטח שיתן את התמורה למחיר שיתן ג'ימני. מחיר הקניה הוא זול יחסית לרכבי שטח, מחירי האחזקה של החלפים קרובים יותר לסדרי גודל של פרייבטים מאשר לסדרי גודל של ג'יפים בגודל מלא, והאמינות טובה מאוד.. אני מעריך שמבחינת מספרים, להחזיק ג'ימני עולה בין חצי לשליש ממה שעולה להחזיק SUV יפני אחר בגודל מלא.. לצורך העניין, אני ואישתי מחזיקים באחד כבר 7 שנים שעשה איתנו מעל 100 אלף ק"מ ונוסע כמו גיבור יום יום (15-20 ק"מ אלף בשנה), והממוצע האחזקתי (ללא טסט לביטוח) הוא 3-5 אלף ש"ח בשנה, תלוי אם צריך להחליף צמיגים או לא. מבחינת דלק אנחנו מדברים על צריכה של 8-10 ק"מ לליטר לאוטומטים, שזה לא להיט גדול, אבל זה עדיין סביר ביחס לג'יפים בגודל מלא שלוגמים דיזל יקר יותר באותה התצרוכת. הידניים שהם פחות נפוצים קצת יותר חסכוניים, באזור ה10-12 ק"מ לליטר. ביטוח חובה וצד ג' עולה סד"ג של 3000-3500 ש"ח לשנה לנהג מעל גיל 24 שהוא לא נהג חדש. טסט באזור ה1200 ש"ח בשנה.

    מבחינת שנתונים - הג'ימני יובא לארץ בין 99-2010. מ2010 עד 2015 לא יובאו ג'ימנים לארץ מסיבות של תקינה. מ2015 עד 2018 הג'ימני חזר בתצורתו הישנה והטובה בתוספת מערכות בטיחות ובקרת משיכה שאמורה לעזור בשטח. הדגם החדש שמיובא מ-2018 ועד היום חולק את היכולות והביצועים..

    99-2005 : טרום עידן הVVT, טווח מחירים 20,000-30,000 ש"ח, לדעתי כבר ישנים מדי, הגירים נחשבים פחות אמינים ויקרים לתיקון.

    2005-2010 : עידן הVVT שהתברך בעוד כמה סוסים וגיר שנחשב קצת יותר אמין, טווח מחירים 30,000-50,00 ש"ח. אם מוצאים אחד שמור, לטעמי התמורה הכי טובה למחיר.

    2015-2017 : הVVT הישן והטוב עם מתיחת פנים קלה וכמה מערכות בטיחות לכביש, טווח מחירים 60,000-85,000 ש"ח.

    2018 ואילך : הדור החדש, קצת יותר מפנק, קצת יותר חזק, רכב מעולה לכל דעה, ממה שאני רואה המחירים למשומשים מתחילים באזור ה-100K ועד 160K לדגם חדש מהניילון

    לסיכום:

    החסרונות הם שהוא איטי, קופצני, קטן וצפוף, יש שיגידו לא נוח.
    היתרונות הם שהוא כרטיס הכניסה הכי זול שיש לעולם השטח מבחינת אחזקה וקניה, התמורה הכי טובה, אמין, בעל יכולת שטח מעולה, ופלטפורמה מעולה לשיפורים. הוא תמיד יניע בבוקר ותמיד יקח אותכם מא' לב'.

    לרובנו הגדול הוא פשוט שלב שעוברים בקריירה הג'יפאית עד שיש כסף למשהו גדול ומפנק יותר, הוא פשרה אחת גדולה (או קטנה?)... אבל אם אתם מחפשים רכב שטח זול פשוט ואמין, כזה שיוכל לקחת אותך ואת החברה לאותה נקודה חבויה במדבר, ובמקביל לשמש כפרייבט קטן וקל לחניה שיקח אותך לעבודה או ללימודים.. וגם אם אתם רוצים לזחול על סלעים כל היום אבל בתקציב, גם למתחילים וגם למתקדמים, הג'ימני הוא בשבילך. כן זה דורש להתפשר, אבל לדעתי שזה בהחלט שווה את זה.

    בעלי ג'ימני בעבר או בהווה, מוזמנים לתת את האינפוט שלכם.
    כל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר.

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: מחפשים את רכב השטח הראשון שלכם? כנראה שהתשובה היא סוזוקי ג'ימני

    בתור בעל ג׳ימני בהווה אשמח לתת את האינפוט שלי למאמר שכתבת יוני.
    מסכים עם הרעיון והפרטים עד כדי שאוכל להעיד על עצמי שגם כשהפרוטה כבר מצויה בכיסכם, מאוד סביר שתבחרו להשאר עם ג׳ימני משופר. החיסרון מעבר לחוסר הגודל בשטח טכני הוא מרחק הסרנים הקטנטן שלפעמים מהווה מגבלה במדרגות גדולות, אבל גדולות באמת.
    ככל הנראה הג׳ימני יישאר איתי לתמיד ויעבור בירושה לדור הבא, עד כדי כך אין לו תחליף


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #3
    משתמש חסום
    תאריך הצטרפות
    Jul 2010
    הודעות
    1,349

    ברירת מחדל תגובה: מחפשים את רכב השטח הראשון שלכם? כנראה שהתשובה היא סוזוקי ג'ימני

    אחלה כתבה.
    ההמשך הטבעי יהיה רשימת שיפורים, היתרונות (והחסרונות) שמביא כל שיפור, המחירים ושאר פרטים שיעניינו את המתחילים.

  4. #4

    ברירת מחדל תגובה: מחפשים את רכב השטח הראשון שלכם? כנראה שהתשובה היא סוזוקי ג'ימני

    מידע מצוין וממצה.
    אני רק חושב שבכתבה שהמטרה שלה היא שאנשים ימצאו אותה גם בעוד כמה שנים, לא כדאי לכתוב במספרים מוחלטים את עלויות הטסט, הביטוח ומחירי רכבים משומשים. הייתי כותב אולי באחוזים יחסית לרכבים אחרים. 50% פחות בביטוח חובה וצד ג'. 40% פחות בעלויות אחזקה כולל דלק וכו'. או אולי במחשבה שניה רק כותב יותר זול משמעותית בלי להוסיף.

נושאים דומים

  1. האם אתם מבטחים את רכב השטח שלכם בביטוח צד ג'
    על ידי אבי XT בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 15
    עדכון אחרון: 16-05-22, 22:04
  2. הרכב הראשון שלי! ג'ימני 08'
    על ידי Shalem בפורום פורום Readers Rides
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 26-12-20, 13:35
  3. השיפור הבא הכי חשוב ברכב השטח שלכם
    על ידי ishc בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 11-04-20, 17:25
  4. הגי'פון הראשון שלי (סוזוקי גימיני)
    על ידי בנדי 2 בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 26-01-10, 23:07

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •