אחרי 4,5 טרנספרים שמסרו את נשמתם לבורא (ליברטי 2006)
שוקל להסב מ242 ל231,מישהו שעשה ושרד כדי לספר?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אבל דווקא יש טרנספרים שרגישים או חלשים ואולי לא מתאימים לאופי השימוש המיועד ברכב.
דוגמאות: חלק מהרקסטונים שוברים ציר יציאה קדמי באופן כרוני/סדרתי.
טרנספר 231J בסופות שאולי מתאים לרנגלר YJ הקליל, אבל בסופות משופרות שעושות שטח קשה, ציר היציאה האחורי מועד לפורענות. שבירה שלו באמצע טיפוס תלול עלולה לגרום לתוצאות קטלניות.
בזמנו, כשעוד נסעתי על טרנספר 231 המקורי בסופה וחששתי כל הזמן משבירת ציר היציאה האחורי תחת עומסים גדולים בזמן טיפוסים תלולים, השתעשעתי במחשבה לעבור לטרנספר 242 ולהרוויח לא רק טרנספר חזק יותר אלא גם מצב 4X4 לכביש.
לא זוכר מי הסביר לי למה הוא לא חזק יותר מה-231.
עברתי ל-241.
גדול יותר, כבד יותר, גשר הגיר בולט קצת מלמטה - אבל הוא הרבה יותר חזק ויש לי שקט נפשי. מרווח גחון? הג'יפ מספיק גבוה וזה בכלל לא מפריע לי.
אפשר לעבור לטרנספר 231J של סופה 2 צבאית, אם מוצאים אחד כזה - הוא כבר "מקוצר" וכולל קיט SYE מקורי - ללא הסליפ-יוק האחורי המקולל, נותן סוג של תשובה לבעיית ציר היציאה האחורי החלש ושומר על מרווח הגחון המקורי. אבל השרשרת והיחידה הפלנטרית הפנימית עדיין קטנים ופחות חזקים מה-241.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
היי,אבל טרנספר 242 קיים בעוד הרבה רכבים (אפילו יותר כבדים וייעודיים לשטח מהליברטי)
אז מה הסיבה שאצלי הוא נשבר?אין לי מושג...אני גם נוהג מאוד רגוע בשטח...הם גם לא ממש "נשברים"
ישנו גלגל שיניים רגיש שנשחק עם הזמן (אצלי לאחר שנה) ושהשיניים שחוקות הLOW מחליק בעומס (לאחר מכן צריך לשלב לLOW מחדש)
אף מכונאי דגול לא יודע לומר לי למה רק אצלי זה קורה בתדירות כזו (למרות שקראתי לא מעט סיפורים גם בארה"ב על התופעה הזו בטרנספר הספציפי הזה)
בגדול קראתי ש231 חזק יותר ופשוט יותר מבחינת המכלולים,לכן חשבתי על זה.
- - - Updated - - -
הציעו לי ללכת על 231HD ולעשות שינוי קטן בדריישאפט האחורי,רק לא ממש הבנתי מה ההבדל בין 231 רגיל לHD
שרשרת רחבה יותר
ואני חושב שתיבה כזו יחד עם SYE לא תהיה נקודת תורפה יותר. בוא נגיד שאם גם את זה תצליח להרוס זה משהו באמת מוזר.
ולגבי 242 - היא אמנם תיבה מצויינת אבל בגלל המבנה עם הדיפרנציאל המרכזי היא עדינה יותר. על הנייר היא מיועדת לרכב כבד יותר אבל בחיים האמיתיים נכשלת לא פעם ואין לה שום חלק מחוזק באפטרמרקט.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
יש לי ניחוש שאתה נוסע ב part time בשוטף בלי לשים לב
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
4-5 טרנספרים? מה המקור של הטרנספרים שהוחלפו? מדובר על שיפוץ? או טרנספרים מפירוק?
ברכב שאתה מתאר עם סגנון הנסיעות, זה נשמע מאוד מוזר וחריג.
הרבה מאוד רכבים משופרים משלך נוסעים עליו ולא שברו אותו כ"כ בקלות.
לדעתי, תתחיל מלהחליף מוסך/ספק טרנספרים ולבדוק מה קורה לא נכון. (אלא אם הליברטי שלך משופר לעייפה)
אולי הבדליםקטנים ביחסי העברה בסרן הקדמי והאחורי?
אולי גלגלים במידות שונות?
לא…בשבילי קק״ל נוסע על full ושישנה עבירות נוסע בlow
- - - Updated - - -
תודה!
- - - Updated - - -
מפירוק,האחרון שופץ עי המוסך
- - - Updated - - -
צמיגים זהים,יחסי העברה כמובן אמורים להיות זהים,אחרת הכשל היה מיידי (לדעתי)
אבל אני אבדוק 🙏
ברכב עם AWD/Full time 4wd נתחיל מצמיגים זהים, לא רק במידות.
אותה מידה
אותו יצרן
אותו דגם
ולא פחות חשוב - אפילו אותה מידת בלאי.
בישראל הכל כל כך יקר ומקובל לחסוך, אז נוטים להחליף צמיגים בזוגות - ברכב פול-טיים זה עלול להיות הרסני למערכות העברת הכוח.
אני ממליץ להצריח גלגלים קדימה-אחורה בכל טיפול כדי להשוות בלאי.
עכשיו בוא ונדבר על הטרנספר
מטויוטה למשל, אני זוכר הנחיה מפורשת לנעול דיפ' מרכזי בכל ירידה לשטח.
בטרנספר 242 אין נעילה אלא מצב Part-time שהוא למעשה דיפ' מרכזי נעול. ב"גבוה" וב"נמוך".
ההגיון שלי אומר ש-Full time (רק ב"גבוה") זה לכביש ולכביש בלבד. כביש רטוב, כביש חלקלק, שביל כבוש חלקלק וכו'. לא לשטח.
אבל מה אני מבין.
מה הוראת היצרן אצלך? באיזה מצב לנסוע בכביש ובירידה לשטח?
ב-242 יש דיפרנציאל או מצמדים?
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
ה231 פחות עמיד מ242.. חלש יותר קיצר.
דרור - ב242 יש גג"ש, אין מצמדים או דיסקיות חיכוך.
חוץ מזה כאחד שנוסע על 242 כבר 20 שנה.. אני בכלל לא נוסע\משלב Part time, מעולם לא השתמשתי בזה.
לא הגיוני לשבור כל כך הרבה טרנספרים.. או שלא יודעים לתקן אותם בארץ, או שלקחת לימונים או שאתה ממש נוהג אגרסיבי ושובר אותם מהרבה סיבות שקשורות לצורת הנהיגה אצלך.
אני לאחרונה שיפצתי את שלי (בבית, לא אצל מומחים).. טרנספר פשוט, קל לשיפוץ, אמין, ואפילו הייתי אומר טרנספר טיפש.. קיצר,הכי טוב שיש..
לא הבנתי מה לא עובד לך בטרנספר הנוכחי, או מה התקלה שלשמה אתה רוצה להחליף..
יש לך את הקודמים [אלה שהחלפת כבר]?
.. Jeep - Drive it like you stole it
אולי לא הסברתי כמו שצריך:
הראשון המקורי…נהרס כשנה אחרי שקניתי את הרכב -הוחלף באחד מפירוק (לא נפתח לפני ההרכבה) אחרי 2 טיולים חזרה אותה תופעה
עוד טרנספר מפירוק (גם הוא לא נפתח לפני ההרכבה) שהורכב החזיק כמה חודשים והתופעה חזרה.
טרנספר 3 מפירוק הפעם החזיק כשנה...
והאחרון שעל הרכב מורכב עבר שיפוץ לפני קצת פחות משנה...
כולם מגיעים בסוף לתופעה הזו:
https://www.youtube.com/watch?v=uqr816B9qwo
זה לא "שנשבר " וזהו..זה תהליך של כמה חודשים שהוא מתחיל לקפוץ תחת עומס עד שכבר אי אפשר כמעט לנסוע איתו יותר.
מה ששמתי לב זה שהתופעה התחילה בכל המקרים היה מכנה משותף -ניסיון לטפס עלייה סלעית יחסית תלולה שהקרקע לא כל כך יבשה
כמה ימים לאחר הגשם-ואז הקפיצה מתרחשת בפעם הראשונה
יש לא מעט פוסטים בפורומים אמריקאים על הבעיה הזו...
נוהג מאוד מאוד רגוע ולא אגרסיבי..כמעט ללא גז והרכב נעול
דיונה אולי פעם בכמה חודשים
הרוב טיפוס סלעים
- - - Updated - - -
אותה מידת צמיגים,אותו יצרן,ומחליף תמיד 4
שאני בשביל כורכר רגיל נוסע על FULL TIME או לא משולב כלל 2WD
part time כמעט ולא משלב...
בעליה סלעית/תלולה/דיונה וכו משלב LOW
קיבלת עצה לבדוק האם יחסי ההעברה זהים לחלוטין בסרנים, בדקת ?
כמו כן, עם כל הפירוקים ופתיחת הטרנספרים, האם יש תמונות של הגג"ש והשרשרת ?
המצב full time הוא לכביש חלק ולא לשטח. זה מצב לא שימושי בעליל.
בשטח רוב הזמן אתה אמור להיות ב part time או בנמוך.
אם ניסית לעלות את העליה ההיא ב full time הנה מצאנו מה לא בסדר.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
היה לי צ'רוקי עם טרנספר 242 עשר שנים. היה לנו במשפחה ליברטי כמו שלך, מוגבה ומשופר, שהצטרף לטיולים ארוכים במדבר. אני לא מכיר שום תופעה כזאת של טרנספרים 242, 231, או אחרים מכל יצרן, שנהרסים באופן סדרתי בשימוש הגיוני ברכב שטח.
ההסתברות שאתה שאתה נפלת שלוש או ארבע פעמים על טרנספרים משומשים דפוקים היא אפס.
יש רק מסקנה אחת - אתה עושה עם הרכב דברים שפשוט לא מתאימים. אולי נראה לך שאתה לא אגרסיבי אבל הטרנספרים שלך אומרים שכן. עובדה. אם אתה עושה את הדברים האלו כשאתה בFULL TIME אז בכלל...
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אין שום מניעה לנסוע ב 4X4 full time בטרנספר הזה, נסעתי כך שנים ביום יום עם ה ZJ שהיה לי, הרכב התנהג יותר טוב בסיבובים עם הנעילה האוטומטית שמאחור. ה 242 טרנספר מצוין.
מהרכבים שאני מכיר, הרס של טרנספר מתחיל מנהגים שלא מאבטחים את הלואו כמו שצריך, והוא קופץ להם בעומס. כל קפיצה כזאת (בדר"כ במעלה ועומס רציני), מביאה איתה דרדור מהיר במצבו.
ושלא נדבר על כך שלואו שקופץ הוא לעתים טעות נהג ולא טרנספר תקול.
אולי הבעיה בכלל בהפעלה של הטרנספר? האם זה חשמלי? או מנוף מכני? אולי הוא לא מכוון נכון? משהו עקום, ופעם אחרי פעם אתה מחליף טרנספר תקין, ולא מטפל בבעיה האמיתית? קפיצה תחת עומס גורמת נזק, אבל היא סימפטום של משהו אחר?
שמרו על קשר