Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 25
  1. #1
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    141

    ברירת מחדל טרנספר 231 במקום 242 (ליברטי 2006)

    אחרי 4,5 טרנספרים שמסרו את נשמתם לבורא (ליברטי 2006)
    שוקל להסב מ242 ל231,מישהו שעשה ושרד כדי לספר?

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    ציטוט נכתב במקור על ידי sasson צפיה בהודעה
    אחרי 4,5 טרנספרים שמסרו את נשמתם לבורא (ליברטי 2006)
    שוקל להסב מ242 ל231,מישהו שעשה ושרד כדי לספר?
    אתה שואל ברצינות? אם התקלקלו לך 4 טרנספרים אז אתה צריך רכב אחר. לא בגלל שזה ליברטי - בגלל השימוש שאתה עושה בו. באף רכב טרנספר לא אמור להשבר, בטח לא באופן סדרתי.

    בכל מקרה - 242 בנוי להעביר מומנטים יותר גדולים מאשר 231, אז החלפה כזאת בטוח לא תפתור את הבעייה שלך.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  3. #3
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    אבל דווקא יש טרנספרים שרגישים או חלשים ואולי לא מתאימים לאופי השימוש המיועד ברכב.

    דוגמאות: חלק מהרקסטונים שוברים ציר יציאה קדמי באופן כרוני/סדרתי.
    טרנספר 231J בסופות שאולי מתאים לרנגלר YJ הקליל, אבל בסופות משופרות שעושות שטח קשה, ציר היציאה האחורי מועד לפורענות. שבירה שלו באמצע טיפוס תלול עלולה לגרום לתוצאות קטלניות.

    בזמנו, כשעוד נסעתי על טרנספר 231 המקורי בסופה וחששתי כל הזמן משבירת ציר היציאה האחורי תחת עומסים גדולים בזמן טיפוסים תלולים, השתעשעתי במחשבה לעבור לטרנספר 242 ולהרוויח לא רק טרנספר חזק יותר אלא גם מצב 4X4 לכביש.
    לא זוכר מי הסביר לי למה הוא לא חזק יותר מה-231.

    עברתי ל-241.
    גדול יותר, כבד יותר, גשר הגיר בולט קצת מלמטה - אבל הוא הרבה יותר חזק ויש לי שקט נפשי. מרווח גחון? הג'יפ מספיק גבוה וזה בכלל לא מפריע לי.

    אפשר לעבור לטרנספר 231J של סופה 2 צבאית, אם מוצאים אחד כזה - הוא כבר "מקוצר" וכולל קיט SYE מקורי - ללא הסליפ-יוק האחורי המקולל, נותן סוג של תשובה לבעיית ציר היציאה האחורי החלש ושומר על מרווח הגחון המקורי. אבל השרשרת והיחידה הפלנטרית הפנימית עדיין קטנים ופחות חזקים מה-241.
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  4. #4
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    141

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד צפיה בהודעה
    אתה שואל ברצינות? אם התקלקלו לך 4 טרנספרים אז אתה צריך רכב אחר. לא בגלל שזה ליברטי - בגלל השימוש שאתה עושה בו. באף רכב טרנספר לא אמור להשבר, בטח לא באופן סדרתי.

    בכל מקרה - 242 בנוי להעביר מומנטים יותר גדולים מאשר 231, אז החלפה כזאת בטוח לא תפתור את הבעייה שלך.

    היי,אבל טרנספר 242 קיים בעוד הרבה רכבים (אפילו יותר כבדים וייעודיים לשטח מהליברטי)
    אז מה הסיבה שאצלי הוא נשבר?אין לי מושג...אני גם נוהג מאוד רגוע בשטח...הם גם לא ממש "נשברים"
    ישנו גלגל שיניים רגיש שנשחק עם הזמן (אצלי לאחר שנה) ושהשיניים שחוקות הLOW מחליק בעומס (לאחר מכן צריך לשלב לLOW מחדש)
    אף מכונאי דגול לא יודע לומר לי למה רק אצלי זה קורה בתדירות כזו (למרות שקראתי לא מעט סיפורים גם בארה"ב על התופעה הזו בטרנספר הספציפי הזה)

    בגדול קראתי ש231 חזק יותר ופשוט יותר מבחינת המכלולים,לכן חשבתי על זה.

    - - - Updated - - -

    ציטוט נכתב במקור על ידי דרור ברלי צפיה בהודעה
    אבל דווקא יש טרנספרים שרגישים או חלשים ואולי לא מתאימים לאופי השימוש המיועד ברכב.

    דוגמאות: חלק מהרקסטונים שוברים ציר יציאה קדמי באופן כרוני/סדרתי.
    טרנספר 231J בסופות שאולי מתאים לרנגלר YJ הקליל, אבל בסופות משופרות שעושות שטח קשה, ציר היציאה האחורי מועד לפורענות. שבירה שלו באמצע טיפוס תלול עלולה לגרום לתוצאות קטלניות.

    בזמנו, כשעוד נסעתי על טרנספר 231 המקורי בסופה וחששתי כל הזמן משבירת ציר היציאה האחורי תחת עומסים גדולים בזמן טיפוסים תלולים, השתעשעתי במחשבה לעבור לטרנספר 242 ולהרוויח לא רק טרנספר חזק יותר אלא גם מצב 4X4 לכביש.
    לא זוכר מי הסביר לי למה הוא לא חזק יותר מה-231.

    עברתי ל-241.
    גדול יותר, כבד יותר, גשר הגיר בולט קצת מלמטה - אבל הוא הרבה יותר חזק ויש לי שקט נפשי. מרווח גחון? הג'יפ מספיק גבוה וזה בכלל לא מפריע לי.

    אפשר לעבור לטרנספר 231J של סופה 2 צבאית, אם מוצאים אחד כזה - הוא כבר "מקוצר" וכולל קיט SYE מקורי - ללא הסליפ-יוק האחורי המקולל, נותן סוג של תשובה לבעיית ציר היציאה האחורי החלש ושומר על מרווח הגחון המקורי. אבל השרשרת והיחידה הפלנטרית הפנימית עדיין קטנים ופחות חזקים מה-241.
    הציעו לי ללכת על 231HD ולעשות שינוי קטן בדריישאפט האחורי,רק לא ממש הבנתי מה ההבדל בין 231 רגיל לHD

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    שרשרת רחבה יותר
    ואני חושב שתיבה כזו יחד עם SYE לא תהיה נקודת תורפה יותר. בוא נגיד שאם גם את זה תצליח להרוס זה משהו באמת מוזר.

    ולגבי 242 - היא אמנם תיבה מצויינת אבל בגלל המבנה עם הדיפרנציאל המרכזי היא עדינה יותר. על הנייר היא מיועדת לרכב כבד יותר אבל בחיים האמיתיים נכשלת לא פעם ואין לה שום חלק מחוזק באפטרמרקט.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    יש לי ניחוש שאתה נוסע ב part time בשוטף בלי לשים לב


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    4-5 טרנספרים? מה המקור של הטרנספרים שהוחלפו? מדובר על שיפוץ? או טרנספרים מפירוק?

    ברכב שאתה מתאר עם סגנון הנסיעות, זה נשמע מאוד מוזר וחריג.

    הרבה מאוד רכבים משופרים משלך נוסעים עליו ולא שברו אותו כ"כ בקלות.

    לדעתי, תתחיל מלהחליף מוסך/ספק טרנספרים ולבדוק מה קורה לא נכון. (אלא אם הליברטי שלך משופר לעייפה)

  8. #8
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    12,991

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    אולי הבדליםקטנים ביחסי העברה בסרן הקדמי והאחורי?
    אולי גלגלים במידות שונות?

  9. #9
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    141

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    ציטוט נכתב במקור על ידי boaz avrahami צפיה בהודעה
    יש לי ניחוש שאתה נוסע ב part time בשוטף בלי לשים לב


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    לא…בשבילי קק״ל נוסע על full ושישנה עבירות נוסע בlow

    - - - Updated - - -

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    שרשרת רחבה יותר
    ואני חושב שתיבה כזו יחד עם SYE לא תהיה נקודת תורפה יותר. בוא נגיד שאם גם את זה תצליח להרוס זה משהו באמת מוזר.

    ולגבי 242 - היא אמנם תיבה מצויינת אבל בגלל המבנה עם הדיפרנציאל המרכזי היא עדינה יותר. על הנייר היא מיועדת לרכב כבד יותר אבל בחיים האמיתיים נכשלת לא פעם ואין לה שום חלק מחוזק באפטרמרקט.

    אסף.
    תודה!

    - - - Updated - - -

    ציטוט נכתב במקור על ידי ariel-ro צפיה בהודעה
    4-5 טרנספרים? מה המקור של הטרנספרים שהוחלפו? מדובר על שיפוץ? או טרנספרים מפירוק?

    ברכב שאתה מתאר עם סגנון הנסיעות, זה נשמע מאוד מוזר וחריג.

    הרבה מאוד רכבים משופרים משלך נוסעים עליו ולא שברו אותו כ"כ בקלות.

    לדעתי, תתחיל מלהחליף מוסך/ספק טרנספרים ולבדוק מה קורה לא נכון. (אלא אם הליברטי שלך משופר לעייפה)
    מפירוק,האחרון שופץ עי המוסך

    - - - Updated - - -

    ציטוט נכתב במקור על ידי איל מ צפיה בהודעה
    אולי הבדליםקטנים ביחסי העברה בסרן הקדמי והאחורי?
    אולי גלגלים במידות שונות?
    צמיגים זהים,יחסי העברה כמובן אמורים להיות זהים,אחרת הכשל היה מיידי (לדעתי)
    אבל אני אבדוק 🙏

  10. #10
    חבר רשום נדב42's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    בסוף מערב
    הודעות
    11,128

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    ציטוט נכתב במקור על ידי sasson צפיה בהודעה
    צמיגים זהים,יחסי העברה כמובן אמורים להיות זהים,אחרת הכשל היה מיידי (לדעתי)
    אבל אני אבדוק
    כדי לוודא, על אספלט עם ההגה ישר לגמרי, שלב part time או low ותתחיל לנסוע ישר בעדינות.
    אם נוסע חלק וקל, יחסי ההעברה זהים. אם משהו קשה או "נלחם" אז הם שונים.
    וְנִגְלָה בְאָזְנָי יהוה צְבָאוֹת; אִם־יְכֻפַּר הֶעָוֹן הַזֶּה לָכֶם עַד־תְּמֻתוּן

  11. #11
    חבר רשום דרור ברלי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בעמק יפה בין הרים ושדות
    הודעות
    23,243

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    ברכב עם AWD/Full time 4wd נתחיל מצמיגים זהים, לא רק במידות.
    אותה מידה
    אותו יצרן
    אותו דגם
    ולא פחות חשוב - אפילו אותה מידת בלאי.
    בישראל הכל כל כך יקר ומקובל לחסוך, אז נוטים להחליף צמיגים בזוגות - ברכב פול-טיים זה עלול להיות הרסני למערכות העברת הכוח.
    אני ממליץ להצריח גלגלים קדימה-אחורה בכל טיפול כדי להשוות בלאי.


    עכשיו בוא ונדבר על הטרנספר
    מטויוטה למשל, אני זוכר הנחיה מפורשת לנעול דיפ' מרכזי בכל ירידה לשטח.
    בטרנספר 242 אין נעילה אלא מצב Part-time שהוא למעשה דיפ' מרכזי נעול. ב"גבוה" וב"נמוך".
    ההגיון שלי אומר ש-Full time (רק ב"גבוה") זה לכביש ולכביש בלבד. כביש רטוב, כביש חלקלק, שביל כבוש חלקלק וכו'. לא לשטח.
    אבל מה אני מבין.
    מה הוראת היצרן אצלך? באיזה מצב לנסוע בכביש ובירידה לשטח?
    ב-242 יש דיפרנציאל או מצמדים?
    לא עונה בפורום
    לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ

  12. #12
    חבר רשום השועל's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Apr 2003
    מיקום
    ת"א
    הודעות
    1,871

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    ה231 פחות עמיד מ242.. חלש יותר קיצר.
    דרור - ב242 יש גג"ש, אין מצמדים או דיסקיות חיכוך.

    חוץ מזה כאחד שנוסע על 242 כבר 20 שנה.. אני בכלל לא נוסע\משלב Part time, מעולם לא השתמשתי בזה.

    לא הגיוני לשבור כל כך הרבה טרנספרים.. או שלא יודעים לתקן אותם בארץ, או שלקחת לימונים או שאתה ממש נוהג אגרסיבי ושובר אותם מהרבה סיבות שקשורות לצורת הנהיגה אצלך.

    אני לאחרונה שיפצתי את שלי (בבית, לא אצל מומחים).. טרנספר פשוט, קל לשיפוץ, אמין, ואפילו הייתי אומר טרנספר טיפש.. קיצר,הכי טוב שיש..
    לא הבנתי מה לא עובד לך בטרנספר הנוכחי, או מה התקלה שלשמה אתה רוצה להחליף..

    יש לך את הקודמים [אלה שהחלפת כבר]?
    .. Jeep - Drive it like you stole it

  13. #13
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    141

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    ציטוט נכתב במקור על ידי השועל צפיה בהודעה
    ה231 פחות עמיד מ242.. חלש יותר קיצר.
    דרור - ב242 יש גג"ש, אין מצמדים או דיסקיות חיכוך.

    חוץ מזה כאחד שנוסע על 242 כבר 20 שנה.. אני בכלל לא נוסע\משלב Part time, מעולם לא השתמשתי בזה.

    לא הגיוני לשבור כל כך הרבה טרנספרים.. או שלא יודעים לתקן אותם בארץ, או שלקחת לימונים או שאתה ממש נוהג אגרסיבי ושובר אותם מהרבה סיבות שקשורות לצורת הנהיגה אצלך.

    אני לאחרונה שיפצתי את שלי (בבית, לא אצל מומחים).. טרנספר פשוט, קל לשיפוץ, אמין, ואפילו הייתי אומר טרנספר טיפש.. קיצר,הכי טוב שיש..
    לא הבנתי מה לא עובד לך בטרנספר הנוכחי, או מה התקלה שלשמה אתה רוצה להחליף..

    יש לך את הקודמים [אלה שהחלפת כבר]?

    אולי לא הסברתי כמו שצריך:
    הראשון המקורי…נהרס כשנה אחרי שקניתי את הרכב -הוחלף באחד מפירוק (לא נפתח לפני ההרכבה) אחרי 2 טיולים חזרה אותה תופעה
    עוד טרנספר מפירוק (גם הוא לא נפתח לפני ההרכבה) שהורכב החזיק כמה חודשים והתופעה חזרה.
    טרנספר 3 מפירוק הפעם החזיק כשנה...
    והאחרון שעל הרכב מורכב עבר שיפוץ לפני קצת פחות משנה...

    כולם מגיעים בסוף לתופעה הזו:
    https://www.youtube.com/watch?v=uqr816B9qwo
    זה לא "שנשבר " וזהו..זה תהליך של כמה חודשים שהוא מתחיל לקפוץ תחת עומס עד שכבר אי אפשר כמעט לנסוע איתו יותר.
    מה ששמתי לב זה שהתופעה התחילה בכל המקרים היה מכנה משותף -ניסיון לטפס עלייה סלעית יחסית תלולה שהקרקע לא כל כך יבשה
    כמה ימים לאחר הגשם-ואז הקפיצה מתרחשת בפעם הראשונה

    יש לא מעט פוסטים בפורומים אמריקאים על הבעיה הזו...
    נוהג מאוד מאוד רגוע ולא אגרסיבי..כמעט ללא גז והרכב נעול
    דיונה אולי פעם בכמה חודשים
    הרוב טיפוס סלעים

    - - - Updated - - -

    ציטוט נכתב במקור על ידי דרור ברלי צפיה בהודעה
    ברכב עם AWD/Full time 4wd נתחיל מצמיגים זהים, לא רק במידות.
    אותה מידה
    אותו יצרן
    אותו דגם
    ולא פחות חשוב - אפילו אותה מידת בלאי.
    בישראל הכל כל כך יקר ומקובל לחסוך, אז נוטים להחליף צמיגים בזוגות - ברכב פול-טיים זה עלול להיות הרסני למערכות העברת הכוח.
    אני ממליץ להצריח גלגלים קדימה-אחורה בכל טיפול כדי להשוות בלאי.


    עכשיו בוא ונדבר על הטרנספר
    מטויוטה למשל, אני זוכר הנחיה מפורשת לנעול דיפ' מרכזי בכל ירידה לשטח.
    בטרנספר 242 אין נעילה אלא מצב Part-time שהוא למעשה דיפ' מרכזי נעול. ב"גבוה" וב"נמוך".
    ההגיון שלי אומר ש-Full time (רק ב"גבוה") זה לכביש ולכביש בלבד. כביש רטוב, כביש חלקלק, שביל כבוש חלקלק וכו'. לא לשטח.
    אבל מה אני מבין.
    מה הוראת היצרן אצלך? באיזה מצב לנסוע בכביש ובירידה לשטח?
    ב-242 יש דיפרנציאל או מצמדים?
    אותה מידת צמיגים,אותו יצרן,ומחליף תמיד 4
    שאני בשביל כורכר רגיל נוסע על FULL TIME או לא משולב כלל 2WD
    part time כמעט ולא משלב...
    בעליה סלעית/תלולה/דיונה וכו משלב LOW

  14. #14
    חבר רשום raanan's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2005
    מיקום
    בוואדי ...
    הודעות
    6,676

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    קיבלת עצה לבדוק האם יחסי ההעברה זהים לחלוטין בסרנים, בדקת ?
    כמו כן, עם כל הפירוקים ופתיחת הטרנספרים, האם יש תמונות של הגג"ש והשרשרת ?

  15. #15

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    המצב full time הוא לכביש חלק ולא לשטח. זה מצב לא שימושי בעליל.
    בשטח רוב הזמן אתה אמור להיות ב part time או בנמוך.
    אם ניסית לעלות את העליה ההיא ב full time הנה מצאנו מה לא בסדר.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  16. #16

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    היה לי צ'רוקי עם טרנספר 242 עשר שנים. היה לנו במשפחה ליברטי כמו שלך, מוגבה ומשופר, שהצטרף לטיולים ארוכים במדבר. אני לא מכיר שום תופעה כזאת של טרנספרים 242, 231, או אחרים מכל יצרן, שנהרסים באופן סדרתי בשימוש הגיוני ברכב שטח.

    ההסתברות שאתה שאתה נפלת שלוש או ארבע פעמים על טרנספרים משומשים דפוקים היא אפס.

    יש רק מסקנה אחת - אתה עושה עם הרכב דברים שפשוט לא מתאימים. אולי נראה לך שאתה לא אגרסיבי אבל הטרנספרים שלך אומרים שכן. עובדה. אם אתה עושה את הדברים האלו כשאתה בFULL TIME אז בכלל...
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  17. #17

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    אין שום מניעה לנסוע ב 4X4 full time בטרנספר הזה, נסעתי כך שנים ביום יום עם ה ZJ שהיה לי, הרכב התנהג יותר טוב בסיבובים עם הנעילה האוטומטית שמאחור. ה 242 טרנספר מצוין.

  18. #18
    חבר רשום איל מ's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2007
    מיקום
    כבר לא בסוף העולם שמאלה
    הודעות
    12,991

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    מהרכבים שאני מכיר, הרס של טרנספר מתחיל מנהגים שלא מאבטחים את הלואו כמו שצריך, והוא קופץ להם בעומס. כל קפיצה כזאת (בדר"כ במעלה ועומס רציני), מביאה איתה דרדור מהיר במצבו.
    ושלא נדבר על כך שלואו שקופץ הוא לעתים טעות נהג ולא טרנספר תקול.

  19. #19
    חבר רשום יקיר גרין's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2004
    מיקום
    Rochester, NY
    הודעות
    803

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    אולי הבעיה בכלל בהפעלה של הטרנספר? האם זה חשמלי? או מנוף מכני? אולי הוא לא מכוון נכון? משהו עקום, ופעם אחרי פעם אתה מחליף טרנספר תקין, ולא מטפל בבעיה האמיתית? קפיצה תחת עומס גורמת נזק, אבל היא סימפטום של משהו אחר?

  20. #20

    ברירת מחדל תגובה: 231 במקום 242

    ציטוט נכתב במקור על ידי יקיר גרין צפיה בהודעה
    אולי הבעיה בכלל בהפעלה של הטרנספר? האם זה חשמלי? או מנוף מכני? אולי הוא לא מכוון נכון? משהו עקום, ופעם אחרי פעם אתה מחליף טרנספר תקין, ולא מטפל בבעיה האמיתית? קפיצה תחת עומס גורמת נזק, אבל היא סימפטום של משהו אחר?
    +1
    אולי תושבת גיר?

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •