ומה הטווח הריאלי שלזה?
רק מניח את זה פה,
(בנסיעת עבודה בקליפורניה, זה מה שאוויס בחרו לתת לי לשבוע הקרוב…)
ומה הטווח הריאלי שלזה?
זה 100% או פלאג אין?
זה פלאג אין עם סוללה של 17 קו״ש שנותנת 21-22 מייל, די מעט (למרות שמכסה את הנסועה היומית שלי פה אם אני לא מתרחק יותר מדי לארוחת הערב),
אבל תוספת הכח מטורפת (זה עוד 100 כ״ס ל 270 של ה 2 ליטר בנזין)
חברת השכרה זה אחלה
לקנות כזה באופן פרטי צריך הרבה אומץ.
זה עוד 100כ"ס ל 20 מייל שזה נותן (בפועל פחות) ובכל שאר הזמן, בעיקר בטיולים אתה מסתובב עם עוד 280ק"ג ששוקלת המערכת ההיברידית.
זה כמו עוד 3-4 אנשים ברכב איתך כל הזמן. וזה לפני משקל השדרוגים (צמיגים גדולים, פגושי ברזל, כננת, גגון, בידלוקים ועוד.) ועל זה תוסיף את הציוד שאתה סוחב איתך, ואת האנשים בשר ודם שאתה לוקח איתך.
וגם.. להתעסק עם שתי טכנולוגיות, ועוד ברכב שטח שאמור להיות פשוט (יחסית) ואמין.
בשבילי It's a big NO NO
בדקתי את הדיפנדר PHEV, שיש לו מצבר בערך דומה (19 קילוואט).
כל עוד יש חשמל, זה כייף גדול מאוד.
אבל לאחר מעט עשרות ק"מ אתה מוצא עצמך עם רכב כבד יותר מהדיזל, וגם פחות חזק.
טווח הנסיעה על חשמל טהור בשטח, 12-15 ק"מ.
זה המבחן: https://cars.walla.co.il/item/3628995
עיקרי הדברים:
רכב המבחן סיפק שפע כוח זמין, עם יכולת זינוק ועקיפות קצרצרות. כך בעשרות הקילומטרים ראשונים, בהם הגיע ה-110 לתצרוכת דלק מצוינת של 17-18 קילומטרים לליטר. הבעיה היא שלאחר שהסוללה מתרוקנת אתה נשאר עם דיפנדר כבד, הנשען בעיקר על מנוע 4-בוכנות בעל מומנט נמוך יחסית. בהיעדר דחף חשמלי מתאמץ המנוע יותר מאשר אחיו בעלי ה-6 בוכנות דיזל, הוא גם פחות מעודן מהדיזלים הגדולים, החסכוניים יותר, ועולים פחות.
... תצרוכת הדלק מידרדרת ככל שסוללת ה-19.2 קוט"ש הולכת ומתרוקנת. תשכחו מהנתון הרשמי של 30 קילומטרים לליטר, זה מגוחך. במציאות הצלחתי להוציא 17-18 קמ"ל אך לאחר התרוקנות הסוללה הידרדרה תצרוכת הדלק, בנסיעה בין עירונית קיבלנו 8-10 קילומטרים לליטר, ואף 6-7. גרסאות הדיזל מגיעות בקלות ל 10-13 קמ"ל. ניתן להכתיב לדיפנדר החשמלי נסיעה במצב EV חשמלי טהור, לצורך כניסה לערים למשל. הטווח החשמלי המוצהר הוא עד 43 קילומטרים, זה לא המון - וגם אל הנתון הזה לא הצלחתי להתקרב. אל תבנו על יותר מ 30-35 קילומטרים על חשמל, כפוף לסביבה ולסגנון הנהיגה שלכם.
יוצא לי מדי פעם לנהוג ברוביקון 4xe בשטח (ואפילו לחלץ אותו, אבל זה כבר סיפור אחר). זה די כיף העניין הזה עם החשמל, מאפשר זחילה שקטה עם המון כוח.
נניח ריביאן?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
110TD5
Festina lente
אגב, בסקר אמינות גדול שנערך לאחרונה בארה"ב התברר כי ההיברידים-נטענים הם הכי פחות אמינים, ובגדול.
הבנזין הרבה יותר אמין, וגם החשמלי-טהור.
אז בתור רכב שכור, זה כייף. לקנות?...
נניח ג'יפ רנגלר מגנטו לכשיצא בקרוב אני מקווה:
https://www.youtube.com/watch?v=OxctVUn-ExY
- - - Updated - - -
לא מפתיע שהיברידי פחות אמין. זה עירוב של שתי טכנולוגיות ובעצם יש יותר רכיבים ויותר סיכוי שמשהו יתקלקל.
יש סיפורי זוועות בדגם הזה, על תקלות שונות ומשונות, ובעיקר חוסר זמינות של חלקי החילוף אצל היבואן, שהובילה להשבתת רכבים לזמן לא מבוטל.
צריך הרבה אומץ לקנות באופן פרטי ייצור כלאיים כזה, ממותג שגם ככה אמינות לא בדיוק מוזכרת אצלו לטובה.
אבל, יכול להיות שמדובר בחבלי לידה, כמו במנועים אחרים, גם אצל יצרנים אחרים.
מה שכן, כשבוחנים את החבילה, היא מראש לא הכי אטרקטיבית, גם במחיר הקנייה וגם בנתונים.
אז ליסינג, השכרה בכיף, אבל פרטי? לא להיט, בכלל.
אגב,
לא קשור לפוסט ועדיין, Jeep הודיעו על הפסקת ייצור ה 3.6.
שמרו על קשר