בהנחה שהקמ' נכון, אני הייתי מחליף רק שמן
(זה גם מה שעשיתי עם B4 שעתה 3000 קמ' לשנה, החלפתי פילטר שמן אחת לשנתיים, שמן כל שנה).
רכב כלשהו, נניח טויוטה לנדקרוזר 2007,
הרכב טופל בחמש / שש שנים אחרונות רק עם שמן מוביל 1,
גם בתקופת הקורונה כשהרכב נסע 3000 ק"מ בשנה, הוקפד להחליף שמן אחת לשנה.
עכשיו הרכב לקראת טסט, ומסתבר שהרכב עבר 1100 ק"מ מהטסט הקודם.
השאלה - להחליף שמן או לא.
בתיאוריה - כן להחליף. שמן מאבד מהתכונות שלו עם הזמן.
בפועל - נראה מיותר.
המוסכניק אומר לא להחליף, לא שמן ולא פילטר שמן.
מה אתם אומרים?
בהנחה שהקמ' נכון, אני הייתי מחליף רק שמן
(זה גם מה שעשיתי עם B4 שעתה 3000 קמ' לשנה, החלפתי פילטר שמן אחת לשנתיים, שמן כל שנה).
אם כבר מחליפים שמן, מה הבעיה להחליף גם פילטר?
אני החלפתי בדיסקו כל חצי שנה ללא קשר לכמות הקמ, סרנים כי הם טובלים במים, ומנוע כי טרי עדיף על משומש.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
פייטר שמן זהה בטיוטה מיועד גם לטווח החלפות גבוה יותר.
עברה שנה?
הייתי מחליף שמן.
השמן במנוע חשוף גם סטאטית למשפיעים חיצוניים כמו חמצון, המשקעים שבכל זאת נכנסו כבר למחזור, ועיבוי לחות טבעי במנוע.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
אם זה שמן סינטטי אני לא הייתי מחליף. אבל זה אני.
מעשית בקמפר שעושה עוד פחות קמ מזה אני מחליף אחת לשנתיים.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
לא רואה שום סיבה להחליף, מדהים שההתיחסות לשמן כאן דומה לקוטג'...
טל.
כן, להחליף.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
נוהג במגוון רכבים - אפשר ללמוד עליי ועליהם כאן:
https://www.youtube.com/@knufia
אני לא מבין למה להחזיק לנדקרוזר שלא נוסע.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
המדד לזה בתכלס תלוי בבדיקת מעבדה.
אם ערך ה TBN גבוה אז אין צורך.
כבר לא זוכר את הערכים.
אם מראש תשתמש בשמנים המיועדים לטרקטורים וכלי צמ״ה בתנאי שהם תואמים לתקנים הנדרשים אצלך.
כל התשובות האחרות הן ניחוש. זהיר יותר או פחות.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זו שאלה אחרת לחלוטין.
בגדול הל"ק היה הרכב המשפחתי לנסיעות ארוכות, לצד רכב קטן ליומיום.
לפני שנתיים עם כניסתה האיוניק 5 למשפחה, האיוניק הפכה לרכב הראשי לנסיעות ארוכות.
עונת הטיולים שמסתיימת עכשיו, עקב הנסיבות, לא טויילה כנדרש.
תוסיף לזה שחלק מטיולי השטח אני עם רכבי מבחן, והתוצאה היא שהל"ק בקושי נסע בשנה האחרונה.
לא רואה מצב להיפרד ממנו מרצוני.
- - - Updated - - -
Mobil 1 סינטטי מלא.
לשמן אין פג תוקף אלא התחמצנות שנובעת מחשיפה לחומרים מחמצנים לרבות האוויר.
לא כל השמנים נולדו שווים.
אלו לציוד כבד לרוב בנויים לשרוד יותר זמן
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
גם אצלי הטרופר לא נוסע הרבה, לרוב פחות מ-5000 קמ בשנה.
עדיין מקפיד להחליף אחת לשנה שמן ואת 2 הפילטרים.
אני משתמש בShell Helix Ultra.
בברכה,
אלכס.
יש לך דוגמה של יצרן שמנים כלשהו לתאריך אחרון לשיווק של שנה?
מכיר איזושהי הנחיה שכזו מיצרן שמנים או יצרן רכב, להחליף אחרי שנה בגלל שפג התוקף?
אני מכיר שבשימוש מוגבר, מנוע עם קילומטראז' גבוה או תנאי דרך וסביבת עבודת הרכב מצדיקים להקטין את מרווח הטיפולים.
במקרים שכאלה אני ממליץ להחליף גם כל 5,000 קילומטרים, אהל זה ממש לא המקרה.
כנראה שלכל דבר יש פג תוקף, לא אמרתי שלשמן אין, אבל גם לקוטג' יש.
שמן מנוע # קוטג'.
טל.
ממה שאני מכיר, 5 שנים לשמן מינרלי וכ 7-8 שנים לסינטטי זה חיי מדף מרגע שהבקבוק נפתח.
האויב של השמן זה מה שהוא ספח אליו במהלך העבודה פלוס ההתחמצנות שלו.
הוא לא מתקלקל מעצם העמידה סגור.
אבל אנחנו פה מדברים על שמן שנמצא במנוע
https://www.valvolineglobal.com/en/m...od%20of%20time.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
שמרו על קשר