מעניין, עוקב....
Sent from my SM-S711B using Tapatalk
במסגרת פריוקט בניית ה CJ שלי אני הולך להתאים את סגירת הפיברגלס שיהיה אפשר לקפל את השמשה. לצורך כך אני עומד לשתול קנט פלדה בחזית של הסגירה.
יש לי כל מני רעיונות לחיבור מכאני וכיסוי של פיברגלס אבל אין לי ניסיון בזה.
האם יש חומר מתאים להדבקה של פלדה לפיברגלס? שאלה ראשונה.
שאלה שניה - מה הפרקטיקה הנכונה לחיבור כזה? האם הנחה של בדים עם אפוקסי או פוליאסטר יוצרת איזשהי אדהזיה עם הפלדה או שזה רק כולא אותה בנפח המתקבל? האם ליצור חריצים בקנט דרכם להשחיל בדים אולי....?
עצות וטיפים מבעלי ניסיון ייתקבלו בברכה
מעניין, עוקב....
Sent from my SM-S711B using Tapatalk
אין לי נסיון עם פלדה,
כן חומרים אחרים (נירוסטה). ראיתי גם עץ, אבל אין לי מושג איך ההתנפחות והכיווץ שלו ברטיבות מאפשרים זאת.
פשוט כולאים את הקאנט חיזוק בתוך הפיברגלס. כלומר, מניחים כמה שכבות של יריעות, מספיגים בפוליאסטר, על זה את הקנט חיזוק, ועליון עוד כמה שכבות.
בסירות זה מחזיק שנים. אם כי בסוף קורוזיה תמיד מגיעה, ולכן אני לא מתלהב מפלדה רגילה .
אפשר לשתול קנט אלומיניום, או פשוט לייצר חוזק מבני ע"י יצירת פרופיל U מהפיברגלס עצמו.
- - - Updated - - -
לגבי חיבור של פיברגלס לפיברגלס יבש וקיים, צריך לשייף המון עד הגעה לסיבים, והספגה טובה בפוליאסטר. בתיקוני "פחחות" זה עובד טוב. לגבי משהו שאמור להוסיף חוזק, אולי הייתי מחזק עם ניטים למניעת הפרדות השכבות. בסוף דואג לכסות כל עדות לניטים עם יריעות פיבר.
לא לוותר על גימור סופי לכל היצירה. ג'ל קואוט מגוון, והמון נייר מים.
אבל,
הנסיון המועט שלי הוא מתיקוני סירות, ולא מבניה ממש.
המומחה (אוטודידקט) שלנו הוא saar
מעניין! נקודה טובה הקטע של שיוף להגעה לסיבים לפני הדבקה.
הטוייסט המאתגר אצלי זה שהקנט בקצה, לא מצופה כולו בפיברגלס.
מה שיש לי בראש כרגע גם בעקבות מה שכתבת זה ככה..
זו לצורך העניין הסגירה כשהקנט כתוספת בקצה:
חשבתי לייצר את הקנט בלייזר עם חורים כהכנות להברזות וחריצים באמצע כדי להטמיע הדבקה בין בדים שיחבקו את הפלדה כסנדוויץ'.
את כל האזור שאליו מורכב הקנט אשייף עד לחשיפת סיבים, מה שייתן את החוזק לחיבור זה הברגים שמוברגים מהגג מבחוץ לתוך הברזות בפלדה. מבפנים אשחיז אחרי הברגה כך שלא יבלוט שום דבר ומבחוץ אפשר לאטום ולסגור עם שפכטל או סיקה משהו בסגנון.
הגיוני מה שאני מתכנן או שכל הפואנטה עם הברגים מייתר את הפיברגלאס? ואז עם שפכטל בפנים וצבע להסתיר ולעדן את קנט.....
ממה מורכב הפיברגלס? פוליאסטר או אפוקסי?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
רוב הסיכויים שפוליאסטר.
מציע לך להתייעץ עם אילן שרמן. יש לו המון ניסיון עם פיבר באפליקציות פחות סטנדריות.
בתחושת בטן הייתי יותר חיבור מכני ועוטף אותו בפיבר.
סמוראי->סמוראי ארוך->גראנד ויטרה->פאג'רו Q->האנטר->Quigley 4x4 Chevy Van
מי זה אילן שרמן? 🫣
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מה הכוחות - הערכה גסה של 'שום דבר זה רק איטום' או 'זה הולך להחזיק את כל החלון' - שיעבדו בחיבור (ההדבקה) בין הקנט לבין הפיברגלס?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
הבנתי.
יש כמה מנגנוני חיבור בין מתכת לחלק מרוכב. על פניו לא חייבים לשתול את הפרופיל במרוכב כדי שיהיה חוזק מספיק למה שאתה מבקש.
הדבקה עם דבק אפוקסי דו רכיבי טוב (למעשה מרק אפוקסי כמו של פיברגלס איכותי) תהיה מאוד חזקה בפני עצמה אם תיישם אותה נכון כי יש שטח מגע גדול. צריך לחספס הן את הפיבר והן את המתכת - לא צריך לחשוף את הסיבים במקרה הזה. לא לשכוח שכשמגיעים עד לסיבים זה מחליש את המוצר המקורי ויש בזה סיכון שלא תצליח לחזק אותו חזרה עם המרק החדש. (אין לך מכונת ואקום להוציא בועות אויר...).
כדי להוסיף חוזק להדבקה אתה יכול לעשות כמה קדחים במתכת שהאפוקסי יעבור דרכם לצד השני של הפרופיל ככה שיהיה הן החוזק מהאדהזיה בין האפוקסי למתכת בעזרת החיספוס והן חוזק של חיבור מכני שהחוזק שלו הוא החוזק של כאילו 'מסמרות' אפוקסי שעוברות דרך המתכת.
אפשר כמובן על גבי הפרופיל להספיג ולהקשות עוד שכבה או שתיים של פיבר - אני חושב שבמקרה הזה זה מיותר.
כשיש בסיס עבה הכי טוב זה לשתול אומים צורתיות המיועדות לזה ואליהן להתחבר. אבל כאן זה מיותר לחלוטין.
הדבקתי לא מזמן על הגגון של הקמפר חתיכות אלומיניום וזה יותר חזק מכל חיבור מכני (ניטים או ברגים) שהיה מחובר לגגון הזה.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
נשמע טוב. אולי אעשה שעטנז בין מה שאתה מציע לבין הרעיון שלי עם הברגים. לא אתנגד לחסוך את העבודה עם הפיברגלאס. את כל הקוסמטיקה אחר כך אפשר לעשות עם סיקה לאיטום ומרק פחחים.
יש המלצה למוצר מסוים של אפוקסי?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אפוקסי. מוצרים טובים.
הם מותג נחשב בארהב.
לא התרשמתי משום קסם בדבקים שלהם…
לא זוכר את השם אבי יש את הדבק שמשתמשים בו דגגים בחלונות שטוחים.
חומר שחור, חזק מאוד.
נדמה לי שהטיובות אדומות.
יופי של דבק.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
הנסיון שלי מהדבקות ללא חיזוק מכני הוא לא משהו.
בוודאי כשמדובר באלמנט שצריך לעבוד בויברציות ותנודות, וגם בחיבור החלון.
אגב,
איזו הקשחה אתה עושה לגג כשהחלון מופשל? תהיה מסגרת קדמית, או שמא קונסטרוקציה שהיא חלק מהכלוב (כמו בסופות רט"ג זצ"ל)?
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
הגג עומד בפני עצמו הוא מחובר לכלוב וה״מצחייה״ מעל הנהג קשיחה. זה גג פיבר עם חיזוקי פלדה שתולים בתוכו.
למען הדיון - קיבלתי המלצה מבעל ניסיון מאפליקציות מקצועיות על סיקה 265. מוגדר נראה לי כדבק זגגים אבל נתוני חוזק מרשימים ומספק גמישות, עמידות ל UV ועמיד לטמפ׳ של 120 מעלות
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מנסיון עם דבק לאיטום של מיכל דלק פלסטיק של jb שהזמנתי באמאזון לא התרשמתי בלשון המעטה מאיכות החומר...
Sent from my iPhone using Tapatalk
שמרו על קשר