Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 21
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    ערד
    Posts
    36

    Default איתור תקלה/נקישות

    ראשית חג שמח לכולם
    תופעה: בזמן נסיעה ישנן נקישות מתכת מהחלק התחתון של הגי'פ (דרך אגב הם בעלות מחזור קבוע ולכן זה קשור לחלק שמסתובב)
    כאשר אני לוחץ על הקלאץ' (בנסיעה כמובן) הרעש מופסק
    ההנחה שלי היא מצמד או תיבת העברה.
    יש למישהו קו מחשבה מנחה בכיוון או אולי דרך לבודד את המרכיבים על מנת לדעת את מה אני הולך לפרק?

  2. #2
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    2,002

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    היתה לי בעיה זהה. רעש של נקישות מתכת בתנועה סיבובית, עם תדירות בהתאם לתאוצה/האטה. הופיע בעיקר בהאצה ונעלם עם הקלאץ'...
    זה היה הצלב האחורי (סמוראי 96).
    איך אותרה התקלה? גיר בניוטרל, טרנספר גם, בלם יד משוך, שכבתי תחת האוטו, יד אחת אוחזת את הדריישפט האחורי, יד שניה אחרי הצלב לכיוון הסרן האחורי- סיבוב הידיים בכיוונים מנוגדים--> חופש. הוחלף צלב- נפתרה הבעיה.
    (אגב- המוסך לא איתר את התקלה- חברי הפורום כאן- כן. הבאתי למוסך את הצלב הגמור שיראו מה פיספסו- לא מאמינים לי שזה הצלב שהיה על האוטו:-)
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  3. #3

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    יואב - קבל ח"ח !!!

    בסוף תהיה דוקטור לרכבים ולא רק לאנשים (-:

    ואתה אמרת שאתה לא מבין כלום במכונאות...

  4. #4
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    ערד
    Posts
    36

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    Quote Originally Posted by yoav
    היתה לי בעיה זהה. רעש של נקישות מתכת בתנועה סיבובית, עם תדירות בהתאם לתאוצה/האטה. הופיע בעיקר בהאצה ונעלם עם הקלאץ'...
    זה היה הצלב האחורי (סמוראי 96).
    איך אותרה התקלה? גיר בניוטרל, טרנספר גם, בלם יד משוך, שכבתי תחת האוטו, יד אחת אוחזת את הדריישפט האחורי, יד שניה אחרי הצלב לכיוון הסרן האחורי- סיבוב הידיים בכיוונים מנוגדים--> חופש. הוחלף צלב- נפתרה הבעיה.
    (אגב- המוסך לא איתר את התקלה- חברי הפורום כאן- כן. הבאתי למוסך את הצלב הגמור שיראו מה פיספסו- לא מאמינים לי שזה הצלב שהיה על האוטו:-)

    תודה אני אבדוק למרות שהוחלפו צלבים לפניי כחודש וחצי אוליי העבודה היתה לא משהו?

  5. #5
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    2,002

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    Quote Originally Posted by מוני אורבך
    יואב - קבל ח"ח !!!

    בסוף תהיה דוקטור לרכבים ולא רק לאנשים (-:

    ואתה אמרת שאתה לא מבין כלום במכונאות...
    מוני- תודה על המחמאה- אבל אתה מפספס את העיקר - לא היה לי מושג מה עושים- הנחו אותי מכאן שלב אחרי שלב ("..שב על הכביש- יופי עכשיו תשכב- יופי- עכשיו כנס מתחת לאוטו. לא יואב- הרגליים בחוץ והראש בפנים- יפה. עכשיו תסתובב עם הפנים למעלה- לא לכביש.... יד ימין לדריישפט. לא יואב- זה מוט רדיוס- הדרייבשאפט זה זה שבאמצע....")

    אבל מה - לומדים מהנסיון- את הרעש הזה אני אזהה עכשיו מק"מ! (אז אם אתה גר בסביבה ויש לך סמוראי- את הרעש הזה (ורק את זה) אני מכיר טוב ).

    מקווה שעזרתי.
    יוד.
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  6. #6

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    תבדוק גם את הדרייבשאפט האמצעי, לא רק האחורי.

  7. #7
    חבר רשום מורי's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    איזור התעשייה הישן ראשון לציון
    Posts
    1,253

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    תמיד מומלץ לציין את דגם הרכב (סמוראי...אני מאמין),ושנת יצור.כבר נתקלתי במקרים שתוף בלם היד (בדגמים בהם התוף על הטרנספר) גורם לרעש המתואר בחיכוך עם הרפידות.
    מורי-0535335353

  8. #8

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    מורי, למה סכום הכוחות על בלם יד כזה משתנה אם לוחצים על הקלאץ'? למיטב הבנתי, כל מה שרלוונטי הוא מהירות סיבוב הדרייבשאפט האחורי (מסתובב כתלות במהירות, לא בחיבור הקלאץ') והמתח מהידית. מה אני מפספס?

  9. #9
    חבר רשום מורי's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    איזור התעשייה הישן ראשון לציון
    Posts
    1,253

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    כאשר הרפידות מכוונות קרוב אל התוף,ביחד עם מעט חופש (אופייני) בציר היציאה של הטרנספר,בהחלט יתכן שתחת עומס יווצר סוג של חיכוך בין התוף לרפידות (עומס שמתבטל בלחיצת קלאץ').אני זוכר לפחות 2-3 מקרים כאלה.הפתרון שלי היה כיוון מחדש של הרפידות.
    כעת נשאר לחכות אם זה בכלל רלוונטי לרכב הנ"ל.
    מורי-0535335353

  10. #10
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    ערד
    Posts
    36

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    כבר פתחתי את שניי התופים בשניי הצדדים הכל בסדר שם.
    הרכב הוא סמוראי 89.
    יש חופש מאוד קטן בצלב של הגל הינע האמצעי אני אפרק אותו היום ונראה אייך מתקדם.

  11. #11
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    ערד
    Posts
    36

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    Quote Originally Posted by מורי
    כאשר הרפידות מכוונות קרוב אל התוף,ביחד עם מעט חופש (אופייני) בציר היציאה של הטרנספר,בהחלט יתכן שתחת עומס יווצר סוג של חיכוך בין התוף לרפידות (עומס שמתבטל בלחיצת קלאץ').אני זוכר לפחות 2-3 מקרים כאלה.הפתרון שלי היה כיוון מחדש של הרפידות.
    כעת נשאר לחכות אם זה בכלל רלוונטי לרכב הנ"ל.


    לא שמתי לב תופ על הטרנספר אני אבדוק גם את זה תודה

  12. #12

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    אין לך תוף על הטרנספר, זה רלוונטי רק לדגמי 87 ומטה + ארוכים מ88.

  13. #13
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    ערד
    Posts
    36

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    Quote Originally Posted by אלון_ק
    אין לך תוף על הטרנספר, זה רלוונטי רק לדגמי 87 ומטה + ארוכים מ88.
    כן לאחר מבט חטוף הבנתי שאיין לי תוף על הטרנספר בכל אופן ישנו חופש מאוד קטן בגל הנע מרכזי אבל לא נראה לי שזה הגורם לרעש אני אתקן ונראה מה יקרה

    מקרה נוסף (מהיום)עמדתי ברמזור וכשעבר לירוק לא יכולתי לשלב הילוך (כל הילוך) הייתי תקוע לכמה דקות ולאחר מכן הכל היה בסדר (אולי יש קשר ואולי לא) בכל אופן נראה לי שמחכה לי עבודה רבה על הג'פ
    יש רעיונות?

    בחודשיים שהגיפ אצלי הספקתי לתקן/להחליף

    כל המיסבים בביצה אחורית
    מיסבים + מחזירי שמן שניי ציריות אחוריות
    שניי משאבות ברקס אחוריות.
    צלבים של גלי הנע קידמי ואחורי.
    פעמון ציריה קידמית שמאלית.
    שניי מיסבי גלגל ימני קידמי (מהמקרה של נעילת גלגל פתאומית למי שזוכר)
    כמובן שגם טיפול מלא כולל רצועת טיימינג ורצועת אלטרנטור.
    ועוד כל מיני פיצ'פקייס של בעיות חשמל תפוחים וכו.

    לבעליי הניסיון מבניכם זה רק אני שעובד כל הזמן על הג'פ?
    או רובכם כך.

    נראה כאילו איין לזה סוף כל פעם יש לי סיבה אחרת למה לא לצאת לטיול וללבוש במקום בגדי עבודה.

  14. #14

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    לפני שאתה מחליט שהדרייבשאפט בסדר או עם חופש קטן, תפרק אותו ותבדוק. הבדיקה על הרכב טובה ברוב המקרים, אבל צלבים יודעים גם להתפס בכח רב. צלב תפוס לא יכנע לבדיקה ידנית אלא אם הוא יהיה מפורק ואז אתה גם תראה שהוא תקוע.
    מה שמבדיל הפעם את הבדיקה הוא שיש לך חשד לבעיה בצלב.

    זה לא רק אתה שעובד כך כל הזמן, אבל זה יעבור. תמיד יהיה עוד משהו, אבל מהר מאוד זה יתחיל להיות דברים מאוד קטנים. זו מחלה ולא קוראים לה זקנה, קוראים לה פדנטיות... :twisted:

  15. #15
    חבר רשום מורי's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    איזור התעשייה הישן ראשון לציון
    Posts
    1,253

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    Quote Originally Posted by donsenior
    לבעליי הניסיון מבניכם זה רק אני שעובד כל הזמן על הג'פ?
    או רובכם כך.

    .

    אם נדמה לך ויבוא יום ותוכל להתרווח רגל על רגל ולהגיד סיימתי....שכח מזה! זה לא יקרה!
    רק תזכור להנות מהדרך......אל המטרה.
    מורי-0535335353

  16. #16
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    ראס בנדורה
    Posts
    45

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    Quote Originally Posted by מורי
    אם נדמה לך ויבוא יום ותוכל להתרווח רגל על רגל ולהגיד סיימתי....שכח מזה! זה לא יקרה!
    רק תזכור להנות מהדרך......אל המטרה.

    מורי, נשמה, אתה רק מעודד אותי לחזור לאופנועים!! (יש למישהו איזה טריאל במצב טוב למכירה??) 8-)

  17. #17

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    גם לי היו נקישות והם באו משן הכיוונון בתוף האחורי ימני, החלפתי את השן ונפטרה הבעיה.

  18. #18
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    ערד
    Posts
    36

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    Quote Originally Posted by אלון_ק
    לפני שאתה מחליט שהדרייבשאפט בסדר או עם חופש קטן, תפרק אותו ותבדוק. הבדיקה על הרכב טובה ברוב המקרים, אבל צלבים יודעים גם להתפס בכח רב. צלב תפוס לא יכנע לבדיקה ידנית אלא אם הוא יהיה מפורק ואז אתה גם תראה שהוא תקוע.
    מה שמבדיל הפעם את הבדיקה הוא שיש לך חשד לבעיה בצלב.

    זה לא רק אתה שעובד כך כל הזמן, אבל זה יעבור. תמיד יהיה עוד משהו, אבל מהר מאוד זה יתחיל להיות דברים מאוד קטנים. זו מחלה ולא קוראים לה זקנה, קוראים לה פדנטיות... :twisted:
    אלון צדקת חופש קטן יכול לעשות הרבה רעש.
    תודה לכולם זה הסתכם בדרייבשאפט בלבד (הפעם יצאתי בזול)

  19. #19
    חבר רשום yoav's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    2,002

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    אני מבין כשצלב "הולך"- מה בדיוק מתקלקל ברייבשאפט?
    הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)

  20. #20
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    ראס בנדורה
    Posts
    45

    Default חוזר: איתור תקלה/נקישות

    Quote Originally Posted by yoav
    אני מבין כשצלב "הולך"- מה בדיוק מתקלקל ברייבשאפט?

    חופש בשיני ההזחה (ככה קוראים להן??). נוצר בעיקר (ובמהירות) עקב שחיקה וחוסר גירוז ו/או נסיעה במים ואבק.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. נקישות מהגיר
    By amosyani in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 11
    Last Post: 19-09-09, 16:08
  2. נקישות???
    By shalevalon in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 22
    Last Post: 17-05-09, 12:37
  3. נקישות מהציריות
    By avirpm in forum פורום איסוזו Isuzu
    Replies: 1
    Last Post: 02-04-09, 22:15
  4. נקישות מכיוון קלאץ/גיר?
    By יוחאי in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 1
    Last Post: 15-07-05, 12:53
  5. נקישות מהאלטרנטור
    By עודדוש in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 1
    Last Post: 14-07-05, 19:36

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •