עוד כמה
בגלל התחרויות ביונדאי אקסטרים, עם כל ההכנות וכו', לא היה זמן להתעסק בדברים הרציניים יותר, כמו הצפרדע3 ההולכת להיות משהו שעוד לא ראו בשום מקום.
לכן, אני משתעשע בשעות הפנאי הספורות, בבניית באגי 4x4 קליל, המבוסס על מתלים, מנוע וגיר אוטומאטי של סובארו B4.
המצמד המעביר כוח לגלגלים האחוריים רותך, והבאגי תהיה לכן 4x4 קבוע, 50%-50% .
עשיתי אותה סטייל טנדר - ככה הסתדר לי בראש. השילדב כמעט מוכנה לגמרי, אם כי עדיין ללא ריתוכים סופיים, השחזות, ניקויים וכו'.
הנה כמה תמונות
שתיים אחרונות.שאלות, דיעות והצעות יתקבלו בברכה:grin:
ברוך בוקר טוב
הכלי נראה יפה
אני אבוא במהלך השבוע לחוות דעה בעצמי
ביי
ארנון
ארנון שושני 052-6991704
ייעוץ ותכנון לכל רכבי השטח
בורך
נראה חביב ביותר
מה לגבי חלוקת המשקל ?
עם דיפ מרכזי מרותך ומשקל גדול קדימה יהיה לבאגי תת היגוי גדול
מה אתה אומר?
מה עם מקום לנווט ? :twisted:
ישראל 20011 פיאודליזם בהיתגלמותו
7 מליון עבדים של 7 משפחות
ברוך שלום
קטונתי מלהעיר אבל רציתי לדעת מדוע המרחק בין קורת האורך התחתונה והעליונה הולך וגדל לכיוון הירכתיים, מדוע הקורות אינן מקבילות ?
באיזה סוג של צינורות השתמשת, קוטר ועובי דופן ?
תודה וכל הכבוד.
1. תודה.נכתב במקור על ידי סוזי המשתוללת
2. חלוקת המשקל תהיה בערך 60:40, משום שמאחור יהיו הרדיאטור, מצברים, מיכל דלק,
מטען וכו'.
3.התכוונת לתת היגוי או היגוי יתר? כך או כך, לא נראה שתהיה בעיה ממשית. הפרופורציות יהיו דומות למה שהיה ברכב המקורי, אם כי בערך במחצית המשקל - כ 650 עד 700 ק"ג.
4. נווט? אכן התלבטתי מאד, ובתכנון, ואפילו בביצוע הראשון של השילדה, היה מקום לנווט בכסא מאחורי הנהג, מעט מוגבהה. לאור העובדה שעדיין אין חוק ותקנות אשר יוכלו להסדיר רישוי, לפחות למירוצים, אני מעדיף שלא יהיה עוד נוסע ברכב. לאור השינוי בתכנון, חתכתי את הקטע האחורי של השילדה שהיה מיועד לנווט, וכך יצא לי טנדר......:-P .
דרך אגב, זה הסידור שנראה לי הכי טוב לנהג + נווט מבחינת תכנון הרכב. אולי פחות נוח לנווט, אבל עדיף בהרבה מובנים על צמד נוסעים, זה ליד זה.
5.חוץ מזה, זה רכב שעשועים לדיונות ושבילים - להעמיס ביום שישבת ולצאת עם 2-3 רכבים לנסיעות כיף, לא ממש למירוצים.
6. ועוד חוץ מזה - חלפו אי אילו 10 חדשים מאז שאמרת שתקפוץ לביקור, כששלחת לקחת את הגלגלים. נשיאים ורוח, וגשם אין.......:wink:
ענין של אסתטיקה וקוסמטיקה - היופי מצוי בעיני המתבונן. אני לא אוהב שילדה עם קווים מקבילים, אלא מעדיף אלכסונים וקווים נטויים לא מקבילים. אין לזה שום חשיבות מבנית, כל עוד יש לך שתי "קומות" בשילדה, מוטות רוחב במרווחים נכונים, והעקר אלכסונים טובים בנקודות החשובות.נכתב במקור על ידי eilatmar
הצינורות הם אלה שאני תמיד מטיף להם - סקדיואל 40, 42.2 מ"מ חיצוני, 35 מ"מ פנימי(צול ורבע), עשויים מ ST-37 ושוקלים 3.38 ק"ג למטר. זאת הבחירה שלי לשילדות וכלובים.
נראה סבבה ברוך, מספר שאלות אם אפשר.
מה בעצם היה ההליך שעברת? בהתחלה מצאת את הבסיס שכולל בעצם כמעט הכל, מנוע גיר מתלים,ציריות ואז מה איך הבנת איפה לחבר למשל את המתלים לשלדת צינורות?
אתה נעזר במחשב?
כמה זמן לוקח להשלים פרוייקט כזה?
עכשיו שאלה שקשורה לסוברו ולאו דווקא לרכב שלך.
יצא לי לנסוע בבאגי מנוע מרכזי כאשר הבחור לקח מנוע 1600 של סוברו טנדר ופשוט שם את המנוע מאחורה קומפלט עם הציריות והמתלים, בסוברו הHAND BRAKE מחובר לגלגלים הקדמיים כך שבבאגי זה היה מחובר לגלגלים האחוריים, הוא חיבר שתי ידיות על יד הגיר וכך שלט על העומס בכל גלגל אחורי (מי שמכיר יש את זה הרבה בטרקטורים). קיצר הרכב פשוט עושה סיבוב על המקום, לא מוריד רגל מהגז פשוט שם קצת עומס והרכב בתוך הפנייה, והשאלה היא למה אני לא רואה את השיטה הזו יותר?
עומר
אתר הפרויקט http://w3.bgu.ac.il/sae-car/
שלום עומר.נכתב במקור על ידי Omer
הסיבה שאתה לא רואה את זה הרבה היא, לדעתי, בגלל שישנן מכוניות מעטות בעלות בלם חניה העובד על הגלגלים הקדמיים (מה שעולה לי בראש עכשיו זה רק סובארו ליאונה ואלפא סוד, אבל באלפא סוד מפעילים את בלם היד רק בטסט, וגם זה בפחד שיתקע...)
מכאן שסט-אפ כמו שראית אצל החבר שלך די קשה לביצוע לבונה הבאגי דל התקציב, כי יש צורך להתאים קליפרים של דיסקים אחוריים עם הפעלת כבל לדיסקים שהיו פעם קדמיים, או לבנות מערכת הידראולית ייחודית להפעלת הבלמים בצורה דיפרנציאלית ועוד כהנה פתרונות לא טריוויאליים.
זכור, לא לכולם יש תקציב ל-10 שעות CNC על כל נאבה...:wink:
חפש cutting brakes בגוגל בהקשר של באגים, מאד מקובל. יש מוצרי מדף.
ברוך - יפה מאד, עכשיו תן תמונות קלוז-אפ, של מה? של המתלים כמובן... :lol:
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אני חושב שאתה מתכוון למה שנקרא cutting brake או ture brake שזו מערכת פשוטה מאד ודי זולה שניתן לקנות בכל חנות לאביזרים לבאגים בארה"ב.נכתב במקור על ידי Omer
המערכת משמשת בדר"כ לבאגים שנוסעים רק בחולות, שימוש בדרכים "קשות יותר עלול לגרום לשבר במערכות ההנעה במקרה הטוב או להתהפכות במקרה הרע.
ראה קישור מצורף.
http://www.dansperformanceparts.com/...buggytcbh2.htm
תהליך? סתם קפץ לי רעיון לראש לבנות באגי שלא יהיה כמקובל 4x2 אלא עם הנעה לכל הגלגלים.נכתב במקור על ידי Omer
ככל שידוע לי, אין כאלה כלי רכב, וזה די הפליא אותי.
נזכרתי ב - B4 שהוא בעל הנעה כזאת, ולאחר זמן קצר מצאתי אחת אצל מכר שלי בעל מגרש פירוקים.
על מנת לא להיכנס לכאבי ראש מיותרים, מחד, ולנצל את מה שהרכב יכול להציע במקור, מאידך, החלטתי להשתמש ברוב מרכיביו למעט חלקי בודי/שילדה מיותרים.
שבת אחת של קריעת תחת רצינית, והכל היה מפורק למרכיבים, לרבות דש בורד, מערכת בלמים ובוסטר, צמת חשמל עם מחשב, רדיאטור ומניפות, מנוע וגיר, מיכל דלק, צנרת דלק, הגה עם סוויץ' קומפלט, מתלים קדמיים ואחוריים עם המשולשים, בולמים וקפיצים, וכו' וכו' - הכל מונח על הרצפה מסודר.
הקפדתי לסמן את מיקומי התושבות השונות ומרחקיהן היחסיים זאת מזאת, כך שידעתי אח"כ להרכיב הכל לפי הפוזיציות המקוריות.
מה שנותר, הוא לבנות שילדת צינורות חזקה וקלה(יחסית-שוקלת כ- 140 ק"ג), כאשר כל המרכיבים יתחברו לתושבות חדשות שייצרתי עבורם על השילדה. הרבה עבודת מחשבה היכן יעברו צינורות השילדה, גם בהתחשב בצורה שרציתי, מיקומי נהג ושאר המערכות, הערכת חוזק בנקודות חשובות בשילדה, והרבה מסגרות לא פשוטה, כולל קטעים בהם משולב צינור בתוך פרופיל מרובע לצורך הושבת המתלה הקדמי הכולל משולשים, גשר מנוע וגיר, וכיו"ב עניני מסגרות. מה שעוד היה צורך לעשות, הוא לחשב בכמה להגביה את המתלים (משום שזה בכל זאת רכב שטח ולא מכונית כביש נמוכה), באופן שלמתלים יהיה מהלך כניסה נדיב ומהלך יציאה מינימאלי הכרחי - רכב מהירויות, בניגוד לעבירויות, דורש יותר מהלכי כניסה והרבה פחות מהלכי יציאה.
לא, אני לא נעזר במחשב - אני לא חושב שבמקרה כזה, למרות עבודת החשיבה הכרוכה בהתאמת המרכיבים לשילדה חדשה, יש צורך בתכנות והדמיות למיניהן, וזאת למרות מה שיאמרו כאן המומחים
והאקדמיסטים למיניהם. צריך ראש פתוח ויכולת להבין את אופן הפעולה של המערכות, ואז הכל נופל למקום כמעט לבד. כך למשל, קיצרתי את בסיס הגלגלים ל-228 ס"מ במקום ה - 263 המקוריים.
נכון,אפשר לחשב כל מיני חישובים עם הדמיות מחשב ותכנות תיכנון מתקדמות, אבל אפשר גם בלי.
לומר לך שאני יודע עכשיו בדיוק עד כמה תשתנה התנהגות הרכב עקב הקיצור או עד כמה יהיה המתלה האחורי קשיח בגלל הסרת כל המשקל כמעט מאחור? לא אוכל לומר בבטחון, אבל מצד שני אני מבטיח לך שגם מי שישב על זה עם כל התכנות המתקדמות שיש במשך חצי שנה ויכתוב על זה תיזות, לא יוכל לחזות בבטחון את התוצאות. אני מעריך שאת הקפיצים מאחור, אצטרך להחליף לרכים יותר, אבל
אולי לא, גם משום שבשטח המתלים יעבדו הרבה יותר קשה.
בענין זה אין כמו ניסוי וטעיה, מה גם שאת הטעויות ככל שיהו, לא יהיה קשה מידי לתקן.
מכיון שהג'נטים היו באופסט פנימי לגמרי באופן שלא איפשר הגדלת הצמיג מעבר ל 24" המקוריים, ייצרתי מהג'נטים המקוריים ג'נטים חדשים - הסרתי את הליבה וריתכתי במקומה פלטת פלדה עם דפוס החורים המקורי, כך שהג'נט הפך להיות בעל אופסט חיצוני לגמרי והביא את הרכב לרוחב של 200 ס"מ
במקום ה - 160 במקור, רוחב מצויין לרכב מהירויות. הדבר גם פיצה על הגבהת הרכב במספר ס"מ.
אם אני עובד על רכב כזה באופן רצוף, אני מסוגל לסיים את כולו ולהגיע למצב נסיעה בערך בחודש ימים, אולי פחות. הבעיה היא שלא ניתן לעבוד כך(יש עבודה וחיים אמיתיים חוץ מזה). אם סופרים ימי עבודה, אני מעריך שפרוייקט כזה מסתיים בכ- 25 ימי עבודה.
תשובה ארוכה לשאלה קצרה, הא?:razz: ?
1. נראה שזה הולך להיות כלי מעניין (מטוס) לנהיגת שבילים ללא מהמורות ,נכתב במקור על ידי הצפרדע
מעניין איך הוא יגיב בשבילים עם מהמורות ?
2. כדאי להתייחס כבר בשלבים האלה לתקנונים שמתגבשים בימים אלו ,אומנם אתה בונה את הכלי להנאה ולא לתחרויות אבל לך תדע ,,,,,,,,,,,,,,,,
7. הצינורות הראשיים של הקשת (קדמית ואחורית) יהיו במידה 50/2 מ"מ או 45/2.5 מ"מ.
8. כל יתר הצינורות חיזוקים ראשיים של הכלוב יהיו במידות 40/2 מ"מ או 38/2.5 מ"מ.
לתקנון המלא -
T1P.docתקנון%20/http://www.irda.co.il/files/
אחחחח ....
אין מילים.
פשוט יפיפה !!
לא יהיה מנוס בסוף, אני אצטרך לבוא לבקר ולראות במו עיני את את הפלאות של עליסה ... אה ... ברוך.
צועניה ..
יגיב מצויין, כפוף לשני שיפורים - הוספת בולם בכל פינה וחיזוק המשולשים(מסגרות).
כבר התחלתי לתכנן בכוון זה, ואני מקווה שאספיק לסיים הכל בזמן.......
PROMISES, PROMISES...............נכתב במקור על ידי גיא
אריה, לגבי הקשתות - הצינורות בהם אני משתמש, חזקים בהרבה ממה שנקוב בתקנון.
45 מ"מ בעובי דופן 2 מ"מ חלש משמעותית מצינור בקוטר 42.2 מ"מ בעובי דופן של 3.65 מ"מ.
וכך אומר סעיף 26 לתקנון -
ר"רכב שנבנה לא לפי התקנון (מבנה או חומרים) יהיה חייב בבדיקת חוזק מבנה ע"י מעבדה מוסמכת (טכניון). "
התקנון הוא תקנון שפורסם ע"י עמותת הנהגים ,עדיין לא נכנס לתוקף או אומץ ע"י מארגני הראלי רייד ,אבל מי שבונה רכב חדש עדיף שיתייחס אליו ,זה יותר קל מלהביא בדיקה של מעבדה מוסמכת ,
אחלה אוטו, ברוך...
ולגבי זה:
אני מסכים איך ב100%. במקרה כזה, שבו לא בונים אוטו מ0 אלא מעתיקים מערכות משלדה אחת לשלדה חדשה- חבל על הזמן מול המחשב... עדיף לבלות אותו באינטימיות עם הרתכת..אני לא חושב שבמקרה כזה, למרות עבודת החשיבה הכרוכה בהתאמת המרכיבים לשילדה חדשה, יש צורך בתכנות והדמיות למיניהן
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
שמרו על קשר