איך משחררים ? או שפשוט להחליף
להחליף. הבעייה בצלב תקוע היא שאתה לא יכול לגלות את זה בלי לפרק את גל ההינע.
בהמשך ליישור הקו שאינו נגמר.. שתי בעיות ששמתי עליהן צלב והן הבאות בתור לחיסול ממוקד.
1. בזמן הנעה לאחר שהמנוע קר , הסל"ד הראשוני עד חימום המנוע לטמפ' עבודה גבוה מאד ( ע"פ שמיעה - שעון סל"ד מנותק. ) , ובנוסף בזמן שבו המנוע נמצא באמצע ההתחממות , הסל"ד עולה ויורד עד שמגיע לטמפ' עבודה ונהיה אחיד. שאלתי על רגל אחת מוסכניק לא סימפטי מאיזשהו מוסך של סוזוקי והתשובה היתה:
א. לבדוק צ'וק אוטומטי , גם אחד מחברי הפורום ייעץ לי לעשות כך ואכן עשיתי וניקיתי - אך ללא הועיל .
ב. לבדוק ואקומים (?! מה איפה ואיך ?).
2. בזמן נסיעה - עם קלאץ' בלי קלאץ' יש רעש ( שימו לב להגדרה המדוייקת ) שדומה לצלצול של בקבוקי זכוכית בארגז מתחתית הרכב . אחרי שהוצאתי את כל בקבוקי הבירה הריקים מתחת למושב הבעיה לא נפתרה (!!!) . האוטו גם מווברץ במהירויות של סביבות ה 100 . בדקתי צלבים - לא מצאתי חופשים בניענוע ידני . נראה לי שיש אחד שכנראה תקוע . איך משחררים ? או שפשוט להחליף . הם גם עם פיות גירוז יש מה לגרז במצב כזה או שכבר מאוחר מדי ..?
sometimes you're the windshield
sometimes you're the bug
איך משחררים ? או שפשוט להחליף
להחליף. הבעייה בצלב תקוע היא שאתה לא יכול לגלות את זה בלי לפרק את גל ההינע.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
קבל ח"ח על התיאור המדויק של צלילי הגסיסה של צלב... :lol:שדומה לצלצול של בקבוקי זכוכית בארגז מתחתית הרכב
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
הייתי עד לתופעה של בעיות סל"ד כאשר השסתום PCV
היה לא תקין
שים לב שיש צינור בין הסעפת יניקה למכסה שסתומים - השסתום יושב בבסיס הסעפת
תודה על כל התגובות המהירות .. ואני לתומי חשבתי שרק אני לא עובד\ לומד בשעות כאלה .. חבורת דפוקים .. :-)נכתב במקור על ידי yossivarman
אני הולך לחפש את ה-pcv ( שראשי התיבות שלו הן ..?)
ומה לעשות לו כשאני פוגש אותו..?
sometimes you're the windshield
sometimes you're the bug
טוב , ניקיתי את השסתום שאני חושב שהוא ה- pcv השפרצתי ספרי קרבורטורים (עליו ועל חצי מהפנים שלי..) ויצא המון לכלוך ( משניהם ...) אבל בעיית הסל"ד לא נפתרה ( עדין עולה ויורד. הקלטתי את איך שזה נשמע בטלפון מקווה שאצליח לצרף את זה). ויש גם תמונה של מה שניקיתי . מקווה שזה היה הנכון .
sometimes you're the windshield
sometimes you're the bug
טוב חברים .. אני מתחיל להתייאש .. אם אין למישהו עוד רעיון בעניין הסל"ד הסינוסואידלי של המנוע שלי אני .. אני .. בעצם אין לי מושג מה לעשות .. חוץ מלהכנע לאיזה מוסך . ..
sometimes you're the windshield
sometimes you're the bug
אני שונא להשמע כמו תקליט משומש- אני חייתי (מאוד לא בשלום) עם ויברציות מעצבנות, דרך 3 מוסכים והרבה $$$- ובסוף הבעיה (אחרת משלך) נפתרה אצל דוד מדרך השטח. שווה להתייעץ איתו לדעתי (לא עולה כסף ...)
יוד8)
הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)
אהה- ושכחתי- טובי המוחות פה ניסו לאתר רעש נקישות מעצבן מהאוטו שלי, לא דרך הטלפון אלא ממש בדיקה של האוטו. ואתה יודע מה דפק? המוט שנןעד להחזיק את מכסה המנוע פתוח... כשהוא סגור ולא תפוס בתפס שלו/תפס שבור- הוא מקבל ויברציות ונוקש כמו מתכת על מתכת בתדר שאתה מתאר.
הסמוראי התבגר ועזב את הבית, הג'ימני מצא לו משפחה חדשה ואנחנו נשארנו על אופניים :-)
אני מכיר את דוד מדרך השטח ומאד מעריך אותו ואת הידע המקצועי שלו . הוא גם איתר לי פעם תקלה וממש נהנתי לראות איך הבנאדם עובד נכון .
אבל ..
אני אוהב להרוג את האוכל שלי בעצמי ... ויהיה לי פי 10 יותר סיפוק אם אפתור את הבעיה ביידים שלי , אפילו שזה תוך התייעצות עם אחרים .. כמובן שברגע שזה מגיע לחיי אדם אני לא משחק. אבל אני יודע שהבעיות אצלי פתירות ולא גורמות לנזקים בלתי הפיכים ( טוב לפחות מה שקשור לג'יפ ..) אז אני מעדיף לפחות עכשיו לנסות . או עד שאני אשתגע.
עכשיו אני יורד לפרק את הדרייבשאפט האחורי לבדוק צלבים . (ועוד לא הייתי בשעור אחד הסמסטר ..)
sometimes you're the windshield
sometimes you're the bug
סימפטומים של צ'וק אוטומאטי לא תקין.
במידה והרכב שלך מוזרק, חלק מבית המצערת מהווה את הצ'וק.
פעולת העבודה פשוטה מאוד - מיי קירור שמוזנים לשסתום דו מתכת במצערת מסייעים בפתיחת/סגירת מעבר אויר אחרי פרפר המצערת.
חיישן כמות האוויר בגוף הסעפת מגיב לשינוי בכמות האויר ע"י שינוי ערכיו לכיוון ה-ECM והנ"ל מעשיר את כמות הדלק בהתאמה.
ככל שמי הקירור חמים יותר, מעבר האויר קטן יותר עד לסגירה מלאה.
נסה לאטום את מעבר האויר ולראות אם התופעה ממשיכה.
רן.
היי רן . האם אתה מתכוון למה שבתמונה שצירפתי ? ואיפה נמצא מעבר האויר?נכתב במקור על ידי Ranster
נמרוד. בקבוקי הזכוכית זה לא הצלבים של השאפט האחורי . פירקתי אותו ושני הצלבים נעים בחופשיות . יש רעיונות אחרים ? יכול להיות שהדרייב שאפט הקדמי מסתובב , גם אם אין 4X4 וגם אם הלוקרים מנותקים , מאיזשהי אינרציה?
sometimes you're the windshield
sometimes you're the bug
בדיוק לזה...מעבר האויר נמצא מעבר לפחית המוחזקת בעזרתם של 3 הברגים.נכתב במקור על ידי אלעד ל.
תזהה אותו כחור אלכסוני בצידו הימיני של הפתח לכיוון תוך המצערת.
תזהר לא לחסום אותו בעזרת משהו שישאב לכיוון המנוע!
זו בעיה ידועה ומוכרת בכל רכבי סוזוקי המצויידים בהזרקה חד נקודתית עם מנוע צעדים מכאני.
כעבור זמן מה המנגנון מתחיל לגמגמם והתופעות הן בדיוק מה שציינת בהודעה הראשונית.
בזמנו נמכר באיביי קיט המבטל את המנגנון ובעצם מונע את משחקי הסל"ד אבל בו בעת מבטל גם את הצ'וק האוטומטי.
רן.
Tech support manager @ Ferrari/Maserati
רן תודה . אבדוק ברגע שאחזור מהעבודה .
בכל מקרה לכל מוכי בעיות הסל"ד משהו שמצאתי שיכול אולי לעניין : http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=73501
sometimes you're the windshield
sometimes you're the bug
היי..
טוב .. שתי הבעיות ( סל"ד ורעשים מתחת לרכב ) לא מגיעות לאיזושהי נקודה סופית ( אבל אני כן ..) אני לא מצליח להשקיע בזה הרבה זמן אבל כמה ממצאים וכמה שאלות :
לגבי בעיית הסל"ד . רק להבהיר זה קורה רק בזמן חימום המנוע . בדקתי צינורות שמריצים אויר לכל מיני חיישנים שאני לא יודע את תפקידם ועל פניו נראה שאין חורים או כניסת אויר שתשנה את דגימות החמצן \ לחץ \ ספיקה whatever . השאלה היא איזה חור אני מחפש ( שזו שאלה טובה בכלל..:-)) האם גם סדק כמעט בלתי נראה בצינורית יכול להזיק , האם אטימה לא מוצלחת בין סעפת היניקה למנוע יכולה להפריע עד כדי כך ? ולמה זה קורה רק בחימום המנוע ?
האם יש חיישן שנכנס לעבודה רק בזמן חימום המנוע?
חוצמזה נפסלה אופציית צלבים אחוריים לא תקינים - פורק ונבדק. איך אפשר לבדוק את הצלבים על הגל בין הטרנספר לגיר - האם יש דרך לאבחן או לבודד את הבעיה שם בלי פירוקים למינהם ?
sometimes you're the windshield
sometimes you're the bug
תוודא שבלם היד מורם וכדאי גם להוסיף איזה בלוק בגלגלים.. טרנספר בניוטרל והילוך ראשון בגיר...
האוטו יעמוד והדרייבשאפט האמצעי יסתובב... אתה יכול לשכב מתחת לרכב ולשמוע מאיפה בא הרעש.. אם בכלל...
כן אבל לא מאינרציה.נכתב במקור על ידי אלעד ל.
יכול להיות שלמרות שהלוקרים פתוחים הם תפוסים בפנים ולכן מסובבים לך את הדריישאפט הקידמי.
במידה ואתה מחליט לפתוח את הלוקרים ולנקות אותם ולגרז שים לב אסור להשאיר הרבה גריז בפנים אלא ממש מעט.
סמוראי 88 קצר פתוח.
עדיין בתהליכי ישור קו...
ברכב עומד וגיר משולב וטרנספר משולב, אם אני מנסה להזיז את הדריישאפט המרכזי הוא אמור לזוז? (ואם כן כמה תזוזה זה תקין)?נכתב במקור על ידי idanw
סמוראי 88 קצר פתוח.
עדיין בתהליכי ישור קו...
תלוי בבלם היד שלך... אם האוטו עומד מקובע.. לא אמור ליהיות שם חופש..
אני התכונתי לטרנספר בניוטרל...
זה לא קשור לסוג בלם היד. לא אמורה להיות תנועה משמעותית, אבל מעלות בודדות - ממש מעט - זה כן תקין, בכ"ז יש מרווחים בין הגג"שים.
שמרו על קשר