Close
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 31 of 31
  1. #21
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,446

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    אמיר, תשתה מים קרים. אתה כנראה לא מכיר את מוני ובגלל זה אתה מתעצבן. מוני בחור חביב, מיקירי הפורום הזה, שבהחלט יודע על מה הוא מדבר, יותר מ95 אחוז מיושבי האתר הזה, לפחות.
    הוא קצת הקצין לצורך הדיון.


    ואם כבר מדברים על חסרונות הדמוקרטיה, אז דווקא זה, זה לא משהו שאנחנו מתלהבים לראות כאן:

    אם כל הכבוד - ואני מתנצל מראש - זה גיבוב של שטויות
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  2. #22

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג
    נכון, אבל מה יש לך לדבר על 180 כוחות סוס כמינימום הנדרש למכונת טיולים, כשבפועל (ואני מודה שזו הערכה גסה, שלא נסמכת על הרבה טיולים איתך, אלא על היכרות מועטה מדי) אתה לא מוציא מהמנוע שלך אפילו 90 ?
    מודה - בטיפוס סלעים אני עולה בזחילה - לאט לאט ממש כמו סבתא זקנה. אני אוהב לעלות סלעים עם בקרה מוחלטת ולא בסיבסוב גלגלים.
    אבל חנן, נסיעת שטח היא לא רק טיפוס על בולדרים (שם באמת לא חיבים כוח מנוע אלא בעיקר יחסי העברה כמה יותר נמוכים)
    יש גם מעלות עם דרדרת, יש חול, ויש נסיעת שבלים מהירה. כשהיה לי הייליקס ברחתי מכול זה כמו מאש (במיוחד מחול :???: ) כי ידעתי שהעסק פשוט לא יעבוד.
    עם מנוע חזק החלקים האלו הופכים להיות כפיים :mrgreen:

    אבל גם בטיפוס סלעים אתה מגיע לפעמים לקטע שאתה חייב כוח מנוע (קטע של דרדרת, או זינוק) ואז תמיד היה חסר לי נשימה בהילייקס.

    ו... אמיר, זה שמשהו לא אומר מה שאתה רוצה לשמוע לא אומר שצריך לסתום לו את הפה !!!

  3. #23
    חבר רשום amir2cv's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    הרי ירושלים
    Posts
    288

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    חנן היקר
    אין בכוונתי לפגוע באף אחד, אלא לתרום לדיון.
    לעניות דעתי (מבלי להכיר את מוני - אני בטוח שהוא בחור מצויין), מוני ידע בתגובותיו
    שיעיר פה לפחות חצי מהמתים(ואולי זו היתה המטרה) במקום לענות עינינית (כמוך) לעודד.

    ועכשיו להמלצה שלי, שנובעת מנסיוני האישי בתחום (לא גדול, כידוע לך, אבל בכל זאת כלל ניבה,סמוראי,דיסקו,CJ,דיפנדר - ולבסוף - CJ):

    לצרכים שלי כיום (שדומים מאוד לאלו שתיאר עודד) - קרי- רכב טיולים שיניע ויטייל בממוצע פעם בחודש או חודשיים - מבחינתי ה CJ הוא התשובה האידאלית.
    לכביש יש לי אופנוע דו"ש כבד (R80GS)/רכב (דהשבו) ולשטח - CJ.
    עבורי - זה הסידור המושלם.
    האופנוע/דהשבו משמש כרכב יומיומי, ולעיתים (רחוקות מדי...) לטיולים
    ואילו ה CJ שמור אך ורק ל"טבילות שטח", למשימות גרירה/חילוץ/הובלה ולהפגת השעמום שלי כשאין לי שום פיסת מכאניקה לתקן... :-)

    לסיכום, מאחר וכולנו פה בגלל התחביב - אין פה צודק, ואין פה חכם.
    יש פה ענין של בחירה אמוציונאלית נטו.

  4. #24
    חבר רשום tzagi's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Granada Hills CA
    Posts
    6,704

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    You guys are killing me

    Why does Moni (I still love you)
    have 2 forum log ins?
    MONI ORBACH]
    MONI SUFFA
    what's up with that?

    נסעתי לטיול לנגב - הוצאתי 800 שח על דלק
    Negev?
    is that in Afganistan?
    Where the hell did you go?
    800 nis=180$
    =150L?
    ?what type of millage are you getting

    בתור אחד שמשלם 2.5K עבור ילד אחד לחודש

    Get used to it, I'm paying the same $500 a month
    At least I have another 5 years to go
    If I have to go thru another divorce you will find me living in IL
    as I cant handle more support payments
    מוני תכין לי חדר.......ברור?

  5. #25

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    את דעותי על ה CJ כתבתי בעבר, כעת נותר לספר על מוני:
    גם אני, כאחד המנסה ל"הרגיע" אותו לפעמים, הרמתי ידיים!
    מוני חולם חלומות נעימים, וטוב שכך. הוא נהנה להיכנס לפורום בשני שמות שונים (לפעמים שלושה...), ולענות לעצמו... יש לו ידע רב, וניסיון למכביר, אך מאז שעלה על דרך הישר (בחייו האישיים), החל "להתפרע" בשאר הכיוונים. בשפה שלנו זה נקרא: "עודף זמן פנוי".

    למעט העובדה שהשרשור הזה גורם לי לבכות מרוב צחוק, אני רוצה לשאול את מוני שאלה:
    האם לא אתה חיפשת יונימוג? יש לו מספיק כוחות סוס?

    אני חושב שהתשובה תלוי במשתמש שיענה, מוני סופה או מוני אורבך, ואולי בכלל מוני דיסקו...

    אביגדור

  6. #26

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    Quote Originally Posted by tzagi
    You guys are killing me

    Why does Moni (I still love you)
    have 2 forum log ins?
    MONI ORBACH]
    MONI SUFFA
    what's up with that?

    נסעתי לטיול לנגב - הוצאתי 800 שח על דלק
    Negev?
    is that in Afganistan?
    Where the hell did you go?
    800 nis=180$
    =150L?
    ?what type of millage are you getting

    בתור אחד שמשלם 2.5K עבור ילד אחד לחודש

    Get used to it, I'm paying the same $500 a month
    At least I have another 5 years to go
    If I have to go thru another divorce you will find me living in IL
    as I cant handle more support payments
    מוני תכין לי חדר.......ברור?

    יוסי - אתה מוזמן בכול זמן.
    יש לי כמה חדרים פנוים.
    דלק - נסעתי כ 900 קילומטר בתצרוכת ממוצעת של 1 ל 6.5. דלק עולה 6.1 שח לליטר, תעשה את החשבון לבד. נגב זה לא אפגניסטן אבל מהצפון יש 300 קילומטר לכול כוון, מה לעשות )-:

    אשר לשמות השונים... יש לי חשבון באתר כבר 5 שנים ואף פעם לא הצלחתי להתחבר משני מחשבים שונים באותו שם משתמש. לא יודע למה זה, אבל כבר לפני שלוש שנים הפסקתי להאבק. זה דווקה עושה טוב לזכזופרניה שלי (-:

    אביגדור - אף פעם אין לי זמן פנוי ובמיוחד לא עכשיו שאני יכול לעסוק במה שאני באמת אוהב. "יישור" הענינים האישים כמו שקראת לזה (ותודה על החשיפה הפומבית) גרם לי להרהר איזה מכונת טיולים אני באמת רוצה ולא להסתפק במה שיש והכי קל להשיג.
    וזו גם הסיבה שכול כך התאמצתי בשירשור הזה. לגרום לאנשי הפורום הנכבדים להרהר במה הם באמת צרכים ולא רק להסתפק "במה שיש". אם זאת עשיתי דיינו.

    אשר ליונמוג - אתה ממש לא מכיר את הנושא. יש יונימוגים מאוד חזקים וגדולים (421 לדוגמא במיוחד עם הוא עם מנוע בנזין 6 ליטר) בהרבה מובנים הוא מכיל בדיוק את מה שאני רוצה והכי חשוב הוא חוקי !!!
    הבעיה שכול היונימוגים הישנים הם יותר מדי לכוון הטרקטור. קרי בכביש הם יסעו רע. וגם בשטח הם לא ממש נוחים. וזו הסיבה שירדתי מזה (זה והעובדה שמחיר החלקים נשקל בזהב, שלא לדבר על מחיר האקזמפלרים שאפשר להשיג).
    אם היתי יכול לקנות את היונימוגים היותר חדשים (כמו לדוגמא זה שנבחן באתר) זה בהחלט היה יכול להחשב "רכב הטיולים האולטמטיבי". אבל צר לי, אין לי 500K מיותרים. לכול תחביב יש את הגבולות הכספיים שאני יכול להקדיש לו.

  7. #27

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    """"",,,,,איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד ???""""

    באהבה,,,בהרבה אהבה,,, !!!!!!

  8. #28

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    Quote Originally Posted by מוני אורבך
    אביגדור - אף פעם אין לי זמן פנוי ובמיוחד לא עכשיו שאני יכול לעסוק במה שאני באמת אוהב. "יישור" הענינים האישים כמו שקראת לזה (ותודה על החשיפה הפומבית) גרם לי להרהר איזה מכונת טיולים אני באמת רוצה ולא להסתפק במה שיש והכי קל להשיג.
    מגיעה למוני התנצלות על המשפט הנ"ל - SORRY!!!

    אביגדור

  9. #29
    חבר רשום
    Join Date
    May 2004
    Location
    tel aviv
    Posts
    208

    Smile חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    [רכב אספנות כבודו במקומו מונח. גם אני היתי רוצה לשפץ CJ3A ברמת הבורג - אבל ממש לא "כרכב טיולים אולטמטיבי"

    סך הכול CJ נותן מענה לא רע בכלל כרכב טיולים. אבל להגיד שהוא אולטמטיבי...
    אני לא חושב כך.
    יתכן שהבעיה שאנחנו מגדרים בצורה שונה "אלטימטיבי" :mrgreen:[/QUOTE]

    מוני - אני כלל לא דיברתי על CJ-3A - אומנם היה לי כזה במשך שנים אבל...כרגע דווקא דיברתי על CJ-5 ישן (הנוכחי שנת 1960) - יכולת העבירות שלו עולה בהרבה על ה-3A, מבחינת הצלבות, מבחינת הספק מנוע ויותר חשוב מומנט והכי חשוב - הוא אינו סובל כמעט בכלל מהתחממויות למיניהן כדוגמת המנועים "השטוחים".

    לעניין הגדרת האולטימטיבי - אתה צודק כל אחד והגדרותיו - בשביל חובבן המעוניין ליסוע מידי פעם לטיולים ולא איכפת לו לצלוח כבישים במהירות סופית הנעה בים 75-80 קמ"ש - ה-CJ-5 הוא הרכב האולטימטיבי...
    אוסף גיפים וכמה שיותר

  10. #30

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    בתור אחד שעוד לא התיישר על המסלול, אני מתאמץ (בהסכמה ושותפות של אשתי) להחזיק סופה כרכב ב' לטיולים.

    הרכב עלה לי בתיקונים 6K ש"ח, אולי 7K בשש שנים. הרבה עבודה עצמית, הרבה תפעול מתחשב, הרבה מזל בקניית ג'יפ טוב מלכתחילה.

    תקלות שתוקנו לא חזרו.

    מבחינתנו נהיה מוכנים לבחון כרכב יומיום כל רכב שיכיל אותנו ויהיה COST-EFFECTIVE. שהרי את הרגש וההנפש מספק הג'יפ.

    הסידור הזה מתאים לי, ולא פחות חשוב (להיפך, יותר חשוב) לאשתי.

    הלקח העיקרי שלמדתי בעניין הסופה, הוא שהשקעה בשמנים ומסננים טובים מחזירה את עצמה גם בביצועים וזמינות הרכב (אחוזי שמישות/כשירות) וגם בכיס.

    ואם הרכב נוסע רק פעם בחודש אולי- אז שווה לך פעם בשבועיים להסיע אותו כעשרים דקות או חצי שעה. כאילו אימון ריצה שכזה, לסובב את כל מה שצריך לסובב, שכל מה שאמור להיטבל בשמן יטבל.

    אני בכוונה כותב להסיע, ולא להניע. בג'יפ האינטרס שלך הוא שכל מה שאמור לזוז במסגרת תפקודי הג'יפ אכן זוז (יתגלגל יסתובב יתנענע) בנסיעות האימון-שמירת-כשירות האלה.

    את זה אני כותב לא לטובת ותיקי הפורום, אלא דווקא לצעיריו כמוני.

    חג מתן תורה וביכורים שמח
    רַבִּי אֱלִיעֶזֶר הַקַּפָּר אוֹמֵר: הַקִּנְאָה, וְהַתַּאֲוָה, וְהַכָּבוֹד מוֹצִיאִין אֶת הָאָדָם מִן הָעוֹלָם. פרקי אבות, משנה כא

  11. #31

    Default חוזר: איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד

    Quote Originally Posted by regev
    ואם הרכב נוסע רק פעם בחודש אולי- אז שווה לך פעם בשבועיים להסיע אותו כעשרים דקות או חצי שעה. כאילו אימון ריצה שכזה, לסובב את כל מה שצריך לסובב, שכל מה שאמור להיטבל בשמן יטבל.

    אני בכוונה כותב להסיע, ולא להניע. בג'יפ האינטרס שלך הוא שכל מה שאמור לזוז במסגרת תפקודי הג'יפ אכן זוז (יתגלגל יסתובב יתנענע) בנסיעות האימון-שמירת-כשירות האלה.
    עדיף פעם בשבוע, אפילו 10 דקות.
    בעבר, התעצלתי לעשות זאת. מאז שאי מקפיד, כמות התקלות ירדה.

    אביגדור

Page 2 of 2 FirstFirst 12

Similar Threads

  1. Replies: 47
    Last Post: 05-04-17, 19:01
  2. דיון - אולי רעיון לכתבה חדשה - רכב קל לטיולים בלבד
    By גיא in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 53
    Last Post: 28-11-16, 22:30
  3. דיסקברי דור I כרכב לטיולים בלבד?
    By Juv in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 7
    Last Post: 04-07-09, 19:35
  4. רכישת רכב, לטיולים בלבד.
    By יורי in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 56
    Last Post: 14-12-08, 16:12
  5. קניית ג'יפ לטיולים בלבד
    By rs324 in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 11
    Last Post: 23-10-08, 17:10

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •