Close
עמוד 3 מתוך 3 ראשוןראשון 123
מציג תוצאות 41 עד 53 מתוך 53

נושא: tie rod/ drag link

  1. #41
    חבר רשום עירא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    בין סניף בנק למעיין
    הודעות
    2,377

    ברירת מחדל

    עוד שאלה קטנה, מאז החיזוק האם הוא התכופף שוב? (מתוך הנחה שבסוף אני אבחר באופצייה הזולה ביותר..)
    Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps

  2. #42

  3. #43
    חבר רשום עירא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    בין סניף בנק למעיין
    הודעות
    2,377

    ברירת מחדל

    נמרוד, הצלחתי לעקם אותו בנסיעת מבחן לבדיקה האם הסרנים החדשים שלי עובדים טוב :lol:
    ניסיתי את גישת חנן כלומר הלבשתי צינור על הצינור הקיים שמגיע בקצוות עד לתחילת ההברגה. הבעייה היא שבמצב כזה לא ניתן להכניס ולהוצעא את המוט ללא הברגה של שני התפוחים החוצה, דבר שלפי דעתי לא ריאלי, גם ההכנסה של המוט למקום מאוד בעייתית מפני שהמרחק בין המוט לקפיצים קטן ואין מקום להטות את המוט מספיק בשביל שהתפוחים ייכנסו למקום. אפשר או לקצר את המוט שייגיע רק עד הקפיצים ואז למעשה ישארו קטעים דיי ארוכים לא מחוזקים.
    אופצייה נוספת שראיתי ברשת היא מילוי של המוט הקיים במוט ברזל שיוכנס פנימה (עם לחץ יחסית) וייגיע בקצוות עד לאיזור ההברגות.
    אסף, לא הבנתי למה האומים משמשים בקצוות של המוט שלך (אם הם מרותכים למוט, וייש הברגה גם אחריהם אז הם לא עושים יותר מידיי או שאני מפספס משהו)

    נמרוד, סתם שאלה למה להשאיר את החומרים האקזוטיים לאנגלים עם עודף כסף? אם אני אלך לחרט שיכין כזה מוט, מה ההבדל אם אני אגיד לו להשתמש בסוג ספציפי של מתכת? (מן הסתם עלות חומר הגלם תעלה, אבל בכמה?)
    Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps

  4. #44

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי עירא
    נמרוד, הצלחתי לעקם אותו בנסיעת מבחן לבדיקה האם הסרנים החדשים שלי עובדים טוב :lol:
    ניסיתי את גישת חנן כלומר הלבשתי צינור על הצינור הקיים שמגיע בקצוות עד לתחילת ההברגה. הבעייה היא שבמצב כזה לא ניתן להכניס ולהוצעא את המוט ללא הברגה של שני התפוחים החוצה, דבר שלפי דעתי לא ריאלי, גם ההכנסה של המוט למקום מאוד בעייתית מפני שהמרחק בין המוט לקפיצים קטן ואין מקום להטות את המוט מספיק בשביל שהתפוחים ייכנסו למקום. אפשר או לקצר את המוט שייגיע רק עד הקפיצים ואז למעשה ישארו קטעים דיי ארוכים לא מחוזקים.
    אופצייה נוספת שראיתי ברשת היא מילוי של המוט הקיים במוט ברזל שיוכנס פנימה (עם לחץ יחסית) וייגיע בקצוות עד לאיזור ההברגות.
    אסף, לא הבנתי למה האומים משמשים בקצוות של המוט שלך (אם הם מרותכים למוט, וייש הברגה גם אחריהם אז הם לא עושים יותר מידיי או שאני מפספס משהו)

    נמרוד, סתם שאלה למה להשאיר את החומרים האקזוטיים לאנגלים עם עודף כסף? אם אני אלך לחרט שיכין כזה מוט, מה ההבדל אם אני אגיד לו להשתמש בסוג ספציפי של מתכת? (מן הסתם עלות חומר הגלם תעלה, אבל בכמה?)
    אם הוא עושה את זה מצינור פלדה רגיל, העלות של החומר תהיה אפסית, במיוחד עם זה קיים אצלו במחסן חומרי הגלם. כל צינור פלדה עם עובי דופן 3 מ"מ עם פלאגים מוברזים מרותכים בקצוות יהיה חזק פי כמה מהמוט הצ'וקו המקורי (שגם הוא עושה את העבודה 99% מהזמן בסדר גמור).
    עכשיו ככה - צינור פלדה DOM (ללא תפר, איכותי, פלדה 1020 רגילה) עולה פי 5 בערך מצינור פלדה HREW (מרותך, רגיל) ויותר קשה לאיתור בארץ. ומה הוא נותן לך בעצם? במקרה הזה, ממש כלום. אז יש לך צינור עוד יותר סופר דופר חזק. מה עוד יש? אלומיניום, לעניות דעתי, ממש לא מתאים, הנדסית, לאפליקציה הזאת, למרות שסך הכל צינורות 6061-T6 למשל זמינים מאד, עבדתי עם חומר גלם כזה הרבה. למה עושים את זה בחו"ל מאלומיניום? כי אלומיניום באנודייז סגול נראה מדהים.

  5. #45

    ברירת מחדל

    לא הבנתי למה לא הצלחת לחבר את המוט.

    אתה לא צריך להטות אותו. אתה מזיז את שני הגלגלים הצידה, שם את המוט במקום, מקרב את התפוחים אל המוט, מסובב את המוט והם נכנסים פנימה.

  6. #46
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    באר שבע
    הודעות
    2,654

    ברירת מחדל

    אני מבין שאת הרעיון של פלטת מגן מהפגוש הקדמי עד לאיזור מוטות ההיגוי יורד מהפרק?
    אני אומר, לחזק אפשר עד מחר, אבל אז העומס יעבור לנקודה הבאה. הפתרון הוא בנייה בצורה סופגת אנרכיה או הגנה, כך שהעומס בכלל לא יגיע.
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  7. #47
    חבר רשום עירא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    בין סניף בנק למעיין
    הודעות
    2,377

    ברירת מחדל

    חנן, בשיטה שאתה מתאר זה אפשרי, פשוט המון המון המון סיבובים של המוט (ומתוך עצלנות אני מנסה להימנע מזה)
    נמרוד, אם אני אלך לחרט אני מניח שאני אעשה מוט חדש ממוט מלא בעובי של המוט המקורי (אולי עוד 2 מ"מ בשביל לחזק במעת גם את עיזור ההבברגות) ולא ממוט חלול. עלויות יהיו באיזור ה-200 ש"ח למוט והחסרון העיקרי הוא המשקל שלפי מה שאני מבין הינו זניח לחלוטין.
    מבחינת האלומיניום עדיין לא הבנתי למה מבחינה הנדסית הוא לא מתאים (לא הבנתי עקב בורות בתחום) מתוך הנחה (שוב, אין לי מושג אם היא נכונה או לא) שהוא חזק לפחות כמו המוט המקורי, אבל בעל תכונות גמישות עדיפות ובעלויות לא הרבה יותר גבוהות אז זה בהחלט יותר טוב.
    ערן, כרגע אני לא שוקל בכלל מיגון גחון כי זה של ערסים.
    עירא
    Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps

  8. #48

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי עירא
    מבחינת האלומיניום עדיין לא הבנתי למה מבחינה הנדסית הוא לא מתאים (לא הבנתי עקב בורות בתחום) מתוך הנחה (שוב, אין לי מושג אם היא נכונה או לא) שהוא חזק לפחות כמו המוט המקורי, אבל בעל תכונות גמישות עדיפות ובעלויות לא הרבה יותר גבוהות אז זה בהחלט יותר טוב.
    ההנחות שלך פשוט לא נכונות, ולא מנוסחות בכלל במושגים הנכונים. אני לא יכול להכנס להסבר רציני יותר על רגל אחת, מצטער.

  9. #49

    ברירת מחדל

    טוב, אז גם אני הצטרפתי למועדון:
    מבדיקה שגרתית, סתם שעמום, התברר שהמוט שפור עקום.
    אני לא מצליח להזכר מתי הוא התעקם, ולא מן הנמנע שהוא עקום כבר יותר משנה (הרי חצי שנה האוטו על בלוקים...).

    קראתי שרשורים וכעת השאלות:
    1. האם הבנתי נכון שהתפוחים מוברגים למוט?
    2.
    אני חושב שזה חסר משמעות לחלוטין, אבל אם זה חשוב לך, אתה יכול לחתוך את הצינור החיצוני בדיוק באותו אורך כשל הצינור הפנימי. ההבדל יהיה שאתה לא תרתך את הקצה של הצינור החיצוני, אלא תעשה בכמה נקודות בו חורים, או חריצים, ותרתך דרך החורים את שני הצינורות ביחד. כל המטרה של הריתוך כאן היא לא חוזק, אלא כדי שכשאתה מסובב את הצינור החיצוני לצורך כיוון שפור, שהוא יסובב גם את הצינור הפנימי ולא יחליק עליו.
    לא הבנתי את הנקודה.
    אם אנו מחפשים חוזק, למה בכלל צריך לכוון. נניח וכעת הכל מכוון. אני מפרק, מלביש צינור נוסף ומרכיב חזרה. מתי אני צריך לכוון, הרי אין כיוון פרונט לסרן חי, לא?

    אביגדור

  10. #50

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי AvigdorAharon
    טוב, אז גם אני הצטרפתי למועדון:
    מבדיקה שגרתית, סתם שעמום, התברר שהמוט שפור עקום.
    אני לא מצליח להזכר מתי הוא התעקם, ולא מן הנמנע שהוא עקום כבר יותר משנה (הרי חצי שנה האוטו על בלוקים...).

    קראתי שרשורים וכעת השאלות:
    1. האם הבנתי נכון שהתפוחים מוברגים למוט?
    2.
    אני חושב שזה חסר משמעות לחלוטין, אבל אם זה חשוב לך, אתה יכול לחתוך את הצינור החיצוני בדיוק באותו אורך כשל הצינור הפנימי. ההבדל יהיה שאתה לא תרתך את הקצה של הצינור החיצוני, אלא תעשה בכמה נקודות בו חורים, או חריצים, ותרתך דרך החורים את שני הצינורות ביחד. כל המטרה של הריתוך כאן היא לא חוזק, אלא כדי שכשאתה מסובב את הצינור החיצוני לצורך כיוון שפור, שהוא יסובב גם את הצינור הפנימי ולא יחליק עליו.
    לא הבנתי את הנקודה.
    אם אנו מחפשים חוזק, למה בכלל צריך לכוון. נניח וכעת הכל מכוון. אני מפרק, מלביש צינור נוסף ומרכיב חזרה. מתי אני צריך לכוון, הרי אין כיוון פרונט לסרן חי, לא?

    אביגדור

    יש כיוון פרונט לסרן חי
    - וזה בדיוק הכיוון! כיוון השפור!

    צריך להשאיר את אפשרות הכיוון כי השפור, כמו האהבה, לא נשאר לנצח

  11. #51

    ברירת מחדל

    צריך להשאיר את אפשרות הכיוון כי השפור, כמו האהבה, לא נשאר לנצח
    אז אם הבנתי נכון, הכיוון הוא על ידי התפוחיפ המתברגים שבקצוות?
    אז בכל זאת למה אני חייב לרתך, כמו חנן?

    לגבי האהבה, זה נושא לקפה מסביב למדורה בחניון עלום שם בנגב...

    אביגדור

  12. #52

    ברירת מחדל

    אז אם הבנתי נכון, הכיוון הוא על ידי התפוחיפ המתברגים שבקצוות?
    הכיוון נעשה על ידי סיבוב המוט.

  13. #53

    ברירת מחדל

    OK, כעת העניין ברור!

    תודה.

    אביגדור

עמוד 3 מתוך 3 ראשוןראשון 123

נושאים דומים

  1. מוט פנהרד בתצורה שונה-יתרונות/חסרונות (דיון על Watts link)
    על ידי lior_b.s בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 7
    עדכון אחרון: 29-04-08, 22:00
  2. עזרה בקניית מיסב(ים) בארה"ב (דיון על מתלה one-link)
    על ידי lizard בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 11
    עדכון אחרון: 01-04-08, 02:21
  3. מאמר באנגלית: איך לתכנן Four Link Suspension
    על ידי ryanai בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 23-12-06, 12:38
  4. חישוב זוויות חיבור במתלה 4-LINK בעל זווית.
    על ידי lizard בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 14
    עדכון אחרון: 25-04-05, 14:11
  5. מוט דחיף\Drag Link מונמך להיילקס.
    על ידי ד ו ר ו ן בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 55
    עדכון אחרון: 04-12-04, 22:31

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •