Close
עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 21 עד 40 מתוך 53

נושא: tie rod/ drag link

  1. #21

    ברירת מחדל

    קצת מספרים לבקשת חנן...
    השוואת חוזק בין מוט מקורי למשופרים שונים. החישובים פשוטים. הקשיחות לכפיפה היא מספר שהולך לפי החזקה הרביעית של הקוטר....
    מוט שפור מקורי של CJ הוא בקוטר חיצוני 22 מ"מ ועובי דופן 2, לכן קוטר פנימי 18, ולכן המספר שלו הוא 22 ברביעית פחות 18 ברביעית שזה 129280, וזה לצורך העניין 100%.
    המוט המלא של עמיקם בקוטר 28 מ"מ נותן 614656, כלומר475% - יותר חזק כמעט פי 5. המוט של חנן בקוטר חיצוני 37 ופנימי 31 נותן 950640 - 735% - חזק יותר ממקורי כמעט פי 7.5 .

  2. #22
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    לא CJ אבל הנושא דומה...אחת מנקודות התורפה (הרבות)של הלנדרובר (חרא של אוטו...)זה המוט היגוי,ברגע שהמוט המקורי מתכופף זה רק עניין של זמן(מעט זמן)עד שהוא שוב יתכופף
    לי יש מוט מחוזק עבה ב100% מהמקורי,עשוי מהולובר עם חריטות להברגות,חזק מאוד(ניתן להרים את הרכב עם ג'ק מהמוט!) אבל מה....לא גמיש....וכמו שאומרים לכל סיר יש את המכסה שלו...אז גם לכל חוזק יש את המכה שמנצחת אותו...
    במהלך נסיעה מהירה בנחל נמיה המוט קיבל בומבה מסלע והתכופף מעט...מאז ישרתי אותו(לפני חודשיים) והוא לא התכופף שוב.
    עמי הביא מאנגליה מוט מנרוסטה(כנראה) שלא מחליף את המקורי(כמו אצלי) אלא מתלבש עליו,היתרון הגדול של המוט הזה הוא שהוא גמיש,כבר ראינו את עמי מתישב על סלע ואת המוט מתכופף...לאחר שירד מהסלע המוט חזר למצבו המקורי.
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  3. #23

    ברירת מחדל

    חנן כניראה שבאמת כל אוטו והמידות שלו.לא הייתי בטוח וירדתי לבדוק ,אז ככה.
    המרחק בין הבמפ סטפ לסרן אצלי הוא 6.5 סמ ,המרחק בין השילדה לבולם הגה הוא 7.5 סמ.היות והאוטו עם קפיצים סטנדרטיים ונדנדות רגילות ובלי עירגול המהלך הוא לא משהו.בכל אופן אני לא חושב שתהיה לי בעיה עם זה.
    בקשר להפיכת המוטות אני לא יודע אבל לבטח אני לא מוכן להוריד את הבמפ סטפ,גם כך הוא קרוב מידי.

  4. #24

    ברירת מחדל

    ארז יש כמובן את הפתרון הזה רק קצת יקר.
    http://www.4x4cyberstore.com/website/cp_00.html

  5. #25

    ברירת מחדל

    ארז, התפוחים בלנדרובר ובג'יפים זהים? כלומר, יש לכם בעסק מברזים מתאימים?

  6. #26

    ברירת מחדל

    המרחק בין הבמפ סטפ לסרן אצלי הוא 6.5 סמ ,המרחק בין השילדה לבולם הגה הוא 7.5 סמ
    לקחת בחשבון שהבמפ-סטופ עלול להימעך איזה 2-2.5 ס"מ ?
    אם לא, אז לפי המדידות שלך אתה בבעיה חמורה.

  7. #27

    ברירת מחדל

    השוואת חוזק בין מוט מקורי למשופרים שונים. החישובים פשוטים. הקשיחות לכפיפה היא מספר שהולך לפי החזקה הרביעית של הקוטר....
    מוט שפור מקורי של CJ הוא בקוטר חיצוני 22 מ"מ ועובי דופן 2, לכן קוטר פנימי 18, ולכן המספר שלו הוא 22 ברביעית פחות 18 ברביעית שזה 129280, וזה לצורך העניין 100%.
    המוט המלא של עמיקם בקוטר 28 מ"מ נותן 614656, כלומר475% - יותר חזק כמעט פי 5. המוט של חנן בקוטר חיצוני 37 ופנימי 31 נותן 950640 - 735% - חזק יותר ממקורי כמעט פי 7.5 .
    עובי הדופן של הצינור אצלי הוא כ3.7 מ"מ ולא 3 מ"מ, ובנוסף הצינור מולבש על הצינור המקורי ולא מחליף אותו כך שהמספרים האמיתיים הרבה יותר מרשימים.

  8. #28
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    עמי נחמד לדעת שיש מוצרים מקבילים שיקרים יותר לג'פ...
    נמרוד אני מאמין שהתפוחים זהים,במידה ויש לך אחד ספייר תביא לי ואני אבדוק,יש לי את הציוד הדרוש להכין לכם כאלו מוטות.
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  9. #29
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    אגב עמי,המוצר באתר לא כלכך יקר,בערך 650 ש"ח מול בערך 500 שלך...לדעתי חוץ מהכיף שלעשות לבד,עדיף מוט גמיש

    המחירים עבור מוצר אכותי בצורה דומה יהו דומיים גם בארץ,אני כרגע חוקר את הנושא בכדי ליצר מוטות רדיוס חזקים(עם כיפוף) ללנדרובר
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  10. #30

    ברירת מחדל

    המוט שקניתי אני עלה קצת פחות מ30 פאונד, שזה בערך 200 ש"ח.
    אגב במוט הזה יש פיצ'ר נוסף, שהיעילות שלו, למען האמת, די מוטלת בספק: במרכז המוט יש פטמת גירוז, והמוט כולו אמור להתגלגל סביב הציר שלו כאשר יושבים על סלע וכד'. אצלי זה כמובן לא עובד, כי הלבשתי אותו בלחץ על מוט עקום מלכתחילה.

  11. #31

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי עמי
    המוט שקניתי אני עלה קצת פחות מ30 פאונד, שזה בערך 200 ש"ח.
    אגב במוט הזה יש פיצ'ר נוסף, שהיעילות שלו, למען האמת, די מוטלת בספק: במרכז המוט יש פטמת גירוז, והמוט כולו אמור להתגלגל סביב הציר שלו כאשר יושבים על סלע וכד'. אצלי זה כמובן לא עובד, כי הלבשתי אותו בלחץ על מוט עקום מלכתחילה.
    זה בסדר עמי, זה לא עובד ולא יעבוד ב99% מהמקרים... :lol: אומר משהו על מי שמוכר את זה... יש קישור?

  12. #32

  13. #33
    חבר רשום ארז's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    בית יהושע
    הודעות
    2,633

    ברירת מחדל

    דווקא אצל עמי זה כן עובד....
    גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
    הטלפון החדש שלי: 0544897064

  14. #34
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    דרום השרון
    הודעות
    2,348

    ברירת מחדל

    שאלה:

    בזמן כיפוף המוט העוטף (ארז בנחל נמיה), מה מונע מהמוט הרכזי להתקופף ולא לחזור למצב ישר?

  15. #35

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי ארז
    דווקא אצל עמי זה כן עובד....
    זובי. כמה חופש יש בין שני המוטות? כמה עשיריות? לחץ רגיל לחלוטין של סיבוב הגלגלים נגד מדרכה מספיק בשביל לדחוס את המוט הפנימי ולבטל את החופשים האלו. בכלל, לפי מה שאני הבנתי מהאתר, מגרזים בשביל להקל על ההרכבה ועל הפירוק של המוט, שזה סיבה טובה מאד, אבל מכאן ועד לזה שהצינור נועד להסתובב על המוט... מה זה, הגלגלי עזר של זאביק :?: :lol:

  16. #36

    ברירת מחדל

    ארז כתב

    אגב עמי,המוצר באתר לא כלכך יקר,בערך 650 ש"ח מול בערך 500 שלך...לדעתי חוץ מהכיף שלעשות לבד,עדיף מוט גמיש

    ארז אתה שוכח שאני עשיתי 2 מוטות.650 למוט זה 1300 ל2 בחול.עד שיגיע לכאן זה יהיה 2000 שח אם לא יותר.

  17. #37
    חבר רשום עירא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    בין סניף בנק למעיין
    הודעות
    2,377

    ברירת מחדל

    מעלה את הנושא מפני שהוא נהפך ליהיות קרוב לליבי.
    היום עיקמתי את המוט מקשר ולכן אני בוחן את האופציות האפשריות.
    א. גישת חנן, להלביש חיזוק על המוט הקיים. יחסית פשוט וזול מגדיל את קוטר הצינור הקיים דיי הרבה.
    ב. גישת עמיקם וארז, שימוש במוט מלא או הולובאר עם חריטה של ההברגות לתפוחים בקצוות. גם לא משהו מסובך אבל מצריך חבר עם מחרטה או לשלם לחרט על העבודה ולכן נהפך ליהיות יקר (יחסית לאופציה א') קוטר הצינור במקרה הזה לא גדל בהרבה, וכאן כל הצינור ניהיה יותר חזק ואין קטעים מתים (ללא חיזוק) כמו באופצייה א'.
    ג. יצור של מוט חדש כמו באופצייה ב' אבל החומר ממינו יהיה בנוי יהיה גמיש ויוכל לחזור למצב המקורי אחרי כיפוף. מבחינת מחיר עבודה זהה ל-ב' אבל עלויות של חומר יהיה יותר גבוהות (מה גם שאין לי מושג איזה חומר צריך ואיפה משיגים אותו).
    עצות?
    עירא
    Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps

  18. #38

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי עירא
    מעלה את הנושא מפני שהוא נהפך ליהיות קרוב לליבי.
    היום עיקמתי את המוט מקשר ולכן אני בוחן את האופציות האפשריות.
    א. גישת חנן, להלביש חיזוק על המוט הקיים. יחסית פשוט וזול מגדיל את קוטר הצינור הקיים דיי הרבה.
    ב. גישת עמיקם וארז, שימוש במוט מלא או הולובאר עם חריטה של ההברגות לתפוחים בקצוות. גם לא משהו מסובך אבל מצריך חבר עם מחרטה או לשלם לחרט על העבודה ולכן נהפך ליהיות יקר (יחסית לאופציה א') קוטר הצינור במקרה הזה לא גדל בהרבה, וכאן כל הצינור ניהיה יותר חזק ואין קטעים מתים (ללא חיזוק) כמו באופצייה א'.
    ג. יצור של מוט חדש כמו באופצייה ב' אבל החומר ממינו יהיה בנוי יהיה גמיש ויוכל לחזור למצב המקורי אחרי כיפוף. מבחינת מחיר עבודה זהה ל-ב' אבל עלויות של חומר יהיה יותר גבוהות (מה גם שאין לי מושג איזה חומר צריך ואיפה משיגים אותו).
    עצות?
    עירא
    איך הצלחת לעקם? התישבת על משהו?

    אופציה א' או ב'. אופציה ב' לא צריכה לעלות יותר מ150-200 שקל עבודה (וזה עם מקדם רווח יפה. מדובר בחצי שעה עבודה בקושי). שכח מאופציה ג'. תשאיר את "החומרים" האקזוטיים לאנגלים עם עודף כסף.

  19. #39

    ברירת מחדל

    וכאן כל הצינור ניהיה יותר חזק ואין קטעים מתים (ללא חיזוק) כמו באופצייה א'
    אני חושב שזה חסר משמעות לחלוטין, אבל אם זה חשוב לך, אתה יכול לחתוך את הצינור החיצוני בדיוק באותו אורך כשל הצינור הפנימי. ההבדל יהיה שאתה לא תרתך את הקצה של הצינור החיצוני, אלא תעשה בכמה נקודות בו חורים, או חריצים, ותרתך דרך החורים את שני הצינורות ביחד. כל המטרה של הריתוך כאן היא לא חוזק, אלא כדי שכשאתה מסובב את הצינור החיצוני לצורך כיוון שפור, שהוא יסובב גם את הצינור הפנימי ולא יחליק עליו.

  20. #40

    ברירת מחדל

    ולי יש מוט שפור חדש ללנדרובר. הולובר מפלדה, בקוטר עצום (מה זה משנה כמה? הרבה יותר מהמקורי, יותר ממוט של ג'יאמסי טון וחצי). במקום השיטה המקורית של "תפסים" בשני הקצוות, המוט בנוי כמו המוטות של האמריקאים הגדולים, עם הברגה ואום קונטרה. יותר זול לבנות. בסה"כ חתיכת מוט עם הברגה שמאלית בצד אחד וימנית בצד שני (ואומים מרותכים בשני הצדדים, ממורכזים על המוט, וההברזה בתוך המוט היא בהמשך להם).

    אספיר היחידים שמוכרים כאלה מוטות בארץ. והמחיר... 700 ש"ח. נפלו על השכל? כנראה שלא. עובדה. שילמתי. :roll:

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. מוט פנהרד בתצורה שונה-יתרונות/חסרונות (דיון על Watts link)
    על ידי lior_b.s בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 7
    עדכון אחרון: 29-04-08, 22:00
  2. עזרה בקניית מיסב(ים) בארה"ב (דיון על מתלה one-link)
    על ידי lizard בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 11
    עדכון אחרון: 01-04-08, 02:21
  3. מאמר באנגלית: איך לתכנן Four Link Suspension
    על ידי ryanai בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 23-12-06, 12:38
  4. חישוב זוויות חיבור במתלה 4-LINK בעל זווית.
    על ידי lizard בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 14
    עדכון אחרון: 25-04-05, 14:11
  5. מוט דחיף\Drag Link מונמך להיילקס.
    על ידי ד ו ר ו ן בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 55
    עדכון אחרון: 04-12-04, 22:31

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •