הי,
התשובה היחידה שאני יכול לספק היא גראנד לעומת צ'ירוקי, והתשובה היא כן.
יש הבדל גדול במרווח בין צ'ירוקי לגראנד.
צ'ירוקי לא יכיל 5 נפשות וכלב בנוחות. (אלא אם 3 הנפשות הינן נפשות קטנות וכך גם הכלב :-) )
סער
שלום חברים,
אני חבר חדש וטרי בפורום (וגם בברנג'ה ...) ומעוניין ראשית לברך על האתר ועל נכונות החברים לעזור ולהשקיע לשם כך מזמנם, נסיונם ומקצועיותם. באמת - תבוא הברכה על כל העושים במלאכה.
אני מחפש SUV נוח לשימוש יום יומי בתקציב של עד 100,000 ש"ח ומבקש את עצתכם.
נתונים נוספים: 30K-35K ק"מ בשנה. משפחה בת 5 נפשות + כלב. רוב רובו של השימוש יעשה בכביש. בערך פעם בחודש טיול משפחתי גם בשטח (יש להניח שלא שטח טכני מדי).
אוטומטי בלבד. חשיבות גדולה לנוחות הנסיעה ולאמינות הכלי. כרגע אינני מתכנן שיפורים כלשהם. אולי אדבק בהמשך ...
ההתלבטות: פג'רו דיזל ארוך או גרנד צ'ירוקי (אם כי פתוח גם להצעות אחרות). ראיתי השירשור הקיים בנוגע לשאלה זו בדיוק ואתמקד בשאלות שנותרו ללא מענה:
האם, כלכלית, הגרנד עם מנוע בנזין בא בחשבון בקילומטרז' הנ"ל?
האם הגרנד מרווח מספיק? היכול לשכן 3 מבוגרים מאחור?
היש הבדל משמעותי במרווח הפנימי בין הגרנד לבין הצ'ירוקי?
הניתן להמיר הגרנד לגז? האם מוצלח?
בתקציב הנ"ל המדובר בגרנד 98 (5200 סמ"ק), בטרם שופר (4700 סמ"ק). האם מומלץ? אמין?
באופן כללי נטייתי היא לגרנד בשל הפינוק, השיק האמריקאי והכיף של הבנזין, אולם חושש מעלויות תפעול וממידת האמינות.
האם הפג'רו חזק/מאיץ כראוי? אגב, מעולם לא החזקתי ברכב דיזל.
מה ההבדלים בין פג'רו GLX לפג'רו GLS ?
מתנצל על מבול השאלות, הדבר נובע ממצוקה אמיתית וממחסור במידע. תודה
הי,
התשובה היחידה שאני יכול לספק היא גראנד לעומת צ'ירוקי, והתשובה היא כן.
יש הבדל גדול במרווח בין צ'ירוקי לגראנד.
צ'ירוקי לא יכיל 5 נפשות וכלב בנוחות. (אלא אם 3 הנפשות הינן נפשות קטנות וכך גם הכלב :-) )
סער
בקשר לעניין עם הגז, לא יודע אם לא הזכרת את זה כי זה התברר בתור לא נכון, או למה
אבל סער, באשכול אחר ראיתי שהזכרת שהסבה לגז עלולה לפגוע במחשב של הרכב?
http://www.jeepolog.com/forums/showt...E4%E5%F1%F8%E4
הבן אדם שאל גם על גז
מצטער אם פספסתי משהו
פעם היה סמוראי... היום יש טרופר שמנסה להיכנס לנעליים הגדולות של הסמוראי !! (:
טרופר 2001, בנזין, צמיגים 31" MTR ועם איזו בלונדינית מקדימה..
לא הזכרתי את זה כי אין דרך להוכיח את זה.
זה לא היה הרכב שלי, מחשב הרכב נשרף ולא ברור בדיוק למה.
עובדתית הרכב היה מונע בגז במשך למעלה משנה. אחרי שנה הוחלפה מערכת לרב נקודתית ומספר חודשים אח"כ החלו הצרות...
באחד המוסכים טענו שמצאו קצר באחת הרתמות (לאחר שהרכב נכנס ויצא מאותו המוסך מספר פעמים ובכל פעם עם אבחון שונה - בשום שלב הם לא היו מוכנים להתחייב שהמחשב נשרף)
באופן אישי,
ברכבים כאלו אני לא אוהב ש"מתעסקים לי בקרביים",
מבלי להכליל, יש למתקינים/מוסכים חוסר הכרות וניסיון עם המערכות האלו וזה יוצר צרות.
מלבד זאת, בכל פעם המוסכים ומתקין הגז הטילו אחריות לתקלה זה על זה.
התקלה תוקנה רק לאחר הסרת מערכת הגז...
סער.
פאג'רו דיזל ארוך מול גרנד צ'רוקי...
- הפאג'רו מרווח יותר. הגראנד מרווח יותר מצ'רוקי XJ, אבל הפאג'רו מרווח יותר.
- יש הבדל תהומי בנהיגה כי יש הבדל תהומי במנועים. הפאג'רו שאתה מדבר עליו ב100K הוא אם אני מבין נכון שנת 99-2000, כלומר לא קינג, מנוע דיזל 2.8 ליטר ואם אני זוכר נכון בסביבות 125 כ"ס. לגראנד צ'רוקי V8 יש 200+ כוחות סוס, והאוטו קל יותר מהפאג'רו. אין השוואה... הפאג'רו הוא רכב שבהחלט מאפשר התניידות, אבל הוא עגלה ישנה ביחס לגראנד גם בנתונים, גם בתחושות, זה דיזל מהדור הישן, רועש, רצועת כוח צרה...
- מצד שני, פאג'רו כזה יעשה לך בין 8-9 ק"מ לליטר סולר, וגראנד V8 בסביבות 6 ק"מ לליטר בנזין במקרה הטוב בממוצע. על פני 35 אלף קילומטרים בשנה , זה הבדל, את החישובים אתה יכול לעשות בעצמך ולהגיע למסקנות האישיות שלך.
- הגראנד כמו הצ'רוקי באמת מכוניות נהדרות וכיפיות לנהיגה, אבל הן פחות מכוניות "עבודה". הן יותר מתאימות בתור מכונית שנייה במשפחה, לצד פריבט שיעשה את רוב הקילומטראז' היומיומי. חשבת על האופציה הזאת?
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
גם עד 100K מהעו"ש
רוצה שיהיה נוח לשימוש?
אמינות ושקט מההתחלה?
נוסע 30K בשנה ?
דבר ראשון תתקין גזיה!
שיק אמריקאי עם כולם
יהיה מקום גם לכלב קטן
רק תיכנס לרכב למכירה
ולא תוכל לצאת - זו ההרגשה
קשה להאמין אבל הרכב הוא כמו חללית
יפה, לא הבנת? עכשיו קרא אנכית!!!
צח,
הכל בסדר?
:grin:
סער
צח, סחתיין על הפואטיות והחריזה, ותודה על התגובה.דבר ראשון תתקין גזיה!
אבל, היש לך נסיון עם התקנת "גזיה" ברכב כזה? כמה אמינה המערכת ? האם מיכל הגז מותקן בתוך הרכב, ואם כן- מה בערך גודלו? בשעתו קראתי שקיימות מס' מגבלות לרכב המונע בגז, כגון איסור על חניה בחניונים תת קרקעיים. מה אתה יודע על כך?
תודה
אייל
לא יודע מה קרה לי הבוקר אבל נפלה עלי רוח לירית
לעניין
אין לי ניסיון עם רכב כזה בכלל (כמעט קניתי כזה ובסוף יצא האח הקטן - צ'ירוקי)
רשמתי על מערכת גז כי ראיתי כאלו רכבים על גז, וכן כאשר התעניינתי לגבי הרכב שלי תמיד קיבלתי תשובה שעם הגראנד עם ה- 8 צילינדר יש להם יותר ניסיון.
במספר הקילומטרים השנתי שלך זה כדאי אלא אם יש לך חבר בהנהלת סונול...
חפש פה באתר לגבי גז + בפורום של ה- ZJ/XJ לגבי הגראנד באופן יותר מפורט
בנוסף הייתי הולך לכמה מתקיני גז ומתעניין תוך קבלת טלפונים של לקוחות עם רכב כזה כדי לשמוע ממקור ראשון
מכיל גז מגיע בגדלים של 80/100 ליטר ומותקן בבגאז' -> צריך לפנות מקום ויתכן שצריך להעביר את הגלגל הרזרבי למיתקון חיצוני
על רישיון הרכב - לאחר הוספת מערכת הגז רשום משהו בסגנון "איסור חניה בחניון תת קרקעי"
נמרוד - תודה על תשובתך
מה ההשוואה בנושא האמינות? עלות הטיפולים? זמינות החלפים?
אגב, הפג'רו יותר קשוח, עמיד/ פחות עדין (ופחות "נשבר") או שזו רק החזות שמשדרת רושם מוטעה?
אייל
תודה כמובן גם לצח על תשובתך. אומנם לך כבר הודיתי קודם, אולם עתה שמתי לב שתגובתי לנמרוד הופיעה לאחר תשובתך שלך, וזה נראה לא טוב כפי שזה נרשם. מכל מקום, אני מעריך את עזרתכם וכל הבקי ו/או בעל הנסיון מוזמן לתרום מהידע שברשותו, אשר בוודאי רב יותר משלי בתחום זה.
שמרו על קשר