Close
Results 1 to 13 of 13
  1. #1

    Default צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    טרופר 2002 ארוך 3.0TDI הוגבה 4.5cm ע"י החלפת בולמים+קפיצים+כיוון מוטות פיתול.
    צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה ב- 10%~ (מ- 10km/lit ל-9 בין עירוני \ 9 ל-8 עירוני).
    כיוון פרונט תקין.

    למשהו יש הסבר ?
    לאלו שעשו דומה, מה קרה אצלכם ?

    תודה.

  2. #2
    חבר רשום Bulldog's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Denton Tx
    Posts
    2,657

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    תאורטית, יותר אויר עובר מתחת לרכב, יוצר יותר ואקום מאחורי הרכב, גורם לגרר יותר גדול, משפיע על צריכת הדלק לרעה?

    אני בטוח שאפשר להוכיח את זה על הנייר, כנראה שהצלחת להוכיח את זה מעשית.

    עומר
    חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
    היום שלי כבר עבר.
    Don't make me break my foot in your ass

  3. #3
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    הכלב צודק, הגיוני שהגבהה מזיקה למקדם הגרר של הרכב, אם כי שינוי לרעה של 10% עבור הגבהה של 4.5 ס"מ בלבד, נראה לי הרבה. האם בנוסף גם הוגדלו הצמיגים? זה גם יכול לתרום.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  4. #4

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    השינוי רק בהגבהה - צמיגים כמו קודם מידה מקורית.

    אם זה בגלל הגרר, אזי היה צריך להשפיע יותר על נסיעות בן עירוניות ופחות בעיר.?
    ו-10% זה הרבה!?

    האם זה קרה לעוד חברים?

    בדגם 2000 גם בנסיעה 2X4 הציריות\פעמון(קדמי) מסתובבים עם הגלגל.
    ב-2002 שמעתי שזה שונה ,והן לא מסתובבות ב-2X4 - נכון ???
    אם זה כמו 2000 , האם הזוית החדשה תגדיל כך את הצריכה?

    הדיפרנציאל אחורי נשער בגובה המקורי, אבל החלק הקדמי עלה.
    זה מכניס זוית לגל ההנעה לדיפ. אחורי - זה הבעיה ? או הכל ביחד ? מצדיק 10% ?

    תודה.

  5. #5

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    הבעיה היא המדידה שלך...

    מאחר ואין לך יכולת לדייק במדידה, אתה צריך למדוד לאורך זמן. המון זמן. כמה שיותר, כך אתה תקבל תוצאה אמיתית יותר.

    הקוץ בעליה הוא שכדי לקבל תוצאה אמיתית היית צריך לעשות את זה גם לפני ההגבהה...

  6. #6
    חבר רשום ILIYA's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    KARMIEL
    Posts
    144

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    רוני שלום .
    הטרופר שלי שנת 2000 וידנח. אם אני זוכר נכון , הכרב שלי ליפני השיפורים אכל בסביבות 1:10 +- , הצורת הנהיגה שלי לא חיסחונית ולא השתנתה מאז.
    לאחר שיפורים רבים שכוללו : הגבעות ,הגדלת צמיגים, הוספת משקל (מיגונים, פגושי מתחת , כננת ) גגון עם גלגל ספאר עליו , הוספת צ'יפ לגדלת הספק מנוע , עם כל זה היום צריכת דלק בסביבות 1:7 - 1:8 .
    לא חושב שרק הגבעה מגדילה את צריחת הדלק ל 10% .

    בקשר לציריות . נכון שבמצב - 2X4 , בזמן נסיעה בטרופרים של דגם שלנו ועד שנת , או 2002 ,י או 2003 הציריות מסתובבות כל הזמן , כי אין לוקרים בצדי הגלגל ושלוב 4X4 מתבצע ע"י לחיצת כפתור חשמלי שמשלב את פרונט דרך טרנספר והפעלת מערכת הידראולית שנועלת את הציריות בדיפרנציאל הקידמי. ברור שסיבוב של הציריה גורם להתנגדות והגדלת צריחת דלק , במיוחד עם הרכב מוגבע וזווית של הציריה הוגדלה ביחד עם זה שהציריות שלנו כבר הזדקנו קצת ותנועה בפעמונים לא כמו בציריות החדשות .
    לזה יש פטרון , אני הרכבתי לוקרים ידניים של WARN , כאשר הם לא נעולים , הציריות לא מסתובבות .בבוקר של טיול או ליפני כניסה לשטח אני נועל אותם ומעביר את רכב למצב האוריגינלי ואז משלב פרונט עם כפתור חשמלי .
    תאורתי ביטול סיבוב של הציריות עמור לשפר צריחת דלק .

  7. #7
    חבר רשום ILIYA's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    KARMIEL
    Posts
    144

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    תיקון לאחר בירור , אין לוקרים בטרופרים בצדדים גם בדגמים לאחר 2002 .

  8. #8

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    אלון זה בדיוק מה שעששיתי, אני נוהג לרשום קילומטרג' בכל תדלוק, כך שיש כל ההיסטוריה של הצריכה לפני ההגבהה. מאז ההגבהה יש כ-30 תדלוקים\מדידות.
    התוצאות שפרסמתי הם ממוצע של כל מצב.
    הרכב תודלק באותה משאבה, באותם שעות, לא שיניתי הרגלי נהיגה...הבעיה היא לא במדידה.
    זה מראה בבירור שינוי של 10%~.

    בנתיים התיעצתי עם בעלי מקצוע (משפרי 4X4 , מכווני פרונט, מוסכי UMI , היבואן של ה-kit )
    כולם בדעה ש- 10% זה לא מההגבהה.

    אז ממה זה ?
    אני סקרן לגלות, לקבל הסבר משכנעה ו\או מישהו שיגיד "גם אצלי"!!!
    לא לקחתי זאת כשיקול לפני ההגבהה - כדאי שהחברה ידעו מה קרה.

    איליה באמת אצלך האשם העיקרי בעלית הצריכה זה ה-s\w להגדלת ההספק.
    בקשר ללוקרים הידניים כתורם לחיסכון דלק, מעניין לקבל תוצאות - בבקשה תמדוד ותספר אם יש הבדל מורגש.
    התיעצתי עם גיא בקשר ללוקרים הידניים, הוא הסביר שהמוטיבציה העיקרית להתקנתם בטרופר היא
    הבטחון שהם אכן יחברו את הגלגלים הקדמיים. המשיך בהסבר: החיבורים הקיימים בטרופרים החדשים פועלים גם כווסת ביטחון למעמץ - כמו FUSE - וכשיש עומס יתר הם קורסים, אז הגלגל כבר לא מחובר ולא דוחף כשצריך, אבל מבלי שהנהג יודע.

  9. #9
    חבר רשום ILIYA's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    KARMIEL
    Posts
    144

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    שלום.
    קיימים טרופרים עם מערכת TOD , המערכת עובדת אוטומתית ללא שליטה של נהג ומשלבת פרונט לפי תנאי דרך .וכמובן יש אופציה לשילוב פרונט ע"י כפתור .גם לטרופרים עם TOD אין לוקרים צדדים .

    לדעתי הוספת לוקרים ידניים לא גורמת לאמינות של המערכת בצורה ישירה , כי לא מבטלים את השילוב פרונט האוריגינלי , פשות מוסיפים חלק שמומר על בלאי של המערכת .

  10. #10
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    רוני, אם הבדיקה שלך נכונה לחלוטין, ואתה יכול להצביע בדייקנות מבחינת התאריך על הגבהת הרכב בתור נקודת הזמן שבו חל השינוי, אז כנראה שיש קשר. תחשוב טוב אם יכולים להיות דברים אחרים באותה נקודת זמן שהיו יכולים להיות גורמי השינוי - תיקון כלשהו, נהג נוסף, שינוי בתחנת הדלק הקבועה, שינוי במסלול הנסיעה הממוצע...

    אם אין הסבר אחר, והמדידות נכונות ----> ההגבהה קשורה. תיאורטית זה הגיוני מאד, והניסוי שלך שם על התיאוריה תג מחיר.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  11. #11

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    הפתעה!
    זה השתפר:
    בין עירוני 10-9.5 ק"מ\ל - רגוע 11 !!!
    עירוני 8.8-9

    לא בוצע שינוי.
    זה קרה מיד אחרי טיול לנחל צין כולל המדרגה(לפני חודש) - אולי משהו לא ישב טוב והיסתדר
    עם כל הטילטולים ?

  12. #12
    חבר רשום ILIYA's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    KARMIEL
    Posts
    144

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    רוני שלום.
    אכשיו יכול להגיד בוודעות , אין קשר להגבהות .
    לאחר מדרגה בצין הרכב התחיל לפחד וניגמר לא התאבון :wink: :mrgreen: :mrgreen:
    I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

    U2

  13. #13

    Default חוזר: צריכת הדלק עלתה לאחר הגבהה

    אני קיבלתי תאבון !!! ;-)

Similar Threads

  1. רעשים לאחר הגבהה
    By ronen katzav in forum פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    Replies: 15
    Last Post: 10-03-11, 17:38
  2. צריכת דלק גבוהה לאחר שיפוץ משאבת סולר
    By Eitan_S in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 3
    Last Post: 16-12-10, 10:16
  3. הוספת קלינים לאחר הגבהה של 4"
    By dardar in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 8
    Last Post: 01-12-06, 05:59
  4. איך מחשבים צריכת דלק לאחר הגדלת צמיגים
    By אסף ר in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 6
    Last Post: 19-09-05, 23:23

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •