Close
עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 34
  1. #1

    ברירת מחדל "הקשחת" הגה כח

    ערב טוב,

    אני חושב "להקשיח" את ההגה כח של ה CJ (שיהיה פחות רך...).
    הבנתי שקיימים שני פתרונות:
    1) החלפת פולי לגדול יותר.
    2) פרוק צינור הלחץ שמגיע למשאבה\מיכל והקטנת מעבר השמן דרכו (ע"י החלפת הדיסקה שקיימת שם).

    על איזה פתרון הייתם הולכים?

    אביגדור

  2. #2

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    לדעתי זאת טעות.

    רך או קשה זה עדיין יהיה ה"כ פרמיטיבי, לא תוכל להפוך אותו להגה דומה למה שיש במכוניות מתקדמות יותר, פשוט יהיה לך קשה יותר לסובב אותו... הנעילה הקדמית תפריע לך, אני כבר לא מדבר על מעברים טכניים שדורשים שימוש בהגה, גם עם הגה רך יש לא מעט מצבים שבהם קשה להתגבר על ההגה.
    הגה מודרני מתקשח בנסיעה ומאפשר תמרון קל במהירות איטית. מה הבעיה שלך עם ההגה כמו שהוא ?

  3. #3

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    מה שקובע את הכח שנדרש לצורך סיבוב גלגל ההגה הוא מוט פיטול ( קטן כ 3-4 ס"מ ) שנמצא
    בתוך מיכלול תיבת ההגה . ( זה לא חלק חילוף )
    והוא גם לא מסומן כחלק נפרד בספרי חלקים .
    יצרני ההגה קובעים את עובי המוט ואת אורכו בהתאם לכח שנדרש לסיבוב מערכת ההגה .
    *****
    זאת הסיבה שיש הרבה תיבות הגה שהם זהות לחלוטין ( חיצונית )
    אבל מתפקדות בכח שונה .
    *****
    איציק

  4. #4

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    גם לי בספורטאז' יש את אותה בעיה.
    אני נוהג עם יד אחת על ההגה ומשקל היד בכל בור קטן גורם לי לסטייה בנסיעה, בנסיעה מהירה זו ממש סכנה !
    התחלתי לשנות את הרגלי האחיזה שלי בהגה בכדי להתגבר על כך :sad:

    אני חייב להקשיח מעט את ההגה
    יש בכל זאת למישהו מושג איך ?
    אמרתי לה - אם תעצרי לי את זה את פשוט מכבה אותי....
    ולאחרונה זה - זוז מההגה !

    >>> אלבומים זה כאן <<<

  5. #5
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    בולם הגה קשיח יותר לא יכול לעזור?

  6. #6

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    ציטוט נכתב במקור על ידי ניר ל
    לדעתי זאת טעות.
    אולי, אבל בכל זאת אני רוצה לנסות.

    ציטוט נכתב במקור על ידי ניר ל
    רך או קשה זה עדיין יהיה ה"כ פרמיטיבי, לא תוכל להפוך אותו להגה דומה למה שיש במכוניות מתקדמות יותר, פשוט יהיה לך קשה יותר לסובב אותו... הנעילה הקדמית תפריע לך, אני כבר לא מדבר על מעברים טכניים שדורשים שימוש בהגה, גם עם הגה רך יש לא מעט מצבים שבהם קשה להתגבר על ההגה. הגה מודרני מתקשח בנסיעה ומאפשר תמרון קל במהירות איטית.
    הכל נכון. אני לא חושב שאגיע למצב של הגה מודרני (דיפרנציאלי?).

    ציטוט נכתב במקור על ידי ניר ל
    מה הבעיה שלך עם ההגה כמו שהוא?
    אני מנסה לשפר את נסיעת הכביש של ה CJ. אני מתחיל עם ההגה ואח"כ כנראה מוט פנהארד.

    מישהו יכול ליעץ איזו מהשיטות שציינתי עדיפה? ולמה?

    תודה,
    אביגדור

  7. #7

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    שתי השיטות גרועות, גם עם פולי גדול אתה תקבל מספיק לחץ בנסיעה כדי שההגה יהיה רך, לעומת זאת בסל"ד נמוך יהיה לך קשה לסובב את ההגה (בחנייה או בזחילה בשטח). לגבי הקטנת הספיקה ע"י חריר צר יותר ... אני לא בטוח שזה ישנה משהו, צריך לחשוב על זה, בעיקרון המשאבה תמשיך לבנות את אותו לחץ, השמן יזרום מהר יותר דרך חריר צר יותר, השאלה היא איזו ספיקה התיבה צריכה בשביל לתפקד, בכל מקרה נראה לי שאם תצליח להשפיע במידה מורגשת על רכות ההגה בנסיעה, המצב בעמידה יהיה בלתי נסבל.

  8. #8
    חבר רשום Demolition Man's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2006
    מיקום
    נהריה
    הודעות
    119

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    סתם רעיון,

    אולי לשים פולי של קומפרסור מזגן עם מפסק ואז למעשה אפשר לבטל את ה"כןח בהגה בנסיה בכביש
    אין לי מושג מבחינה טכנית האס זה אפשרי.

    חן.
    People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it.
    I'm learning to Fly

  9. #9

    Thumbs down חוזר: "הקשחת" הגה כח

    תפסיק לחשוב על הרעיון המסוכן הזה !
    ****
    כאשר אתה מסובב את ההגה ללא עבודת המשאבה ( המשאבה לא מסתובבת המצמד מנותק )
    נכנס אויר למערכת ( למרות שמערכת היא עם בוכנה דו כיוונית )
    בהפעלת המשאבה האויר שנמצא במערכת יגרום לתפקוד מסוכן ( רעידות קפיצות ... )
    *****
    איציק

  10. #10

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    שינוי הפולי יקטין את התגבור של ההגה. נדמה לך שזה מה שמפריע, אבל זה לא.

    ההגה בג'יפים מחורבן בגלל שיש בו המון חופשים אחרי תיבת ההגה, ובעיקר החופש המובנה של המתלים. הסיבה השנייה שהוא מחורבן זה גיאומריית המתלה בג'יפ מוגבה שכמעט בהגדרה היא יציבה פחות, ועם באמפ-סטיר מוגדל.

    ג'יפ סיקס מקורי לגמרי, עם הגה לא-כוח ומתלים וצמיגים מקוריים, מרגיש יותר מחובר לעצמו בגלל המתלים, לא בגלל סוג תיבת ההגה והתגבור.

    שיה כתב:
    אני נוהג עם יד אחת על ההגה ומשקל היד בכל בור קטן גורם לי לסטייה בנסיעה, בנסיעה מהירה זו ממש סכנה !
    התחלתי לשנות את הרגלי האחיזה שלי בהגה בכדי להתגבר על כך
    תיאור קלאסי של באמפסטיר. זה לא משקל היד שגורם לסטייה בנסיעה - זה הבור! עבודת המתלים גורמת להיגוי לא רצוני, ואני בטוח שמאז שהגבהת את הרכב בכמה ס"מ ספורים התופעה התחזקה. באמפסטיר גדול דורש עבודה רבה יותר ממך כנהג, אין מה לעשות. זאת אומרת, יש מה לעשות - לנסות לתקן את הבאמפסטיר, וזה משחק של מיקום ואורך מוט הפנהרד בעיקר, לא פשוט.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  11. #11

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    אצלי ברכב אין באמפ-סטיר מורגש, אין פנהרד, הדראג לינק מקביל לסרן, דרגת החופש של ההגה היא בדיוק לפי הספר. יחד עם זאת כשעולים על הרכב בפעם הראשונה גלגל ההגה מרגיש כאילו הוא לא מחובר לכלום - כמו הצעצועים בגינה עם ההגה מתכת שמחובר עם בורג מרכזי, אני זוכר את התחושה הזאת מהפעם הראשונה שבה נהגתי ברכב כזה, נראה לי שלזה אביגדור מתכוון.

  12. #12
    חבר רשום barak4*4's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2004
    מיקום
    בנבצרות
    הודעות
    1,069

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    ציטוט נכתב במקור על ידי lizard
    בולם הגה קשיח יותר לא יכול לעזור?
    לא, אין כל קשר בין פעולת בולם ההגה לקשיחות המערכת ההידראולית.
    בולם הגה קשה יותר, רק יעביר יותר מכות ולאורך זמן יגרום לחופשים מוגברים במערכת.
    Statistics mean nothing to the individual

  13. #13

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    ציטוט נכתב במקור על ידי ניר ל
    אצלי ברכב אין באמפ-סטיר מורגש, אין פנהרד, הדראג לינק מקביל לסרן, דרגת החופש של ההגה היא בדיוק לפי הספר. יחד עם זאת כשעולים על הרכב בפעם הראשונה גלגל ההגה מרגיש כאילו הוא לא מחובר לכלום - כמו הצעצועים בגינה עם ההגה מתכת שמחובר עם בורג מרכזי, אני זוכר את התחושה הזאת מהפעם הראשונה שבה נהגתי ברכב כזה, נראה לי שלזה אביגדור מתכוון.
    נכון, זו בערך ההרגשה. תוסיף על זה: רכב ארוך, ציוד, מהירויות גבוהות יותר יחסית למקור, והתופעה "מעצבנת" יותר. אני מנסה לשפר את נסיעת הכביש ומודע לכך שזה לא יהיה כמו הקוריאוטומטית מהעבודה...

    קיימות דעות נוספות לגבי שתי השיטות שרשמתי?

    תודה,
    אביגדור

  14. #14
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    2,208

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    קודם כל, אני חייב להקדים ולומר שמכיוון שמדובר ברכב שנוסע על כביש ומהר, יש כאן לא רק בעיית חוקיות המוכרת לכולנו, אלא בעיית בטיחות אמיתית. כל שינוי במרכיבי מערכת ההיגוי יכול להיות קריטי, וכשל שייגרם עקב השינוי עלול להיות ממש הרה אסון, לנוסעים עצמם ולכלי רכב אחרים בכביש.

    דרך אגב, תאונה קטלנית הנובעת משינוי כזה, תגרור בהכרח אישום בהריגה ולא רק ברשלנות, למי שמכיר את הנושא.

    לגופו של ענין, יש דרכים נוספות, יותר מיכאניות ולא ספיקתיות, שאם מבצעים אותן טוב ישפיעו בלי לגעת בכלל במשאבה, בפולי או בתיבה.

    כך למשל, ניתן להתאים את אורך זרוע הפיטמן, או טוב יותר, את אורך זרוע ההיגוי על הנאבה - קיצור הזרוע על הנאבה, מקטין את המנוף ומצריך יותר כוח לביצוע אותה עבודה. קיצור כזה גם מקטין את הדרך אותה עושה הזרוע, ולפיכך מקצר את ההגה(מקטין מספר סיבובים).

    שיחקתי רבות עם הענין הזה כשבניתי את ההגאים ההידראוליים בשתי הצפרדעים, ויש לשינויים האלה השפעה משמעותית ומאד ניכרת. כל ס"מ של קיצור/הארכה מתורגם להבדל משמעותי בכוח הנדרש, ומי שיכול ליצר/לקצר זרוע כזאת, גם יכול לבצע את זה מהר וקל יחסית, גם בלי ריתוכים וחימומים אחרים.

    לטעמי זאת גם דרך יותר בטוחה, אם דואגים לחיזוק מתאים ולביצוע טוב.

    אני חושב שזאת הדרך היותר נכונה, אם בכלל יש דרך נכונה בטיפול במערכת היגוי של רכב שנוסע בכביש, להבדיל מרכב עבירות שבונים לבד, מכיון שהשינוי הוא מיכאני ולא כרוך בשינויים במשאבה/פולי, דבר שאף פעם אין לדעת איך בדיוק ישפיע וכמה זמן יחזיק מעמד, ובעקר - מתי יקרוס, האם באמצע נסיעה מהירה או בסיטואציה רעה אחרת.

    שורה תחתונה שלי - אם זה רכב שנוסע בכביש, אל תעיז לגעת לבד בשום מרכיב.

  15. #15
    חבר רשום coas's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2003
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,447

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    אביגדור, דנו בעניין והסכמת שבעיית ההיגוי נובעת בחלקה מחלוקת משקל לא טובה.
    הפיתרון המתקבל על הדעת הוא להוריד חלק מה400 ק"ג חלפים/כלים/דלק שיש לך מאחורה, אני לא רואה צורך לנסוע עם חלפים לכל חלק שעלול להתקלקל ולא עם ציוד מוסך קומפלט.
    אם יש חשש שחלק X עלול להתקלקל תחליף לפני שאתה יוצא לטיול.
    --?

  16. #16

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    ציטוט נכתב במקור על ידי coas
    אביגדור, דנו בעניין והסכמת שבעיית ההיגוי נובעת בחלקה מחלוקת משקל לא טובה.

    הפיתרון המתקבל על הדעת הוא להוריד חלק מה400 ק"ג חלפים/כלים/דלק שיש לך מאחורה, אני לא רואה צורך לנסוע עם חלפים לכל חלק שעלול להתקלקל ולא עם ציוד מוסך קומפלט.
    אם יש חשש שחלק X עלול להתקלקל תחליף לפני שאתה יוצא לטיול.

    אז זהו, ש 400 הק"ג (בהגזמה כמובן) מתחלקים ל 100 ק"ג חלפים וציוד, ו 300 ק"ג אוכל...
    בכל מקרה, בעיית ההיגוי מחריפה עם המשקל, נכון, אך לא נובעת ממנו. במשך השבוע הג'יפ ריק מציוד (אולי 50 ק"ג שמרוכזים בעיקר במרכז הרכב) ועדיין ההיגוי בנסיעת הכביש מפריע לי.

    אביגדור

  17. #17

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    שינוי התגבור לא ישפר את תחושת ההגה, זה פשוט לא הכיוון. החופשים מתיבת ההגה והלאה, ובעיקר החופש העצום של הסרן לנוע ימינה ושמאלה על סיקס מוגבה בלי מוט פנהרד, יחס עם זוית קסטר קטנה מהמקורית, הם הבעייה, ואותה אי אפשר לפתור - רק להתרגל.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  18. #18

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    לא כול דבר אתה יודע שהולך להשבר.
    צריה לדוגמא היא דבר שבחלט יכול להשבר ולא בגלל שהיא לא תקינה.
    כנל דריבשאפט וכו.
    אבל אני במפורש לא חושב שהפיתרון הוא להסחב עם חילופי לכול דבר.
    מה שאתה יודע שיכול להשבר, תחליף ליותר חזק.
    ואם לא סע בהתאם.
    אבל זה סיפור אחר.

    אשר לבעיות עם הכתום.
    גם בתקופתי היו בעיות יציבות (יחסית לסקסים אחרים)
    בסטנדרט ללא מעמס הוא היה סביר.
    עם המשקל הרב שאביגדור מעמיס עליו + קפצים גמורים, זה קטסטרופה.
    אז הפתרון מורכב מכמה חלקים
    1. קפצים אחורים הרבה יותר קשיחים (כאשר החלפנו את הקפצים למשהו יותר חדש היה הרבה יותר טוב) ובולמים טובים.
    2. שינוי בחלוקת המשקל כך שכמה שיותר ילך קדימה (מכלי מים ודלק)
    3. מוט פרנהרד להקשחת והקטנת החופשים של המתלה הקידמי.
    4. הורדת הרגישות של הגה הכוח. לפני שהיה הגה כוח הרכב היה יותר יציב. בגלל הרגישות קשה לשמור על יציבות.

    מכול הצעדים הללו אבי בחר את הכי פשוט וזול...

    אני חיב לומר שבסופה שלי שם יש פרנהרד, הקפצים הרבה יותר קשיחים, וחלוקת המשקל סבירה, בעית היציבות לא קימת. הרכב שומר על נתיב, יציב גם במהירויות גבוהות וסיבובים. כמעט כמו פריווט.
    פעם נסעתי על סופה מוגבהת ללא פרנהרד ומוט מיצב - תחושה דומה מאוד ל CJ.

  19. #19

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    לדעתי הצנועה- אי אפשר להוסיף פנהארד לCJ באופן פשוט. הביצה בצד הלא נכון...
    קפיצים- כמו שהיו בג'יפ של יחיעם, כנראה יספקו את הג'יפ. אפשר לקנות חדשים במתלם- קפיצים של "ששת". מיועדים בדיוק לזה- CJ ארוך, עמוס לעייפה. לא הייתי קונה כאלו משומשים, כי אתה לא יודע מה מצבם.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  20. #20

    ברירת מחדל חוזר: "הקשחת" הגה כח

    לדעתי ואני מדגיש לדעתי האישית בלבד !
    יש כאן מפגש בין השיטה האמריקאית הישנה ( הם הראשונים שהכניסו הגה כח לרכב פרטי )
    לבין הגישה הארופאית .
    הגה הכח האמריקאי בראשית דרכו היה הכה כח שניתן היה לסובב את גלגל ההגה עם קצה האצבע .
    מסוכן ביותר . אבל כך המכוניות יוצרו וכך הם נמכרו .
    לימים התחילו הארופאים למכור מכוניות גם בארצות הברית ושם רכב בלי הגה כח לא נמכר .
    התחילו יצרני הרכב הארופאים להכניס מערכות הגה הדראולי ( בדרך כלל מערכות ZF גרמניות )
    וכאן במקביל התחילו לשווק את אותם אביזרים גם בשוק הארופאי . רק שהארופאים לא אישרו את ההגה
    הקל ( והמסוכן ) ומכאן עד ליצור הגה קשה לשוק ארופאי והגה קל לשוק אמריקאי המרחק קצר .
    בינתים היתה דרישה למערכות עזר שונות כולל מערכות הגוי קלות לאנשים מוגבלים פיזית .
    באותם ימים מי שהתעסק ברכבים אלה היה מחליף חלקים מסוימים במערכות ההגה ( לפי הוראות היצרן )
    והיה מקבל הגה בדרגות כח שונות .
    בשלב שני לא ניתן היה לבצע את השינוי ברמת המוסך וניתן היה להזמין הגה מיוחד לפי דרישות הלקוח
    ( מגבלות רשיון הנהיגה שלו )
    *******
    אכשיו קחו את מערכות ההגוי האלה המורכבות על רכבים אמריקאים מבלי שנתנו את הדעת לכל
    ההשלכות הפרקטיות והביטיחותיות כמובן תוסיפו את שינוי המיתלה ויש לכם :evil: :evil: :evil:
    *******
    כפי שכתבתי למעלה הפתרון הנכון הוא בטיפול פנימי בתיבת ההגה בתוך הפניון של תיבת ההגה
    נמצא מוט נוסף שהוא זה שקובע את דרגת הכח הנדרש לסיבוב גלגל ההגה .
    ******
    אני חוזר ומזהיר מפני טיפול לא מקצועי בחלקים אלה .
    ******
    איציק

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. למכירה - המון עיתוני "אוטו" ו "הגה" ישנים וחדשים במצב חדש
    על ידי אלי אהרוני בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 27-02-11, 22:26
  2. תגובות: 9
    עדכון אחרון: 16-02-11, 14:38
  3. "חוויות ממשרד הרישוי" או "שינוי מבנה - פתיחת ארגז להיילקס"
    על ידי מרקו2143 בפורום פורום טויטה Toyota
    תגובות: 22
    עדכון אחרון: 05-10-09, 08:59
  4. לקיה סורנטו: סט 4 בולמי "בילשטיין"+4 קפיצי "אייבאך"
    על ידי eathn בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 27-09-08, 18:37
  5. תגובות: 8
    עדכון אחרון: 09-09-08, 21:02

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •