Close
Results 1 to 12 of 12
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ר"ג
    Posts
    771

    Default שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    (פרסמתי קודם תחת שרשור שמן מנוע בטעות...):

    שוב בנושא שמנים-הפעם בהקשר של חורף...
    אחרי כל טיול של הרבה מים ובוץ רצוי ביותר לבדוק שמן ובמידת הצורך להחליף. כיוון שעכשיו כבר חורף והשמן ככה"נ הולך להיות מוחלף בתדירות גבוהה-כמה הייתם משקיעים?

    כרגע יש לי בסרנים ובגיר שמן ACDELCO 80-90 בעלות של 35 ש"ח לליטר. האם בתקופת החורף שייתכן ופעם בשבועיים נאלץ להחליף שמנים כדאי לשים משהו פשוט יותר (ולחזור לאיכותי שוב בקיץ...)???


    עוד שאלה, הרכב נעול כפול (לוקרייט ונו-סליפ). הבעלים הקודם אמר לי ששמן 80-90 לא מתאים וצריך לשים שמן של לוקרייט שמתאים לנעילות. למה הנעילה מצריכה שמן אחר? ומה ההבדלים? מה המקביל לשמן של לוקרייט?

    עמרי
    Tica Group - השקעות נדל"ן בארה"ב:
    https://www.facebook.com/ticagroupllc/?ref=bookmarks

  2. #2
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,430

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    עוד שאלה, הרכב נעול כפול (לוקרייט ונו-סליפ). הבעלים הקודם אמר לי ששמן 80-90 לא מתאים וצריך לשים שמן של לוקרייט שמתאים לנעילות. למה הנעילה מצריכה שמן אחר? ומה ההבדלים? מה המקביל לשמן של לוקרייט?


    שכח מזה. פאווארטראקס יצרנית הלוקרייט ממליצה לנהוג ע"פ ההנחיות של היצרן המקורי של הרכב בנושא השמנים. לכן, גם אין כזה דבר שמן של לוקרייט. זו המצאה מצוצה מהאצבע.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  3. #3
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    באר שבע
    Posts
    2,654

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    השמן של acdelco זה השמן הזול... אל תשים משהו עוד פחות טוב מזה.

    איך גם סיבה להחליף את השמן בתדירות גבוהה יותר. רק לבדוק את מצבו. כמובן שכדי ומשתלם לשמור על מצב מחזירי שמן תקין. מחזי"ש זה לא דבר יקר כלכך.
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  4. #4
    חבר רשום kd2's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    בין קאסם לקאסם
    Posts
    3,118

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    פשוט תכנס לשטח כאשר כל המחזירי שמן והאטמים תקינים ובצע הארכה לנשמים.
    כך תוכל לשמור על שמן יותר איכותי ולא צריך להחליף אותו.
    AC DELCO לא כזה נורא כמו שחושבים.
    יש להם גם מוצרים טובים ולפני שנתיים אם אני זוכר נכון הם זכו בתחרות מסנני שמן מול מיטב היצרנים.
    אבל אם רוצים שמן גיר טוב יש המון אופציות לא רעות במחירים טובי - למשל רויאל פרפל.

  5. #5

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    עומרי,

    תבנה פקק ריקון זעיר במכסה הדיפ', (הסברתי בעבר כיצד לבצע)
    ותבדוק את מצב השמן לאחר הטיולים.
    מים נכנסים תמיד דרך מחזירי השמן, אבל מדובר על טבילות ארוכות במים שעוברות את גובה הסרן.
    מכניסה מהירה לבוץ (מדובר על בוץ ולא על מים) לא יכנס כלום לסרן.
    במידה שבמעבר מים הרכב שהה זמן ממושך טבול, תוכל כאשר תגיע הביתה, ע"י פתיחת בורג הניקוז לדעת האם יש מים, וכמה.
    קיד.
    עדיף לפחד מאשר להיבהל

  6. #6
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ר"ג
    Posts
    771

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    Quote Originally Posted by קיד
    עומרי,

    תבנה פקק ריקון זעיר במכסה הדיפ', (הסברתי בעבר כיצד לבצע)
    ותבדוק את מצב השמן לאחר הטיולים.
    מים נכנסים תמיד דרך מחזירי השמן, אבל מדובר על טבילות ארוכות במים שעוברות את גובה הסרן.
    מכניסה מהירה לבוץ (מדובר על בוץ ולא על מים) לא יכנס כלום לסרן.
    במידה שבמעבר מים הרכב שהה זמן ממושך טבול, תוכל כאשר תגיע הביתה, ע"י פתיחת בורג הניקוז לדעת האם יש מים, וכמה.
    קיד.
    תודה לכלום!
    בקשר לפקק ריקון-כבר תכננתי לבצע. כאשר אשים ידי על רתכת אני אעשה זאת...

    עמרי
    Tica Group - השקעות נדל"ן בארה"ב:
    https://www.facebook.com/ticagroupllc/?ref=bookmarks

  7. #7

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    אין שום צורך לרתך.

    מדובר על פקק זעיר בקוטר 6 מ"מ. עובי הדופן של המכסה מספיק לביצוע תבריג.
    קיד.
    עדיף לפחד מאשר להיבהל

  8. #8
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ר"ג
    Posts
    771

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    Quote Originally Posted by קיד
    עומרי,

    תבנה פקק ריקון זעיר במכסה הדיפ', (הסברתי בעבר כיצד לבצע)
    ותבדוק את מצב השמן לאחר הטיולים.
    מים נכנסים תמיד דרך מחזירי השמן, אבל מדובר על טבילות ארוכות במים שעוברות את גובה הסרן.
    מכניסה מהירה לבוץ (מדובר על בוץ ולא על מים) לא יכנס כלום לסרן.
    במידה שבמעבר מים הרכב שהה זמן ממושך טבול, תוכל כאשר תגיע הביתה, ע"י פתיחת בורג הניקוז לדעת האם יש מים, וכמה.
    קיד.
    מה לגבי שטיפה של הרכב אחרי טיול בוץ רציני?
    אין בעיה לשטוף את כל תחתית הרכב בלחץ (אקדח לחץ פשוט-לא גרניק שובר עצמות...)?

    אני מתכוון בקרוב להחליף מחז"ש בסרן קדמי-ביציאה לגל ההינע. בספר מצוין שצריך להשתמש במפתח אוגנים ובבוקסה...מה זה מפתח אוגנים?


    מישהו יכול להפנות לדיון שמסביר איך ליצור פקק ריקון לפי השיטה של קיד (אם כבר מחליפים מחז"ש...)?
    הרצתי חיפוש ולא נתקלתי בזה...

    תודה, עמרי
    Tica Group - השקעות נדל"ן בארה"ב:
    https://www.facebook.com/ticagroupllc/?ref=bookmarks

  9. #9

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    מפתח אוגנים זה כלי שמחזיק את האוגן (יוק) כדי לתת קונטרה לסיבוב של האום. כשיש פלאנג', מייצרים כלי כזה:


    (מתוך הכתבה על דיפ' טויוטה).

    כשמדובר ביוק, אפשר לייצר משהו מתאים בצורה המתאימה.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  10. #10

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    הרעיון מאוד פשוט.
    אתה קודח במכסה במקום מתאים חור יותר קטן ממה שצריך ומבריז את החור כך שיבצר תבריג.
    לשם כך יש צורך במברז.
    הבעיה בשיטה זו היא כפולה
    1. ההברזה היא עם מעט תבריג שקל להשמידו. קצת יותר מדי לחץ (או אפילו חלודה) וזהו זה.
    2. החיסרון העיקרי לדעתי הוא הקוטר. 6 מילימטר הוא מאוד צר ויקח הרבה זמן לשמן לרדת. מעבר לזה קצת לכלוך או שמן שרוף והעסק נתקע. אני מעדיף לפחות 8 מילימטר.

    פשוט מרתכים אם מהצד השני של המכסה וזהו.
    המהדרים שבמהדרים יכולים לקדוח ממש בבית הסרן. אבל אז הבורג דורש צינור הגנה ודי בעיתי לרתך על הסרן הפוך. אפשר לפרק את הסרן מהמקום אבל זה המון עבודה יחסית ולא מוצדק.

  11. #11
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רחוק מכאן
    Posts
    3,447

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    Quote Originally Posted by מוני אורבך
    2. החיסרון העיקרי לדעתי הוא הקוטר. 6 מילימטר הוא מאוד צר ויקח הרבה זמן לשמן לרדת.
    פיית הניקוז הזו היא רק לצורך בדיקה.
    לפתוח אחרי טיולי מים / בוץ, ולראות מה יוצא, שמן (מצויין) או מים (להחליף, ועכשיו !!).
    דווקא הגודל הקטן של הפייה הוא יתרון, כי זה יורד לאט.
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  12. #12
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,430

    Default חוזר: שמנים, נעילות, חורף ומה שבניהם

    פיית הניקוז הזו היא רק לצורך בדיקה.



    למה? אצלי זה לא היה כך, וזה גם היה לצורך ניקוז, והחלפה. 8 מ"מ .
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

Similar Threads

  1. ממיר מתח מצבר ו...מה שבניהם!
    By טלטולי in forum אוף-טופיק
    Replies: 11
    Last Post: 28-06-11, 21:12
  2. מבצעי חורף עם בולסטר-נעילות
    By BOLSTER in forum פורום מסחרי
    Replies: 0
    Last Post: 01-11-10, 22:04
  3. CV JOINT, צלבים, ומה שבניהם
    By putzman in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 7
    Last Post: 16-04-09, 17:50
  4. קדחים והליקויילים ומה שבניהם
    By עודדוש in forum פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    Replies: 2
    Last Post: 02-06-07, 14:18
  5. שילדה ,מיתלים ,ומה שבניהם-סיעור מוחות
    By מאיר רוטברג in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 10
    Last Post: 04-05-05, 16:49

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •