ראיתי את זה בסיקור של DESERTRACING, לא הצלחתי למצוא על זה כלום. אין להם אתר, רק באנר (בדיוק מה שהראית). לא הצלחתי לראות מי התחרה עם זה אם מישהו בכלל התחרה עם זה, כלום.
http://www.desertrides.com/racing/re...MG_4121001.php
טוב, רע, כמה עולה? לא יודע. נראה מגניב...
![]()
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ראיתי את זה בסיקור של DESERTRACING, לא הצלחתי למצוא על זה כלום. אין להם אתר, רק באנר (בדיוק מה שהראית). לא הצלחתי לראות מי התחרה עם זה אם מישהו בכלל התחרה עם זה, כלום.
http://www.desertrides.com/racing/re...MG_4121001.php
יש לי הרבה מאוד חומר עליהם, היינו איתם במו"מ על להיות הנציגים שלהם בארץ, עד שראיתי את המחירים....אף אחד בארץ לא יקנה את הבולמים האלו, גם לא פלטו שרון....(אולי למרצדס של גידמק)
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
כמה יקר ארז? כזה בולם בהגדרה מחליף שני בולמים, קויל-אובר + ביפס. למי שבונה רכב זה חוסך הרבה תסבוכות בתכנון ובבנייה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
זה מה שרובי גורדון השתמש בטרופי טראק 31 שלו - בולם קוילאובר כולל אינטרנל בייפאס.
http://www.desertrides.com/features/...s/DSC02286.php
אני לא יודע אם זה היה מותקן גם בטרופי טראק שבו הוא זכה בבאחה השנה.
נראה לי שזה לא הקו המוביל היום בין המקצוענים, המעדיפים קוילאובר לחוד ובייפאס לחוד.
הכל שטויות
רובי גורדון משתמש בבולם יחיד עם מעקפים פנימיים כבר כמה שנים, בTT שאיתה הוא ניצח את הבאחה עכשיו, אבל מדובר על בולמים custom made. יש עוד כמה קבוצות שהשתמשו בבולמים מיוחדים, אבל פה יש חברה חדשה שמציעה מוצר מדף, וזה מה שמעניין.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אגב ברוך מצ"ב כתבה ישנה עם תמונות מעניינות מאד משלבי הבנייה של הTT הזאת:
http://www.carsforum.co.il/vb/attach...id=74573&stc=1
![]()
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
גם לאחת החברות FOX/KING יש בולם מדף כזה. אבל לשניהם אותה בעיה :
הם רק 2 באייפאסים פנימים, כאשר בבולמים עם הבייפאס החיצוני אפשר להגיע ל5. האפקט הוא משמעותי כאשר מדובר על מהלך מתלה ארוך.
רובי גורדון בנה בולם כזה אבל הבולם ענק כנראה יותר מ 2, והקפיץ עוד יותר גדול, חיסכון במקום זה לא מאפשר יותר מידי.
לרכבי שטח בעלי מהלך מתלה קטן(סופה קינג וכו...), הבולם הזה מצויין. המחיר של הבולם של FOX|KING (אני לא זוכר מי מהן), הרבה יותר שפוי.
לירן מה זאת אומרת "אפשר להגיע ל 5. ?נכתב במקור על ידי לירן סברוב
הסבר בבקשה.
נכתב במקור על ידי eilatmar
הכוונה היא כמובן ל-5 בייפאסים(מעקפים). הנקודה (5.) שייכת לסוף המשפט.....
אולי ננצל את ההזדמנות לדיון והסבר מעמיק על כל נושא בולמי הבייפאס למה הם נועדו ואיך הם עובדים.
תשובות מקצועיות יתקבלו בשמחה.
לדוגמא.
חנן קבל מתוך דיון קודם:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...ghlight=bypass
בולם Coil Over הוא בולם שמותאם לנסיעת קפיץ סליל עליו (בניגוד לרוב הג'יפים הרגילים שבהם בולם עומד לצד הקפיץ). פשוט מאד יש עליו טבעות להחזקת הקפיץ, בדרך כלל הטבעת שעל הבקבוק מתברגת עליו וכך אפשר לכוון את גובה הרכב:
בולם רגיל הוא מה שנקרא "רגיש למהירות" Velocity Sensitive. כוח ההתנגדות שהוא מפעיל גדל ככל שהמהירות שבה הוא נסגר/נפתח עולה, ומקטין את המהירות הזאת וכך מרסן את מהלך המתלה.
בולם By-pass הוא בולם שכוח ההתנגדות שהוא מפעיל תלוי גם במהירות סגירה/פתיחה וגם במיקום הבוכנה - הוא מכונה Position Sensitive. מבחינה מעשית הוא מתפקד כמו כמה בולמים רגילים שונים, בהתאם לכמה שהוא נסגר עד אותו רגע. הוא רך בהתחלת המהלך והולך ונעשה קשה יותר בהמשך עד שבסוף הוא קשה ביותר, כמעט באמפ-סטופ. המעבר משלב אחד לשני הוא לא הדרגתי, הוא בשלבים, כל פעם שהבוכנה עוברת את חורי המעקפים.
בשביל להבין איך הוא עובד קל לדמיין בולם עם מעקף אחד, בחלק התחתון שלו. בתחילת המהלך, שמן יכול לזרום גם דרך בוכנת הבולם, וגם דרך המעקף - יש הרבה זרימה, הכוח קטן. כל זה מתרחש כל עוד הבוכנה נמצאת באזור שבין שני חורי המעקף. ברגע שהבוכנה עברה את החור העליון, היא כבר לא דוחפת שמן דרך המעקף אלא רק דרך החורים הרגילים שבתוכה, והבולם נהיה קשה יותר.
בבולם מעקפים למרוצים יש שניים עד שישה מעקפים, שחופפים אחד לשני כך שנוצרים כמה וכמה אזורי פעולה שבכל אחד מהם הבולם מתנהג אחרת. מה שבאמת יפה וחשוב בבולם כזה הוא שאפשר לכוון אותו בקלות מבחוץ על ידי פתיחה וסגירה של סדתומי המעקפים, יש לו אינסוף אפשרויות כוונון בלי לפרק את הבולם ולהחליף חלקים פנימיים.
בבולם הזה אתה יכול לראות שלושה מעקפים:
הבולם הזה נקרא external bypass , כי המעקפים חיצוניים, ובגלל זה אי אפשר להלביש עליו קפיץ סליל, אז חייבים להשתמש בשני בולמים בכל גלגל - בולם אחד נושא את הקפיץ, ובדרך כלל הוא מכוון להיות רך מאד. מכנים אותו בכלל Coil Carrier , כי התפקיד העיקרי שלו זה לשאת את הקפיץ. ולצידו בולם הBypass שנושא בעיקר הנטל ואיתו משחקים ומכוונים את התנהגות המתלים.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
רק לראות שהבנתי:
אז היתרון של הבולם עם המעקפים הפנימיים הוא רק בכך שעליו כן אפשר להלביש קפיץ?
נכתב במקור על ידי OFF-RoaD
בדיוק, זה ממש יתרון כאשר מדובר בבולמים הקטנים ( 2 בייפאסים פנימיים) ,ופחות בבולמים הגדולים..... אבל אין כאילה לרכישה מהמדף והם גם עולים. לפי מה ששמעתי אתה יכול רק להשכיר את הבולמים של רובי משהו כמו 5000$ לבולם. אין אופציה לקנות אותם, אלה עם קנית ממנו רכב שלם.
שמרו על קשר