Close
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 15
  1. #1
    חבר רשום חנן גולומבק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,380

    ברירת מחדל חיזוק גיר טרנספורטר

    שלום לכולכם, מצ"ב חלק מטקסט בתשובה שקיבלתי מיצרן גירים בארה"ב לגבי חיזוק גיר טרנספורטר,

    3RD & 4TH GEAR SETS WITH ELECTRON BEAM WELDED SYNCHRO HUBS,

    מדוע הם מרתכים את הגלגלשים של הילוכים 3 ו 4 (אם הבנתי נכון)

    Optional close ratio gears for 1st, 2nd, 3rd and 4th

    מדוע צריך יחסי העברה קרובים ?

    בבקשה רק מי שבאמת יודע את התשובות .

    תודה





  2. #2
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    איפה שאני מחנה
    הודעות
    653

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    על איזה גיר מדובר? 091 או 094?

  3. #3
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    עמק חפר
    הודעות
    244

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    אני מניח שהכוונה במשפט הראשון לתהליך יצור המשלב והסינכרונייזר שלו , המסנכרנים של הילוך 3-4 בגיר 091 ידועים כבעלי נטיה להיתקלקל ולכן כנראה מיוצרים בגרסה שונה.

  4. #4
    חבר רשום חנן גולומבק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,380

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי LAREDO
    על איזה גיר מדובר? 091 או 094?
    מדובר על 091 מה זה 094.





  5. #5
    חבר רשום אסף טננבאום's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2006
    מיקום
    אי שם מעבר לקשת
    הודעות
    97

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    אהלן חנן,

    ההיתרון בהילוכים קרובים הוא שברכב מרוץ המנוע בנוי להפיק מקסימום כוח, וכדי להשיג זאת המתכננים נאלצים "להקריב" בין השאר גם את רוחב "רצועת הכוח" (טווח הסל"ד שבו מייצר המנוע את רוב - בד"כ מעל 90% - כוחו), ורכב מרוץ "רוצה" להיות תמיד "בתוך" רצועה זו, אך מכיוון שהרצועה צרה יחסית על הגיר להיות בעל יחסי העברה קרובים אחד לשני כדי שבעת העלאת הילוך "נפילת הסל"ד" תהיה קטנה ולא תוציא את המנוע מחוץ לרצועת הכוח.


    אסף

  6. #6
    חבר רשום חנן גולומבק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,380

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי אסף טננבאום
    אהלן חנן,

    ההיתרון בהילוכים קרובים הוא שברכב מרוץ המנוע בנוי להפיק מקסימום כוח, וכדי להשיג זאת המתכננים נאלצים "להקריב" בין השאר גם את רוחב "רצועת הכוח" (טווח הסל"ד שבו מייצר המנוע את רוב - בד"כ מעל 90% - כוחו), ורכב מרוץ "רוצה" להיות תמיד "בתוך" רצועה זו, אך מכיוון שהרצועה צרה יחסית על הגיר להיות בעל יחסי העברה קרובים אחד לשני כדי שבעת העלאת הילוך "נפילת הסל"ד" תהיה קטנה ולא תוציא את המנוע מחוץ לרצועת הכוח.


    אסף
    אסף תודה אבל על פי מה שאתה אומר האם אין זה נכון שבהילוך הגבוהה ביותר המנוע יסתובב בסל"ד יחסית גבוה למה שהוא בנוי להסתובב במהירות שיוט למשך זמן ארוך יחסית ?





  7. #7
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    איפה שאני מחנה
    הודעות
    653

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    חנן,

    הוא לא מרתך א הילוכים שלוש וארבעה ביחד. נושא הסינכרונים מרותך (אני מקווה שאני מכנה אותו נכון. בכל מקרה אם אתה צריך ספרות תצטרך להגיע עד חיפה )
    הדבר מאפשר עמידות גבוהה יותר של הסינכרונים בהעברות אלימות.
    יחסי העברה קרובים מאפשרים לך לא לסבול מנפילות סל"ד גבוהות בין הילוך להילוך - זה משהו שאתה רוצה מאוד.

  8. #8
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    איפה שאני מחנה
    הודעות
    653

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    ועוד טיפ קטן - עדיף לשים בית סטליטים של גיר 094 כי יש לו נעילה חשמלית....

  9. #9

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    הנעילה החשמלית של ה094 לא חזקה מאוד- הדיפרנציאל נשבר בשימושים שלנו בדיוק כמו המקורי. יש דיפרנציאל שנקרא superdiff שהוא מוגבל החלקה וגם מאוד מאוד (מאוד) חזק. וגם עולה ככה.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  10. #10

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    ...ועוד דבר- לשימושים הכבדים משתמשים גם בפלאנג'ים מחוזקים ביציאות לציריות. זה החלק שנשבר לשלסר בדקאר לפני שנתיים, למי שעקב.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  11. #11
    חבר רשום חנן גולומבק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,380

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי LAREDO
    חנן,

    הוא לא מרתך א הילוכים שלוש וארבעה ביחד. נושא הסינכרונים מרותך (אני מקווה שאני מכנה אותו נכון. בכל מקרה אם אתה צריך ספרות תצטרך להגיע עד חיפה )
    הדבר מאפשר עמידות גבוהה יותר של הסינכרונים בהעברות אלימות.
    יחסי העברה קרובים מאפשרים לך לא לסבול מנפילות סל"ד גבוהות בין הילוך להילוך - זה משהו שאתה רוצה מאוד.
    כנראה שבילבלתי אותך, לא התכוונתי ש3 ו 4 מרותכים יחדיו אלה שיש כנראה איזה שהוא חלק בגלגלש שמרותך לחלק אחר או אולי הוא עשוי משני חלקים ואז מרתכים אותם יחדיו וככה בכל הילוך והילוך ?!





  12. #12
    חבר רשום חנן גולומבק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,380

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk
    הנעילה החשמלית של ה094 לא חזקה מאוד- הדיפרנציאל נשבר בשימושים שלנו בדיוק כמו המקורי. יש דיפרנציאל שנקרא superdiff שהוא מוגבל החלקה וגם מאוד מאוד (מאוד) חזק. וגם עולה ככה.

    אסף.
    אסף תודה

    170 דולר לסופר דיפרנציאל
    40 דולר פלנג'





  13. #13
    חבר רשום אסף טננבאום's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2006
    מיקום
    אי שם מעבר לקשת
    הודעות
    97

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי eilatmar
    כנראה שבילבלתי אותך, לא התכוונתי ש3 ו 4 מרותכים יחדיו אלה שיש כנראה איזה שהוא חלק בגלגלש שמרותך לחלק אחר או אולי הוא עשוי משני חלקים ואז מרתכים אותם יחדיו וככה בכל הילוך והילוך ?!
    ה"סינכרוז" או המסנכרנים בעברית הם דסקיות קוניות שמורכבות על כל הילוך בגיר ומטרתן היא לדאוג לשילוב "חלק" של ההילוך ע"י יצירת מהירויות פורפורציונאליות בין ציר הכניסה של הגיר לבין ציר היציאה ממנו בהתאם ליחס של ההילוך, לפני השילוב בפועל.


    אסף

  14. #14
    חבר רשום אסף טננבאום's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2006
    מיקום
    אי שם מעבר לקשת
    הודעות
    97

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    ציטוט נכתב במקור על ידי eilatmar
    אסף תודה אבל על פי מה שאתה אומר האם אין זה נכון שבהילוך הגבוהה ביותר המנוע יסתובב בסל"ד יחסית גבוה למה שהוא בנוי להסתובב במהירות שיוט למשך זמן ארוך יחסית ?

    נכון, אבל במרוץ (גם בבחאה) מצב של שיוט כמעט ולא קיים, ברוב המוחלט של הזמן הרכב יהיה או בהאצה או בבלימה. וחוץ מזה ברכב מרוץ אמיתי (=תקציב בלתי מוגבל) מחליפים מנוע כל מרוץ או לפחות עושים "ריבילד" (פרוק לגורמים, החלפת החלקים המתבלאים, הרכבה ובדיקת דיינו).

    לילה טוב
    אסף

  15. #15
    חבר רשום חנן גולומבק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2005
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,380

    ברירת מחדל חוזר: חיזוק גיר טרנספורטר

    כמה כוחות סוס וכמה מומנט ואיזו מידת צמיד מקסימלית יכול לדעתכם להחזיק גיר כזה 091 (5 צלעות קירור)של טרנספורטר בתנאים של ראלי-רייד כשהוא במצבו המקורי כלומר תקין אולם ללא חיזוקים ?





נושאים דומים

  1. גיר של טרנספורטר
    על ידי basel lj בפורום לוח מודעות מעוניינים לקנות
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 14-02-11, 16:40
  2. החלפת גיר טרנספורטר
    על ידי באגי 1600 בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 9
    עדכון אחרון: 22-11-09, 00:06
  3. גיר טרנספורטר שנת 1991
    על ידי OP2000 בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 11
    עדכון אחרון: 28-05-09, 07:43
  4. גיר טרנספורטר
    על ידי OP2000 בפורום לוח מודעות מעוניינים לקנות
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 23-04-09, 16:45
  5. מחפש טרנספורטר ישן
    על ידי חנן גולומבק2 בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 02-08-04, 23:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •