על הסרן יש ברגים גובלים שעוצרים את הנאקלים. זה מה שמגביל את רדיוס הסיבוב, לא תיבת ההגה ולא הפיטמן.
האם החלפת זרוע פיטמן בזרוע ארוכה יותר (2-3 ס"מ יותר) תשפר את קוטר הסיבוב של הסיקס? האם זה יכול להרוס משהו (או במילים אחרות למה לא השתמשו מראש בזרוע ארוכה יותר)? ואם לא מומלץ לעשות את זה אז מה כן אפשר לעשות?
מאוד מפריע לי שבמצבים מסוימים אני לא מצליח לסיים סיבוב בפעם אחת, מה שמצריך נסיעה אחורה ושוב סיבוב. בעליות או ירידות עם תהום זה יכול להיות מאוד מסוכן. שמתי לב שבסופה המצב קצת יותר טוב למרות שזרוע פיטמן באותו אורך.
מה דעת המומחים?
על הסרן יש ברגים גובלים שעוצרים את הנאקלים. זה מה שמגביל את רדיוס הסיבוב, לא תיבת ההגה ולא הפיטמן.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אז מה כן ניתן לעשות - אם בכלל?נכתב במקור על ידי נמרוד
קוטר הסיבוב נקבע על ידי שני דברים- הזווית המירבית שהגלגל הפנימי בסרן יכול לפנות בה (נקבע על ידי נתונים של הסרן, הצלב וכו'), ובסיס הגלגלים. את שניהם אתה לא יכול לשנות.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
בדוק אם בסיבוב מלא של ההגה לאחד הצדדים גובל סיבוב ההגה על מפרק הגלגל נוגע בבית הסרן. אח"כ סובב לצד השני ובדוק אם אותו דבר קורה בצד השני. אם בשני הצדדים אכן זה כך, אז אין לך מה לעשות בנידון.
דווח את הממצאים.
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
כן.נכתב במקור על ידי razst
ובתנאי שלא הגעת כבר לגובלים. סגירת הגובלים עוד יותר עשויה להיות אפשרית, אך תקצר את אורך החיים של צלבי הגלגל.
יש זרועות פיטמן (מונמכות, חצי מונמכות וישרות), באורכים שונים שהמרחק בין מרכזי החורים הוא בין 14-17 ס"מ.
שים לב שיש מידה שונה לחור תחבת ההגה בין תיבה הידראולית לתיבה רגילה, ויש שתי מידות שונות לתפוח של מוט השפור.
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
בהנחה שהגובלים מכוונים לזווית המירבית שמותר להם- אין דרך לשפר, מקסימום להפוך את ההגה לרך/ קשה יותר. אין קשר בין אורך הפיטמן לזווית ההפניה.... לא ככה?כן.
ובתנאי שלא הגעת כבר לגובלים. סגירת הגובלים עוד יותר עשויה להיות אפשרית, אך תקצר את אורך החיים של צלבי הגלגל.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
כבר ראיתי רכבים בהם ההגבלה הגיעה מתיבת ההגה/זרוע פיטמן. פשוט לא היתה אפשרות להגיע לגובלי ההגה על הסרן.
אם זה המצב, אז פתרון אפשרי נשמע כמו זרוע פיטמן ארוכה יותר. האורך שקובע בעצם הוא האורך במישור הסיבוב של הציר, ולא האורך הכללי של הזרוע. גם אם הזרוע ארוכה אבל מונמכת לא אומר שהיא נותנת מהלך גדול יותר לסיבוב ההגה.
מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.
יש קשר, אסף, או שלא הבנת אותי.נכתב במקור על ידי asafk
אם הוא לא הגיע לגובלים עדיין, ומה שמגביל אותו זה התיבה עצמה, אזי זרוע פיטמן ארוכה יותר תתן לא מרחק גדול יותר לכל כיוון בעת הפנייה מקסימלית של ההגה, ולכן גם זווית הפניית גלגלים גדולה יותר.
בדוק. על בשרי.
:wink:
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
אם הוא לא הגיע לגובלים... כלומר- אם התיבה (או הזרוע) לא מתאימה לסרן... עכשיו הבנתי אותך. האם מדובר בקומבינה מבית תע"ר, או משהו ששונה ברכב לאורך השנים?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
גם אצלי קיימת בעיית קוטר סיבוב, קוטר הסיבוב גדול יחסית, אך ההגבלה אצלי מתחילה בשריקה של המערכת ההידראולית.
אני משתדל לא להגיע לסוף המהלך "ההידראולי", למרות זאת האם במקרה כזה המוצא היחיד הוא להחליף את הבוכנות ?
----------------------
מיקי
אופס ... לא בוכנות, אלא תיבת הגה .... או אחר ....נכתב במקור על ידי yogibear
----------------------
מיקי
לסיקס (ועוד עם צמיגים גדולים על אחת כמה וכמה) יש קוטר סיבוב זוועתי, קשה לי לחשוב על רכב שטח עם קוטר סיבוב גרוע יותר, ועזבו כלים באותו גודל - לדעתי יש פולסייזים שצריכים רשיון ג' עם קוטר סיבוב קטן יותר.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
גם אצלך, אם אתה לא מגיע למגע של הגובלים (הברגים ביד הסרן), הפתרון יכול להיות החלפת זרוע פיטמן.נכתב במקור על ידי yogibear
מדוד את אורך הפיטמן שלך. הגיוני שאם המרחק הוא כ-14 ס"מ בין מרכזי החורים, החלפה לזרוע בה המרחק הוא כ-15, 16 ס"מ, תשפר את קוטר הסיבוב, בלי שתגיע לשריקת (גבול) המערכת הידראולית.
במצב הזה, מספר סיבובי ההגה מצד לצד נשאר אותו דבר, אבל כל סיבוב של ההגה משפיע קצת יותר על צידוד הגלגלים.
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
מצטער שלקח לי זמן אבל רק עכשיו טפלתי בנושא ומן הראוי שאני אדווח על התוצאות.
כנראה שכולכם פחות או יותר צדקתם. הזרוע והתיבה לא היו מקוריים ולכן לא הגיעו להגבלה של הסרן. שניהם הוחלפו והזרוע פיטמן יותר ארוכה עכשיו מה שהביא לשיפור מאוד משמעותי בקוטר הסיבוב. אפילו הצלחתי לעשות פרסה ברמזור בפעם אחת !! מה שמעולם לא הצלחתי לעשות לפני כן :razz:
שמרו על קשר