Close
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 15
  1. #1
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    155

    ברירת מחדל שיפור קוטר הסיבוב

    האם החלפת זרוע פיטמן בזרוע ארוכה יותר (2-3 ס"מ יותר) תשפר את קוטר הסיבוב של הסיקס? האם זה יכול להרוס משהו (או במילים אחרות למה לא השתמשו מראש בזרוע ארוכה יותר)? ואם לא מומלץ לעשות את זה אז מה כן אפשר לעשות?

    מאוד מפריע לי שבמצבים מסוימים אני לא מצליח לסיים סיבוב בפעם אחת, מה שמצריך נסיעה אחורה ושוב סיבוב. בעליות או ירידות עם תהום זה יכול להיות מאוד מסוכן. שמתי לב שבסופה המצב קצת יותר טוב למרות שזרוע פיטמן באותו אורך.

    מה דעת המומחים?

  2. #2
    מנהל פורום נמרוד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    34,064

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    על הסרן יש ברגים גובלים שעוצרים את הנאקלים. זה מה שמגביל את רדיוס הסיבוב, לא תיבת ההגה ולא הפיטמן.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  3. #3
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    155

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד
    על הסרן יש ברגים גובלים שעוצרים את הנאקלים. זה מה שמגביל את רדיוס הסיבוב, לא תיבת ההגה ולא הפיטמן.
    אז מה כן ניתן לעשות - אם בכלל?

  4. #4
    מנהל פורום asafk's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    הודעות
    34,062

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    קוטר הסיבוב נקבע על ידי שני דברים- הזווית המירבית שהגלגל הפנימי בסרן יכול לפנות בה (נקבע על ידי נתונים של הסרן, הצלב וכו'), ובסיס הגלגלים. את שניהם אתה לא יכול לשנות.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  5. #5
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    באר שבע
    הודעות
    2,654

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    בדוק אם בסיבוב מלא של ההגה לאחד הצדדים גובל סיבוב ההגה על מפרק הגלגל נוגע בבית הסרן. אח"כ סובב לצד השני ובדוק אם אותו דבר קורה בצד השני. אם בשני הצדדים אכן זה כך, אז אין לך מה לעשות בנידון.

    דווח את הממצאים.
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  6. #6
    מנהל פורום shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,679

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    ציטוט נכתב במקור על ידי razst
    האם החלפת זרוע פיטמן בזרוע ארוכה יותר (2-3 ס"מ יותר) תשפר את קוטר הסיבוב של הסיקס?
    כן.
    ובתנאי שלא הגעת כבר לגובלים. סגירת הגובלים עוד יותר עשויה להיות אפשרית, אך תקצר את אורך החיים של צלבי הגלגל.

    יש זרועות פיטמן (מונמכות, חצי מונמכות וישרות), באורכים שונים שהמרחק בין מרכזי החורים הוא בין 14-17 ס"מ.

    שים לב שיש מידה שונה לחור תחבת ההגה בין תיבה הידראולית לתיבה רגילה, ויש שתי מידות שונות לתפוח של מוט השפור.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  7. #7
    מנהל פורום asafk's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    הודעות
    34,062

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    כן.
    ובתנאי שלא הגעת כבר לגובלים. סגירת הגובלים עוד יותר עשויה להיות אפשרית, אך תקצר את אורך החיים של צלבי הגלגל.
    בהנחה שהגובלים מכוונים לזווית המירבית שמותר להם- אין דרך לשפר, מקסימום להפוך את ההגה לרך/ קשה יותר. אין קשר בין אורך הפיטמן לזווית ההפניה.... לא ככה?

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  8. #8
    חבר רשום ערן המסוקס's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    באר שבע
    הודעות
    2,654

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    כבר ראיתי רכבים בהם ההגבלה הגיעה מתיבת ההגה/זרוע פיטמן. פשוט לא היתה אפשרות להגיע לגובלי ההגה על הסרן.
    אם זה המצב, אז פתרון אפשרי נשמע כמו זרוע פיטמן ארוכה יותר. האורך שקובע בעצם הוא האורך במישור הסיבוב של הציר, ולא האורך הכללי של הזרוע. גם אם הזרוע ארוכה אבל מונמכת לא אומר שהיא נותנת מהלך גדול יותר לסיבוב ההגה.
    מוסך מרכבת המשנה - הסבת רכבים להנעה בגפ"מ
    מוזמנים ליצור איתי קשר דרך המוסך.

  9. #9
    מנהל פורום shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,679

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk
    אין קשר בין אורך הפיטמן לזווית ההפניה.... לא ככה?

    אסף.
    יש קשר, אסף, או שלא הבנת אותי.
    אם הוא לא הגיע לגובלים עדיין, ומה שמגביל אותו זה התיבה עצמה, אזי זרוע פיטמן ארוכה יותר תתן לא מרחק גדול יותר לכל כיוון בעת הפנייה מקסימלית של ההגה, ולכן גם זווית הפניית גלגלים גדולה יותר.
    בדוק. על בשרי.

    :wink:
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  10. #10
    מנהל פורום asafk's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    הודעות
    34,062

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    אם הוא לא הגיע לגובלים... כלומר- אם התיבה (או הזרוע) לא מתאימה לסרן... עכשיו הבנתי אותך. האם מדובר בקומבינה מבית תע"ר, או משהו ששונה ברכב לאורך השנים?

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  11. #11
    חבר רשום yogibear's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2004
    מיקום
    אזור השפלה
    הודעות
    420

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    גם אצלי קיימת בעיית קוטר סיבוב, קוטר הסיבוב גדול יחסית, אך ההגבלה אצלי מתחילה בשריקה של המערכת ההידראולית.
    אני משתדל לא להגיע לסוף המהלך "ההידראולי", למרות זאת האם במקרה כזה המוצא היחיד הוא להחליף את הבוכנות ?
    ----------------------

    מיקי

  12. #12
    חבר רשום yogibear's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Sep 2004
    מיקום
    אזור השפלה
    הודעות
    420

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    ציטוט נכתב במקור על ידי yogibear
    האם במקרה כזה המוצא היחיד הוא להחליף את הבוכנות ?
    אופס ... לא בוכנות, אלא תיבת הגה .... או אחר ....
    ----------------------

    מיקי

  13. #13
    מנהל פורום נמרוד's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    עמק יזרעאל
    הודעות
    34,064

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    לסיקס (ועוד עם צמיגים גדולים על אחת כמה וכמה) יש קוטר סיבוב זוועתי, קשה לי לחשוב על רכב שטח עם קוטר סיבוב גרוע יותר, ועזבו כלים באותו גודל - לדעתי יש פולסייזים שצריכים רשיון ג' עם קוטר סיבוב קטן יותר.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  14. #14
    מנהל פורום shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,679

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    ציטוט נכתב במקור על ידי yogibear
    גם אצלי קיימת בעיית קוטר סיבוב, קוטר הסיבוב גדול יחסית, אך ההגבלה אצלי מתחילה בשריקה של המערכת ההידראולית.
    גם אצלך, אם אתה לא מגיע למגע של הגובלים (הברגים ביד הסרן), הפתרון יכול להיות החלפת זרוע פיטמן.
    מדוד את אורך הפיטמן שלך. הגיוני שאם המרחק הוא כ-14 ס"מ בין מרכזי החורים, החלפה לזרוע בה המרחק הוא כ-15, 16 ס"מ, תשפר את קוטר הסיבוב, בלי שתגיע לשריקת (גבול) המערכת הידראולית.

    במצב הזה, מספר סיבובי ההגה מצד לצד נשאר אותו דבר, אבל כל סיבוב של ההגה משפיע קצת יותר על צידוד הגלגלים.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  15. #15
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jan 2006
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    155

    ברירת מחדל חוזר: שיפור קוטר הסיבוב

    מצטער שלקח לי זמן אבל רק עכשיו טפלתי בנושא ומן הראוי שאני אדווח על התוצאות.

    כנראה שכולכם פחות או יותר צדקתם. הזרוע והתיבה לא היו מקוריים ולכן לא הגיעו להגבלה של הסרן. שניהם הוחלפו והזרוע פיטמן יותר ארוכה עכשיו מה שהביא לשיפור מאוד משמעותי בקוטר הסיבוב. אפילו הצלחתי לעשות פרסה ברמזור בפעם אחת !! מה שמעולם לא הצלחתי לעשות לפני כן :razz:

נושאים דומים

  1. שיפור ג'יפ
    על ידי YonG בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 09-12-10, 15:37
  2. מוט שיפור (?) עקום
    על ידי קו11 בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 13-03-05, 19:26
  3. שיפור הדיפנדר (שיפור ביצועי המנוע)
    על ידי גבי ר בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 4
    עדכון אחרון: 03-12-04, 01:20
  4. מהו רדיוס הסיבוב של הג'יפים השונים.
    על ידי רכס חיים בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 16
    עדכון אחרון: 29-04-04, 20:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •