ъшщен мтцок 3 рчегеъ.
сгш ддцъд щерд бйп цймйргш 4 е 7 е2 е3.
доецш дазшеп щмй.
First I thought it was a marine reverse cut cam
but looking at #8 lobes....
cleared that right up.
ъшщен мтцок 3 рчегеъ.
сгш ддцъд щерд бйп цймйргш 4 е 7 е2 е3.
доецш дазшеп щмй.
Amir,
its the $64,000 question....
what exactly is it good for?
тчеоъ оеори змчд йеъш, дсфч вбед йеъш. ъек рйцем тчшеп фйсйчмй щм вм мзх. очебм оаег мдзмйу бйп щрй цймйргшйн (йщ афйме оецш огу щм фшечн) дзйгещ деа щарй озмйу аъ дсгш бщрй жевеъ.
аб ийфес лбш ресд бдцмзд шбд.
арй оълееп мдвйт мййцеш сгшъй емщееч аъ жд мсграеъ оретйн ацмлн....
арй обйп щжд очебм лое мдшлйб шащйн щм SBC тм орет щм аемгсоебйм.
зешрй, зешрй, абм йегт тм айжд цг щм добшв гефчйн тн дфийщ.
дйен щмй лбш тбш.
Don't make me break my foot in your ass
Amir, forgive me
But I'm an old timer and I dont do well with change
So let me play devil's advocate
The Chevy small block been manufactured from 1955 till 2001 basicly unchanged(its still made today as a crate motor)
lots of companies been around during the years trying to improve it.....anything from alum blocks to over head cam 4 valve heads
So far, no one was able to build a better mouse trap (pun intended)
Lets assume that that mod works....
How come no one has though about it before....like in the last 50 years?????
Does it that everyone from Zora Duntov to racer Brown to Smokey Yunick to John Lingenfelter couldnt figure that one out?
Or is it that that no one been able to better the original engineering?
But enough anciant history
Got any dyno sheets to back up those claims?
аойш, азшй щдзйгд рфъшд ъсбйш вн бщфд щлемн йбйре еъп вн аъ дшчт...
айерйч 5 | в'йф CJ-7 1979 | дйймчс 2015
дйе: в'йф XJ ц'шечй 1994| дйймчс 2008| дйймчс 1997 | в'йф CJ-8 1989 | соешай 1988
рщот отрййп - чщд мдбзйп бжд бмй мгтъ аъ длйееп длммй ае айк жд блмм ршад боцйаеъ.
фтн дбад шецйн чцъ шожйн...
в'е,
дтчшеп бшеш- щрй цймйргшйн реърйн олд бйзг (лоти), офтймйн лез дшбд йеъш вгем тм дчшарчщафи, едорет оййцш йеъш лез. дозйш деа лезеъ йеъш вгемйн тм двм тцое, од щозййб ййцеш оаег огеййч еозеош зжч бойезг.
мод ма тще аъ жд тг дйен? гееча лп тще, абм ма мщрй жевеъ. лщаойш йтмд аъ дтчеоеъ оеори щдъчбме (мдбръй дтййсч лбш рбгч отбш мйн) - ъшад аъ дщйфеш- едеа ощотеъй.
(аойш- аъд зййб мъъ лап мфзеъ 200 оймйн тм од, мод, елод)
асу.
ртшк мазшерд тм йгй asafk; 11-12-06 бщтд 20:45.
"scars are tattoos with better stories"
айп ълрйъ. зййн. рчегд.
дчофш - VW TYPE 2 1978 | диргш - дйймчс 2008
аемй офтймйн йеъш лз тм двм ашлебд?
блм очшд, арй зещб щжд оецйа аъ дорет оайжеп бтбегд.
теош
зешрй, зешрй, абм йегт тм айжд цг щм добшв гефчйн тн дфийщ.
дйен щмй лбш тбш.
Don't make me break my foot in your ass
Let's see...
So what we have here is a change in firing order
between cylinders 4&7 and cylinders 3&2
Original firing order is 1-8-4-3-6-5-7-2
New firing order is 1-8-7-2-6-5-4-3
Something is very familiar about that firing order......but what is it?
Oh yes...its the firing order for the LS1
lets see what the Chevrolet engineers have to say why the change took place
Source:
http://www.hotrod.com/techarticles/c...iew/index.html
Quote:
The crankshaft remains a ductile cast-iron casting, yet offers wider rolled fillets for additional strength. The most significant change to the crank is in the new firing order (1-8-7-2-6-5-4-3), which will probably qualify as the next new Chevy trivia question. Juriga claims a slight improvement in crankshaft balance and stress while moving the adjacent firing cylinders from 5 and 7 to 1 and 3. The crankshaft is also internally balanced to minimize bending forces.
In case you dont know, the SBC(and other V8's using that firing order)
allways had an Achilles heal, its the fact that there are 2 adjacent cylinders (5&7) that fire one after the other, before the intfoduction of multi point fuel injection cyl 7 was allways a "lean Burner"
as cyl 5 whould steal from it's charge
So what have we done here?.....we moved the adjacent cylinders from 5&7 to 1&3
At least theoreticly, I can't see any possable improvments in the power band.
сгш ддцъд дзгщ ждд мжд щчййн боретй д-V8 гйжм щм GM. тлщйе арй йегт мод вм джйжйн джд ма ршад мй зщег! деа фщеи ршад мй "ибтй".
щйое мб, бчйщешйн дбайн оефйтйн гйерйн бгйеч тм доецш догебш, дзмфд бсгш ддцъд щм двм жйжйн (7\4 SWAP).
мой щайп ме зщч мчшеа барвмйъ, арй аслн аъ жд блк щаеош щдвм жйжйн аоеш мвшен мфзеъ ейбшцйеъ борет бсм"г вбедд едеа осфч фзеъ оазеж азг щм щйфеш блез сес. евн жд шч боретйн PRO STOCK, оретйн щм 750 - 1000 л"с.
http://www.z06vette.com/forums/showthread.php?p=1166521
http://speedtalk.com/forum/viewtopic.php?t=130
http://ls1tech.com/forums/showthread...31#post5633631
http://www.camaros.net/forums/showth...276#post667276
http://www.thirdgen.org/techboard/te...nder-swap.html
http://www.offshoreonly.com/forums/s...ad.php?t=64099
ъшае од оцаъй ъек лгй зйфещйн
http://www.cranecams.com/?show=article&id=6
мцешк дрезеъ тшлъй аъ дъоерд бщбймлн.
жд-
![]()
ежд-
![]()
же ма аеъд ъоерд шч бщйрей цбтйн ецг?...
рмчз олап-
http://www.opeltuners.com/rollerlifters.html
рвийб+ шйиещ щм дсйоерйн.
дбдшд едърцмеъ
арй обдйш бжаъ лй аъ дъоерд доцешфъ бъзймъ дщшщеш мчзъй очимев щм Crane-Cams, етшлъй аеъд. жд деа ма доецш щарй оййцш.
арй оърцм тм дитййъ дфешен езбшйн осейойн баефп айщй.
арй оегт мфвйтд дзоешд баойреъй.
же азшйеъй мщчн аеъд бтъйг.
аойш дргм-трбм
LAREDO
рлъб бочеш тм йгй tzagi
афщш ббчщд мчбм дсбш тм доецш щаъд оййцш?рлъб бочеш тм йгй рошег
бод деа щерд ооецшйн геойн щлбш чййойн бщеч?
теош
зешрй, зешрй, абм йегт тм айжд цг щм добшв гефчйн тн дфийщ.
дйен щмй лбш тбш.
Don't make me break my foot in your ass
щйчен даойреъ джд демк мдйеъ тбегд чщд.рлъб бочеш тм йгй LAREDO
теош, жд бгйеч дочшд щм оегд етежб йшезн. дрчегд щмк делзд, дгйеп джд ма демк мдъчгн мщен очен.
айерйч 5 | в'йф CJ-7 1979 | дйймчс 2015
дйе: в'йф XJ ц'шечй 1994| дйймчс 2008| дйймчс 1997 | в'йф CJ-8 1989 | соешай 1988
щоше тм чщш