Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 24
  1. #1

    Default דיפרנציילים שונים קידמי ואחורי מבקש דעתכם.

    הרכבתי זמנית דפרנצייל אחורי שונה ביחס מהקידמי ההבדל הוא כ5%בן אחורי לקידמי
    4.625ן4.3
    במחשבה שבשילוב 4x4(רק בשטח)ממילה יש הפרשי אחיזה גדולים בן הסרנים (ואין דיפר מרכזי)מה לדעתכם יהיו התוצאות? למישהו יש נסיון מעשי בשינוי כזה? תודה.

  2. #2

    Default שוני ביחסי העברה

    5% זה הרבה . על כביש זה ממש מסוכן היות ואחד הסרנים בולם באופן פתאומי לצורך השוואת התקדמות ( לא ציינת מיקומים של הסרנים - מי קדמי ומי אחורי). יתכן ובשטח תחת מאמץ אתה עלול לשבור את החלש שבינהם כתוצאה מהמאמצים להשוואת ההתקדמות ,במיוחד אם אתה עמוס ועולה בשטח קשה. אתה יכול לשנות את גודל הצמיגים, בין קדמי לאחורי כך שהם יבטלו את ההפרש ביחסי ההעברה אם יש לך לדוגמה צמיגים 70% אז את אחד הזוגות תשנה ל-80% כדוגמה- ברור שצריך לעשות חישוב מדויק ,של שתי דקות. לידיעתך מקובל שיחסי ההעברה המתוכננים ברכבי 4X4 נותנים לסרן הקדמי לנוע מהר יותר באחוז או בשניים בכדי להבטיח משיכה במקום דחיפה.
    99% מעוכרי-הדין מוציאים שם רע לכל היתר.

  3. #3

    Default

    אם זה באמת זמני, אז באמצעות משחק תואם עם לחצי האוויר בצמיגים תוכל לפצות על הפערים.

  4. #4
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default

    מקובל שהפרש של 1% מותר. 5% - רק אם זה באמת זמני.

    חיים רכס כתב:
    לידיעתך מקובל שיחסי ההעברה המתוכננים ברכבי 4X4 נותנים לסרן הקדמי לנוע מהר יותר באחוז או בשניים בכדי להבטיח משיכה במקום דחיפה.
    שמעתי על זה איפשהו בעבר, פעם אחת... יש למישהו סימוכין והסברים לעניין הזה? האם נכון?

  5. #5
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    טורונטו
    Posts
    252

    Default

    עד 10 אחוז לא תגרום נזק !
    זה לא מנסיון אישי אלא מקריאה של חומר אמריקאי
    מקובל במרוצי בוץ לשים קידמי מהיר יותר בהרבה כדי לאפשר היגוי

  6. #6
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    טורונטו
    Posts
    252

    Default

    5 % זה לא ההפרש בין הגלגל האחורי לקידמי
    זה עדיין יורד
    כי כל 3.6 סיבובי דרייב שפט תקבל סיבוב אחד של הגלגל
    אז תבין למעשה יש לך הפרש של 1.3 אחוז ולא 5
    ו-10 אחוז נותן הפרש בין הגלגלים של 2.7 אחוז בערך
    זה בלי להתעמק בסוגיה

    אז תרגע ~~~

  7. #7

    Default

    פשוט לא נכון, טדי.
    האחוזים נשארים אותם אחוזים גם כשיש שינוי של יחס העברה.

  8. #8

    Default תודה לתשובות האם כרגיל,הזמני יכול להשאר קבוע<?

    האם כדי להשאיר כך את הרכב?(הרבה יותר זול).

  9. #9
    חבר רשום
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    אילת
    Posts
    255

    Default ראה מאמר בנושא

    http://www.ring-pinion.com/index.html טוענים שזה לא בריא בכלל .ברור שבארה"ב אפשר למצוא כל מיני "משוגעים לדבר"בווריציות שונות אבל זה שם ולא פה$$$

  10. #10

    Default

    ב4X4 לכביש... לפעמים משחקים עם יחסי ההעברה (שתהיה משיכה, והרכב מרוויק קצת יציבות במקרים מסויימים), אבל זה כשיש דיפ' מרכזי. וכמה שאני יודע, היום אף אחד כבר לא עושה את זה.

    יחסי העברה שונים בטרקטורים שלנו יובילו רק לדבר אחד- משהו ישבר במוקדם או במאוחר.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  11. #11
    חבר רשום
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    אילת
    Posts
    255

    Default נמרוד יש הסברים

    [quote="נמרוד".
    שמעתי על זה איפשהו בעבר, פעם אחת... יש למישהו סימוכין והסברים לעניין הזה? האם נכוןן
    [url]www.ring-pinion.com/index.html[/url]

  12. #12
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default

    אכן. כאן בדיוק קראתי את זה. אני מצטט את רנדי ברשותכם:

    The gear ratio in the front of a four wheel drive has to be different from the front so the front wheels will pull more? There have been many different ratio combinations used in four wheel drive vehicles, but not so that the front will pull more. Gear manufactures use different ratios for many different reasons. Some of those reasons are; strength, gear life, noise (or lack of it), geometric constraints, or simply because of the tooling they have available. I have seen Ford use a 3.50 ratio in the rear with a 3.54 in the front, or a 4.11 in the rear with a 4.09 in the front. As long as the front and rear ratios are within 1%, the vehicle works just fine on the road, and can even be as different as 2% for off-road use with no side effects. 1 point difference in ratio is equal to 1%. To find the percentage difference in ratios it is necessary to divide, not subtract. In order to find the difference, divide one ratio by the other and look at the numbers to the right of the decimal point to see how far they vary from 1.00. For example: 3.54 ÷ 3.50 = 1.01, or 1%, not 4% different. And likewise 4.11 ÷ 4.09 = 1.005, or only a 1/2% difference. These differences are about the same as a 1/3" variation in front to rear tire height, which probably happens more often than we realize.
    בקיצור - הפרש של עד 1% ועד 2% בשטח בלבד מקובל ואפשרי. הנושא של הפרש יזום לטובת הסרן הקדמי הוא בולשיט - אליבא דרנדי.

    מקור:
    http://www.ring-pinion.com/tech/techg0398.html

  13. #13
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רמת ישי
    Posts
    3,328

    Default

    פעם שמתי צמיגים גדולים מאחור וקטנים מקדימה וכשילבתי הרכב פשוט סרב לזוז.
    כנ"ל חבר שהתעצל לפרק את הסרן שהיה על הסמוראי שלו כדי להרכיב נעילה אז הוא החליף סרן קומפלט מבלי לדעת שיחסי ההעברה אחרים (כ10 אחוז)גם במיקרה זה הרכב התקשה מאד לזוז משולב
    וההסבר לכך הוא פשוט
    הסרן האחורי "רואה "את הסרן הקדמי כמי שמסתובב לכיוון הנגדי לו בגלל הפרש המהירויות ונראה אותכם מצליחים ללכת כשרגל אחת רוצה קדימה והשנייה אחורה בו זמנית

  14. #14

    Default מצב בפועל

    תודה לכולם...המצב בפועל שבכביש מורגש עומס ,בשטח לא רק ששיחרור 4x4קצת יותר קשה(טנדר שיחרור לוקרים אטומטי).

  15. #15

    Default

    יש ציוד צבאי העובד כך
    מקל מאד על מערכת ההיגוי במיוחד במערכות שהיו פעם ללא הגה הדראולי .
    כמעט בלתי אפשרי לשחרר במצב של 4X4 רק בכח .
    לדעתי אתה תגרום נזק לסרנים וממסרות הם לא בנויים לעומס כזה .
    *********
    איציק

  16. #16
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    דרום השרון
    Posts
    2,348

    Default

    בהמשך לדיון הנ"ל (נמרוד תרגיש חופשי להעביר לשרשור חדש).

    יש לי שני זוגות צמיגים
    זוג אחד קצת יותר טוב מהשני - מספר מ"מ בודדים על צמיגי 31

    מבתינת אחיזת כביש ובלאי עדיף להרכיב את הצמיגים החדשים מאחור.
    לפי השרשור הנ"ל עדיף להרכיב את החדשים יותר מקדימה לטובת היגוי כאשר משולבים (יש נעילה אחורית חשמלית, אין נעילה קידמית).

    ולשאלות:
    מה ההפרש המקס. (במ"מ או אחוזים) בין הסרן הקידמי לאחורי כך שמערכת ההינעה לא תסבול?
    האם נכון להמשיך להרכיב את הצמיגים הטובים יותר מאחור?

  17. #17
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רחוק מכאן
    Posts
    3,447

    Default

    Quote Originally Posted by נמרוד
    מקובל שהפרש של 1% מותר. 5% - רק אם זה באמת זמני.

    חיים רכס כתב:
    לידיעתך מקובל שיחסי ההעברה המתוכננים ברכבי 4X4 נותנים לסרן הקדמי לנוע מהר יותר באחוז או בשניים בכדי להבטיח משיכה במקום דחיפה.
    שמעתי על זה איפשהו בעבר, פעם אחת... יש למישהו סימוכין והסברים לעניין הזה? האם נכון?
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  18. #18
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,694

    Default

    Quote Originally Posted by eran4x4
    בהמשך לדיון הנ"ל (נמרוד תרגיש חופשי להעביר לשרשור חדש).

    יש לי שני זוגות צמיגים
    זוג אחד קצת יותר טוב מהשני - מספר מ"מ בודדים על צמיגי 31

    מבתינת אחיזת כביש ובלאי עדיף להרכיב את הצמיגים החדשים מאחור.
    לפי השרשור הנ"ל עדיף להרכיב את החדשים יותר מקדימה לטובת היגוי כאשר משולבים (יש נעילה אחורית חשמלית, אין נעילה קידמית).

    ערן שים לב - עם כל הכבוד לחיים ולאיציק, הנושא הזה של יתרון כלשהו (בהיגוי או אחר) ליחסי העברה שונים בין הסרנים, הוא מבחינתי שמועה ולא יותר. אני לא מבחין בהסבר הגיוני, וגם לא בעובדות בשטח: זה לא קיים ברכב 4 גלגלי קל - ג'יפים - בכלל, למיטב ידיעתי. אני מניח שהייתי כבר קורא על כזה דבר איפשהו אם היו משתמשים בזה.

    איציק, תרחיב בבקשה באילו כלים זה קיים ומה בדיוק האפקט שנוצר - מאד מעניין.

    בכל מקרה, 8 מ"מ מצמיג 31 זה אחוז בודד, זה לא משמעותי, וזה בכלל נבלע ב"רעש" - לחצי אויר שונים, אפילו העובדה שבעת טיפוס הגלגל האחורי עמוס יותר מהקדמי, ואז הקוטר האפקטיבי שלו קטן לעומת הקדמי, ובירידה להיפך. כל הדברים האלו לא ראויים להתעסקות.

  19. #19

    Default

    אני רואה שהנושא שוב עלה לדיון . משאיות ריו הישנות מנועי בנזין למי שזוכר בניגוד לגדולות
    מנועי הדיזל היתה מדבקה של מש"א המפרטת את יחסי הממסרות ואיסור נסיעה במצב 4X4
    בדרך סלולה .
    אני חושב שגם בזחלמים לאחר ההסבה למנועי ה GM היתה מגבלה כזאת ( כלי רכב אלה היו מרסקים ממסרות בשחרור קלץ ) ושהנהג לא רצה לצאת לסיור .... הוא לא היה יוצא .
    ****
    לא לכולם היה הגה הדראולי הגה הדראולי בציוד צבאי של שנות ה70 היה נדיר וסרן שהגלגלים הקידמיים שלו מסתובבים מהר יותר מהאחוריים ההגוי הוא יותר קל . ( מדובר באחרוזים בודדים )
    *****
    איציק

  20. #20
    חבר רשום אריק זמר's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    ראשל"צ
    Posts
    1,406

    Default

    שמעתי על זה בעבר ?
    הלא רחוק:
    http://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...=312486#313082

    ובאופן ממצה יותר עם ציטוטים:
    http://www.jeeptrip.com/page.aspx?di...up=1&item=8606
    וזה ישן נמרוד...מאד.
    I choose not to choose life, I choose something else.

    ITS A FULLSIZE THING...QUIT STEALING OUR PARTS !

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. מי יודע על מחירים לטמבון קידמי ואחורי ל fj ?
    By טונידיסקו in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 0
    Last Post: 13-01-11, 01:56
  2. Replies: 0
    Last Post: 16-12-08, 20:29
  3. שאלת התאמת מנועים שונים לדגמים שונים של ל"ר.
    By barak4*4 in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 12
    Last Post: 12-03-06, 00:56
  4. למכירה, חלפים שונים לרכבים שונים:
    By dizza man in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 14-01-06, 18:16
  5. שיפוץ דיפרנציאל קידמי ואחורי בדיפנדר 110
    By דיסקוסם in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 3
    Last Post: 26-08-03, 19:49

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •