Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 25
  1. #1

    Default בלמים אחוריים בסופה

    ברשותי סופה שנת 94, ארוכה.
    ברצוני להחליף את הסנדלים האחוריים.
    רציתי לדעת איך מפרקים את הדרם.
    ומהו העובי שבו פוסלים את הדרם.
    תודה
    שלום

  2. #2
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    רחוק מכאן
    Posts
    3,447

    Default

    מפרקים את הגלגל האחורי, והדרם יורד.
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  3. #3
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,443

    Default

    הקוטר הפנימי המקסימלי כתוב בדרך כלל במספרים בולטים על גבי התוף.
    לא תמיד פירוק התופים פשוט כמו שזאביק כתב. במקרה של בלאי גדול בתופים, תיווצר בהם מדרגה והם לא יצאו. במקרה כזה אתה צריך לדחוף עם מברג קטן את הפחית של מנגנון המתיחה האוטומטית ועם מברג שני לסובב את גלגל השיניים של המתיחה לשחרור הבלם.
    אני מקווה שאתה מבצע את העבודה בעזרת ספר כדי לא לעשות טעויות.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  4. #4

    Default

    תודה רבה על העזרה.
    אין לי ספר על הסופה.
    איך נקרא הספר ואיפה ניתן להשיג אותו?

  5. #5

    Default כדאי לבדוק איך זה צותקן אצלך

    מערכת בלמי התוף המותקנת בסופה היא מסוג מערכת חצי צפה.
    בבלמי תוף קימת תופעה שנקראת המרצה עצמית.
    המרצה עצמית גורמת לנעלי הבלם להדחק לכיוון תוף הבלם ולהדחות מתוף הבלם לפי כיוון הסיבוב של התוף.
    היתרון במערכת מסוג פין צף הוא פיתוח כוח בלימה הגדול בכ60% יותר ממערכת רגילה. אבל ויש כאן אבל גדול רק לכיוון סיבוב אחד בכיוון הסיבוב המנוגד המערכת מיצרת כ60% פחות כוח ממערכת פשוטה.
    בקיצור בסרן האחורי יש פי שתיים כוח בילום בנסיעה לפנים מאשר לאחור.
    על מנת שהכוח ינותב לכיוון הנכון היצרן צייד את המערכת בנעל אחת גדולה ואחת קטנה
    הנעל הגדולה חיבת להיות מורכבת בצד האחורי של הרכב (בכיוון הטמבון האחורי) והנעל הקטנה חיבת להיות מותקנת בצד הקדמי של הרכב (לכיוון דלת הנהג או הנוסע)
    מנסיוני נתקלתי בסופות רבות שלא כך הנעליים היו מותקנות.
    התקנה שונה ממה שתיארתי יכולה לגרום לתופעות מסוכנות ברכב!!! מכוח בלימה לקוי ועד סיבסוב הרכב תחת בלימה חזקה.

    לכן אם כבר תופי הבילום מפורקים שים לב שהנעליים מותקנות נכון ואם אתה רוצה לפרק את הנעליים בעצמך (לא מומלץ ומהווה עבירה על החוק ) אז שיפ לב שבעתיים לאן אתה מחזיר כל נעל.

  6. #6
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,443

    Default

    זה קצת תמוה, מה שאתה כותב, קונדסון.
    בסנדל האחורי יש חורים שלתוכם מתחברים הזרוע של בלם החירום והפחית של מנגנון הכיוונון האוטומטי. בסנדל הקדמי אין את החורים האלה ולכן אני לא מבין איך אפשר לעשות את הטעות שאתה מדבר עליה.

    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  7. #7

    Default

    חנן - אפשר, במוסכי ישראל בע"מ אפשר הכל.

  8. #8

    Default

    אני לא בטוח שבכל הדגמים יש חורים משני הצדדים, אבל בדגם של יותר מיצרן אחד יש חורים בשני הצדדים לזרוע של בלם היד.

  9. #9
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    איפה שאני מחנה
    Posts
    655

    Default

    חנן - כמאמר המשורר - תתפלאי.
    אם אין חורים יעשו (יצא לי לראות)
    ואת השטות הזאת שסתם תקועה שם לא צריך (ריגולאז')
    ועוד כהנה וכהנה.
    לרדו

  10. #10

    Default

    לחנן ידידי המלומד

    טובה תמונה אחת מאלף מילים
    אז כך: יצאתי היום אל מספר מוסכים, על מנת לבדוק האם יש חורים זהים בשני סנדלי הבילום.

    ואלו התוצאות:



    ניתן לזהות בבירור בצילום המצורף, ששילדת המתכת של הרפידות זהה לחלוטין (כנראה משיקולים כלכליים)

    ניתן לזהות בבירור, שאורך רפידת הבילום אינו זהה (רפידה אחת קצרה והאחרת ארוכה)

    ניתן להבין, שאת הזרוע של בלם היד אפשר לחבר לשני הסנדלים

    כמו כן, על מנת להיות בטוח, גם פלטת המרווח ניתנת להרכבה כאשר המנגנון הפוך.

    בתמונה המצורפת מצולמים סנדלים מקוריים של סופה.
    אז בדקתי כמה וכמה סנדלים של יצרנים נוספים ובכולם שילדת המתכת של הרפידה הקטנה, זהה לשילדת המתכת של הרפידה הגדולה.

    דבר נוסף שגיליתי היום שגם בCJ זה אותו הדבר.

    אז חנן בפעם הבאה שיש לך זמן פנוי תבדוק גם אצלך בג'יפ, אולי מישהו הרכיב את הסנדלים הפוך.

    זה המקום להודות לכל מי שעזר לי היום:
    דרוויש (חמיס) ארז(ארז4X4) רוני וארז (מקקטוס)

  11. #11
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,443

    Default

    אחלה. למדתי משהו חדש.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  12. #12

    Default

    מה יקרה אם נשתמש ברפידה קדמית ארוכה ? (שתי רפידות אחוריות)
    האם כוח הבלימה בתנועה קדימה יגדל כתוצאה מכך ? ואם כן אז למה לא?

  13. #13

    Default

    ניר.
    אני ממליץ לך לחפש ספר של מינץ, בתורת הרכב.
    פתח ערך בלמים, תקרא על המרצה עצמית, מערכות בלמי תוף (סמפלקס דופלקס סמי דופלקס) ותבין

  14. #14
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    יש לי שאלה.

    אצלי בג'יפ, במיוחד בנסיעה על כביש רטוב או חצץ ננעלים לי הבלמים האחוריים מהר מאד ואז הרכב נכנס לוויברציות אדירות ומפחידות מכיוון הסרן האחורי. משם ועד איבוד שליטה המרחק קצר מאד. בגלל זה אני נמנע אם אפשר מלנסוע על הג'יפ בגשם.

    בעיקרון, עד עכשיו האשמתי בזה את חוסר המשקל על הסרן האחורי. האם יכולה להיות בעיה כזו בגלל הרכבת הבלמים הפוך?

    בכל אופן אני מתכוון מבדוק, אבל מה אתה אומר על העניין באופן תיאורטי?

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  15. #15
    חבר רשום
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    דרום השרון
    Posts
    2,349

    Default

    אורי

    סנדליים הפוכים יחלישו את הבלימה.

    אני הייתי בודק את וסט בלימה המחובר לסרן האחורי

  16. #16
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,707

    Default

    אורי - המצב לא תקין. התופעה שאתה מתאר מאד מוכרת לי, ומהנסיון שלי נבעה מכך שהתופים התמלאו בבוץ. פירוק, נקיון יסודי, וכיוון מחדש החזירו מצב לקדמותו במקרה שלי.

  17. #17
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    הדבר ממשיך גם אחרי פירוק וניקיון חוזר (אבל עוד לפני שידעתי שלסנדלים יש כוון)

    ממה שאני מבין, ההשפעה על הבלימה יכולה להיות רק הפוכה כלומר להרע את הבלימה מאחורה.

    ערן. אני לא מבין על מה אתה מדבר. תוכל להסביר איזה וסת ואיך מכוונים.

    נ.ב. לאילו מאיתנו שנעולים בנעילה אוטומטית מאחורה: אתם לא נתקלים בקושי לכוון את הריגולאג'ים בגלל קשיחות הסרן? האם יש לכם שיטה מסויימת?

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  18. #18
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,443

    Default

    לא ניתן לכוון את הווסת הזה. על פי התיאור שלך הוא נשמע תקין, אחרת הגלגלים האחוריים היו ננעלים קודם גם בכביש יבש.
    קורה שברכב שלא נוסע בצורה יומיומית התופים מחלידים ועקב כך מקדם החיכוך שלהם עולה והם עוצרים בצורה חזקה ולא צפויה.
    מה שאומר שאתה צריך להתחיל לטייל...
    סתם, אני צוחק, פשוט תחייה עם זה, לדעתי. אתה יכול גם לנקות כמו שנמרוד כותב, סביר שזה יעזור.
    אני מכוון בצורה רגילה לגמרי את הבלמים, הנעילה לא מפריעה לי.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  19. #19

    Default

    הי אורי

    על מנת לפתור את הבעיה, הייתי בודק דבר ראשון שאין בעיה עם בלם החירום.
    תנתק את הקבל משני גלגלים ותנסה לבלום באותם תנאים.
    אם עדיין אתה נתקל בתופעה, אולי כדאי לשקול לחפש משאבות אופן אחוריות, בעלות בוכנות קטנות יותר (רצוי במ"מ אחד פחות) זה אמור לפתור לך את התופעה.

    אשמח אם תעדכן בממצאים.

    בברכה קונדסון

  20. #20
    חבר רשום t_uri's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אבן-יהודה
    Posts
    1,815

    Default

    בינתיים, ממה ששמתי לב, הבעיה הולכת ופוחתת ככל שאני בולם יותר. אולי באמת שיכבה של חלודה נשחקת לה והבלמים מתחילים להתנהג כמו שצריך. דרך אגב, שמתי לב שהנעילה קוראת יותר בסיטואציות של נסיעה ראשונה אחרי לילה קר.

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. איך מפרקים בלמים אחוריים?
    By יגאל81 in forum פורום רכב שטח רוסי
    Replies: 3
    Last Post: 20-05-09, 17:09
  2. בלמים אחוריים (תוף)
    By ישי.פ in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 2
    Last Post: 02-01-07, 20:21
  3. בלמים אחוריים
    By סוזי המשתוללת in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 6
    Last Post: 21-03-05, 09:58
  4. בלמים אחוריים בסופה
    By 4x1om-Israel in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 5
    Last Post: 01-04-04, 11:55
  5. בלמים אחוריים חלשים
    By ערן המסוקס in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 24
    Last Post: 14-03-04, 19:54

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •