אתה מדבר על הזוית בין הצירים של המשולשים?ברכב שלנו, זו תמונה שלקוחה משלב מוקדם של התכנון. בסופו של דבר, הצירים, כל הארבעה (עליונים ותחתונים) מקבילים בדיוק אחד לשני ולציר הראשי של הרכב. בחרתי לבנות את המתלה הקדמי ללא זויות כלל.
באופן עקרוני, יש כמה אפשרויות לשנות את זה - במבט צד, הזויות משפיעות על הAntidive (צלילת האף תחת בלימה) מצד אחד, ועל האופן שבו הגלגל נע קדימה/אחורה כשהוא עולה, תופעה שיש לה חשיבות בהיבט של נוחות נסיעה. לצערנו, זה הולך בכיוון הפוך - אם רוצים נוחות בנסיעה וספיגת מכות טובה יותר, כלומר שהגלגל ילך אחורה כשהוא עולה, צריך זוית כזאת שמגבירה את הצלילה תחת בלימה. אפשרות נוספת היא שהצירים העליון והתחתון לא מקבילים - זה יגרום לשינוי זוית קסטר תוך כדי סגירת המתלה, דבר שתאורטית אמור לאזן את שינוי הקסטר תחת צלילה.
במבט על, מרחיקים לפעמים את הבוקסות האחוריות רק כששיקולי אריזה דורשים את זה - באגים ארבע מושביים למשל.
בקיצור - הרבה שיקולים שהולכים אחד נגד השני במידה רבה. בסופו של דבר אחרי שניסיתי הרבה מאד ואריאציות, וחקרתי מה מקובל בתחום במכוניות מוצלחות, הגעתי לתובנה שברכב שטח, עם מהלכי מתלה ענקיים ועל שטח לא צפוי, כל זוית שאני אבנה לתוך המתלה תהפוך לזניחה, וזאת בניגוד למכוניות מרוץ לכביש שרוב התיאוריה נכתבה לגבם - שם מהלך המתלה זעום (אינצ'ים בודדים במקרה הטוב) והאספלט חלק וישר.
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
התשובה במקרה זה ברורה - גלגלים קטנים.
גלגלים קטנים כדי לתקל מדרגות/מכשולים גדולים במהירות, צריכים כל עזרה שהם יכולים לקבל מהמתלה, שיקח את הגלגל אחורה בבאמפ. זה משהו שמאפיין גם מתלה קדמי של חיפושית ומה שהופך אותו לכל כך מוצלח לבאגים. הנושא מוסבר יפה בכתבה של אסף על גלגלים גדולים*
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
ΰπι ΰζλιψ μπξψεγ ωζδ ΰηγ ξδγαψιν ωςμιδν διε μπε μΰ ξςθ γιαεψιν εΰιθψφιεϊ αωμαι δϊλπεο δψΰωεπιν. αρετε ωμ γαψ, λΰξεψ, ςν βμβμιν αβεγμ δζδ, εαπριςϊ ωθη ωαδ ΰϊδ ΰσ τςν μΰ πξφΰ αΰξϊ α"βεαδ ςξιγδ", ζδ τωεθ μΰ ξωπδ.
ΰρσ.
"scars are tattoos with better stories"
ΰιο ϊλπιϊ. ηιιν. πχεγδ.
δχξτψ - VW TYPE 2 1978 | δθπγψ - διιμχρ 2008
αδημθ. διϊδ μπε ζειϊ ΰσ ωμ 3 ξςμεϊ ςγ ωμα γι ξϊχγν ωμ δϊλπεο, ωΰζ δημθπε μψγϊ ξξπδ ρετιϊ. μΰ μωλεη ωζδ βν ξτωθ ΰϊ δαπιιδ εξβγιμ ΰϊ δγιεχ ωμδ.
ατεςμ ιω δψαδ TT ξεφμηιν μμΰ ζειϊ - γεβξΰ, δTT ωμ ψεαι βεψγεο - ειω λΰμε ςν ζειϊ ξϊεπδ ωμ 3-4 ξςμεϊ - μγεβξΰ δλμιν ωμ SPD (αιμ ρΰεεΰβ').
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
θιζψ..
Soon passing you off the road
ξωελπςιν ωδφας ιηζιχ αΰιζεψ δΰβζεζ...?
ςεγ ΰηϊ..
μιψο δφας ιηζιχ ΰαμ ξδ ςν δαχαεχ (ξιν)
ςιγε
πψΰδ τωεθ ξγδιν...ϊςπεβ μςχεα
ΰψι
ΰψι λδο -0528804135
איי איי איי איזה יופי.
אתם חייבים לעשות נסיעת בדיקה לאילת וחזרה.
נמרוד, ממה נבעה ההחלטה להציב את הבולם הקדמי מאחורי הזרוע ולא בתוכה ?
ζδ πεας ξξλμεμ ωμ ωιχεμιν, ΰαμ δςιχψι αδν, ζδ ωξαγιμ ψλα αϊφεψδ ωμ truck μςεξϊ αΰβι, ζδ δξιχεν δχγξι ωμ δξπες. αξιμιν τωεθεϊ, μΰ διδ μι μΰο μχηϊ ΰϊ δζψες δΰηεψιϊ ωμ δξωεμω - ιω ων ϊΰ ξπες, ωμΰ ξΰτωψ μτϊεη "τιωεχ" ψηα ΰηεψδ. ζδ τϊη ατπι ΰϊ δΰτωψεϊ βν μδςξιγ ΰϊ δξιρα λωδφιψ ωμε ΰετχι, εμαπεϊ πΰαδ εζψες ϊηϊεπδ τωεθεϊ
ξγειχεϊ, εχμεϊ ιηριϊ. ΰν δζψες δςμιεπδ διϊδ ιλεμδ μδιεϊ ξωεμω ιωψ ζειϊ τωεθ, ζδ διδ ςεγ δψαδ ιεϊψ θεα, ΰαμ ψφιϊι βν μξχν ΰϊ δαεμξιν αξχεν χψεα μΰιγιΰμι, ςμ δχε δχφψ αιεϊψ ωξηαψ ΰϊ δξιρα δϊηϊεο μωμγδ, εζδ ξδ ωξΰμυ ΰϊ ξαπδ δJ ωμ δζψες ωλο δετκ ΰεϊδ μλαγδ ιεϊψ.
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
πιξψεγ μξδ αφιπεψ ωϊετρ ΰϊ δαξτρθεσ δαψβιν ωιεφψιν ΰϊ δαπγ μΰ αχφδ δφιπεψ ,ζδ βεψν μημχ ωμ δφιπεψ ωξςαψ μαψβιν μδιεϊ ηρψ ηωιαεϊ.
ςιγε
ωπιλν φεγχιν
ΰν λαψ, ΰζ ηωεα ιεϊψ ωδαεψβ δϊηϊεο ιδιδ ϊηϊεο, χψεα λξδ ωιεϊψ μωτδ ωςμιδ πϊτρ δρπτ-ψιπβ (ιω ων ρπτ-ψιπβ, ΰπι μΰ θεςδ?).
ΰιεπιχ 5 | β'ιτ CJ-7 1979 | διιμχρ 2015
διε: β'ιτ XJ φ'ψεχι 1994| διιμχρ 2008| διιμχρ 1997 | β'ιτ CJ-8 1989 | ρξεψΰι 1988
ωξψε ςμ χωψ