המצבר לא גמור, אבל צריך טעינה. מתח מצבר טעון ותקין הוא 12.5 וולט.
מצבר 12 וולט 7 אמפר/שעה שמוציא 12.19 וולט תקין או גמור?
וכמה המידה הנורמאלית שהמצבר צריך להוציא?
ניר
המצבר לא גמור, אבל צריך טעינה. מתח מצבר טעון ותקין הוא 12.5 וולט.
טוב
תודה רבה
ועוד שאלה הטעינה צריכה להיות טעינה ארוכה או איטית או איך שלא קוראים לזה או שסתם טעינה מהאלטרנטור מספיקה?
ניר
רצויי איטית - 10 אחוז מהקיבולת
ז"א 0.7 אמפר כל זרם בין חצי לאחד וחצי אמפר יהיו בסדר
חשוב לא לטעון טעינת יתר
חימום המצבר כתוצאה מטעינת יתר יגרום להתאדות האלקטרולית ופגיעה בקיבולת המצבר.
ערן, איך אתה מונע טעינת יתר ? בייחוד עם אלטרנטור ולא בטעינה ידנית ומבוקרת
לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!
מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...
בשביל מתח של 12.19 וולט הוא לא צריך לטעון את המצבר בטעינה איטית, אלא לטעון אותו עם האלטרנטור(בנסיעה לדוגמא) ולבדוק אם יש טעינה בכלל.
מוריס
זיפואי אמיתי מסתובב תמיד עם מצית ספייר!
מתח המצבר לעולם לא יעלה על המתח המסופק מספק הכוח (כלומר המטען). ברגע שהמטען ינותק, מתח המצבר, באם המצבר תקין, ירד לרמה ה"טבעית" כ-12.5 וולט בתוך דקות ספורות.
טעינה של מספר שעות בזרם של עד 0.7 אמפר(אפשר פחות) במתח של כ-14 וולט תטען את המצבר לא רע.
אני אתעלק על השרשור -
המצבר שקניתי עם הרכב מסוג שנפ 65 אמפר, היה מתניע בקושי והנחתי שהוא בסוף הדרך, אחרי ששכחתי תאורת פנים למשך מספר שעות והוא החזיר את נשמתו לבורא החלפתי אותו בלי להסס במצבר גדול יותר וזרקתי אותו על הג'יפ הישן שם הוא שימש לצורך התנעת כבלים פעם ב...,
עברו 8 חדשים לפחות, לא ניסיתי לטעון אותו במשך הזמן הזה, החלפתי מצבר גם בג'יפ הישן ואז הבחנתי שהמצבר הנ"ל לגמרי לא ישן (פחות משנתיים) עפ"י ההטבעה שעליו וכנראה הספדתי אותו בטרם עת...
כנראה שהוא התניע קשה בגלל שאינו מיועד לספק זרם התנעה מספיק לגראנד (נתוני יצרן 600CCA לעומת בערך 300 שמספק מצבר כזה). התבאסתי...
היש דרך להציל אותו או שהוא כבר מזמן מגופר וחבל על הזמן ? ראבק 600 ש"ח עולה היום מצבר חדש 80A מתוצרת נורמאלית ! בפעם הקודמת שבדקתי זה היה פחות מחצי מחיר...
ערן, איך אתה מונע טעינת יתר ? בייחוד עם אלטרנטור ולא בטעינה ידנית ומבוקרת
במידה ואתה משתמש במצבר כמו שנכון להשתמש בו, כלומר, רק לסטרטרים, אז הוא טעון באופן מלא כל הזמן, ואז הטעינה, גם מהאלטרנטור, היא איטית למעט רגעים קצרים לאחר ההתנעה. זו אחת הסיבות לכך שלא בריא לפרוק מצבר שלא מיועד לזה.
4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031
במקרה של מצבר רכב תן לאלטרנטור לעשות את העבודהנכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
במקרה של מצבר של 7 AH בעזרת מטען ביתי שמנתק את עצמו או ניתוק לאחר כ 10 שעות (תלוי בקיבולת המצבר, בזרם הטעינה וכמה המצבר היה טעון לפני הטעינה).
שמרו על קשר