Close
מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: מנוע קר

  1. #1

    ברירת מחדל מנוע קר

    מה הנזק שנגרם למנוע אם בבוקר אני מניע ומיד מתחיל ליסוע
    ואם צריך לחכות אז כמה זמן, לאיזה טמפ' או לחץ שמן?

  2. #2
    חבר רשום t_uri's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אבן-יהודה
    הודעות
    1,815

    ברירת מחדל

    שלום מיכאל.

    בעיקרון, דווקא אחד הדברים שלא בריאים למנוע הוא לעבוד כלל ללא עומס. לצורך העניין, חימום מנוע קר ע"י העלאת הסל"ד שוב ושוב (ווווון...ווווון) זה אחד הדברים השוחקים ביותר שיש. מה שאני עושה זה מניע את המנוע, מחכה מספר שנית (אתה יכול לזמזם בינתיים את BORN TO BE WILD) ומתחיל ליסוע רגוע. עד שהמנוע יתחמם ויגיע וטמפרטורת עבודה אני ממליץ לשים דגש על נהיגה רגועה. אחר"כ, כמובן כרגיל.

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  3. #3
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    עופרים
    הודעות
    107

    ברירת מחדל .

    אינני חולק על אורי המלומד אך ישנה תיאוריה הפוכה -שבסל"ד גבוה השימון יותר יעיל מן הסתם
    ולכן הוווום וווום דווקא תורם (צמיגות השמן 10/40 בטמפ' של מינוס 10 מעלות -צל' מספיק יעילה)

  4. #4

    ברירת מחדל

    אני מניע את הרכב בסרק, נותן לו לעבוד חמש שניות בסרק לאחר שנורת לחץ השמן כבתה ומתחיל בנסיעה עדינה.
    עד היום, ברכבים הפרטיים שלי, עם 300000 ק"מ עד לטיפול במנוע עם רכב אחד, ו210000 ק"מ כשהמנוע עוד לא התחיל אפילו לצרוך שמן בין טיפולים ברכב הנוכחי, עושה רושם שזו שיטה סבירה.

  5. #5
    חבר רשום t_uri's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אבן-יהודה
    הודעות
    1,815

    ברירת מחדל

    בסל"ד גבוהה ומנוע קר השחיקה גבוהה מאד. מנוע שמסתובב מהר יותר (וום) נשחק יותר לא רק בצילינדרים אלא גם במיסבים למיניהם. במנוע קר, שניות ספורות לאחר ההתנעה, אין בעיית שימון בכלל (מבחינת המצאות השמן במקומות הנכונים) אלא יש בעיה אחרת. גם לשמן יש טמפרטורת עבודה שתוכננה בהתאמה לטמפ' העבודה של המנוע. כל עוד הוא לא שם, הוא יעיל פחות. אישית, אני ממליץ לא לחמם את המנוע אלא, כמו שכתבתי וחנן כתב, לחכות מפר שניות ולדרך.

    לפעמים, כשיוצא לי לא להתניע את הג'יפ שבוע או יותר, אני מנתק את החוט של הקויל ונותן סטרטר עד שמופיע לחץ בשעון. זה מבטיח לי שמן בכל המעברים במנוע ובמילא הקרבורטור ריק מדלק וצריך להתמלא מחדש. אחרי זה התנעה כרגיל ונסיעה לשלום.

    אורי טל.
    Keep the dirty side down

    שילדה, מנוע, גיר, Klune-V, טרנספר, סרנים, בודי, מסיכה ריתוך, דיסק 4.5"....

  6. #6

    ברירת מחדל

    רק אני מחמם את המנוע עם ברנר לפני התנעת הבוקר ?
    וואלה אתם אמיצים ! להתניע מנוע קפוא ללא הפשרה ...

נושאים דומים

  1. מנוע מעשן בבלימת מנוע ותחת עומס, קומפרסיה טובה
    על ידי נימי בפורום פורום ג'יפ סיקס CJ
    תגובות: 49
    עדכון אחרון: 09-02-09, 09:38
  2. בחירת מנוע (שאלה לגבי עמידות של מנוע אופנוע כביש בשטח)
    על ידי Porsche_Dude בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 14-08-08, 13:16
  3. לגבי מנוע..? (מעוניין להחליף מנוע 1000 ל1300 - שאלות)
    על ידי יאקיר בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 30-06-08, 23:14
  4. מנוע דיזל לסופה97 (מחפש מנוע או חלופות אחרות - בנזין/מנוע היילקס)
    על ידי נצרתי בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 15
    עדכון אחרון: 15-04-07, 21:31
  5. פעולת מנוע עגולה וולא טורית (מה זה מנוע וואנקל/רוטורי? - עריכה)
    על ידי belair בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 07-09-06, 23:14

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •