אתה בהחלט יכול לעשות את זה... חובה בעזרת ספר רכב! מומלץ עם מישהו שכבר עשה..
כשמחליפים רפידות צריך בדרך כלל לחרוט דיסקים אצל חרט (כ 200 ש"ח לשני צדדים..)
הי
בתור דביל מכני מושלם, שתמיד אומר לעצמו שצריך להתחיל ללמוד לעשות את הדברים לבד, ואחרי שהסמוראי שלי החל לשרוק מכוון הגלגלים הקדמיים כל פעם שאני לוחץ על הברקס, החלטתי שהחלפת רפידות יהיה הדבר הראשון שאעשה בעצמי!
ואז... התחילו להגיד לי שעם ברקסים לא משחקים...בטיחות...וכו'.
למרות שלא עשיתי זאת מעולם, עדיין נראה לי שזו לא צריכה להיות בעיה.
מה אתם אומרים?
ללכת על זה?
או פשוט ללכת למוסך וללמוד מהם?
כמה עולות רפידות בכלל?
אתה בהחלט יכול לעשות את זה... חובה בעזרת ספר רכב! מומלץ עם מישהו שכבר עשה..
כשמחליפים רפידות צריך בדרך כלל לחרוט דיסקים אצל חרט (כ 200 ש"ח לשני צדדים..)
כשמחליפים רפידות אחוריות (סנדלים, למעשה) חייבים לחרוט את התוף (הדראם). בדיסקים הקדמים זה לא תמיד הכרחי, אפילו לרוב לא.
אפשר לבד, אין ממה לפחד. ספר רכב צמוד חובה ורצוי מאוד מישהו שיודע מה הוא עושה כי זו כן מערכת בטיחותית, אבל אחרי שתעשה פעם אחת תבין לבד למה זו לא בעיה. תמצא מישהו, אל תתפשר הפעם.
זו תמיד הבעיה...Originally Posted by אלון_ק
יש מתנדבים? ;-)
צהריים וקפה עלי (או על האישה... :razz: )
תיבדוק כמה עולה חדשים צלחות ודרמים לפני החריטה יכול להיות שיותר זול מחריטה
טל
קניתי לפני חודש רפידות של REMSA לג'ימני (על האריזה צויין שהן מתאימות גם לסמוראי) ב65 שקלים, אני מאד מרוצה מהבלימה, לא מדידה מדוייקת, פשוט הרגשה טובה משמעותית מהרפידות הקודמות.Originally Posted by avif
אגב, במכשירי תנועה רצו 417 ש"ח עבור רפידות מקוריות.
אל תטרח, בברקסים קדמיים זה יקר מאוד. באחוריים כדאי מדי פעם למען הסדר הטוב להחליף את הסנדל לחדש, אבל מבחינת עלות אין מה לדבר.Originally Posted by טל חסיד
זה נורא פשוט לעשות את זה לבד אם אתה גר באיזור עפולה אני אשמח לעזור לך
אחי היה עוזר אילו ציינת מאיזה אזור אתה בארץ..בכל מקרה אם אתה מהמרכז אני בראשל"צ ואשמח להראות לך איך מחליפים אני ממילא מחליץ אצלי גם צלחות ורפידות
מדלג בקלילות עם עז ההרים שלי!
מה, סתם השקעתי ומילאתי בהגדרות משתמשOriginally Posted by yehudap9
מיקום:פתח תקוה ?![]()
טוב, רציתי לוודא שבכלל הרפידות זה הבעיה, אז הורדתי גלגלים קדמיים ומדדתי את עובי הרפידה (בלי להוריד את הקליפר - אני עדיין מתחיל ולבד :roll: ). לפי מה שכתוב בספר רכב, הטווח צריך להיות בין 6מ"מ (להחליף) ל 15מ"מ (חדש). שלי היו 8-9מ"מ בשני הצדדים. נשמע לא קריטי בכלל ואפילו נסיע בהחלט (או שאני מבלבל את המוח ??)
בדיסק עצמו לא יכולתי לזהות דרגות משמעותיוית ועוביו היה אחיד למדי (בשני הצדדים - כמו שזה נראה לחובבן כמוני).
השאלה היא - בהנחה שאני לא טמבל ואכן מה שנראה לי נכון, ממה מגיעה השריקה כשאני לוחץ על הברקס? היא ללא ספק נשמעת מקדימה ולא מאחורה (אולי זה פסיכולוגי - את האחורי אין לי בכלל מושג איך לבדוק :grin: )
או שאולי בכל זאת הרפידות?
Originally Posted by avif
יש רפידות תחליפיות ששורקות אחרי מספר מסויים של קילומטריים, בדרך כלל הרעש מציק, אך לא מפריע לבלימה. אם הרפידות שלך לא מקוריות יתכן שזה הגורם לשריקה.
אם אתה בטוח שהשריקה מקדימה תוריד את הרפידות שפשף אותם על נייר זכוכית..תעשה פארסות כלומר תשייף את הקצה העליון והתחתון של הרפידות שיתאימו לצלחת הרכב בחזרה וסע לשלום..
מדלג בקלילות עם עז ההרים שלי!
שמרו על קשר