Close
Results 1 to 7 of 7
  1. #1

    Default נעילת 4X4 בכביש חלק - שאלה למבינים

    בכתבה על מבחן השוואתי בין הסילברדו לפורד נאמר כי לשניהם בעייה בכביש רטוב / חלק עקב כך שהם לאנעולים באופן קבוע.

    שאלתי היא מתי (אם בכלל) כדאי לשלב 4X4 בדרך רגילה אך רטובה / בוצית ובמהירות נסיעה גבוהה יחסית.

  2. #2
    חבר רשום IlanHadar's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    אי שם בשטח
    Posts
    1,774

    Default חוזר: נעילת 4X4 בכביש חלק - שאלה למבינים

    שאלתך היא שאלה משחר ימי הג'יפאות, הדיונים עליה כבר זכורים לחכמי הפורומים משכבר הימים, אני אנסה לתקצר:

    האסכולה נגד
    1. שילוב הנעה קדמית על אספלט אינו מאפשר החלקה של הגלגלים וגורם נזק למערכת ההינע ברכבים ללא דיפרנציאל (או מערכת הפרשי מהירות) מרכזי.
    2. שילוב 4X4 ברכב ללא דפרנציאל מרכזי ונסיעה במהירות גבוהה עלול לגרום למצבים של אי יציבות הרכב וסיכון.

    אסכולה בעד
    1. בכביש רטוב / בוץ יש מספיק החלקה לגלגלים כך שלא יגרם נזק משילוב 4X4 ברכב ללא דיפרנציאל מרכזי.
    2. תוספת היציבות שווה הכל.

    מניסיון שלי ואחרים בשילוב 4X4 ללא דיפרנציאל מרכזי בכביש רטוב תוספת היציבות מהותית ועד היום טרם ראיתי מקרה של נזק.
    יש מרצדס עם מצב שטח ו- 455 כ"ס. הרכב המטופש בעולם.

  3. #3
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    תל -אביב
    Posts
    210

    Default חוזר: נעילת 4X4 בכביש חלק - שאלה למבינים

    היי,
    אין כלל ויכוח במקרה של כביש רטובוודאי שלא בדרך בוצית - יש לשלב ל- 4X4 !
    אחיזת הכביש תתגבר.
    כמובן שסיבובים "יש לקחת" במהירות סבירה.
    לרכבים עם דיפ' מרכזי, לא נעול, יתרון בכביש. פחות החלקה בפניות.
    בדרך בוצית, מרגע שנעלו מרכזי (בטלו את פעולתו), כמוהם כ- 4X4 רגיל.

  4. #4
    חבר רשום ד ו ר ו ן's Avatar
    Join Date
    Mar 2003
    Location
    בבית
    Posts
    25,105

    Default חוזר: נעילת 4X4 בכביש חלק - שאלה למבינים

    אני חייב לציין שבמסגרות מסויימות מאפשרים להתנסות על רכבים שלא שלך (:mrgreen: ) בנסיעה בכביש רטוב עם 4X4 משולב ברכבים ללא דיפ' מרכזי.

    הכוונה לשילוב בכביש פתוח, לא בפיתולים צפופים או פניות הדוקות.
    הרושם שלי מההתנסות הזו היא שהרכב אוחז טוב יותר בצורה מורגשת בייחוד בעיקולים, הרכב מושך לתוך הפניה במקום להשפך החוצה.
    עניין הבלאי לדעתם זניח כי כמה ימי גשם בשנה יש בארץ שבהם אתה נוסע כך?
    מעט מאד ולמרות זאת ברכב האישי שלי אני לא נוקט בשיטה הזו.
    ההנאה שבאיטיות..

    "The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
    Hary Wagner

  5. #5
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,724

    Default חוזר: נעילת 4X4 בכביש חלק - שאלה למבינים

    הסילברדו והפורד מצוידים בתיבת העברה פשוטה - 2X4 או 4X4 בלי דיפרנציאל מרכזי. כמו ברוב הטנדרים היפאנים, ג'יפים סיקס/סופה, סוזוקים, ורוב הSUV היפאנים משנות ה90.

    בכל אלו אתה נוסעים בדרך כלל בהנעה אחורית בלבד בכביש. מה קורה בגשם? אישית, אני לא משלב 4X4 בכביש חלק. אני פשוט נוסע לאט ובזהירות. אבל אין סיבה אמיתית שלא לשלב, זה יכול רק לעזור, אבל בוא נגיד שאני בגשם, עם ג'יפ או טנדר, לא מעיז להתקרב לסיבובים מהר מספיק כדי לבדוק את ההתנהגות של הרכב.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  6. #6
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default חוזר: נעילת 4X4 בכביש חלק - שאלה למבינים

    ולמען מי שלא הבין או לא ידע שהוא אמור לשאול.

    כל זה נוגע למכוניות שאין להם נעילה קידמית אוטומטית !!
    צועניה ..

  7. #7

    Default חוזר: נעילת 4X4 בכביש חלק - שאלה למבינים

    ה-בעיה בטנדרים ומשאיות היא לא רק שההנעה היא אחורית בלבד, אלא בעיקר חוסר המשקל במצב ריק על הגלגלים המניעים. הפתרון "לפי הספר" למצב זה (ריק+הנעה אחורית+כביש חלק (חלק! לא סתם רטוב!! ) ) היא שילוב. עם זאת, חייבים לנקוט במשנה זהירות, במיוחד בפניות, בהן הרכב לעתים יתנהג באופן שונה ממה שאתה רגיל. חייבים לשים לב! לא לשלב סתם.
    בלאי- הן לצמיגים והן למערכת ההנע צפוי, אבל אם משתמשים בשילוב רק כשחייבים- הוא קטן.
    הבונוס העיקרי מהסיפור הזה הוא תוספת משמעותית לבלימה, כיוון שהגלגלים האחוריים לא נוטים להינעל כשההנעה הקידמית מצומדת אליהם ולכן הABS לא מתערב מייד.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

Similar Threads

  1. שאלה למבינים בהסקה ביתית
    By Alon in forum אוף-טופיק
    Replies: 0
    Last Post: 04-11-09, 15:04
  2. רכב אספנות - שאלה למבינים
    By מוני אורבך in forum אוף-טופיק
    Replies: 3
    Last Post: 05-10-09, 23:10
  3. שאלה למבינים-ממיר מתח.
    By חנן geep in forum פורום רכב שטח 4X4 כללי
    Replies: 13
    Last Post: 14-08-09, 21:02
  4. שאלה למבינים!!???
    By bruno 24 in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 3
    Last Post: 28-02-09, 10:24
  5. שאלה למבינים בבאגים
    By באגי in forum אוף-טופיק
    Replies: 3
    Last Post: 20-10-03, 22:20

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •