Close
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    עוד לא הוחלט
    Posts
    109

    Default בעיות ב3D SKETCH.

    כמו שהובטח, בעיות ב3D SKETCH, אני לא יודע אם להמשיך את זה בשרשור של הPLANES, אבל אם לדעתכם צריך להמשיך שם, אז בבקשה.
    ולבעייה:
    אתמול התחלתי לעשות את הכל מחדש ב3D אחד ולא בבלאגן כמו שאמר נמרוד,
    בתמונה רואים את הUPPER RAIL היחיד שיש בשרטוט, כל השאר כמעט זה השלדה התחתונה.
    אני לא מצליח להביא את שלושת הקווים שמהווים את הUPPER RAIL, למצב שאני רוצה, כלומר, פחות או יותר מעל הLOWER RAIL שממש מתחתיו, אבל לא חפיפה כלל, אלא רק דומה. על פי מידות שלי.
    אם אני למשל הופך את הקו הארוך שלו לHORIZONTAL, הוא הופך את הקו לHORIZONTAL גם בציר Y וגם בציר Z, למה? איך אני יכול לגרום לו להיות HORIZONTAL רק בציר Z? ואז אני אוכל לתת לו זווית ביחס לקו הראשון שלו. זווית בגלל שהוא מתחיל רחוק, ליד הכסאות, ונהיה צר לקראת הBEAM.
    מקווה שההסבר היה מובן.

    בנוסף, האם ישנה אפשרות להעלים את כל המידות בזמן עבודה? אולי להכניס אותם (בתוכנות אחרות למשל זה נקרא SET 2 סתם לצורך הדוגמא) ואז להעלים ולהחזיר בלחיצת כפתור?

    תודה בינתיים.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	1-1.jpg 
Views:	253 
Size:	157.9 KB 
ID:	3920   Click image for larger version. 

Name:	2-2.jpg 
Views:	243 
Size:	108.0 KB 
ID:	3921  

  2. #2
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    אפשר להעלים כל דבר - בתפריט view.


    יש לך הרבה, הרבה יותר מדי מידות מספריות. לדעתי חצי או שני שליש מהן מיותרות. למה יש מידות זהות בשתי הצדדים? מה שסימטרי, שיהיה סימטרי. כלל אצבע מהכי חשובים - מינימום של מידות, מקסימום של יחסי גיאומטריים אמיתיים - relations....

    אם אני מבין נכון הקו הנ"ל לא צריך להיות מקביל לשום ציר. תשתמש בכלי שנראה כמו "משקפיים", שזה view relations נדמה לי. תבטל את הhorizontal/vertical/alongZ מה שלא יהיה שהתוכנה תפסה לך בעצמה. כשהקו חופשי לגמרי, תבחר אותו ואת מישור TOP, ותגדיר אותם מקבילים. הוא צריך להקביל למישור, לא לציר.

    אני חושב שזה התחלה של פתרון הבעייה שלך עם הבנתי נכון.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  3. #3
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    עוד משהו - תעבוד במילימטרים.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  4. #4
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    עוד לא הוחלט
    Posts
    109

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    עשיתי אותו מקביל לTOP, עבד מצויין, תודה!

    לגבי המילימטרים, חשבתי אחר כך לעשות SCALE, כי יותר נוח לי לתרגם מאינצ'ים ישר לס"מ. אבל אני כבר אעשה SCALE עכשיו.

    לגבי המידות, צודק, מחקתי הרבה, ואני עובד הרבה עם RELATIONS.

    תודה ביינתיים, עד השאלה הבאה. שתבוא בקרוב אני מניח.

  5. #5
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    שכח מהפונקציה SCALE!

    תבנה הכי נכון והכי מדויק שאתה יכול, מהתחלה. פונקציות כמו SCALE זה למתקדמים!

    מה ההבדל בין לעבוד במילימטר לס"מ? אם אתה רוצה, תעבוד באינצ'ים כרגע, יחסוך לך את התרגום. אבל ההמלצה שלי היא לעבוד במ"מ, עם מחשבון (ישן כזה) לידך, להמיר מיידית מאינץ' אחד ל25.4 מ"מ.

    השאלה היא האם לעגל מידות למ"מ או ל5 מ"מ הקרובים? זו שאלה טובה. העצה שלי במקרה שלך - לא לעגל. להכניס את המידה המדויקת גם אם היא מאד "מכוערת". תחלק את העבודה שלך לשלבים - אתה עכשיו בשלב של מידול הכי מדויק שרק אפשר של מידע שקיבלת - שרטוטים. שלב של עבודה "רובוטית", לא יצירתית. תחשוב כאילו הבוס שלך הטיל עליך משימה - פשוט מאד תהפוך את שרטוט הנייר למודל תלת מימדי, לא מעניין אותך מה המטרה. אחרי שתסיים את השלב הזה, תעבור לשלב היצירתי שבו על בסיס המודל הזה אתה באמת תתכנן את הבאגי שאתה אשכרה תבנה. שם כאמור במילא יהיו לא מעט שינויים אמיתיים.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  6. #6
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    עוד לא הוחלט
    Posts
    109

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    אתה עושה לי את החיים קשים! :wink:
    אתה לא מתאר לעצמך כמה אני מתחבט בשאלה כמה לעגל, האם לעגל.
    אני חושב כל הזמן מה הטולרנסים בבנייה עצמה בפועל, אז כמה בערך?
    אני עובד עם מחשבון צמוד, ומתרגם מייד כל מידה, אבל אני אכפיל ב25.4 במקום ב2.54, גם ככה אני לא מחשב בראש.

  7. #7
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    עוד לא הוחלט
    Posts
    109

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    יש התקדמות.

    החלטתי לעשות הכל מההתחלה אבל הפעם באינצ'ים.

    גיליתי עוד שתי אפשרויות נחמדות לפני כן, כשעובדים במילימטרי, אפשר לרשום בDIMENSION שתי אפשרויות:

    1. לרשום מידה באינץ' ולהוסיף את האותיות IN. והוא מתרגם אוטומטית למילימטרי.

    2. לרשום נניח 100*25.4 ואז הוא יתן ישר מידה מתורגמת, אבל כל זה פחות נוח מלעבוד באינצ'י, וכך בסוף החלטתי. ככה הצלחתי לסיים את מה שיש בתמונה ב4 שעות, שזה מדהים מבחינתי.

    זה עדיין לא גמור, יש את הפרונט לסיים, ואת הסל האחורי ואז להתחיל לנסות ליישם את השינויים שהציעו בשרשור לגבי הצינורות. ועוד כמה דברים קטנים.

    כשהתכנית תהיה גמורה, סביר להניח עוד 3 ימים, אני אציג אותה למטרת הצעות ושינויים.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	ֳ¹ֳ¸ֳ¨ֳ¥ֳ¨ ֳ¹ֳ¬ֳ£ֳ₪ - ֳ÷ֳ®ֳ¥ֳ°ֳ₪ (1000 x 800).jpg 
Views:	276 
Size:	111.8 KB 
ID:	3926  

  8. #8
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    עוד לא הוחלט
    Posts
    109

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    לילה טוב,
    אחרי שהחלטתי שוב לעשות מההתחלה, והפעם רק חצי שלדה ואז לעשות לסוליד MIRROR, ולהכין הכל באינצ'י:
    מצורפים שני קבצים, תמונה והקובץ של סוליד עצמו.
    עוד שתי בעיות קלות בתכנון:
    1. לאורך כל הבניה, כל השרטוט היה FULLY DEFINED ללא בעיות כלל.
    בסיום הבניה מחקתי שני קווי עזר ואני לא מצליח יותר להפוך לFULLY DEFINE את הקווים הבודדים שמופיעים בתמונה.
    2. כשאני מנסה לעשות SWEEP, לא מצליח, למרות שהקווים היו FULLY DEFINE.
    הוא רושם לי משהו בסגנון, "אתה צריך לבנות את זה מככה וככה, וזה בדיוק מה שעשיתי, בקובץ הסוליד עצמו, קיימים שני PLANEים שעל אחד מהם עיגול שאמור להיות הצורה של הSWEEP, ומן הסתם הקו המנחה, לא הולך.

    ואם מישהו פתח את הקובץ של הסוליד, אני אשמח לעזרה בצמצום כמות המידות, לא הצלחתי לצמצם יותר מהמצב הקיים וניסיתי להשתמש לא מעט בRELATIONS.

    תודה, ארז.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	erez(1000 x 800).jpg 
Views:	241 
Size:	121.6 KB 
ID:	4100  
    Attached Files Attached Files

  9. #9
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    למה מחקת את קוי העזר? זו בדיוק המטרה שלהם, לעזור. אם אתה מוחק אותם אז מה שתלוי בהם נהרס...


    אני אציץ בקובץ שלך מאוחר יותר.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  10. #10
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    עוד לא הוחלט
    Posts
    109

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    הכל בסדר, אפשר לחזור לשגרה, אחרי שיום וחצי יצא לי עשן מהאוזניים, הצלחתי להפוך הכל לFULLYDEFINE בלי לרמות עם כפתורי FIX.


    עכשיו לשלב בניית הצינורות:

    היום בעבודה הסביר לי מישהו שכדאי לי לקחת כל חלק מסויים כמו למשל קורה מרכזית, ולעשות לו CONVERT ENTITY, ולהכניס אותו לSKETCH נפרד ושם לעשות SWEEP.
    האם זה נכון? בכל אופן ניסיתי, לא צלחתי את המשימה.

    אשמח להבהרה בנושא, כיצד עושים זאת והאם כדאי. במצב כזה אני בעצם מונע את כמות המידות שיש לי בSKETCH אחד.

  11. #11
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    כן, בגדול העצה של החבר נכונה.

    נתחיל מהסוף - התוצר הסופי שאתה רוצה לצאת איתו הוא שרטוטי יצור שאומרים איך לחתוך כל צינור. אז יש הגיון שכבר עכשיו כל צינור שיהיה חלק נפרד במציאות יהיה חלק נפרד במחשב.

    *הערת ביניים - זה לא הכרחי - קל ומהיר הרבה יותר פשוט לבנות את כל השלדה כחלק אחד, וזה מה שאני ממליץ לעשות כשאתה מפתח את השלדה, אבל במקרה שלך אתה לא ממש מפתח אותה והיא גם מאד פשוטה יחסית.

    הסקיצה התלת מימדית, שנקרא לה "סקיצת אב", צריכה להמצא בהרכבה. לא בחלק. לתוך ההרכבה הזאת אתה מכניס חלקים חדשים, ריקים. אני ממליץ שכל החלקים האלו יהיו מקובעים לראשית הצירים, כולם באותם המישורים בדיוק כמו ההרכבה וכמו אחד עם השני.

    בכל חלק חדש כזה, אתה מייצר קטע צינור אחד. עכשיו מגוון הדרכים לייצר את הקטע הזה גדול, sweep צריך רק איפה שיש כיפופים, עבור הקטעים הישרים אפשר סתם אקסטרוד או רבולב... בכל מקרה הנקודה העקרונית היא שבכל חלק כזה, אין מידות, הסקיצה הבודדת שנמצאת בו לוקחת את כל המידע שלה מסקיצת האב שבהרכבה - זה המשמעות של convert entity - ככה שאחר כך כשתשנה את סקיצת האב - הכל ישתנה בהתאם! זה הכוח של תוכנה פרמטרית...

    אם אתה מבין משהו ממה שאני מנסה להגיד - סבבא. בכל מקרה יש הרבה שיטות וזה באמת חומר למתקדמים... בקורס שאני מתכנן להעביר במכללת עתיד זה סוג הדברים שאני מתכוון ללמד.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  12. #12
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    עוד לא הוחלט
    Posts
    109

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    הבנתי כל מה שאמרת חוץ מדבר אחד, אז חצי סבבה.

    אני פותח אסמבלי חדש, עם השרטוט שלי?
    מוסיף חלקים שהם ריקים בעצם? הכיצד? קבצים ריקים ונקיים? שכולם ממורכזים על הORIGIN?
    ואז? מעתיק נניח את כלוב ההתהפכות מהשרטוט המקורי אל חלק ריק?
    או שבעצם לפני שאני פותח אסמבלי, אני שומר את הקורה המרכזית בתור קובץ נפרד?
    אם תוכל לפרט את דרך הביצוע אני אודה לך מאוד. אם זה אפשרי בכלל, אם זה מסובך מידי, אני אנסה מחר בעבודה לעשות את זה.

  13. #13
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    Quote Originally Posted by Erez.

    אני פותח אסמבלי חדש, עם השרטוט שלי?.
    אכן. השרטוט התלת מימדי, יהיה בהרכבה, לא בחלק.
    מוסיף חלקים שהם ריקים בעצם? הכיצד? קבצים ריקים ונקיים? שכולם ממורכזים על הORIGIN?
    insert-component-new part
    ואז? מעתיק נניח את כלוב ההתהפכות מהשרטוט המקורי אל חלק ריק?
    לא. אתה מעתיק רק קו אחד - את הקו שמגדיר את הצינור הספציפי.
    או שבעצם לפני שאני פותח אסמבלי, אני שומר את הקורה המרכזית בתור קובץ נפרד?
    לא הבנתי, לא רלוונטי.

    כל העסק הזה בנוי על זה שאתה מתורגל בעריכה של חלקים בתוך הרכבות.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  14. #14
    חבר רשום
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    עוד לא הוחלט
    Posts
    109

    Default חוזר: בעיות ב3D SKETCH.

    עבדתי קצת עם הרכבות, אז נראה היום איך זה ילך, תודה נמרוד.

Similar Threads

  1. בעיות באתר - או בעיות אצלי?
    By shmil in forum תמיכה טכנית
    Replies: 10
    Last Post: 21-09-09, 08:59
  2. בעיות עם קודן
    By idanw in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 18
    Last Post: 18-04-09, 15:07
  3. הדפסת sketch בסוליד
    By configurator in forum פורום CAD ותיב"מ
    Replies: 5
    Last Post: 12-06-07, 19:54
  4. למסירה - לוח sketch-pro לשירטוט ממוחשב
    By גיא in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 1
    Last Post: 31-05-04, 08:40
  5. בעיות גיר
    By UNIX in forum פורום ג'יפ סיקס CJ
    Replies: 1
    Last Post: 15-08-03, 23:38

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •