הכי פשוט - זה מה שאני עושה, בכל אופן - פירוק ארבעה ברגים על הפגוש, פירוק חיבורי החשמל על הכננת ויאללה לטסט, ללא הכננת כמובן.
אם זה נשאל בעבר, אני מצטער -
חיפשתי ולא מצאתי ....
אז ככה, נגיד שהתקנתי כננת (מגש ופגוש מתאימים כבר יש - ותהיה כננת אם תמצאו לי איזה 9 אלף ליברות משומשת יד שניה במצב טוב :twisted: :twisted: :twisted: )
והרכבתי אותה לבד.
מה פרוצדורת הרישוי שלה ?
שחף
הכי פשוט - זה מה שאני עושה, בכל אופן - פירוק ארבעה ברגים על הפגוש, פירוק חיבורי החשמל על הכננת ויאללה לטסט, ללא הכננת כמובן.
אביב
"צירוף מקרים הוא הדרך של אלוהים להישאר אנונימי" (אינשטיין)
שחף אתה ניגש למבדקה של הטכניון (יש באזור התעשיה הישן של נתניה באותו מבנה של מוסך מקסיקו) תמורת כ 360 ש"ח מקבל (או לא) אישור על ההתקנה ואם האישור ניגש לעמדה אחת (כשתגמר השביתה...) לרישום ברישיון.
כתבתי על זה פעם בגיפטריפ בהרחבה...
הבדיקה-
1. מגש: לפחות 6 מ"מ
2. ברגים מפלדה
3. אין כיפוף של הפגוש תחת עומס.
אני עשיתי את הבדיקה במבדקה שברחבת משרד הרישוי בחולון עם בחור נחמד בשם ניר.
כמו שערן אמר 360 ש"ח. תכין עוד 80 ש"ח למשרד הרישוי.
אז אפשר לעשות את זה בחולון ?
אחלה - זה בדיוק מה שרציתי לדעת יניב, עזרת המון.
יש רק בעיה קטנה אחת עם עמדה 1,
אם יש לך בעית רישוי אחרת ברכב, כגון צמיגים שאינם ברישיון או שאפילו רשומים ברישיון אך בולטים מהרכב, הם עלולים בהחלט לסרב לבצע את השינוי הקשור בכננת. זה נאמר מניסיון אישי.
רונן
![]()
מנסיון אישי
1. ניתן לקבל אישור בכפוף לבדיקה במכון התקנים - פחות יקר אך כרוך בבדיקה "על באמת".
2. הבוחנים בעמדה 1 הם עושי צרות מקצוענים ולמעשה מחפשים כל תרוץ להכשיל את המשימה.
במקרה שלי היתה חסרה מדבקיה ע"ג ה"סופרוינץ'" ונאלצתי להביא אישור מהיבואן ולרוץ פעמיים כולל ברור אצל ה"רב בוחן" שנרתע מנכונותי להלחם בגיבוי היבואן (אספיר) על העקרון שהעדר מדבקה אינו עילה לפסילת הכננת.
בהזדמנות זו תודה מיוחדת לאנשי אספיר במשמר השבעה שבדקו את הכננת, והמציאו פעמיים אישורים למשרד הרישוי ללא כל תמורה !!!
בזכותם נחסכה עלות הבדיקה.
במקביל בוז ל"גתוס" בת"א שסרבו לסייע בטענה שהם לא התקינו את הכננת. אצל "גתוס" בעלים של "סופה" 93 לא יהיה לקוח פוטנציאלי לשלל התוספות הנמכרים על ידם.
זאבי, אם גתוס לא ביצעו את ההתקנה אז אין סיבה שהם יתנו לך אישור (מדובר ב"חותמת" שלהם על איכות ההתקנה וכמובן אם חלילה יקרה משהו ומישהו יחליט לנבור בנושא זה עלול לחזור אליהם).
נכון אייל, אם הם לא ביצעו את העבודה אין שום סיבה שהם יעזרו לבנאדם עם איזו בעייה ביורוקרטית קטנה... ולכן גם אין שום סיבה שהבנאדם יחזור אליהם בעתיד בתור לקוח. אני מסכים עם זאבי.נכתב במקור על ידי אייל
אייל, נדמה לי שפספסת פרט אחד ולכן כתבת מה שכתבת (או שאני מפספס משהו) :
את הבדיקה של איכות ההתקנה עשה מכון התקנים. גתוס נדרשו לעזור רק בעניין של אישור האין המדבקה.
לכל המגיבים תודה
הכננת המדוברת הורדה מג'יפ אחר עם פלטה.
כל החיבור הצריך חיבור הכננת לפלטה בארבע ברגים ועוד חיבור הפלטה למקום המתאים ב"סופה" תוך שימוש בברגים מקוריים.
חיבור החשמל למצבר היה הפעולה הסופית להשלמת ה"פרויקט".
התקנה כזו היה בודאי עולה כ-500 ש"ח והייתי מקבל אישור מתקין מורשה (גתוס/אספיר).
בנסיבות הענין האופציה של התקנה עצמית כולל אישור מכון התקנים (כ-280 ש"ח אם אני זוכר נכון) או אפילו אישור הטכניון בעלות 360 ש"ח היה הפתרון המועדף.
לתומי סברתי שמי שעוסק במיתקונים לרכבי 4X4 יהיה מוכן לבדוק את הכננת וטיב ההתקנה (כאמור 8 ברגים וחיבור חשמל) ויגבה תמורת 1/2 שעה עבודה סכום נמוך יותר.
בפועל ב"גתוס" שראו סופה 93 עם פוטנציאל מכירות מוגבל למיגונים ואביזרים שלחו אותי לכל הרוחות.
באספיר השקיעו זמן בבדיקת המיתקון, המציאו אישור מתאים וסרבו לקבל תשלום עבור השרות.
יתרה מכך כשניכנסתי לעימות עם הבוחנים בעמדה 1 בחולון בגלל העדר מדבקה, הם טרחו להמציא אישור נוסף באשר לסוג הכננת ונתונים טכניים שעזרו לי להתעמת עם ה"בוחנים".
אמנם עברו כמה חודשים מאז התקרית אך אני שמח להביא לידיעת החברים את האירוע המעיד יותר מכל על טיב השרות הניתן אצל מקצת הספקים המתפרנסים מאיתנו.
יש כאלה שיראו את זה כבכינות וכיו"ב, לדעתי, עצם העלאה לפורום התנסות אצל יצרן/ספק/מתקין כזה או אחר היא הצורה הנכונה לקנות. לא מדובר בשלב זה בחרם צרכנים אבל כל פירור מידע מצטבר למוניטין טוב או מפוקפק יובילו בעתיד לתהיה אצל אותו יצרן/ספק/מתקין לאן נעלמו הלקוחות או במקרה הטוב למה היקף ההכנסות גדל. אני מניח שמפעילי האתר כיונו ליצור קהילה של חובבי ג'יפ ודומיו ואני מניח שמידע כזה הוא חלק מהיתרונות שאלהם שאפו.
עובדה היא שחלק מנותני השרותים מבקרים באתר.
(סליחה על הסגנון המליצי, מעט חולה וזה מה שיצא)
אשר
ובכן: שני סיפורים על אספיר.
הראשון: התקנתי את הכננת על פגוש תואם שנאמר לי שהוא מתוצרתם. הגעתי אליהם לאחר מכן (אחרי שיחה טלפונית) ואמרו לי שמכיוון שהפגוש אינו מתוצרתם- הם לא יכולים להמציא לי אישור. הוגנים.
לפני כחודש הגעתי שוב עם הכננת- לאחר שהיא הפסיקה לעבוד פעם או פעמיים באמצע חילוצים בחורף הקודם. שאלתי אם יש איזה טיפול תקופתי או בדיקה שניתן לבצע (הם היבואנים - רמזי).
הגיע בחור נחמד שהוא מנהל העבודה (נדמה לי אלכס) ומעבר לטיפול בספריי-כנגד חלודה + בדיקות ויזואליות שונות אמר שהכל תקין ורק צריך לדאוג לייבוש הכננת כשהיא נרטבת.
בקיצור אחרי חצי שעה וחצי מיכל של זז-קל שחרר אותי ללא כל חיוב. הכננת עובדת יופי (נבדק על חי).
מבחינתי בכל בעיה ו/או קניה אני יודע לאן לגשת.
פעם אחת אני מוכרח לדעת - מי חילץ את עצמו עם הכננת שלו?? 16 שנים אני בשטח מתוכן לפחות 10 עם כננות בכל הגוונים - ואף פעם היא לא עזרה לי - תמיד למישהו אחר, וב-98% מהמקרים למישהו זר שלעולם לא פגשתי אותו שנית. אז למה כננת - {חוץ מאשר בשביל הפוזה} . מה רצועה ב-100 שקל עושה פחות מכננת בעשרת אלפים שקל. אני חייב פעם ןלתמיד ללמוד.
99% מעוכרי-הדין מוציאים שם רע לכל היתר.
אני, ויותר מפעם אחת . . .נכתב במקור על ידי רכס חיים
(וכמה פעמים שגם זה לא הספיק).
יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
http://www.zeevik.net
אני,עשרות רבות של פעמים ,קצת פחות פעמים עם הכננת שלי +1 או 2 של חברים :twisted:
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
גם אני.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור - קשירה של הסרן האחורי עם כננת נחשבת לחילוץ עצמי ? :lol: :lol:
ועכשיו ברצינת, למישהו יש איזה 9 קיי ליברות משומשת או מכיר מישהו שרוצה למכור בעד 2000 שקל ?
שחף
שמרו על קשר