בצ'רוקי - אותה מערכת היגוי ומתלה קדמי ב95% - עם זרוע פיטמן מונמכת, ההיגוי סביר. כלומר גרוע כמו בכל ג'יפ. הבאמפסטיר לא מוגזם והתפוחים לא בזויות מוגזמות. ועדיין בהחלט יש מה לשפר וגם אצלי מתישהו בעתיד ישודרג גם ההיגוי. אבל זה בגדר מותרות, לא must.
שלום לכולם
גראנד 96'
אני וחבר נוסף מהפורום הזמנו קיט 4.5 קומפלט עם תוספות :פנהרדים מחוזקים/עם כיוון, לשני הסרנים,מוטות רדיוס מיתכוננים,בולמים משופרים ועוד צעצועים....
שאלתי היא זו:
הוזמנה גם מערכת מוטות היגוי קומפלט (כולל תפוחים) של חברת " CURRIE"(על פי הערתו של רמי משירשור קודם),לשם קבלת "חיזוקים" נפשיים לאחר שפיכת עוד 370 ירוקים(ללא מיסים+++..) האם באמת יש צורך לתקן את גיאומטריית ההיגוי לאחר הגבהה זו לדעתכם ?,האם מישהו ניסה משהו כזה?
אני חייב לציין שהזמנתי את הקיט הזה כי גם ככה יש לרכב הגה ש"מחליט לבד " ואני מאמין שאחרי הגבהה כזו הכל יילחץ שם לסוף שלו,הגיאומטריה תישתנה וההגה יחליט ממש לבד......
תודה למשיבים בעלי הניסיון המר
טל
בצ'רוקי - אותה מערכת היגוי ומתלה קדמי ב95% - עם זרוע פיטמן מונמכת, ההיגוי סביר. כלומר גרוע כמו בכל ג'יפ. הבאמפסטיר לא מוגזם והתפוחים לא בזויות מוגזמות. ועדיין בהחלט יש מה לשפר וגם אצלי מתישהו בעתיד ישודרג גם ההיגוי. אבל זה בגדר מותרות, לא must.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
בצ'רוקי אפשר להרכיב זרוע פיטמן מונמכת, בגראנד לא.
בצ'רוקי לא חייבים, גם לא בגראנד, בסך הכל הכללי נוסעים כך כבר שנים ומתרגלים, אבל ההיגוי לא מהנה בלשון עדינה, ההגה זקוק לתשומת לב תמידית בכדי להשאר בקו ישר.
בעיה יותר חמורה לרכבים שקצת משחקים בשטח עם המיתלים היא הזוויות.
כיוון שכל התפוחים אינם נימצאים בזוית הנכונה שבנו אותם לעבוד בה ( 2 תפוחי ההגה + תפוח הפיטמן) הם נוטים לפתח חופשים מוקדם מהרגיל ( תפוחי הגה כל שנה -שנתיים. תפוח פיטמן חדש יפתח חופש לאחר חודש-חודשיים).
מעבר לקטע הבטיחותי , יש בעיה לעבור טסט, הרכב יפול כל שנה על תפוחי הגה.
סט סטנדרטי בינוביץ של כל העסק עולה מעל 1000 ש"ח.
אז בכל מיקרה שווה להביא את הקיט הזה ולהפתר מהבעיה אחת ולתמיד.
וואלה רמי
אחרי התשובה העינינית שלך אני שולח לג'ייסון עוד 100$ טיפ
רמי, ממה שראיתי בתמונות, הקיט הזה אמנם עשוי ממוטות חזקים יותר, אבל את בעיית הזווית של הדראג-לינק הוא לא פותר. יש בו כיפוף שמפצה במידה מסויימת על זווית העבודה של התפוחים בפיטמן ובנאקל ימין, אבל השבירה של ה Y עדיין קיימת והבאמפ-סטיר לא משתנה.
אני לא מרגיש באמפ-סטיר מוגזם במצב הקיים, אבל בכל מקרה נראה לי שהפתרון האידאלי הוא להעביר את ההיגוי אל מעל הנאקל, או להנמיך פיטמן או שניהם. מה הבעיות עם זרוע פיטמן נמוכה יותר מזו הקיימת ?
ניר.
בתכלס, אין בעיה בבמפ סטיר, הבעיה היא ב"אנמיות" ההיגוי, ובבלאי התפוחים.
יש שם כיפוף S בדראג לינק + כיפוף בתפוח הפיטמן. זה אמור להספיק.
אין פיטמן מונמך כי הפיטמן הסטנדרטי אצלנו הוא כבר ארוך, אפשר להזמין מסקאיג'אקר מונמך 2.5"( 135$). אך הם ממליצים עליו רק ל 7" ומעלה, לפי הפורומים הזרים ב 4-5" ההיגוי הופך לגרוע יותר עם פיטמן זה.
יש עוד פיתרון באתר של קווין וגם מאמר מעניין שלו.
http://www.kevinsjeepparts.com/steeringupgrades.html
כמה שאני מסתכל על זה יותר, נראה לי שלא צריך ללכת רחוק מדי.
קצת עבודה על התפוח הארוך המקורי (הדראג לינק למעשה) - חותכים את התפוח הקבוע ומתאימים באמצעות חריטה תפוח קצר גדול יותר,אין חשיבות אפילו לכוון התבריג כי הוא יהיה קבוע. קונים תפוח שמאלי קצר נוסף בגודל המתאים, קודחים את הנאקלים מלמעלה למטה עם מקדח קוני והופכים את ההיגוי אל מעל הנאקל. ככה מקצרים את המרחק האנכי ב 2" לפחות ומרוויחים תפוחים עמידים יותר.
באג אחד שאני רואה עם זה הוא נגיעה של התפוח האמצעי בתושבת המקשר הימני של המוט המייצב, נראה לי שזה פתיר די בקלות.
ויש גם את המערכת הזאת "ZJ X Factor Steering Upgrade"
תבדקו מה מה עדיף?
לי נראה שהמערכת של RR עדיפה, אבל לא מצאתי תגובות בפורומים האמריקאים.
יואב
ניר שלום
לא ניראה לי שתגיע לחיסכון גדול עם העבודה העצמית הזו, בייחוד עם זמן ההשקעה בדבר.
מה גם שתישאר עם כל המוטות האורגינלים שהם יותר חלשים פיזית למכות עיוותים וכיפופים למיניהם בייחוד לאלה שנועלים צמיגים גדולים.
כשאגמור להרכיב הכל נעשה השוואות ...
יכול ליהיות שהכל יפה לתיאוריה וכל הקיט הזה רק גימיק ,אני לא שולל את האפשרות הזו.
אבל רק מראה עיניים ומגע ידיים יביאו אותי להחלטה אם כן או לא!!!!!
בכל מיקרה הברזלים בדרך לארץ הקודש.
טל
ועוד פעם שחכתי להודות ליואב על העזרה עם הנוכרי.
בהמשך לזרועות של RK.
מצאתי חנות עם מחיר "סביר" וגם היתקשרתי לבית עסק אחר שמוכר את שתי המערכות והוא המליץ על הX של RK
אז מה נראה לכם?
טל: מתי מרכיבים? :grin:
יואב
הי יואב
יכול ליהיות שהכל שטויות ,אפשרי שהחנות מרויחה יותר על ה RK ,באמת שאין לי שמץ של מושג !!
לפי דעתי נרכיב, ניבדוק ונחכים
התיאוריה של ה X נחמדה ,אני לא מהנדס רכב ואני בטוח שזה גורם לבעיות אחרות.
טל
יאללה יואב נראה טוב, לך על זה.. :lol:
טל- יהיה מעניין להרכיב את קיט ההיגוי כמה ימים לאחר הרוביקון, בכדי להרגיש אם יש שינוי וכמה הוא מהותי.
אם תהיה לי סבלנות אז הנכון הוא לפחות שבועיים עד חודש אחרי ,רק צריך מישהו שיתפוס אותי...
טל
ד"א.
קראתי פעם איפשהו על קומבינה להסבה מתצורת Y לתצורת T ע"י שימוש מכלולים מפירוק של רכב GM כלשהו, גם זה יכול להיות פיתרון מעניין לתפרנים עם חוש יצירתי.
רמי לפי דעתי -לפחות אני,לא אקמבן מערכת היגוי ברכב כביש שנוסעת בו גם אישתי והילדים,זה יכול להיגמר רע מאוד.צריך להכיר בהרבה גורמים ליפני שאפשר לגעת לחתוך לרתך ולשנות מערכות כאלה.
בניתי הרבה שטויות בחיים עם מאמצים הרבה יותר גדולים, בכדי להבין שיש דברים שקשה ליצפות אותם .
עם כביש לא הייתי ממליץ להיתעסק.
טל. לדעתי אתה יכול להיות רגוע, בחרת במה שהרוב בארה"ב בחרו.
ומנסיון שלי, האמריקאים לא טועים, אם הרוב אומרים currie אז כנראה הם צודקים, למרות שכנראה יש שיטות עדיפות להיגוי אצלנו.
http://www.mallcrawlin.com/forum/sho...&highlight=tre
וגם זה מעניין מאוד, לקחת מ WJ.
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=489905
יואב,הזמנתי פעם מהחנות הזו...לא מומלץ בכלל...הם משנים את המחיר ועושים כל מיני טריקים מסריחים.לא כדאי...נכתב במקור על ידי hitoy
טוב.
בשעה טובה הרכבתי את הקיט (בעזרתו של נימרוד מערד שהרכיב כבר לפני ואכל את רוב הבאגים).
מוטות ההיגוי החדשים מאד מאסיביים וכל התפוחים יושבים ישר בול.
לצורך ההשואה בין המוטות המקוריים ל"CURRIE" אין הבדל משמעותי בנסיעת כביש ,בהיתחשב שכל התפוחים הישנים היו "פיקס",ופה ניראה לי שטמונה התשובה -במצב של הגבהה גבולית כמו ה 4.5" התפוחים לא יושבים טוב בלשון המעטה בייחוד בהצלבות מיתלה,וכניראה מקבלים חופשים,והדרך להיגוי מעצבן יותר קצרה מאד.
נכון לעכשיו הרכב גבוה פחד (יותר מדי לטעמי)
היתנהגות כביש סבירה ביותר יחסית לשינוי הקיצוני שהוא עבר.
רעשים של דרייבשפטים (הממ הממ הממ) .(הטראנספר הורד ע"י השייבות)
ואולי בהיזדמנות זו אפשר לישאול פה את בעלי הניסיון עם הקיט הנ"ל:
מה עדיף ,קסטר פחות מהמומלץ לטובת זוית יציאה מהסרן או קסטר בגבול המומלץ על חשבון זוית חרא של היציאה??????????
שמרו על קשר