Close
מציג תוצאות 1 עד 18 מתוך 18

נושא: יחס העברה

  1. #1

    ברירת מחדל יחס העברה

    ישנה הנוסחא הידועה לחישוב מהירות קוית רכב דרך סל"ד יחס העברה סופי וכ'.
    השאלה שלי היא כזו:
    אם ברכב שלי אין דיפרנציאל , בהצבה בנוסחא עבור יחס העברה סופי=1 יוצא מס' גדול ולא הגיוני.
    מה הבעיה?
    :mrgreen:

  2. #2

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    למעשה מה שאתה אומר שהגלגלים מחוברים ישירות לגל הארכובה?

    לא הגיוני כל כך. בדרך יש גיר ותיבת העברה (ברכב שטח) ובהם ישנה הפחתה של המהירות.

    יוני5
    LandRover makes me feel like God - full of mercy
    היילקס 95, "31, נעול כפול

    מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.

  3. #3
    חבר רשום עירא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    בין סניף בנק למעיין
    הודעות
    2,377

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    אני לא כל כך מבין מה הקשר בין הדיפרנציאל ליחס העברה סופי.
    לדוגמא, באופניים (שבהם אין דיפרנציאל כי יש רק גלגל אחד בכל צד) יחס ההעברה הסופי ניקבע ע"פ תמסורת של גלגלי שיניים ושרשרת.

    עירא
    Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps

  4. #4
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    רחוק מכאן
    הודעות
    3,447

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    אני מניח שהוא מתכוון שאין דיפרנציאל מרכזי.
    השאלה היא אם יש בכלל תיבת העברה, או שזה רכב שבכלל אין לו LOW.

    זה לא מחייב שהיחס ב-HIGH יהיה 1:1, לדוגמא בדיפנדר, זה לא 1:1.

    אם תאמר לנו איזה רכב זה, יהיה לנו יותר קל לענות לך.
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  5. #5

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    ציטוט נכתב במקור על ידי adut
    ישנה הנוסחא הידועה לחישוב מהירות קוית רכב דרך סל"ד יחס העברה סופי וכ'.
    השאלה שלי היא כזו:
    אם ברכב שלי אין דיפרנציאל , בהצבה בנוסחא עבור יחס העברה סופי=1 יוצא מס' גדול ולא הגיוני.
    מה הבעיה?
    :mrgreen:
    ואם הכוונה היא שאין דיפרנציאל בסרנים, זה עדיין לא אומר שום דבר לגבי יחס העברה. הוא לא 1 בכל מקרה.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  6. #6

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    אינני בונה כלי רכב שאתם מכירים.
    יש לי תיבת הילוכים שמחוברת למנוע.
    לצורך העניין נאמר שאין צורך בדפרנציאל כי הרכב לעולם נוסע ישר..................................
    האם עכשיו הרעיון ברור.השימושו בנוסחא הפשוטה נותן מהירות הגדולה פי 4 ויותר אם אין דיפרנציאל

  7. #7

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    ציטוט נכתב במקור על ידי adut
    אינני בונה כלי רכב שאתם מכירים.
    יש לי תיבת הילוכים שמחוברת למנוע.
    לצורך העניין נאמר שאין צורך בדפרנציאל כי הרכב לעולם נוסע ישר..................................
    האם עכשיו הרעיון ברור.השימושו בנוסחא הפשוטה נותן מהירות הגדולה פי 4 ויותר אם אין דיפרנציאל
    ושכחתי דבר קטן
    החיבור בין גל ההינע לגלגלים הוא ע"י תמסורת קונית פשוטה ביחס העברה 1:1
    לא משנה למה ואיך כרגע..............רכב דמיוני לחלוטין
    הבעיה היא הבנת הנוסחא

  8. #8
    מנהל פורום זאביק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    רחוק מכאן
    הודעות
    3,447

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    יחס ההעברה הסופי נקבע מיחס ההעברה בגיר, בהילוך מסויים (נהוג לחשב לפי הראשון, כי אנחנו, אנשי הג'יפים, רוצים לזחול כמה שיותר לאט)
    כפול
    יחס ההעברה בטרנספר (שוב, ב-LOW)
    כפול
    יחס ההעברה בסרנים.

    אצלך, אין טרנספר, אז זה 1,
    אתה מספר שיש חיבור ישיר מגל ההינע לגלגלים, כי לא צריך דיפרנציאל.
    ואז נשאלת השאלה האם היחס ביניהם הוא 1:1 או שהוא אחר ? כמה סיבובי גלגל על כל סיבוב גל הינע ?
    אם זה עדיין 1:1,
    אז יחס ההעברה הסופי שלך הוא יחס ההילוך בגיר לפיו אתה מחשב.

    אתה יכול להשתמש במחשבון הזה
    http://www.zeevik.net/calc.asp
    לחשב את המהירות שלך כפונקציה של יחס ההעברה ומידת הצמיגים, בכל סל"ד נתון.
    יושב בסן פרנסיסקו על המים ....
    http://www.zeevik.net

  9. #9

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    ציטוט נכתב במקור על ידי adut
    ושכחתי דבר קטן
    החיבור בין גל ההינע לגלגלים הוא ע"י תמסורת קונית פשוטה ביחס העברה 1:1
    לא משנה למה ואיך כרגע..............רכב דמיוני לחלוטין
    הבעיה היא הבנת הנוסחא
    אין לך שום בעיה בהבנת הנוסחה. אם יחס ההעברה של התמסורת הקונית הפשוטה שלך הוא 1:1, אז זה מה שהוא. ואם זה לא מתאים לך, אז אתה צריך שיהיה שם יחס העברה אחר. אין קשר להמצאות או העדר דיפרנציאל. גם בכלי רכב שאין בהם דיפרנציאלים, למשל טרקטורונים רבים, יש יחס העברה בין הגיר לסרן שנקבע על ידי גודל שונה של גלגלי השיניים בשרשרת.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  10. #10

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד
    אין לך שום בעיה בהבנת הנוסחה. אם יחס ההעברה של התמסורת הקונית הפשוטה שלך הוא 1:1, אז זה מה שהוא. ואם זה לא מתאים לך, אז אתה צריך שיהיה שם יחס העברה אחר. אין קשר להמצאות או העדר דיפרנציאל. גם בכלי רכב שאין בהם דיפרנציאלים, למשל טרקטורונים רבים, יש יחס העברה בין הגיר לסרן שנקבע על ידי גודל שונה של גלגלי השיניים בשרשרת.
    ע"י הצבת המספר 1 בחלק המכנה של הנוסחא יוצאת מהירות די מטורפת ולא הגיונית. מדוע ולמה?
    vmax=60/1000*rpm*perimeter/finalgear ratio/maxgearatio
    finalgear ratio אם זה שווה 1 יוצאת מהירןת גדולה!!!

  11. #11

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    יה קשה עורף... אם זה מה שיוצא זה מה שיוצא! בגלל זה לכל מכונית שקיימת יש יחס העבר סופי שהוא לא אחד, אלא משהו בסביבות 3 ומעלה...

    מה קוטר הצמיג? מה יחס ההעבר של הגיר? מה סל"ד המנוע? אם אלו הנתונים, והתוצאה לא מוצאת חן בעיניך, מה קשה לך לקבל את העובדה שהנוסחה בסדר אבל משהו בנתונים - או בתכנון שלך - לא מתאים?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  12. #12

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד
    יה קשה עורף... אם זה מה שיוצא זה מה שיוצא! בגלל זה לכל מכונית שקיימת יש יחס העבר סופי שהוא לא אחד, אלא משהו בסביבות 3 ומעלה...

    מה קוטר הצמיג? מה יחס ההעבר של הגיר? מה סל"ד המנוע? אם אלו הנתונים, והתוצאה לא מוצאת חן בעיניך, מה קשה לך לקבל את העובדה שהנוסחה בסדר אבל משהו בנתונים - או בתכנון שלך - לא מתאים?
    נמרוד ללא כעס!!!!
    אשמח אם תיקח לרגע מחשבון ותעשה כפל וחילוק בשבילי:
    סל"ד מנוע 3000
    קוטר גלגל 60 ס"מ
    יחס בהילוך במהירות מקס= 0
    יחס העברה סופי ==1 כי אין דיפרנציאל!!!
    לי יוצא מהירות מקס של 493
    שוב אם אני טועה נא לא להתעצבן נא להסביר
    ואני לא קשה עורף
    אבל יש לי עורף מתלבש

  13. #13
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,356

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    נו, זו המהירות. הנוסחה בסדר, וגם אתה בסדר.

    לא מתאימה לך המהירות הזו? תוסיף מכלול הפחתה.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  14. #14
    חבר רשום עירא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    בין סניף בנק למעיין
    הודעות
    2,377

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    ציטוט נכתב במקור על ידי adut
    יחס העברה סופי ==1 כי אין דיפרנציאל!!!
    האם שני גלגלי השיניים בתמסורת הקונית הם באותו הגודל? (אותו מספר שיניים)
    Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps

  15. #15
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,356

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    החיבור בין גל ההינע לגלגלים הוא ע"י תמסורת קונית פשוטה ביחס העברה 1:1
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

  16. #16

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    אני לא כועס ידידי, אני משועשע... וגם מבין אותך. צריך לתפוס בטחון עצמי גם בדברים האלו כמו בכל דבר אחר, ובשביל זה צריך להבין את המשמעות של הנוסחאות, לא סתם לזכור אותן.

    אני, כדי להיות בטוח שאני עושה נכון, מספר לעצמי סיפורבמילים:

    "המנוע עושה 3000 סיבובים בדקה. היחס בגיר הוא 1:1 - לא משנה כלום. היחס הסופי הוא גם 1:1 - לא משנה כלום. אז גם הגלגל מסתובב 3000 פעמים בדקה.את הקוטר שלו, 0.6 מטר אני מכפיל בפי ומקבל 1.88 מטר שהרכב מתקדם עבור כל סיבוב... אם הוא עושה 3000 סיבובים בדקה, אז הרכב מתקדם 5640 מטר בדקה... 60 דקות בשעה - הרכב מתקדם 338 ק"מ בשעה".

    זה מה יש. אני מניח שברור לך שזה לא הגיוני כי כנראה שאתה מדבר על איזה מנוע של מכסחת דשא ולא LS7 של קורבט, ולכן אתה צריך ללמוד מהעניין הזה בדיוק למה בכל כלי רכב יש יחס העברה סופי בסרנים של 2,3, 4 לאחד.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  17. #17
    חבר רשום lizard's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2005
    מיקום
    כפר טרומן
    הודעות
    11,711

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    בעצם מה שקורה זה שאולי בתאוריה הרכב יעשה 338 קמ"ש אבל במציאות הוא לא יזוז מטר כי אין למנוע מספיק מומנט להזיז את הרכב. האם אני צודק?

  18. #18
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,356

    ברירת מחדל חוזר: יחס העברה

    כן.
    4A6565706F6C6F672C2062657374206F6666726F 6164206D6167617A696E652073696E6365203230 3031

נושאים דומים

  1. יחס העברה 3.73 דנה 30
    על ידי basel lj בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 01-12-10, 19:15
  2. יחס העברה
    על ידי basel lj בפורום לוח מודעות חלקים וציוד שטח משומש למכירה
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 17-03-10, 16:04
  3. יחס העברה
    על ידי basel lj בפורום לוח מודעות מעוניינים לקנות
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 13-09-09, 12:27
  4. יחסי העברה (איזה יחסי העברה בטרנספר נ.נ.? - הכותרת נערכה)
    על ידי huski360 בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 12-02-09, 00:07
  5. יחס העברה 4.56
    על ידי מאיר רוטברג בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 14
    עדכון אחרון: 07-12-04, 17:53

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •