Close
Results 1 to 13 of 13
  1. #1
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,502

    Default מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    לא ממש הצלחתי למצוא שאלה כזו בחיפוש.

    לא ברור לי מדוע יש התנגדות להיגוי (בנסיעה וגם בעמידה).

    תודה לעונים.
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  2. #2
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    ת'אמת ? ... אני לא יודע.

    אבל השערה שלי היא שהנעילה "מכריחה" את הגלגלים להסתובב באותה מהירות וכידוע בסיבוב הגלגלים לא מסתובבים באופן טיבעי באותה מהירות. ככה שה"מלחמה בין להסתובב באותה מהירות ובין להסתובב לא באותה מהירות מתבטאת בקושי לסובב את ההגה.

    - תאוריה שלי בלבד !!
    צועניה ..

  3. #3

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    התאוריה שלך די בסדר, גיא.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  4. #4
    חבר רשום גיא's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    אזור חיוג ... תפוס
    Posts
    18,023

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    אחלה :-)
    צועניה ..

  5. #5
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,502

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    תודה על הנסיון , אבל אני כנראה מתקשה בהבנה של התיאוריה...

    אתה מתכוון לומר שבגלל שיש כוח נגדי שלמעשה פועל באותה מידה (בגלל הנעילה) אז הרכב מתעקש להתיישר ולכן יש "היאבקות" עם ההגה ?
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  6. #6
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2003
    Location
    אזור נחשון לטרון
    Posts
    890

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    תחשוב מה קורה בסיבוב , נאמר סיבוב שמאלה הגלגל השמאלי (הפנימי) יעשה דרך יותר קצרה מהגלגל הימני (החיצוני).

    כאשר אתה נעול שני הגלגלים עושים את אותו מספר סיבובים ואז הגלגל שעושה יותר סיבובים שהוא החיצוני מאלץ את הגלגל הפנימי לעשות יותר סיבובים ממה שהוא "צריך".
    המצב הזה גורם להתנגדות גבוהה יותר כי הגלגל הפנימי כאילו מתחפר עקב ריבוי סיבובים לקטע דרך .

    בגדול הפרשי הסיבובים בין הגלגלים הוא שגורם להתנגדות גבוהה יותר .
    סיקס 89, ארוך,נעול כפול ,נועל mtr , סטנדרטי.
    היילקס 97 , נעול אחורה ובקרוב קדימה , סט ראנצ'ו , סטנדרטי
    היילקס 95 טוטאל לוס אחרי תאונה.

  7. #7

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    ולהוסיף על תשובתו של שחר:

    בגלל הפרש הדרך בין הגלגלים בזמן סיבוב - שבעקבותיו שמו ברכב דיפרנציאל - אם אתה מאלץ את הגלגלים לנוע במהירות שווה, אז או שהגלגל החיצוני יסע במהירות המתאימה לדרך שהוא אמור לעבור ואז הגלגל הפנימי יאלץ להחליק "לפרפר" על מנת לבזבז יותר סיבובים על מרחק קטן, או שהגלגל הפנימי יסתובב במהירות המתאימה, אבל אז הגלגל החיצוני - שמספר הסיבובים לא מספיק ע"מ לכסות על המרחק הנדרש - "יגרר".
    כשזה קורה בטרקטורון, בסרן האחורי, אתה יודע מה קורה: מפרפר, מחליק... מסתובב.

    אבל כשאתה מנסה לתת זווית לגלגלים (בסרן הקדמי - ע"מ להסתובב), ההתנגדות של הגלגלים שנאלצים לפרפר או להחליק, בעצם גורמת להתנגדות לסיבוב של ההגה.
    זה מה שאתה מרגיש כשאתה משלב נעילה קדמית.
    אז אם זה בשטח - ניחא.
    אם זה בכביש, זה בלתי נסבל, ועלול לגרום לשבירות.

    חג שמח
    יוני5
    LandRover makes me feel like God - full of mercy
    היילקס 95, "31, נעול כפול

    מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.

  8. #8

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    כמו שאסף כתב התשובות בסדר אבל ההסבר חסר :roll:
    כל מה שנכתב מתיחס לרכב בתנועה ובמיוחד לרכב בתנועה כאשר ההגה מסובב .
    אבל זה עדין לא מסביר למה קשה לסובב את ההגה גם במצב עמידה ?
    *****
    איציק

  9. #9
    חבר רשום
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    כפר סבא
    Posts
    669

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    בוקר טוב לכולם וחג שמח

    כאשר מסובבים את ההגה במצב עמידה (נניח שמאלה - לצורך הדיון), הגלגל הקדמי השמאלי (פנים הסיבוב) מבצע תנועה קלילה של גלגול קדימה - הדבר נגרם עקב מבנה הפרונט וזויות הפרונט ברכב. באותו זמן גם הגלגל הימני (חוץ הסיבוב) מבצע תנועה קצת יותר גדולה של גלגול קדימה (קצת יותר בגלגל הפרשי רדיוסי הסיבוב).
    כאשר יש נעליה נעולה מקדימה, גם בעמידה במקום אין לדפרנציאל יכולת לאפשר הפרשי סיבוב בין שני הגלגלים ולכן מורגש קושי בסיבוב ההגה גם במצב של עמידה.

    רפי

  10. #10
    חבר רשום הצפרדע's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    תל אביב
    Posts
    2,208

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    התשובה לכך פשוטה מאד, איציק-

    אם תעמוד ליד רכב ומישהו יסובב את ההגה, תראה כי הסיבוב של ההגה(והגלגלים בעקבותיו), גורם לציריות לבצע חלק של סיבוב סביב הציר שלהן. כלומר, ההיגוי איננו "סטרילי" ומנותק מהציריה, והוא גורם לה לסיבובון קטן וחלקי, אבל מספיק כדי לסובב את הדיפ'.

    כאשר הדיפ' פתוח הסיבובונים הקטנים של הציריות נבלעים ואינם מורגשים, אבל כשהדיפ' נעול, הסיבובון הזה מתבצע על חשבון החלקונת של הצמיגים, ומכאן הקושי. ברור גם, שכאשר זה קורה על חול או בוץ, הענין פחות מורגש, אבל כשאתה מנסה לסובב הגה בעמידה על משטח קשה, אתה מרגיש את הקושי בשרירי הכתפיים....

    דרך אגב, ההסברים של החברים למעלה יפים ונכונים, אבל לא קשורים לקושי בהיגוי אלא לעומס על המכלולים ועל הסיבה להמצאת הדיפרנציאל מלכתחילה, עקב אורכי המסלולים השונים שעובר כל גלגל מארבעת הגלגלים בעת סיבוב כלשהו.

    חג שמח.
    הכל שטויות

  11. #11

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    אני חושב שעכשיו ההסברים כבר מציירים תמונה כמעט מלאה.
    מה שרפי וברוך כתבו חשוב- יר רדיוס שנקרא scrub radius שמתאר את המרחק בין נקודת המפגש הדמיונית של הקינגפין עם הקרקע, לבין מרכז הצמיג. הצמיג מחליק סביב נקודת המפגש של הקינגפין- וגורם להתנגדות גם ללא נעילה. התנגדות כזו כמעט לא מורגשת בנסיעה, ובעמידה- הגה הידראולי (הגה כוח) מפצה עליה. זה חלק אחד.
    נושא המהירויות השונות חשוב מאוד, גם בנסיעה איטית, ובא לידי ביטוי בכל מצב בו יש אחיזה טובה. ברכב ללא הנעה, הגלגלים מתגלגלים- ואין עניין. אם יש נעילה וההנעה הקדמית לא משולבת- זה יורגש, יהיה קשה, אבל אפשרי לנסיעה באופן מסויים.
    החלק השלישי הוא של הכוח שעובר דרך ה"אין דיפרנציאל" לגלגלים, ואז- לא רק שהם מאולצים להסתובב באותה מהירות על ידי הדרך, יש כוח מניע שרוצה ליישר אותם ולסובב אותם באותה מהירות. אז זה הופך כבר לבלתי אפשרי על כל דרך שיש בה חיכוך מינימלי- אלא אם כן יש מערכת הגה שלא מחוברת לידיים של הנהג- הגה הידראולי מלא, למשל.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  12. #12
    מנהל GodsFather's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    ממש מעבר לפינה
    Posts
    17,502

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    תדוה רבה על ההסבר!
    לא הגעתי לראש שרשרת המזון כדי להיות צמחוני!

    מחפש רוכש לזוג כליות במצב טוב,כולל עבודה...

  13. #13

    Default חוזר: מדוע גדלה ההתנגדות בהיגוי כאשר יש נעילה קדמית ?

    ומה עם העובדה שהסרן גם מקבל כוח (סרן מניע, 4X4 משולב)?



    אביגדור

Similar Threads

  1. נעילה קדמית
    By zion_z1 in forum פורום סוזוקי Suzuki
    Replies: 6
    Last Post: 17-08-10, 23:48
  2. נעילה קדמית ARB ל 73
    By elro in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 10
    Last Post: 18-04-10, 13:36
  3. Replies: 6
    Last Post: 30-08-08, 23:05
  4. נעילה קדמית
    By amir1975 in forum פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    Replies: 1
    Last Post: 09-07-07, 18:50
  5. התקנת נעילה קדמית
    By יוני5 in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 1
    Last Post: 25-01-05, 01:22

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •