אשר,
האם יש סיבוב של הסטרטר או לא?
אם יש סיבוב אז הבעיה בדלק / הצתה.
אם אין סטרטר אז הבעיה עד הסטרטר.
האם יש חשמל בסלונואיד (מחובר על הכנף הימנית)?
אולי הסלונואיד לא ממתג?
תן מספר טלפון, או תתקשר:
643098 - 050 אני לא ישן!
אביגדור
הצרות אף פעם לא נגמרות, החלאה החליט פיתאום לא להניע, ללא שום התגרות מצידי.
חמש דקות קודם הניע ללא קושי ועכשיו כלום, בסיבוב של המפתח נשמעת נקישה מכיוון הסולנואיד וזהו.
התחלתי עם בדיקה של המצבר ונעזרתי בכבלים למרות התוצאות- ללא שינוי.
נבדקו מגעים לכל אורך החשמל מהסוויץ עד הסטרטר, נבדקו פיוזים.
נבדק הסטרטר, הוחלף באחר ועדיין כלום. כנ"ל מודול הצתה.
לפני שאני משתמש בביטוח גרירה, אני מפספס משהו?
אשר,
האם יש סיבוב של הסטרטר או לא?
אם יש סיבוב אז הבעיה בדלק / הצתה.
אם אין סטרטר אז הבעיה עד הסטרטר.
האם יש חשמל בסלונואיד (מחובר על הכנף הימנית)?
אולי הסלונואיד לא ממתג?
תן מספר טלפון, או תתקשר:
643098 - 050 אני לא ישן!
אביגדור
לא מסתובב הסטרטר. כמעט בוודאות הבעיה בסולנואיד. עקפתי לרגע והסטרטר הסתובב, אבל עדיין לא הניע.
O.K, תפתח סויטץ', הילוך סרק, ותחבר חוט חשמל בין ה (+) של המצבר והרגל בסלונואיד שמחוברת לסטרטר. כך אתה עוקף את הסלונואיד. אצלי זה עזר בעבר.
תן עדכון!
ניסיתי, נדה. הסטרטר מסתובב ולא מניע. זו הסיבה שנראה לי שאני מפספס משהו בדרך.
בנוסף, יש לי תחושה שאם אמשיך לנסות את הגישור הזה הסטרטר ילך לעולמו.
ניצוץ?
כיוון הצתה שברח?
דלק?
חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
היום שלי כבר עבר.
Don't make me break my foot in your ass
לפי מה שהבנתי מחנן אז הסולוניד הזה נותן פלוס למערכת ההצתה בזמן
ההתנעה אולי הסולוניד באמת הלך לך .
ואז אתה אומנם מסובב את המנוע אבל בלי ניצוץ כי הפלוס לא מגיע אל המודול.
תבדוק ניצוץ ותעדכן
אשר תן עדכון!
אני לא הולך לישון עד שאשמע שהכל בסדר! אולי צריך לנעול נעליים...
שניה, אני מנסה להבין (אני לא מול הג'יפ) הסולנואיד מספק את המתח לסטרטר ולמפלג?
אם כן ואם הסולנואיד דפוק אז גישור אל הסטרטר לא יפתור את הבעיה, עדיין אני נשאר בלי מתח למפלג.
מרפי ביקר אצלי, החלק היחיד במערכת ההצתה/התנעה שאין לי ממנו רזרבה.
עזוב אביגדור, שום דבר שלא ניתן לדחות למחר ( חוץ מהתסכול....).
:wink:
הסלונואיד ממתג מזרם נמוך המגיע מהסויטץ' לזרם גבוה הזורם לסטרטר.
לפי זכרוני (לפני כחודש החלפתי סלונואיד) אין לו חיבור למודול ההצתה, אבל מי אני שאתווכח עם חנן.
אם התאוריה הזו נכונה (מעביר גם זרם למודול), אז ניתן פשוט לקצר בין החוט שמגיע מהמצבר לרגלים האחרות (ולדעתי נשארה רק רגל אחת כי עקפת את הפיקוד מהסויטץ') ולבדוק.
בדקת שמגיע דלק לקרבורטור? יש שפריצים יפים? אולי בכלל נמר לך הדלק במיכל או שהמשאבה לא מספקת דלק?
נמר=נגמר - צטערת...
בכל מקרה אני לא הולך לישון בזמן הקרוב. תן צלצול אל תתבייש!
אביגדור
דלק יש, בשפע. לא בדקתי את המשאבה אבל אני מסופק אם שניהם יכולים להתקלקל בו זמנית ללא כל סימן מוקדם כאשר 5-10 דקות קודם הכל עבד ונסע.
ד"א, כמה עלה סולנואיד, אצלי זה דגם עם 4 יציאות, שתיים בצדדים ועוד שתיים, קטנות יותר בחזית.
השניים הקטנים זה אחד שמגיע מהסוויץ
והשני מתחבר אל מערכת ההצתה.
בדקת ניצוץ?
עכשיו נזכרתי בסולונואיד עם ה-4 חיבורים יש:
+ קבוע שמגיע מהמצבר
+ שמגיע מהסוויץ' כשמסובבים את המפתח ל-START
יציאת + שמועברת לסטרטר (מגשר את הפלוס הישיר לסטרטר)
יציאה נוספת (אחד מהשני חיבורים הקטנים) שמוציאה + למערכת הצתה
בסולונואיד עם השלושה חיבורים יש את אותו הדבר רק ששם מגשרים בין הפלוס לסטרטר לפלוס למערכת הצתה.
כך שגם סולונואיד עם שלושה חיבורים יכול לעשות את העבודה.
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
רעיון לא טוב, עירא.
מה שקורה הוא שבזמן עבודה נורמלית הפלוס אל הקויל מגיע דרך נגד כדי להוריד את המתח אל הקויל.
בזמן התנעה רוצים מתח גבוה יותר לקויל , מכיוון שכל המתח ברכב נופל בהתנעה, ואז יש את הרגל הנוספת שנותנת לקויל את מלוא המתח.
לא ניתן לחבר את החוט שהולך אל הקויל מהסולנואיד, במקום אל רגל הסולנואיד הייעודית, אל ההדק שהולך אל הסטרטר, כי אז החוט הזה, שלא בזמן התנעה, יקבל מינוס עקיף מהסלילים של הסטרטר ויפיל את המתח של הקויל.
מה שכן ניתן לעשות, אם מתעקשים לעבוד עם סולנואיד שלושה הדקים, זה לארגן ממסר נוסף שידאג לפלוס ישיר אל הקויל בזמן התנעה.
תמיד לומדים משהו חדש :oops:
אבל לא הייתי כותב ש"לא ניתן לחבר...." מניסיון זה היה מחובר ככה עכשיו אני מבין למה זה היה לא טוב.
אשר, שכך ממה שכתבתי.
עירא
Jeeps will get you through times of no women better than women will get you through times with no Jeeps
תתקשר אני אעזור לך טלפונית
איזה סטרטר יש לך
פורד או בוש
050997019
לדעתי, אחד החוטים לא היה מחובר, אחרת הג'יפ לא היה עובד.
יש לך דרך אחרת להבין איך הקויל מחובר בטור לסטרטר והעסק עובד?
שמרו על קשר