כאן:
http://www.jeepolog.com/174.html
אתה יכול לקרוא מבחן שטח.
אני מניח שמול גראנד-ויטרה ארוך, יכולות השטח יהיו טובות במעט- בעיקר בגלל הצמיגים הגדולים יותר והגובה המעט יותר גדול.
האם המחיר המדובר הוא לדיזל, או בנזין?
אסף.
היום הייתי בסוכנות סוזוקי בפ"ת ותוך כדי רישום הזמנה לגרנד ויטארה חדשה כולל הגבהה של 4 ס"מ (גתוס) מיגון גחון 5 חלקים (אספיר) ומערכת איתור סה"כ 206,000 ש"ח על הכביש. שאלתי בתמימות אם מביאים לארץ את הליברטי של JEEP. התשובה שקיבלתי הייתה כן במחיר 223,000 ש"ח על הכביש כולל מערכת איתור עצרה מיידית את תהליך ההזמנה ועל כן אני זקוק לעזרתכם חוות דעתכם.
צריכת דלק / עלות תחזוקה (30,000 ק"מ בשנה), ביטוח מקיף וכמובן והכי חשוב יכולות שטח במפרט הסטנדרטי כפי שמקבלים בחברה.
להבהרה, בשלוש שנים האחרונות טיילתי עם גראנד ויטארה קצר שנת 2004 ונהניתי ועדיין נהנה מאוד אך הג'יפ קטן וצר מלהכיל את הילדים שגדלו וציוד לטיול.
תודה.
בני
כאן:
http://www.jeepolog.com/174.html
אתה יכול לקרוא מבחן שטח.
אני מניח שמול גראנד-ויטרה ארוך, יכולות השטח יהיו טובות במעט- בעיקר בגלל הצמיגים הגדולים יותר והגובה המעט יותר גדול.
האם המחיר המדובר הוא לדיזל, או בנזין?
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
המחיר לבנזין, דגם בסיסי.
זו ירידת מחיר רצינית, שמחזירה את הליברטי לפרופורציות. זה לא הופך אותו לרכב שטח טוב יותר (בעיני הוא אפילו לא רכב שטח כלל) אבל במחיר כזה הוא ראוי להתייחסות חיובית יותר מבעבר.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
אני מסכים עם דרור. בשנת 2004 כשהוא הוצג בארץ והמבחן הנ"ל נכתב המחיר היה 250 אלף שקל לגרסאת הדיזל, הפחות מוצלחת לטעמי. זה היה מחיר מופרך שאז התקרב כבר לטריטוריה של היפאנים הגדולים.
223,000 שקלים זה מחיר בהחלט אטרקטיבי יותר שממצב אותו מול הויטארה, מול קיא סורנטו. הרכב יפה מבחוץ, די פשוט מבפנים אבל זה עניין של טעם אישי, שב בפנים ותתרשם בשביל עצמך. בגרסאת הבנזין יש לו מנוע כמו שצריך להיות לו לפחות.
כרכב שטח, כמו שהוא מהמפעל, הוא נמוך מדי, חוץ מזה הוא לא שונה מהותית מהמתחרים שלו כמו גראנד ויטארה. יש לו מכלולים בסיסיים סבירים, ואפשר בהחלט גם אותו להגביהה/לנעול/לשפר מכאן ועד הודעה חדשה - וזה היתרון שלו. האם מכשירי תנועה ישמרו את האחריות גם אחרי הגבהות כמו שהציעו לך עבור הויטארה? שאל אותם.
30,000 קילומטר בשנה זה הרבה. אבל לא צריך להיות הבדל עקרוני בעלויות הקבועות וצריכת הדלק בין הליברטי לבין גראנד-ויטארה בנזין או כל רכב בנזין אחר באותו הגודל.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
**************************************** ******************נכתב במקור על ידי נמרוד
קודם כל תודה למגיבים.
הטיולים אותם אני נוהג לעשות הם ברמה של ערוץ נחל מערות, רמת הגולן הנגב בינוני+ (עם הויטארה קצרה שברשותי עוד טרם מיגון עשיתי את המסלול מצומת חלוקים ועד עין גב).
המטרה להחליף את הויטארה הקצרה (סטנדרטית 2004) בשל מחסור במקום ולקבל רכב שמסוגל את מה שעשיתי עם הויטארה הקצרה. כן, אני מודע לשפע האפשרויות לשיפור הליברטי אך לא בשלב זה.
לסיכום האם בשטח גרנד ויטרה קצרה סטנדרטית = ג'יפ ליברטי סטנדרטי.
ושוב תודה,
בני
בגדול כן.לסיכום האם בשטח גרנד ויטרה קצרה סטנדרטית = ג'יפ ליברטי סטנדרטי.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ראיתי פרסום בעיתון במחיר הזה, נראה שבשעה טובה היבואן קיבל שכל, הבין מה יש לו ביד ומה הפוטנציאל.
עכשיו נראה את היבואן מרים את הכפפה ומוכר את הרכב עם הגבהה (חובה) ומיגון במחיר סביר, יכולה להיות לו ביצת זהב.
מבחינתי זה כבר רכב שבא בחשבון בהחלפה הבאה בוודאי יותר מגרנד ויטארה ורק בגלל אפשרויות השיפור האין סופיות.
יש מרצדס עם מצב שטח ו 455 כ"ס.
הרכב המטופש בעולם שגורם לחייך ולבלות במוסך כל הזמן.
אילן אני מסכים, עם מנוע הבנזין ובמחיר כזה, תחרותי לחלוטין מול הקוראנים כמו הסורנטו שהמחירים שלהם עלו, הליברטי יכול להיות קנייה מעולה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
לצערי חברים אינני מסכים עם המסקנה ויטרה=ליברטי.
מנוע (כ"ס ומומנט), מיגון ברמה טובה (קדמי, טרנספר, דלק ), צמיגים גודאייר 70/30(29/9.25/16), דנה 35 ו 30 כמו ברנגלר, זהו הבסיס שהליברטי בנזין מגיע.
ללא ספק הבסיס של הליברטי טוב משמעותית מהויטרה. כול מבחני הדרכים שנעשו הם על הדגם דיזל שהוא עם מנוע חלש ורועש יותר מהבנזין ומגיע עם צמיגים פחותים וטרנספר שונה.
נכון, הרכב נמוך והמתלים רכים - הגבהה קלה והבעיה נפתרה.
נמרוד אשמח "לנדב" את הרכב לנסיעת מבחן.
למען הגילוי הנאות הרכב עבר הגבהה 2" (OME) ונעילה אחורית (ARB)
יהודה, ערכנו בזמנו מבחנים מקיפים לליברטי.
אין שום טענות למנוע הדיזל. נהפוך הוא. פרט לרעש מוחשי, המנוע הזה מצוין - חזק (150 כ"ס), גמיש (36 קג"מ) ובעיקר חסכוני יחסית. הביצועים שלו מצויינים ופרט למיאוצי רמזורים, אני חושב שלא תרגיש שום נחיתות איתו לעומת מנוע הבנזין.
הבעיה של ליברטי היא במתלים, במרווח הגחון, בקוטר הגלגלים, בזוויות, בדברים החשובים שהופכים סתם SUV לרכב שטח של ממש.
המתלים שלו גרועים בכל פרמטר, הוא נמוך, הוא פגיע, הוא מרגיש כמו צעצוע, בהשוואה לקודמו הוא התרחק מאוד מהשטח ובמצבו הסטנדרטי הוא לא שומר על הגחלת ועל המוניטין המחייב של שם המשפחה שלו.
הסרן האחורי אגב, אינו מתוצרת DANA אלא משהו אחר. נדמה לי משהו של קרייזלר, אבל לא משנה. אם זה מקביל לדנה 35 זה לא משהו שצריך להתגאות בו... דנה 35 הוא סרן גבולי ובעייתי - קטן וחלש, דוגמה מצויינת לקמצנות של יצרני הרכב.
במצבו הסטנדרטי ליברטי הוא רכב שטח גבולי ביותר, אני הייתי מקצין ולא הייתי קורא לו רכב שטח כלל, אלא ג'יפון עם יכולות שטח מעט גבוהות יותר מהמקובל, מקביל פחות או יותר לגרנד-ויטארה החדש ולסאנגיונג אקטיון החדש. שניהם עם מנועי בנזין, שניהם עם LOW, שניהם נמוכים ורכרוכיים בדיוק כמוהו.
העובדה שאתה שיפרת את הליברטי שלך בדיוק היכן שצריך - בנקודות התורפה הגדולות והמוחשיות שלו, רק מאששת את מה שאני חושב על הרכב הזה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור.
וואלה הגזמת, זה כולה ליברטי.
מה רצית שירכיבו דנה 60?
הסרנים בדיסקו או בפראדו יותר חזקים מדנה 35?,
מישהו בכלל חושב על 33" בליברטי שצריך יותר מדנה 35?
אין לשכוח שליברטי הוא ג'יפ קטן, במשבצת מסוימת של היצרן, אצל האחרים זה פרילנדר, ראב4, Xטרייל, ועם כל הכבוד לאחרים, הוא עולה עליהם כמעט בכל תחום.
מי שהולך ומשקיע 220K בג'יפ, יודע שבכסף הזה רכב חדש יהיה יותר קטן ורך לשטח.
אז או שרוכשים משהו יד שניה גדול יותר, או שמתפשרים.
נכתב במקור על ידי grand
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
נכתב במקור על ידי grand
רמי מאוד מרשימה הלואליות שלך לכל דבר שרשום עליו JEEP, לגבי האם צריך יותר מהסרנים שיש עליו, אני מסכים איתך,לא צריך.
האם הסרנים של הדיסקברי חזקים יותר,כן בהחלט.
האם הסרנים של הפראדו חזקים יותר, כן בהרבה יותר.
שאר המתחרים שכתבת אומנם לא באמת רכבי שטח, אבל כמכוניות הם טובות בהרבה.
בסופו של יום למי שמעוניין לטייל הם לא רלוונטים מכיוון שאין להם הילוך כוח.
גמל זה סוס שתכננה ועדה.....
הטלפון החדש שלי: 0544897064
ארז ידידי.
מה הקשר ללויאליות למותג JEEP.?
יש קצת זה נכון אבל לא קשור למיקרה הזה.
הבחור הלך לרכוש גרנד ויטרה, ראה ליברטי שנראה לו חתיך וחזק יותר ועוד באותו מחיר כמו הויטרה. שואל את עצתנו ואנו מבלבלים לו את המוח עם סרן דנה 35. וכמה שהוא פגיע, ושהמיתלים שלו לא משהו.
אני ואתה אולי לא היינו רוכשים את הרכב הזה, אבל אם היו נותנים לנו לבחור חינם, נניח בין השניים לאישה.. במה היית בוחר, וגם דרור? ונמרוד וכל אלו שענו למעלה? אני בטוח שבJEEP, ולמה? כי יש לו סקס אפיל שונה מהויטרה. לא כן?
כן. יש לו סקס אפיל כי הוא אוטו ממש יפה ולא כי כתוב עליו JEEP. באותה מידה היה יכול להיות כתוב עליו כל דבר, מה שימכור אותו זה המראה והמחיר. בינינו, עם יכולות שטח כמו שלו, הוא לא ממש ראוי לשם המפורש JEEP.נכתב במקור על ידי grand
ואל תזלזל בגראנד ויטארה. בשביל לדעת אם ליברטי יותר טוב מגראנד ויטארה צריך להשוות ראש בראש.
אני מניח שבסוף המבחן הליברטי ייצא מנצח, אבל תתפלא, חוץ מהקרב הביצועים המכור מראש לטובת המנוע האמריקאי הגדול יותר, זה יהיה ניצחון בנקודות. הקרב לא יהיה קל.
מה שהכי עצוב לי, הוא שאם הגענו למצב בו צ'רוקי צריך להתמודד ראש בראש מול ויטארה, אז כנראה משהו רקוב בממלכת JEEP.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור על מנת לדבר באותה טרמינולוגיה, אולי תגדיר עבורי מה זה רכב שטח ?נכתב במקור על ידי דרור ברלי
האם הרכב צריך לעלות את מעלה זיק כדי לקבל את התואר ? או שמעלה יאיר, משלט 21 וכדומה (לפני שידרוג) מספיק לקבלת התואר? או, על סמך נתונים טכנאים ? (סרנים, מנוע, צמיגים מרווח גחון ...)
יהודה
יש הרבה תנאים להגדרת "רכב שטח". זה משתנה מלקוח אחד למשנהו.
בוא ונגיד שלנסוע ברכב 4X4 כמו ליברטי במצבו הסטנדרטי בשביל אש אופקי, לא בעלייה ולא בירידה, משובש אבל ממש לא אתגרי במיוחד, לתמרן ו/או לעצור כל שני מטרים כי הגחון כל כך נמוך ומתגרד בלי סוף על אבנים בולטות (בגודל בינוני-קטן), בדיוק איפה שכל SUV קוריאני מפונפן ועטור פלסטיקים, עובר בלי בעייה ב-2WD ובמהירות כפולה, סימן שיש כאן בעיה.
באותם שבילים, כאשר צריך לנסוע בליברטי ממש לאט כי המתלים לא מסוגלים לטפל במהמורות, שוב - היכן שכל רקסטון או טראקאן סטנדרטיים נוסעים במהירות כפולה ויותר - יש בעיה.
אחרי יום של גירודי גחון בשבילים שכל טוסון עובר בלי שריטה, קשה לי להגדיר את הליברטי כ"רכב שטח".
בסופו של דבר ליברטי הוא לא קניה רעה כלל - הוא יפה, מרווח ונוח ועושה את העבודה שעבורה נולד - הרבה כביש, קצת שבילים לא אתגריים והמון פוזה. עבורנו, שמצפים ממנו ליותר, הוא רכב כביש-שטח מאוד-מאוד בסיסי ומאוד מאוד צנוע. ויתרונו הגדול היחיד מלבד מנוע הבנזין הוא שאפשר לשפר אותו.
האם אתה יכול להסיק מזה שאני ממש לא מתלהב ממנו? נכון! בעיני הוא לא מרשים. עניין של טעם, של ציפיות גבוהות שבעקבותיהן אכזבה גדולה משם משפחה כל כך טעון. אבל זו רק דעתי, אל תיעלב חלילה.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
דרור אכן מסכים עם חלק נכבד מדברך, שהם מסתכמים (בגדול) בזה שהרכב נמוך עם מתלים גרועים. במחיר של 223 + 7 K ש"ח אתה מקבל ליברטי + הגבהה עם מתלים מצויינים. סה"כ 230 K ש"ח.
האם במחיר הזה יש רכב שטח חדש טוב יותר ?
דרך אגב הויכוח הזה היה נכון גם שהשירוקי הישן והטוב נולד גם אז (ויעידו זקני השבט) טענו שהוא נמוך עם מתלים גרועים וכו' והיום הוא אחד הרכבים המעודפים על אנשי השטח.
יהודה,
אני מסכים עם מה שאתה אומר, במחיר הרכישה + שיפורים ב 10K אתה יכול לקבל רכב שעונה על הדרישות של 90% מאיתנו.
הבעיה עם מכשירי תנועה שאנשי השיווק / מכירות שלהם עושים רושם של חלשים ביותר: במקום לקחת את השם JEEP ולמנף אותו בקמפיין פרסומי (בשטח....) שנותן את המחיר האטרקטיבי (לא זול!) + חבילת הגבהה + מיגונים ובנוסף להצהיר ששיפור הרכב לא יפגע באחריות (כיוון ש JEEP זה לא סמל אמינות!) הם ימשיכו לפרסם אותו לחובבי מדרכות + חבילת ריפודי עור.
למרות הנ"ל, בעוד כשנה שיבוא היום להחליף את הסורנטו ואם יהיה כסף הליברטי הוא אופציה.
יש מרצדס עם מצב שטח ו 455 כ"ס.
הרכב המטופש בעולם שגורם לחייך ולבלות במוסך כל הזמן.
הי
אני עברתי מגראנד ויטרה לליברטי.
והכי חשוב שהחברה תאפשר לך לשפר את הליברטי במסגרת האחריות,
כי ללא שיפורי מדף כגון צמיגי שטח, קיט -" 2.5 ,ונעילה אחורית, סביר להניח שתתאכזב,
אך אם תשקיע את 18,000 השקלים.תהנה מאד מהשילוב של רכב מצוין בשטח וגם בכביש,אגב דגם
הדיזל גם מאד חסכוני .
שמרו על קשר