Close
Results 1 to 17 of 17
  1. #1

    Default לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    שברולט בלייזר- גיר ידני מנוע וורטקס 6 וי. אם אני לא טועה מדובר במערכת TBI.
    לאחר נסיעה ללא בעיות וללא גמגומים, ללא שום סימנים מוקדמים- רכב לא מניע.
    מצבר תקין, דלק יש , מכסה מיכל דלק פתוח כדי לשלול בעיית אוורור של המיכל.
    עם פתיחת סוויץ- משאבה עובדת לכ3-4 שניות ומפסיקה. דלק מגיע מהמשאבה. יש שם שסתום כמו ונטיל ובלחיצה עליו יוצא דלק בכמות יפה. ריסוס דלק לפתח יניקת האויר מתחת לפילטר גורם למנוע להניע למספר שניות, כך שנראה שאין בעיית הצתה.

    בבדיקה חזותית נראה כי כל הקונקטורים והחיווט , בין המנוע למחשב תקינים וללא קורוזיה. פיוזים בתא הנהג תקינים. הרכב לא טבל במים ולא רחצו מנוע.
    למיטב ידיעתי אין אזעקה ישנה או אימוביליזר, אלא אם כן יש מקורי ולא ידוע עליו.

    מה סדר הבדיקות המומלץ, לאיזה כיוון לבדוק

    תודה דני

  2. #2
    חבר רשום נימי's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    חיפה
    Posts
    973

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    תתחיל בבדיקת תקלות דרך ה check engine, אם יש תקלות תירשום כאן מה מספר התקלה.
    אתה יכול להתחבר עם מחשב ו winaldl ולקבל מידע קצת יותר ברור ומפורט על המערכת.
    - זה מה יש ועם זה ננצח!
    - הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם ....

  3. #3
    משתמש חסום
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    104

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    אם באמת רוצים לשלול בעיית דלק יש לספק למשאבה 12v קבוע .מומלץ לעשות זאת דרך הרילאי של המשאבה לשמוע שהיא עובדת רצוף. מומולץ לא להחזיק את המשאבה יותר מדי זמן במצב הנ"ל.
    נסיון הנעה ולשחרר.

  4. #4

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    הונטיל שאתה לוחץ עליו תפקידו לשמש נקודת חיבור לשעון לחץ דלק .
    לפי תאור התקלה כנראה שיש לך חוסר בהספקת דלק .
    המשאבה עובדת למשך מספר שניות בפתיחת שוויץ וחייבת להמשיך לעבוד כאשר המנוע מסתובב
    ( ועדין לא מניע ) ולהמשיך לעבוד לאחר התנעת המנוע .
    הבדיקה נכונה היא על ידי שעון לחץ המחובר כל הזמן ועליו ניתן לראות בדיוק מתי המשאבה עובדת
    ומה הלחץ שיש לך בקו המרססים .
    בנוסף רצוי לחבר מנורת ביקורת מסוג LED במקביל לחיבור החשמלי של המרסס \ המרססים
    ועל המנורה ניתן לראות את פקודת הריסוס .
    *****
    פקודת הפעלת המשאבה היא פקודה שונה בפתיחת השוויץ .
    ופקודת הריסוס חייבת להיות כאשר המשאבה עובדת .( במצב מנוע מסתובב לא חייב להיות מנוע מניע )
    והכל ביחד במקביל לקבלת ניצוץ בפלג .
    *****
    כאשר אתה בודק כל נושא בנפרד אתה יכול לפספס את החובה שכל המערכות יעבדו ביחד לצורך התנעה .
    *****
    מחשב הרכב מפעיל כל פעם מערכת בהתאם לצורך אבל מאחר והוא לא מקבל אישור על התנעת המנוע
    הוא מנתק את הספקת הדלק או את הניצוץ .
    *****
    איציק

  5. #5

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    תודה, אבדוק ואדווח.
    יש למישהו הפנייה לקודי הCHECK ENGINE ספיציפיים למנוע הזה??
    חיפשתי באינטרנט ולא מצאתי..


    דני

  6. #6

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    Quote Originally Posted by איפון
    תודה, אבדוק ואדווח.
    יש למישהו הפנייה לקודי הCHECK ENGINE ספיציפיים למנוע הזה??
    חיפשתי באינטרנט ולא מצאתי..


    דני
    אז ככה יותר פרטים- לפי מספר VIN מנוע 4.3L V6 CPI
    שנת יצור 98. שקע DLC בעל 16 פינים, ולפי מיטב הבנתי לא ניתן להוציא תקלות ע"י הבהובים אלה רק דרך צב"ד או תוכנה ולפטופ...
    מצרף צילום השקע, תקנו אותי אם טעיתי..
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	2007_0516Image0014.JPG 
Views:	171 
Size:	108.0 KB 
ID:	4670  

  7. #7

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    חיטטתי קצת בפורום
    98 , אמריקאי , שקע 16 פינים זה אומר OBD II
    אני מבין שאי אפשר לג'מפר ורק צב"ד יעודי, האם אני טועה??
    יש לפטופ, רב מודד והרבה רצון לפתור ת'תקלה- מה הלאה??
    ************************************
    איציק, אני מחפש מד לחץ דלק, ונורת לד.. לא שכחתי את העיצה

    דני

  8. #8
    מנהל
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    לובאן
    Posts
    17,444

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    תסתכל על המזרקים בזמן התנעה. יש קונוס יפה של דלק?

  9. #9
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,690

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    Quote Originally Posted by חנן-ג'יפולוג
    תסתכל על המזרקים בזמן התנעה. יש קונוס יפה של דלק?
    חנן שכחת שצילמת פעם את הקונוס הזה?

    סרטון קצרצר של הזרקת דלק TBI

    זה מתוך סדרת המדריכים הגדולה שחנן כתב על התקנה של מערכת הזרקה כמו שלך על סיקס, לדעתי חלק ניכר מהמידע שאתה מחפש נמצא שם. בכל מקרה זרום עם השאלות של חנן ודי בטוח שתגיע לפתרון...
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  10. #10
    חבר רשום Demolition Man's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    נהריה
    Posts
    119

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    אין מס' מזרקים במערכת הזאת :!:
    CPI= Central Point Injection
    זהו מזרק יחיד עם 6 "צינורות" שיוצאים ממנו לכל צילינדר\ הכלאה מוזרה בין TBI לרב נקודתי.
    הלחץ של דלק כשהמנוע כבוי והסויטץ פתוח צריך להיות מינימום 61 PSI

    זה יכול לעזור:
    http://www.babcox.com/editorial/us/us30098.htm
    וגם זה:
    http://www.themotorbookstore.com/fuelinman191.html

    חן.
    People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it.
    I'm learning to Fly

  11. #11
    חבר רשום Demolition Man's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    נהריה
    Posts
    119

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    עוד קצת:

    http://www.diynetwork.com/diy/shows_..._45862,00.html

    וזה במקרה ואתה צריך חלקים:
    ויש גם תמונות של ה"עכביש"
    http://search.ebay.com/search/search...=200&save=Save


    אם תריץ בגוגל חיפוש על Centeral Port Injection ...........

    חן.
    People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it.
    I'm learning to Fly

  12. #12

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    תודה חנן וחן, קישורים מעולים, עם הסברים ברורים. אני מקבל פה יותר מידע בכל רגע ורגע.
    זו הפעם הראשונה שאני חופר במנוע אמריקאי מוזרק, מעבר לבדיקת שמן ומים, והכל כדי לעזור לחבר לפתור תקלה. מתחיל להיות מעניין...

    דני

  13. #13

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    כדאי לדעת שמרססי דלק במנוע בנזין לא עובדים לפי סדר הצתה .
    בדרך כלל הם מרססים כל הזמן כמו ממטרה מרססים דלק לסעפת היניקה .
    או מרססים בפעימות שזמן ההזרקה ומשך ההזרקה קובע המחשב ( לא לפי סדר הצתה )
    או מרסס אחד גדול שמרסס לתוך צינור יניקה ראשי ( איפה שהיה פעם הקרבורטור ) .
    במנועים גדולים המרססים מחולקים לקבוצות שתים שתים או שלוש שלוש .
    הרעיון לצורך בדיקת התנעה שיהיה ריסוס לא חשוב כמה אבל שיהיה .
    כמובן שצריך להיות ריסוס ולא הצפה. חיבים לראות בעין פעימות ריסוס או ערפל דלק . אבל לא טיפות דלק או השתנה של מרסס .
    ****
    איציק

  14. #14

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    מתיאור הבעיה, מסתמן שאין הזרקה- כי כשאתה מכניס דלק המנוע מניע. זה אומר שאולי הדלק מגיע למזרק, אבל לא מגיע לתאי השריפה.
    ה"עכביש" הוא חלק ידוע לשמצה. רוב התקלות במנוע הזה הן בגללו.
    כמו שנאמר, אתה צריך לוודא שיש ריסוס. קודם כל- נורת ביקורת שתוודא שלמזרק יש פיקוד. לאחר מכן, פרק את המזרק כשהחשמל והדלק מחוברים אליו, ונסה להניע עם המזק בתוך צנצנת, כדי לראות שיש ריסוס נכון.

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  15. #15

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    אין להשיג כאן(אפריקה) נורת לד לביקורת. פניתי לבחור שיש ברשותו שלושה כלי רכב כאלו בתקווה להשיג מד לחץ דלק וצב"ד. "אין לי" הוא אומר-הוא פותר את הבעייה אינטואיטיבית על סמך הגורם האנושי-
    "אני מכיר את התופעה, החבר'ה נוסעים עד טיפת הדלק האחרונה, לפעמים גם שואבים בנזין על מנת להעביר לרכב אחר, הרכב עמד ללא דלק במיכל והמשאבה נדפקה"- לך תתווכח עם הדיאגנוזה.

    חזרתי לרכב- המשאבה עובדת בפתיחת סוויץ, וגם במהלך ההתנעה- שומעים אותה ברור. לחץ הדלק שיוצא מקו הדלק, בבדיקה בעין , לא מגיע בכלל לכוון ה61PSI שאמורים להיות שם... יש זרימה, אין לחץ.
    כרגע מחכים למשאבה חלופית, ואחרי זה נדע.

    עדכונים יגיעו...

    דני

  16. #16

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    כל לד שתמצא על כל מכשיר חשמלי יהיה טוב לבדיקות .
    אתה צריך להקפיד לחבר נגד בטור ללד ערך הנגד בהתאם למתח ולעוצמת הלד. בגדול נגדים
    20 K ל 30 K יעבוד .
    אני בטח שמערכת ההזעקה שפרקתה יש את כל מה שאתה צריך .:grin: :grin:
    או שאתה באפריקה ומתנהג כמו בישראל או שאתה בפורום ישראלי .
    קמבן חופשי אנחנו פה .
    ****
    במידה ואין לך אום מטר אז כל נגד שטבעת הצבעים הפנימית שלו בצבע כתום או אדום יהיה טוב .
    שאר הצבעים לא חשוב .
    ****
    בהזדמנות אחרת נסביר איך קוראים נגדים לפי טבעות צבע שיש עליהם .
    ****
    איציק

  17. #17

    Default חוזר: לא מניע-בעיית דלק-שברולט בלייזר

    איציק.. אין עלייך !!!
    אני מבסוט מהשרשור הזה מכמה סיבות:
    1. לומד פה המון
    2. רואה שלכל תקלה יש כמה גישות לפתרון-כל אחד על פי נסיונו והתחום בו הוא מתמחה.
    חיבור צב"ד אלקטרוני לקריאת תקלות, חיבור שעון לחץ או בדיקה חזותית של המרססים, הגישה האינטואיטיבית וה"גורם האנושי" וכו. אני מנסה לחבר בין כולן, ובינתיים למד המון.

    3. את הרנו שהייתה לי, ושכל כך טרחתי לוודא שם שהמאורר רדיאטור נכנס לפעולה בזמן, תוך חיפוש סכמות חשמל וכאלה, העברתי לבחור מקומי. פגשתי בו לפני כמה ימים. בגאווה רבה הוא הראה לי- אין טרמוסטט, המאוורר חובר ישירות לממסר עם חוט חשמל של בניין על מנת שיעבוד מרגע פתיחת הסוויץ, ובגיר- מכיוון שהלך קשה טיפה לדעתו הוא מילא שמן עד הסוף, ועוד. אני אפילו לא יודע אם שם שמן מתאים או לא- הוא רק קצת לא מבין, למה כל האזור של הגיר והמנוע מוצפים בשמן... לך תבין.

    דני

Similar Threads

  1. שברולט בלייזר 88
    By bizon in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 3
    Last Post: 01-10-09, 10:20
  2. שברולט בלייזר 4X4שנת 81
    By lior_b.s in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 1
    Last Post: 26-08-08, 20:41
  3. שברולט בלייזר צריך קצת אינפו
    By Anonymous in forum פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    Replies: 1
    Last Post: 26-09-05, 10:13
  4. תיקון גיר אוטומטי של שברולט בלייזר
    By erez in forum פורום רכב פולסייז אמריקאי
    Replies: 0
    Last Post: 01-04-05, 17:22
  5. שברולט בלייזר 83
    By erez in forum פורום שברולט/GMC
    Replies: 1
    Last Post: 29-10-04, 04:43

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •