דעתי כל הבאגים זבל שנמכרים באיזור ה-2000-3000... לא יעמדו במירוץ אחד... והם גם לא חוקיים.
תיקוותי היא שהתומקאר הזה לאחר השיפוץ.. יעמוד היטב.
ד"א נימרוד... הבנתי כי מנועי 2 פע'.. מסובכים יותר לפירוק והרכבה (לחובבן) ממנועי 4פע'.
מהתיאור שלך, הכלי לא שווה חמישית מהמחיר שמבקשים עליו. באגים-פח-זבל מאולתרים מחיפושיות נמכרים ב1000-1500 שקל -----> הכלי הזה שווה לך יותר כי הוא באמת בסיס טוב לעתיד... אבל לא הרבה יותר.
דעתי כל הבאגים זבל שנמכרים באיזור ה-2000-3000... לא יעמדו במירוץ אחד... והם גם לא חוקיים.
תיקוותי היא שהתומקאר הזה לאחר השיפוץ.. יעמוד היטב.
ד"א נימרוד... הבנתי כי מנועי 2 פע'.. מסובכים יותר לפירוק והרכבה (לחובבן) ממנועי 4פע'.
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
הייתי אומר שאם כבר אז ההפך נכון.נכתב במקור על ידי e-Pit@m
עומר? תגובה?
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
הפוך, גוטה, הפוך.
כמו שנמרוד כתב, מנועי שתי פעימות פשוטים יותר לתחזוקה, אבל דורשים תחזוקה תכופה יותר: החלפות בוכנה ורינגים, ניקוי והחלפת מצתים ועוד.
200 שעות עבודה למנוע שתי פעימות זה לא מעט.
תגיד, ממש, אבל ממש, משעמם לך?
בוא, תיקנה את הבליזר שלי, גם הוא גרוטאה, גם אצלי המנוע גמור { לצערך הוא ברישיון } , בלי טסט, שילדה שדורשת תיקון, מע' חשמל שדורשת תיקון.
ובוסוף בסוף תקבל רכב חוקי לכביש, ןתאמין לי, בראלי רייד לא יהיה אף אחד עם באגי דו מושבי עם V8..........
איך נשמע לך? עכשיו, אצלך לא רק שהרכב זבל שבזבל, המוכר לא דובר אמת, המנוע הוחלף לקטן יותר, וכניראה עם בלאי רציני.
למה אתה מתעקש עליו? { למרות אופי התגובה אני אשמח לתשובה כנה } .
הציבור מפולג ולכן הציבור יעשק
What we've got here is failure to communicate. Some men you just can't reach...
הייתה לי האפשרות לבדוק סקאוט.. אבל, אני לא מסוגל לשפץ ואח"F להחזיק ג'יפ.נכתב במקור על ידי polar bear
אני מחפש כלי נטו לשטח, אמין ועמיד.. ושיספק את מנת האדרנלין השבועית..
המנוע אומנם הוחלף לקטן יותר, אבל 2 פעימות, ועם אפשרות לקרב' כפול.. היחס הספק לק"ג.. הרבה יותר טוב מהמנוע הקודם, והמנוע ה"חדש" הוא אותו מנוע בו המפעל צייד את התומקאר בגירסתו הספורטיבית ביותר.
למה אני מתעקש עליו?
אני מחפש הרפתקאות.. אני מחפש את השיפוץ, ווהשיחזור..
ומקווה גם להוציא תוצר מוגמר טוב יותר בפחות כסף, מאשר ללכת ולקנות תומקאר חד מושבי סביר..
מספיק כנה?
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
כן.
אבל תראה, תשמע............להערכתי אתה תוציא יותר מדי כסף על ההרפתקא הזו { אוברול מנוע, אוברול שילדה.....וזה רק מה שסיפרת לנו } ובסופו של דבר יהיה לך משהו שאולי אך במעט טוב יותר מטומקאר סידרתי.
מצד שני - עם ההתעסקות שווה לך את הכסף - אז חבל על הדיבורים - יאללה לעבודה.
בהצלחה.
הציבור מפולג ולכן הציבור יעשק
What we've got here is failure to communicate. Some men you just can't reach...
קיבלתי היום מחירים מהמפעל לגבי חלק מהחלקים שדורשים החלפה.. והזדעזעתי:
ג'נטים: המידות אינן ברורות לי ולקוחות מאתר החברה -
Front: AT 25 X 8 – 12 With Tubes.
Rear: AT 26 X 12 – 12 With Tubes.
המחירים - קידמי, 500ש"ח ליחידה. אחורי, 800ש"ח ליחידה.
צמיגים: זוג קידמיים - 600ש"ח 6PLY, זוג אחוריים - 1100ש"ח.
רצועת ואריאטור - 800ש"ח למחוזקת, 300ש"ח לרגילה.
שרשראות הנעה - 800ש"ח לאחת, 500ש"ח לפשוטות והשבירות יותר.
סטרטר - 1,600ש"ח
רפידות ברקס - 58ש"ח ליחידה
מושב - 500ש"ח
והם טוענים כי מניפולד כפול, וזוג קרבורטורים אין ברשותם.. ואין להם מחירים - יש לבדוק לגבי הזמנה מחו"ל.. אלב מחיר של קרבורטור יחיד הוא באיזור ה-2,000 ש"ח ! ! ! - הגיוני?
אשמח לשמוע את דעת המנוסים..
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
מההתחלה אני מצהיר שאין לי שום היכרות עם התומקר, אפילו לא מהיכרות ראיה קרובה. מצד שני , יש לי היכרות קרובה מאוד , כבר די הרבה שנים, עם עולם האופנועים, ובחודשיים האחרונים זכיתי גם להיכרות קרובה עם עולם הפולריס.
בכל זאת, מההזדעזעות שלך אני מבין שאתה לא ממש מעורה במחירי חלפים של אופנועים וטרקטורונים.
המחירים נשמעים מעט גבוהים אבל לא בצורה היסטרית. בעיקר כמו מחירים שלא נאלצים להתחרות מול מחירים של חנויות בחו"ל כי הכלי ישראלי, והלכה למעשה-בעל אופי מונופוליסטי.
מה שכתבו לך כאן כמעט כולם קודם, זה שלא שווה לך לשפץ גרוטאה, נכון בכלל ונכון במיוחד לגבי כלים מהקבוצה הזו. עלות החלפים היסטרית ולכן שיפוץ גרוטאה עלול להגיע לסכומים שלא יכולים להצדיק פרויקט כזה.
עדיין, בגלל שאני מכבד כל מי שהולך על פרויקטים כאלה, אם בכל זאת תחליט ללכת על זה, אז מכל הלב- בהצלחה.
תמיד דיברו על הקונספט המיוחד של הכלי הישרלי, אמינות, פשטות.. וחרטות..
אבל מה זה הגניבה על הג'נטים?! עד כמה שזכור לי .. ג'נט לג'יפ 15" ברזל פשוט עולה באיזור ה-200ש"ח..
ציפיתי לשמוע תגובות לתחלופה לג'נטים במידות זהות?
או אולי בעל מקצוע או מפעל בארץ שמייצר שרשראות שיכול ליצור העתק של השרשראות הנעה הגמורות...
מה הולך פה?!
ואני מצהיר בזאת, שום מונופול לא יעצור אותי..
נ.ב האם למישהו יש ניסיון עם קרב' מהסוג שמותקן בתומקאר.. ויכול לאמת מחיר של 2,000ש"ח לקרב'?!
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
תראה, מהמעט שקראתי על התומקאר, אני חושב שהרוב המוחלט של החלפים הם לא מתוצרת המפעל, אלא מדובר בפאזל של חלקים מרכבים שונים ומשונים.
אם זה באמת נכון, אז מה שנשאר לך, זה להבין מה המקור של כל חלק ולהתחיל לאסוף.
למשל שרשראות, 99.99 אחוז שמדובר בשרשרת סטנדרטית שתוכל למצוא בחנויות אינטרנטיות או חנויות של חלפי אופנועים או בתי עסק שמוכרים שרשראות בארץ.
הסתכל על צידי חוליות השרשרת וראה מה המידה שמופיעה שם, ובנוסף אם מדובר בשרשרת O רינג או שרשרת פשוטה. כשיש לך את המידע הזה, בדוק כמה שרשרת כזו עולה באינטרנט או למשל ב"אופנועית" בתל אביב.
לגבי חישוקים כנ"ל. תראה מה מעגל הברגים, מה רוחב החישוק, מה קוטרו ומה האופ-סט שלו, פנה עם המידע לעסקים הרלוונטים ותתחיל לברר.
כסא ניתן לרפד מחדש אצל רפד בעלות נמוכה בהרבה משתיארת.
גם לגבי מאייד, אם תפנה לחנות שיפורים באינטרנט, עם שרטוט של תושבת המאייד, נפח המנוע ואופיו, יוכלו להתאים לך מאייד בעלות נמוכה הרבה יותר, ואם יש לך את מק"ט המאייד בידיים אולי תמצא אותו בחו"ל במחיר זול בהרבה.
למה בכלל צריך להחליף מאייד? לא ניתן לשפץ אותו?
וכן הלאה.
בקיצור, תקוף את העסק פרה-פרה. אם המטרה היא לחסוך כסף, אני בטוח שאתה יכול לחסוך המון באמצעות מחקרים מעמיקים על החלפים ומקורותיהם.
חבל שאין (או אולי יש, נשמח לשמוע) קהילה אינטרנטית של מכורים לעניין, היית יכול לאסוף המון חומר רלוונטי ומועיל, אבל אולי אתה הראשון שירים את הקהילה הזו... :wink:
אם זה מנוע רוטקס... המחיר סביר.
מנוע תעופתי -> יקר.
ואתה חשבת שחלקים לאופנועים יקרים, חנן?? טוב שאתה לא מחזיק אולטרלייט.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
תודה רבה חנן,
מסוג ההודעות שחיכיתי לקרוא..
"רגעים מאושרים, רגעים נוראיים. אין יותר מטאפורות אזלו הדימויים.
אתה יכול הפה לפתוח, יכול הפה לסגור. את הסיבוב של הכדור אף אחד לא יעצור..."
לאורי שלום רב,
לעניין התמחור, כלים אלו נמכרו בזמנו חדשים 45,000ש"ח בקירוב, מחירם היום תלוי בכמה גורמים:
א) במצב הרכב.
ב) במצב השוק (חורף, קיץ, ביקוש מול היצע באותה תקופה)
ג) בדגם הכלי וברמת האיבזור, רכבים אלו צויידו במגוון רחב של מתלים , כך שעם השנים יתכן כי הוחלפו מערכות המתלים, מוטות הינע הסופי ומערכת הגיר שעברו מקצה שיפורים משנה לשנה.
לכן רצוי לבדוק נושא זה בהתחלה שכן לרמת האיבזור השפעה רבה על מחיר הרכב!!
ולעניין המנוע, ברכב זה מאושרים בחוק מספר מנועים (אחז מהם הוא מנוע הרוטקס 500CC שמותקן ברכב) לכן הליך שינוי הרשיון במשרד הרישוי הוא הליך סטנדרטי לחלוטין!!
המוסך בסמוך למפעלנו פועל באופן עצמאי ואין לנו חלק בו מלבד תמיכה טכנית ואספקת חלקים, אשמח אם תעלה את טענותך בכתב ותשלח למפעלנו לפקס מס 03-9374117.
כמו כן הינך יכול לטפל בעוד כמה מוסכים מורשים ברחבי הארץ שאת פרטיהם וכתובתם תוכל לקבל אצלנו בטל 03-9374115.
בברכה
גילי הכהן
מהנדס פיתוח
חברת תומקר
גילי ברוך הבא לג'יפולוג, ותודה על הנכונות לעזור.
שמרו על קשר