רק כדי להיות ברור, אני לא חושב שזו בעיה של ניקוז אוויר כי לא משנה כמה אני מנסה זה לא נפתר. אולי יש כיס אוויר במקום כלשהו אבל אני לא מצליח להבין איפה.
במהלך השיפוץ החלפתי את כל הצנרת הברקס.
יש לי תופעה שבה בצד נוסע הנוזל ברקס, כשאני מנקז אוויר, יוצא כאילו לא ניקזתי מספיק אוויר.
אין ירידה של הנוזל בזמן נסיעה, אין הזעה או נזילה בצנרת. אין כיפופים של 90 מעלות או משהו כזה.
ממה יכולה לנבוע הבעיה?
רק כדי להיות ברור, אני לא חושב שזו בעיה של ניקוז אוויר כי לא משנה כמה אני מנסה זה לא נפתר. אולי יש כיס אוויר במקום כלשהו אבל אני לא מצליח להבין איפה.
יש לי תופעה שבה בצד נוסע הנוזל ברקס, כשאני מנקז אוויר, יוצא כאילו לא ניקזתי מספיק אוויר.
מה המשפט הזה אומר?
אוקי, אני אנסה להסביר.
ניקזתי אוויר בברקסים של כל הגלגלים. איך אני יודע שהאוויר יצא? הזרם, להלן שפריץ, יוצא חלק ובחוזקה.
בשלושה גלגלים זה בסדר. הזרם כמו שצריך. בגלגל קדמי צד נוסע לא משנה כמה נוזל אני מוציא בניקוז (ואני מדבר על מיכלים של נוזל בלם) עדיין השפריץ מגמגם. כאילו יש לו בעיות בפרוסטטה.
הגיוני שיש כניסת אוויר מאיפשהו או עדיין יש אוויר במערכת.
עד כמה שהבנתי אם יש כניסה של אוויר אז ברגע שאני סוגר את פתח הניקוז אז תהיה דליפה של נוזל בלמים. זה יתבטא בירידה של מפלס הנוזל.
לא מצאתי נזילה ואין ירידה במפלס הנוזל שראיתי. אז או שהאוויר עדיין כלוא בפנים, אין לי מושג איפה, או שיש לי טעות בהנחות.
יש לך טעות בהנחות. אם יש אויר, הדוושה תדחס קודם את האויר - אתה תלחץ, אבל האוטו לא יעצור. רק בלחיצה שנייה או שלישית האוטו יתחיל לעצור, אחרי שדחסת את האויר. לא קשור לנזילה ואתה לא אמור לראות ירידה במפלס.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אוקי. איך אני יכול לדעת איפה האוויר הזה נמצא? איך אפשר לנקז אותו ?
יתכן שהמחלק דפוק. . תקשיב.. קח פלייר פטנט. תילחץ את הצינור שיורד לקליפר השמאל י . . ואותו הדבר תעשה מאחורה יש צינור גמיש שיורד למפצל האחורי.. לאחר מיכן תנסה לנקז אויר. . יש לי שאלה.. הדוושה גבוהה . או מיתנפחת? האם כאשר אתה עוצר בנסיעה הרכב מושך ימינה?
ממתי זה קרה? מהי העבודה האחרונה שביצעת במערכת הבלימה ברכב? מה היא כללה (במדויק) ?
התופעה החלה מאז שהחלפתי צנרת. כיום יש תופעה נוספת שהדוושה יותר מידי רכה, אבל לא על זה אני שואל והתופעות לא קשורות לדעתי. כמו שכתבתי תופעת הפרוסטטה היא מהיום שהחלפתי צנרת ואילו הדוושה הרכה היא מהיום שהחלפתי למוטורקראפט.
בכל מקרה, יש רעיונות מה לעשות? אני חושב לפרק את הצנרת לפני הקליפר על מנת לנסות לבודד את הבעיה. זה רעיון מומלץ?
החלפת את הצנרת הקשיחה או את הצינורות הגמישים? תפרט מה בדיוק, אבל בדיוק החלפת, כשחנן מבקש פרוט, מתייחסים ברצינות כי בסוף בדרך כלל מקבלים ממנו פתרונות :-D
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
מה שלא החלפתי זה את המנגנון דוושה (הבוסטר והמאסטר צלינדר) ואת המפצל.
כל שאר הצנרת, הגמישה והמתכת, הוחלפה.
אני לא מזהה נזילות ולא חתכים/קמטים או תופעות אחרות בצנרת.
זו צנרת ייעודית לברקסים, נעשתה במקום שזה תחום עבודותו. לא קומבינות ולא כלום. אין בעיה בסרן האחורי, אין בעיה בסרן הקדמי צד נהג. יש בעיה בסרן הקדמי צד נוסע.
מה אני צריך לפרק/לבדוק? איזה עוד נתונים אתם צריכים בשביל לעזור לי?
תודה רבה :-)
דוושה רכה קשורה לפיצול שעשית עבור הPCV. בדוק שאין שם דליפות או שהשסתום אל חזור בבוסטר תקין.
פרק את פיית הניקוז בצד הנוסע ונקה אותה מבפנים, עדיף כבר להחליף בחדשה.
דוושה רכה קשורה לפיצול שעשית עבור הPCV. בדוק שאין שם דליפות או שהשסתום אל חזור בבוסטר תקין.
דווקא מהכיוון הזה, של מערכת הגברת הבלימה, דוושה רכה היא עדות לבוסטר שעובד טוב. הוא עוזר לך ללחוץ על הדוושה ולגרום לה להיות רכה. בעייה בוואקום או בבוסטר תגרום לדוושה להיות קשה.
אם הבעייה היא רק בצד אחד, זה אומר שהיא נוצרת אחרי המפצל של הבלמים הקדמיים. אין טעם ללכת אחורה לכיוון המשאבה הראשית. אם נכנס אוויר אחרי המפצל של הבלמים הקדמיים, אז גם צריך לצאת משם נוזל בלמים בעת הפעלת לחץ בלימה.
בדוק היטב נזילות מאחרי המפצל ועד לצילינדר בקליפר הימני קדמי. שים חבר סבלני שילחץ על דוושת הבלם הרבה זמן או הכנס בלחץ קרש בין הכסא לדוושת הבלם על מנת לגרום לכמות גדולה של נוזל לצאת ממקום הדליפה. אם צריך אז תן לזה לעמוד ככה אפילו שעות.
וודא שאתה יודע לעשות ניקוז נכון. ניקוז כזה שמוודא שכל זמן שפיטמת הניקוז פתוחה, הלחץ במערכת הוא חיובי בלבד. כתוב בצורה מדויקת מהו תהליך הניקוז שאתה מבצע, כולל כל הפרטים.
אם בצד של הנוסע יש לך נזילה, זאת אומרת שהברקס שם לא יעבוד, אם הוא לא יעבוד אתה תרגיש בדרך כלל משיכה של ההגה בעצירה.
אתה מרגיש משיכה כזאת?
מוריס
זיפואי אמיתי מסתובב תמיד עם מצית ספייר!
הלחץ ההידראולי בצנרת הימנית והשמאלית, עם או בלי נזילה הוא זהה לחלוטין, וכנ"ל גם עוצמת הבלימה.
לפני כל ניקוז אני מנקה את פטמות הניקוז. גם אני חשבתי שאולי הבעיה בהן.
יש איזו שהיא בעיה עם הבוסטר. זה שהדוושה רכה זה לא טוב כי אמנם הרכב עוצר אבל הוא לא עוצר כמו שהיה עוצר בעבר. אבל פרה פרה, כרגע מעניין אותי לפתור את בעיית ה"אוויר" בברקס.
אם הייתה נזילה, ואני נסעתי המון על הרכב, אז מן הסתם נוזל הברקס היה מתרוקן. הוא לא התרוקן. אני לפני כל נסיעה גדולה בודק אותו. המפלס נשאר מלא לגמרי. בברקס האחורי אכן הייתה נזילה שזיהיתי על פי זה שהמפלס ירד. עכשיו הנזילה תוקנה והכול בסדר.
זה גם לא רכב שלא נוגעים בו. כלומר, כמעט כל פעם שאני מגיע אליו אני מניע, מסתכל, בודק בעיות. אם הייתה לי נזילה בקו הייתי מזהה אותה מזמן. מה גם ששמן ברקס משאיר עקבות ברורים בצבע.
לפני כמה שבועות ביצעתי טיפול "10,000" לרכב. עברתי על כל הצנרות לבדוק נזילות וכדומה. לא זיהיתי דבר.
אני במהלך הסוף שבוע אבדוק שוב. לצערי אין לי מצלמה בשביל לצלם את השפריץ. אני מקווה שבקרוב תהיה לי ואוכל לצלם. אגב, את הניקוז אני ביצעתי גם כשהמנוע פועל ויש בוסטר וגם כשהוא לא פועל. חשבתי אולי יהיו הבדלים אבל לא היו.
תן לההבין משהו מדבריך. הדוושה מיתנפחת? הרכב מושך ימינה בבלימה?.. .הדוושה נמוכה.?. ...
מה זה דוושה מתנפחת?
לא היו שום תופעות משונות. הרכב בלם סבבה. לא הרגשתי שיש משהו לא בסדר מבחינת בלימה.
כיום יש תופעות נוספות הקשורות לבלימה אבל בזמן שהייתה רק התופעה של הפרוסטטה, לא היו בעיות בבלימה.
אז מה הבעייה? אם הדוושה לא מיתנפחת אז איין לך אויר במערכת... ..
אני לא יודע למה אתה מתכוון בדוושה מתנפחת.
אני אישית לא חושב שיש לי אוויר במערכת. אבל אני לא יכול להיות בטוח בזה כי במהלך ניקוז (או יותר נכון נסיון ניקוז) של אוויר, השפריץ לא מפסיק לגמגם.
שמרו על קשר