מקום לבדיקה
"המעבדה" ב א.ת חולון, רחוב הסתת 5
ממליץ בחום, האיש הוא בעל סופה ומבין בג'יפים
בברכה יואב
שלום רב,
אני עושה מעבר מאופנוע שטח לרכב שטח. מאוהב במראה של הגרנד צ'ירוקי. התחלתי לחפש אחד. אשמח להסבר על ההבדלים בין גרנד "רגיל" ללימיטד (לא מצאתי פה אחרי הרבה חיפושים). כמו כן, קיימים למכירה שני גרנדים עם מערכת גפ"מ - האם מומלץ?
היכן אפשר לבדוק לפני קנייה (חוץ ממכון רגיל)?
תודה מראש,
ערן
מקום לבדיקה
"המעבדה" ב א.ת חולון, רחוב הסתת 5
ממליץ בחום, האיש הוא בעל סופה ומבין בג'יפים
בברכה יואב
"לימיטד" זו רמת גימור. באופן מסורתי זו רמת הגימור הגבוהה ביותר ברכבים של Jeep. זה אומר מושבי עור, כיוונונים חשמליים, חימום תחת וכולי וכולי. לא שום דבר מהותי. גם רמות הגימור הנמוכות יותר מכילות את כל מה שצריך ויותר, ולכן רמת הגימור לא ממש משחקת תפקיד כשאתה בוחר רכב משומש ולא ממש משתקפת במחיר - ברור לחלוטין שעדיף רכב ברמת גימור "לרדו" הנמוכה יותר מאשר "לימיטד" אם הראשון יותר טוב מכאנית.
בגראנדים יש הבדלים יותר מהותיים שאמורים לעניין אותך - אחד זה המנוע - הוא יכול להיות שש צילינדר 4 ליטר, זהה לזה שבג'יפ צ'רוקי וסופה - אמין, מוכר, שפע של חלקים וידע בארץ, בזכות זה שהוא משותף לסופה. הוא בסדר גמור, אבל חלש לעומת האופציות של מנועי V8 שהם ללא ספק המועדפות על רוב באי הפורום.
מערכת גפ"מ - נושא בעייתי. יש שמועות ויותר משמועות על צרות, לא רק בגראנד אלא באופן כללי. התחום מאד לא מסודר בארץ. מה שבטוח - תבדוק דבר ראשון בעין שהמערכת אכן רשומה ברשיון הרכב - ואם לא, אל תקבל שום תירוץ - אתה לא נוגע ברכב!
בדיקה - אם אתה מאזור המרכז וצפונה, מומלץ בחום להגיע לפרדס חנה לארנון מלאכי, מוסך אנדורו, עבור בדיקה סופית של הרכב.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
תודה רבה
דבר ראשון מבורכת ההחלטה על המעבר ביחוד אם נישארת שלם.נכתב במקור על ידי erangro
לגבי הנפח מנוע תלוי מה האופי שלך אם אתה רגיל ליותר מדי אקשן ומוכן לשלם דלק וכ"ו .אז זה גראנד עם מנוע גדול 8V אם אתה יותר מתון ורגוע אתה יכול להיסתדר בכיף עם מנוע 6 טורי.
לגבי הנעה בגז לי יש אחד 6 טורי מונע בגז מאושר ברישיונות וב"ה הכל בסדר 16000 ק"מ אין בעיות כלל.(גם יותר כיף לתדלק)
לגבי רמת הגימור תמיד עדיף המפואר והמפנק ביותר.או תראה את שניהם ותחליט מה אתה אוהב.
אם אתה מהצפון ואתה לא קונה את שלי .אני מוכן לעשות לך בדיקה לפני בדיקה ורק בגלל שהיה לך אופנוע.
בהצלחה.
תודה, אני באמת צריך מישהו שיבוא איתי לראות את הכלה בפעם הראשונה (אני לא מספיק מבין ולא מכיר עדיין מישהו כזה) אבל אני מהמרכז, לא מהצפון. אם אתה מנהריה ופרסמת ביד 2 אז דיברתי איתך בטלפון.
ערן
אין הבדל בתצרוכת דלק בין מנוע ה 4L ל V8, גם אין הבדל מהותי במחירי חלקי החילוף למנוע, (מי בכלל צריך אותם בתדירות כה גבוהה..) יש הבדל גדול בביצועים ובהנאה מהרכב. הV8 מענג.
תיזהר מרכבים מוזנחים, רכב מוזנח בגיל הזה 10-14 שנה יאכיל אותך מרורים ולטראומה שלא תשכח כל חייך, במיוחד אם אתה קפדן ולחוץ :grin:
אל תקנה על סמך סתם מכון בדיקה, הם לא מכירים את הרכב.
לך למוסך אמין שמטפל בכאלה רכבים ומסוגל לבדוק לך.
איזה מוסך מומלץ באיזור תל אביב? שלחו אותי לדני מאסטרו-מישהו מכיר?
יש לי שלושה גרנדים על הכוונת:
אני אשמח לקבל דיעה המלצה ראשונית, אולי מישהו מכיר את אחד הרכבים.
- 98' יד 6 + גפ"מ 130K ק"מ, 60,000 ש"ח, פתח תיקווה
- 95' יד 4, 200K ק"מ, לבן, יד שלישית היה שייך לעופר מרונית חלפים (אם מישהו מכיר), נראה שמור מאוד 65,000 ש"ח, פתח תיקווה
- 95' יד 3, 160K ק"מ, שמור, יבוא אישי מקנדה, 60,000 ש"ח, מושב נופך
תודה,
ערן
הרכב שלי טופל על ידי הבעלים הקודם במוסך מאסטרו בתל-אביב. כשבדקנו את הרכב ישבנו אני ואסף עם דני בעל המוסך כדי לעבור על היסטורית הטיפולים, ובהחלט התרשמנו לטובה. מכונאי מהסוג הישן והטוב שהולך ונהיה נדיר, הכל אצלו היה רשום ומתועד - על נייר, לא על מחשב - ואפשר להגיד שה"ראיון" איתו שכנע אותי לקנות את הרכב.
-----------------
יש לך כבר שלושה מועמדים? לך לראות ולבדוק את שלושתם.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
ראיתי עכשיו אחד, נראה שמור מאוד, הכל מקורי, אין שום תוספות (לא יודע אם זה יתרון או חיסרון). בעייה במחשב, לפי טענתו מגעים, הרכב לא מניע, מזיזים קצת את נמחשב והרכב מניע עד שנכבה וחוזר חלילה...הוא יסדר ואז נוכל לבדוק את הרכב גם בנסיעה.
את השני אני אראה יותר מאוחר היום, רק חבל שהוא לבן...
לגבי הכלי עם הגפ"מ, דיברתי עם דני ממאסטרו (גם אני התרשמתי ממנו לטובה, נראה מקצועי והגון מאוד), הוא אומר לא להתקרב לרכב עם גפ"מ, הרבה צרות, יתרה מזאת הוא לא מוכן לטפל ברכב עם מערכת כזו.
אגב, אין מחירון ל- 95', מה מקובל ברכב שמור +-?
אם אני זוכר נכון, ל-95 יש מחירון עבור מנוע 4.0.
אם זה V8 - זה +- אותו הדבר.
לגבי המחיר ביחס למחיר מחירון, תלוי ברכב במוכר ובקונה.
יש מוכרים שבטוחים שבלתי אפשרי למכור רכב בנזין כזה (בד"כ אלו יהיו המוכרים שלא יורדים לשטח ומחזיקים את הרכב כרכב "פאר")
ויש את אלו שיודעים מה יש להם ביד.
סער.
ד"א,
לגבי הגז, אני בדעה שאם אתה לא צריך מערכת גז, אל תקנה אוטו אם כזו.
(ואם אתה צריך מערכת גז, תמצא אוטו מספיק חסכוני שלא צריך אחת כזו :roll: )
ד"א,
לגבי הגז, אני בדעה שאם אתה לא צריך מערכת גז, אל תקנה אוטו אם כזו.
(ואם אתה צריך מערכת גז, תמצא אוטו מספיק חסכוני שלא צריך אחת כזו :roll: )[/QUOTE]
הסיכון בהתקנת מערכת גז הוא ברור, והשיקול הוא כלכלי נטו..אין עניין של כבוד !!עבור רכב שנע 90% על הכביש במהלך השבוע וצורך דלק ב-1500-2000שח בחודש זו אופציה משתלמת מאוד !! ברור שהכול צריך להיות חוקי ומוסדר ,.. "בדרך" להתקנה גראנד 98 תודה.
ראשית,
עכשיו שמתי לב, "... אל תקנה אוטו אם כזו"
צריך להיות כמובן: "אל תקנה אוטו עם כזו".
יגאל,
אין כאן שום עניין של כבוד.
יש לי חבר שנוסע "על גז" גם בכביש וגם בשטח, הוא מאוד מרוצה.
(הוא נוסע בפג'רו)
לפני כן, היה לו צ'ירוקי XJ, הוא "אכל קש" מהתקנת המערכת.
נורת CHECK ENGINE דלקה אצלו באופן כמעט קבוע, לאחר כשנה +-, נדלקה הנורה וסרבה להכבות, לעומת זאת, המנוע נדלק ומיד כבה...
(לפעמים, לא מיד אלא אחרי כמה דקות)
המחשב התריע על חיישן סינכרון, החיישן הוחלף.
והנורה, בשלה. עדיין דלקה...
אז הוחלף גם חיישן קרנק ועל הדרך עוד חיישן (כבר לא זוכר איזה) - סה"כ - 1500 ש"ח בערך, לא כולל עבודה (הוא העדיף לבצע את זה במוסך )
ועדיין, הנורה דולקת....
הוא עבר למעלה מ - 4 מוסכים. במוסכים האשימו את מערכת הגז, אצל מתקין הגז האשימו את המוסכים.
בסוף הגיע למוסך המרכזי,
שם לא הסכימו לגעת באוטו עם מערכת הגז עליו - הלכו 2200 ש"ח פירוק המערכת.
שם "כיוונו לו את חיישן הסנכרון", ניקו לו את ה TPS וכיווצו לו את הארנק.
נחש מה... הנורה עדיין דלקה.
אז פתחו את צמת החשמל של האוטו ובדקו את החוטים...
גילו קצר שכנראה נבע מהתקנת מעכת הגז (מפתיע, נכון?) - אבל אי אפשר להוכיח...
תיקנו את הקצר.
וכמובן שהנורה עדיין דלקה....
אז אמרו לו שכנראה המחשב נשרף כתוצאה מהקצר,
אבל אי אפשר לבדוק את זה בלי לקנות מחשב (המחשב צרוב לפי VIN בזמן הקניה), סיפור פעוט של 7000 ש"ח - לא כולל עבודה כמובן. וכמובן, בלי התחייבות שזו הבעיה, הרי זה רק לשם בדיקה...
והנורה, עדיין דולקת.
בסוף הזמנו מחשב מחנות ח"ח בטקסס, 2300 ש"ח עד הבית.
המחשב הוחלף במוסך המרכזי.
סוף סוף האוטו עבד בלי להכבות.
והנורה... עדיין דלקה :?
מסתבר שיש הבדל בין המחשבים, משהו של תקנות זיהום אויר מחמירות יותר שם...
אבל לפחות האוטו נסע...
הבחור התייאש ומכר את האוטו לאחר בערך חודשיים של כניסות למוסכים כמעט יום יום (היום האוטו כבר מושבת עקב תאונה של הבעלים החדש)
לסיכום,
גז אולי טוב וחסכוני. אולי.
אצלי הוא ישאר בגזיה.
סער.
ד"א,
עד כה נמנעתי מלכתוב את כל הסיפור בפורום, אבל נראה לי שכדאי להזכיר זאת.
כמו שאתה מבין, אין כאן עניין של כבוד, יותר בכיוון של השרדות :-?
סער, תשובה רצינית\סיפור "יפה"
1.האם ההתקנה בוצעה במקום מוסדר ?
2.יפה שהחבר חזר לגז אחרי כזה סיפור..(עקשן מה..)
3.כמו תמיד ..צריך גם קצת מזל..
4.איפה הרכב המושבת ?? אני מחפש ציריה לדנה35
ההתקנה בוצעה במקום מסודר ע"י מתקין מוסמך.
לא ידוע לי היכן הרכב המושבת, אני יודע שהקונה היה מאזור הצפון והתהפך באזור הגולן, סביר שהוא שם בסביבה :???:
החבר נוסע הרבה (30K בשנה) וכן, הוא עקשן :razz:
יש לך נעילה אחורית?
מה גודל הצמיגים שלך?
סער.
עופר הוא חבר שלי, וגם ייקה לא קטן.נכתב במקור על ידי erangro
לפחות אצלו הרכב היה במצב מצויין.
לא יודע מה עשתה היד שאחריו.
Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ
אכן על סעיף 2 שכתבתה לא שמתי לב יישר כוח .בכל אופן זה לא רק יפה זאת גם עובדה וכנראה שהוא יודע מה הוא עושה.נכתב במקור על ידי Igal
לגבי הסיפור הארוך והמסובך גם אין עובדה שכל בעיות הרכב היו כתוצאה ממערכת הגז.גם אם כן .כנראה שעשו לו עבודה זבל .כמו פטרון הבעיה ע"י המוסך שפירק את המערכת והשאיר אותו עם בעיה.
בכל אופן לי יש גראנד מונע בגז ואין ולו בעיה אחת שקשורה לנושא.
מה שאני בא בעצם לומר זה שאפשר להרכיב מע" גז גם בגראנד ולהנות מכך בהחלט.
הרכב די חדש אצלי והוא "ערום" לחלוטין..גראנד לארדו 98 4L![]()
יש לך נעילה אחורית? לא
מה גודל הצמיגים שלך?225\75\R15
בתוכנית : גז ,מיגון ,הגבהה 2", צמיג 235....ותמיד יש גם אופנוע ...![]()
רימון,
לא אמרתי לאף אחד לא להתקין ערכת גז.
אם תשים לב ותחפש מעט בפורומים, תראה שישנם הרבה רכבים שאחרי התקנת מערכת הגז היו צריכים לשפץ ראשים/מנועים.
ראיתי גם לפחות איש מקצוע אחד בפורום הזה (אחד מהרציניים והמקצועיים ביותר כאן, בעייני לפחות) שלא ממש "תומך" נלהב בהתקנות הגז (והוא מבסס את דבריו על ניסיון).
מי שרוצה להמר, שיהיה לו בהצלחה.
אני רק מציע לשים לב לאיכות ההתקנה ולדיונים שנעשים כעת ע"י כל מיני ועדות שיפחיתו את כדאיות "הגז".
סער.
על פניו ה 98 יד גבוהה מדי, ק"מ טוב ומחיר מעולה. - אני הייתי הולך לכיוון של ה98 כיוון ששני האחרים פשוט ישנים יותר, עם בעיות הגיל הנלוות וגימור שונה מה98, מחירים גבוהים יחסית לשנתון, ואם המנוע שם 4L אז בכלל......נכתב במקור על ידי erangro
אם ה 98 שמור יפה, כל החשמל בתא הנוסעים תקין ועובד, הגיר והסרנים תקינים אז לך עליו, אפילו אם התקנת הגז שם כשלה ונניח שצריך היפוטטית להחליף מנוע עדיין המחיר הזול יפצה על כך יחסית לשניים האחרים. ואם הכל תקין שם אז הרווחת.
או לחילופין.... תמשיך לחפש 97-98 שמור ויפה יד נמוכה, ק"מ סביר והיסטורית טיפולים, יש כאלה בשוק, זה רק עניין של סבלנות.
שמרו על קשר