בשביל מה זה טוב ?
אתה גורר 2 טון ויש לך בעיה בירידה לים המלח :wink:
או שאתה נוסע במהירות 150 ומעלה ויש לך בעיה בעצירה .
בעיות עוצמת בלימה בהילקס את זה אני לא מכיר .
****
איציק
שלום לכולם,
בעקבות דיון במועצת השורא לגבי שדרוג מערכת הבלימה בהיילקס בעל סרן חי מלפנים, הייתי רוצה לשאול גם את חברי הפורום הנכבדים כיצד ניתן לשפר את יכולת הבלימה של הרכב.
לצורך הדיון, על הרכב מותקנים חישוקים בקוטר 15 אינטש ברוחב 10 אינטש.
לפי העין, קליפר + רוטור של פראדו לא ייכנסו (נסיון הרכבה ייערך בקרוב), לכן התחלנו לחשוב על הרכבת קליפר משודרג (אולי מהיילקס חדש יותר, או אולי הקליפר של הפראדו) עם רוטור סטנדרטי של היילקס.
מעיונים באתרים אמריקאיים, ראיתי שנוטים להרכיב על היילקסים עד שנת 85 (השנה האחרונה בה ההיילקס שווק בארה"ב הברית עם סרן חי) קליפרים של היילקסים חדשים יותר שמספקים עוצמת בלימה עדיפה ולכן עולה גם השאלה האם הדגמים ששווקו בארה"ק הגיעו עם הבלמים החדשים או הישנים.
בתודה,
ערן
היילקס. כי המדרכות עליהן חונים בשטח הן די גבוהות.
בשביל מה זה טוב ?
אתה גורר 2 טון ויש לך בעיה בירידה לים המלח :wink:
או שאתה נוסע במהירות 150 ומעלה ויש לך בעיה בעצירה .
בעיות עוצמת בלימה בהילקס את זה אני לא מכיר .
****
איציק
לפי מה שהבנתי מהשרשורים שלהם יש לך (לכל ההיילקסים בארץ) את הדגם החדש יותר.Originally Posted by Jinji
בלי קשר אני מסכים עם איציק, מתי נתקלת בחוסר כוח בלימה?
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
באיזה מקרה? כשנוסעים 160 קמ"ש, עם נגרר עמוס בעליות לירושלים...
וברצינות...
לא קרה לי עדיין (טפו-טפו-טפו, מלח מים) שהיה חסר לי כוח לבלימה, אבל התחושה שלי מהמערכת היא לא משהו בלשון המעטה. כדי לשפר את המצב רציתי להחליף רוטורים (רפידות כבר החלפתי) ואז עלה במוחי רעיון לשדרג אותה. מדיבור עם המועצה היתה הסכמה כללית שיש לשדרג את המערכת לכן חשבתי שאולי מישהו כבר ביצע משהו כזה ושלא אצטרך להמציא את הגלגל.
היילקס. כי המדרכות עליהן חונים בשטח הן די גבוהות.
ג'ינג',
אתה שוכח את כלל הזהב ברכבי שטח: "אם זה לא מקולקל - אל תתקן!"
אין בעיה של בלימה בהיילקס. תחושתך יכולה לנבוע משתי סיבות:
1. הבלם לא "נושך" - זה בסדר, זה טבעו, עוצמת הבלימה תקינה, אבל לא מתפרצת.
2. יש תקלה מסויימת אצלך - תתקן!
תתחיל בלבדוק את הבלמים. בנוסף, ואני כמובן לא ממליץ כלום, סתם מספר מה שאני עשיתי מספר פעמים (לא, לא, אני כמובן לא נוגע בבלמים, נגיד שקראתי על מישהו שעשה בחו"ל, טוב?): תיקח ניר שיוף דק (ניר 0 כמדומני, השחור) ותשייף קלות את הדיסקים הקדמיים ורפידות הבלם הקדמיות. לעיתים, עקב חום גבוה (וסוג רפידות נחות) נוצרת מעין הזדגגות (glazing) על הדיסק או על הרפידות. זה משפר את תחושת הבלימה.
כמובן! רק שמוסך מורשה בוגר אוניברסיטת טויוטה (מגמת היילקס, תואר שני בבלמים) יעשה את העבודה.
בברכה,
יוני5
LandRover makes me feel like God - full of mercy
היילקס 95, "31, נעול כפול
מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.
יש כאן נקודה אחרת .
עד היום ידעתי על מועצת חכמי זלמנסון שנפגשת בבור .
כאן אנחנו שומעים על מועצת חכמי חמס שממליצה על טיפול בלמים :twisted:
כדאי לך להחזיר את ההמלצות לשולח לפני שיהיה פיצוץ .
*****
דרך אגב ביום שישי האחרון מועצת חכמי הבור בראשותו של הרב זלמנסון ( שהשתתף בדיון הטלפוני ) ערכה דיון בנושא .
איך הינוקה XXX מחלץ את YYYY לאחר שבירת דפרנציאל קידמי בלנד רובר .
התברר שגם הרב הראשי הסתבך בחילוץ .
וכל זה התרחש במגרש הביתי של הרב בחג שבועות .
כנראה בגלל חילול כבוד הדפרנציאל שהסתובב בחג . :lol: :lol:
למזלם הרע לא היה להם הילקס לחילוץ לכן נערכה תפילה במנין חסר .
******
איציק
( יועץ סתרים לרבנות . מוסמך הילקס על ידי הרב הראשי ) .
איציק,
בתור יועץ לרבנות אתה צריך לדעת לא להלבין פני נבלה ברבים.
אפילו כתבתי שאני לא עשיתי זאת, אלא קראתי בחו"ל וסייגתי שהטיפול ייעשה ע"י מוסמך אוניברסיטה במגמה רלוונטית!
ועכשיו אתה מאשים אותי במרומז שאני שולח אנשים לטפל לבד בבלמים?
בוש והיכלם, וגש מיד לסוכנות לימוד הקריאה (והבנת הנקרא) הקרובה לביתך.
למען הסר ספק: אין לגעת לבד במערכות בלם!!!
יוני5 (עם ניר 0 ביד, אבל אף אחד לא רואה)
LandRover makes me feel like God - full of mercy
היילקס 95, "31, נעול כפול
מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.
אני לא בטוח שהבנת נכון,Originally Posted by Jinji
אבל הנה מה עושים :
דיסקים מFJ60
קאליפרס מFJ60 או מIFS, ועדיף מV6, הפיסטונים יותר גדולים
זה 100% BOLT ON בלי כול שינוים, ועובד יופי.
הנה עוד תמונה להמחשה כללית.
חורני, חורני, אבל יודע על איזה צד של המברג דופקים עם הפטיש.
היום שלי כבר עבר.
Don't make me break my foot in your ass
בדיוק לזה התכוונתי, מצטער אם לא הסברתי את עצמי מספיק ברור.Originally Posted by tzagi
הבנתי ממה שדורון רשם שבכל מקרה אצלנו יש את הדגם המשופר, האם זה באמת כך?
היילקס. כי המדרכות עליהן חונים בשטח הן די גבוהות.
אתה שואל את האדם הלא נכון,
לפי ידיעתי לא היו שינויים בברקסים בSOLID AXLE
אבל מה אני מבין? לא ראיתי חדש משנת 85
אבל אם הדיסקים שלך לא ניראים כמו בתמונות(SOLID ROTOR)
יש מקום לשיפור.
ג'ו,Originally Posted by tzagi
השנה האחרונה עם סרן חי בארה"ב היא באמת 85?
בנוסף, יש לך צילום של הדיסק והקליפר של השנתונים האלו?
לפי התמונות שהעלת מה שיש כאן כסטנדרט זה מה שמצולם.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
דיסק קידמי 79-85Originally Posted by ד ו ר ו ן
http://www.off-road.com/toyota/tech/..._clearance.jpg
ג'ו,
לפי הקישורים והתמונות היה שינוי בסרן הקדמי, בסרנים שיש בארץ יש את הדיסק המאוורר כמו שיש בדגמים המאוחרים אצלכם ולא הדיסק היחיד שיש בדגמים עד 85.
ההנאה שבאיטיות..
"The view of the Hilux from the back, often seen by others on the trail, rarely seen by anyone on the freeway."
Hary Wagner
ג'ו אתה סנילי, נסעת לפני שנה וקצת בהר חורשן בהיילקס 97. כמובן שמרוב התרגשות שכחת לבדוק לו את הבלמים :twisted:Originally Posted by tzagi
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
זה מה שיש להיילקסים בארץ בסרן הקדמי, דיסק 12 אינץ' מאוורר וקליפר שנראה זהה למה שבתמונה.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
Originally Posted by נמרוד
טוב, למדנו משהו חדש....במיקרה הזה אין הרבה מקום לשיפור
ונימרוד, אתה יודע שהיתכונתי לסרן ולא לגמל....נכון?
אפילו לא פירקתי לך את הגלגל בטיול , למרות שניסית להאשים אותי במשהו שקשור לברקסים....:-)
שמרו על קשר