Close
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    מושב בשרון
    Posts
    192

    Default צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    שלום
    מפרט לדוגמא: מנוע 5700 גיר 700 צמיגים 31

    מה ההבדל בצריכת הדלק בין בלייזר 2X4 לבלייזר 4X4

  2. #2

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    הם צורכים בערך אותו דבר, מה המטרה בשאלה הזו?
    הציבור מפולג ולכן הציבור יעשק
    What we've got here is failure to communicate. Some men you just can't reach...

  3. #3
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    מושב כפר אביב
    Posts
    82

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    זה כמו.........
    כמה שותה סיירה עים ארגז ארוך וסיירה עים ארגז קצר......

    איש גדול שותה הרבה איש קטן שותה קטן...............

  4. #4
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    מושב בשרון
    Posts
    192

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    חבר'ה, לא ביקשתי תגובה צינית , זה אני יודע לבד.

    אני אחדד: מה ההשלכות של הטרנספר בצריכת הדלק?

  5. #5
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    זניחות. נגיד ש2X4 עושה 10-15% יותר, אז מה?

    צפה לממוצע של מקסימום 5 קילומטר לליטר מבלייזר V8. ותתכונן ליותר גרוע.

    אבל זה השיקול שלך? צריכת דלק? מה אתה בדיוק הולך לעשות עם בלייזר 2X4???
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  6. #6
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    481

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    יש מספר פרמטרים לגבי צריכת דלק.

    מאחר ואתה משווה ל 4*2 אני משער שאינך מתכוון לנסיעת שטח כלל. ההבדל צריך להיות זניח אם כי זה מההערכהה ולא מניסיון.

    צריכה עירונית תעמוד על פחות מ- 1:4 בין עירונית, תגיע עד 1:5 אם תיסע רגוע מאוד, רכב לא עמוס מידי. מבוסס על בלייזר 1988 עם TBI.

    זכור שבבואך למדוד את הצריכה, עליך להכפיל את תוצאת החלוקה של הק"מ בליטרים ב-31 (קוטר הגלגל החדש) מחולק ב 29 (קוטר הגלגל המקורי) או במילים אחרות להכפיל את תוצאת החישוב ב- 1.068

    מוני
    מוני 0525-253642

  7. #7
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    מושב בשרון
    Posts
    192

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    תודה ,
    חישבתי עלויות שנתיות לבלייזר 2X4 כדי לשקול אפשרות לשימוש כרכב יום יומי.
    בחודשיים האחרונים אני נוהג ברכב שכור ואני מברר את האפשרויות לקנייה.
    לשטח יש לי סופה וכנראה כל עוד אין לי ילדים לא אחליף אותה

  8. #8
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    481

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    סליחה, אני לא מבין.

    יש לך סופה, הכלי נוסע נכון? תשקיע בו קצת כדי להפכו לרכב סביר גם לכביש ותעשה אותו לדו תכליתי.

    הבלייזר יעלה לך יותר דלק, תוספת תיקונים, ביטוחים, רישיונות ושאר מיני מרעין בישין. למה לך כל זה?
    מוני 0525-253642

  9. #9
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    מושב בשרון
    Posts
    192

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    מוני תודה על ההצעה

    האם לדעתך אפשר לשפר סופה ולהשיג נוחות ובטיחות בכביש ועדיין יכולות שטח
    כגון: מהלך מתלה נדיב וכו?

  10. #10
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,693

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    Quote Originally Posted by drumeran
    מוני תודה על ההצעה

    האם לדעתך אפשר לשפר סופה ולהשיג נוחות ובטיחות בכביש ועדיין יכולות שטח
    כגון: מהלך מתלה נדיב וכו?
    בטח! אם אתה לא צריך 4 דלתות, סופה היא כנראה רכב השטח המשתלם ביותר בישראל.

    אם אתה רוצה רכב כביש נוסף לסופה, אז למה לא לקנות פריבט פשוטה וטובה כלשהי?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  11. #11
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    481

    Smile חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    הייתה לי סופה בעבר - הייתי אז טירון בענייני שטח, לא שלמדתי יותר מידי מאז, אבל אכלתי הרבה חצץ עם הבלייזר.

    הסופה שלך היא הבסיס האולטימטיבי לשיפורי שטח. מנוע אדיר, אפשרויות נרחבות לעשות יחסית בזול כל מה שעולה בדעתך. - נכון שהרכב הוא די דרעק כיוון שהוא made in israel עם תת גימור.

    במקום להחזיק שני כלי רכב, שפר במידה סבירה את הסופה גם קצת בפנים ויהיה לך חצי פרייבט.

    הקפד על בטיחות - יותר חשוב מכל שטות אחרת. גם לבטחונך וגם לבטחונם של אחרים.

    בטיחות בגרושים:

    מראת צד ימנית פנורמית במידה קטנה מאפשרת שדה ראייה מצויין במעבר ננתיב ימינה.
    מראה פנורמית בתוך הרכב
    שמשות לא כהות מידי - לפחות לא שמשה אחורית
    צפצפת רוורס - עולה גרושים, קל לחבר לאור רוורס.
    צמיגים תקינים, לדעתי שילוב של 50% הוא אידאלי. שלי 100% שטח ואני משקשק בכביש ובמיוחד בחורף.
    ווישר - כן, עולה גרושים וכולם חוסכים.
    וודא שמערכת הבלמים שלך תקינה ולא בערך .אל תמתין לטסט.
    מערכת היגוי תקינה.
    קשת התהפכות חזקה.
    זכור שהרכב שלך לא כל כך תקני, כדאי שתיזהר בנהיגה בכביש
    ייתכן שיש עוד דברים, כדאי לך לבדוק הם חשובים לחייך.

    נהיגה זהירה ובטוחה ובמהירות מותאמת לתנאי השטח ולא מעל למותר- אתה לא בתחרות עם אף אחד על הכביש, גם אם מעצבנים אותך, הישאר רגוע.

    זה יותר חשוב מכל דבר אחר.

    לנסיעת שטח -
    הגבהות - לא פשוט, כיוון שיחייב אותך להתאים גם את הבולמים. הגבהות הן תחליף טוב לנעילות. - ראה כתבות באתר זה.
    נעילות - לדעתי lock right קדמי ואחורי - כמעט הכי זול ונותן תמורה מצויינת.
    קנה high lift מחלץ אותך מ- 90% מהצרות.

    יאללה, שתיהנה מכל רגע.
    מוני 0525-253642

  12. #12
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    מושב בשרון
    Posts
    192

    Smile חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    מוני תודה על התשובה המלאה .
    התוכנית שלי היא נעילות תחילה ולשפר לפי החשק (תחביב לא)

    לקח לי יותר משנה להחליט אם אני רוצה לקנות סופה ורכב פרטי או לאנדקרוזר ושאר הפשרות האפשריות
    ולבסוף העדפתי את את הדבר האמיתי (רכב שאפשר לשטוף אותו עם צינור בסוף היום גם מבפנים)
    ולטיול אין השלכות על יום העבודה למחרת.
    בלייזר זה גרסת האצ'בק לרכב חלומותיי "סברבן" שאיתו כן יש לי ניסיון בצריכת הדלק שכנראה לא שונה
    מהבלייזר (5700 2X4 וסרן אחורי עם 8 ברגים ) כלי מדהים וקצת ארוך מידי וחשבתי להתפשר על בלייזר במידה וצריכת הדלק תהיה פחותה.
    אז נשארתי עם שתי אפשרויות האחת סברבן (הדורשת לא מעט טיפול ובנזין אבל מוכרת מלא במס) או מזדה 5 גם שם שם אני אצליח להכניס את ארגז הכלים של העבודה (נוחייות של חדש , צריכת דלק סבירה וחיסרון גדול בנושא המיסוי לעצמאי המחזיק בנוסף סופה)

    יש משהוא עם נסיון או דעה בנושא ?
    תודה ערן

  13. #13
    חבר רשום
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    תל אביב
    Posts
    481

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    OK, עכשיו אני מבין שאתה לא תישבר בחקירה לעמות קלינגברג שנשבר ואישתו וונדה שנאה אותו בגין זה. לוקח זמן לקבל מידע.

    להלן הגדרת הבעייה כפי שהבינותי:

    אני מבין שיש לך סופה, שטוב לך להמשיך איתה כרכב שטח עם מעט שיפורים(לא כדאי לשטוף מבלי לייבש, הדרעק הזה גם ככה מחליד), גם אם היא במוסך, אתה יכול לעבוד עם רכב העבודה הרגיל.

    אתה מעוניין ברכב שני, שמטרתו עבודה שיהיה אמין ותמיד זמן לנסיעה שרצוי שלא יהיה שיכור דלק אבל שיהיה גדול ורצוי מוכר לצרכי מס.

    הפתרון: לא מחייב וסתם נקודות למחשבה.

    לא בקי בעניין המיסוי, אבל אם הוונדורה (/סיירה) מוכרת אזי האם הוונדורה לא תתאים לך? מספיק גדולה, אמריקאית, יש המונים כאלה ולכן תוכל להיפטר בבוא העת. אני חושב שתוכל למצוא דגמים חדשים יותר במחירים סבירים סביר מאוד שצריכת הדלק קצת טובה יותר מבלייזר/ סברבן ישן, לא מחייבת צריחה ולא תעשה אותך לנצרך. התקלקלה, יש לך את הסופה. אל תלך על רכב ישן מידי שתבלה איתו יותר מידי במוסכים, זה עולה כסף וזמן.

    בהצלחה
    מוני 0525-253642

  14. #14
    חבר רשום
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    מושב בשרון
    Posts
    192

    Default חוזר: צריכת דלק ב בליזר 4X4/2X4

    מוני תודה שוב על התשובה המנומקת ,
    עד לפני שנה היתה ברשותי ניידת טיפול נמרץ לשעבר "נטלי" רכב אדיר
    5700 TBI סרן אחורי 8 ברגים וגיר T-1 שעשה לי חיים קשים
    בעיה אלקטרונית שברוב הזמן גרמה לגיר להתנהג כגיר 3 הילוכים, עד היום לא הצלחתי לברר מה
    היה הגורם, התקלה התחילה לאחר שיפוץ גיר במכון מוכר ,לאחר דייון ארוך ומתיש עם בעל המכון
    הוחלט להוריד את הגיר ולהתקין אחר מאותו הדגם כדי לשלול את האפשרות ההגיונית שהגיר לא שופץ
    כהלכה, הרכב היה במוסך יומיים ולכן לא ראיתי במו עיני את החלפת הגיר ,
    עקב יחסי חברות בין דוד שלי לבעל המכון נתתי אמון בנעשה ,כמובן שלא נפתרה הבעיה והמשכתי
    בכיוון מחשב,רתמות , חישנים וכמובן הבעיה לא נפתרה (פראייר נכון?)
    לבסוף חבר שיש לו הרבה יותר זמן פנוי ממני קנה ממני את הרכב בתנאים של חיבה
    וכמובן לאחר שיפוץ גיר הרכב חזר לקדמותו .

    אולי אני קצת מגזים אבל האלקטרוניקה העודפת הזו מיצרת תקלות לא צפויות
    ולכן אני נמשך לרכבים היותר ישנים והפחות אלקטרוניים
    האם לדעתך אני צודק או שדעתי מוקצנת מהניסיון הלא מוצלח שלי עם הוונדורה ???

    תודה , ערן

Similar Threads

  1. סטרטר ל8 צילינדר/בליזר
    By יריב קלר ברוך in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 21-01-06, 20:54
  2. סטרטר ל8 צילינדר/בליזר
    By יריב קלר ברוך in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 04-12-05, 09:48
  3. שברולט בליזר/יוקון 1992 למכירה
    By rieger in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 09-02-05, 18:49
  4. מחפש בליזר
    By דודו 23 in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 2
    Last Post: 24-09-04, 15:39
  5. מחפש cj7 או בליזר
    By danel bar-sade in forum לוח המודעות של ג'יפולוג
    Replies: 0
    Last Post: 11-12-03, 11:25

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •