Close
מציג תוצאות 1 עד 13 מתוך 13
  1. #1
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    377

    ברירת מחדל סיפור פשוט....

    מבוא:

    לפני 4 שנים קניתי לנד רובר דיסקברי בנזין שנת 94. קניתי רכב שמור מאוד ממשפחה צפונבונית שלא ראה שטח ב5K מתחת למחיר מחירון כאשר רכבים אלה נמכרים בד"כ במחירי שחיטה.
    כאשר קניתי את הרכב היה ידוע שהקפיצים+בולמים האורגינלים גמורים.
    נסעתי שבוע ברכב ותוך שבוע הוחלט לשדרג את הרכב במע' קפיצים+בולמים+מיגון וצמיגים חדשים.
    ביום שישי נסעתי עם כמה חבר'ה למעלה נורי לשחק ברכב שעדיין היה עם מתלים מקוריים וצמיגי כביש! 2-3 נסיונות בלי להשתולל וויתרתי למעלה.
    יומיים לאחר מכן התייצבתי אצל המשפר והדיסקו התחדש בקפיצים +בולמים 2" דרופקיט אחורי ומיגון ביצה קדמי.משם נסעתי לצמיגאי והרכב התחדש ב 4 צמיגי AT גדולים יותר חדשים 245*75*16.
    כבר בנסיעה הבייתה הרגשתי רעידות מעצבנות בהגה במהירויות של 80 קמ"ש פלוס. כל מהמורה / סדק /מכסה ביוב /חריץ רעידות בהגה. ומדובר בכבישים "טובים" כמו נתיבי איילון או דרך נמיר!!!!בעיה!!!!!

    הסרט:

    יום למחרת נסעתי למוסך שלי ,בחור צעיר שאפתן ובלי דווינים כמו אחרים (עוד נגיע אליהם) בדק פירק הרכיב הלך בשיטת האלימנציה תושבות,תפוחים,תיבת הגה,קינגפינג,מוטות רדיוס,דריישפטים וכו' וכו'
    מלא חלקים ומושגים שאין אני מכיר /מבין. הפסיקה הייתה תבדוק מול המשפר למרות שהכל נראה תקין.
    נסעתי למשפר עבר על ההתקנה בדק ופסק שמבחינתו הכל תקין, בסה"כ מע' המתלים שנקנתה נוסעת באלפי דיסקואים,לא משהו קיצוני.
    השלב הבא לאחר התיעצויות היה ללכת לאיזון גלגלים -הלכתי למכון ותיק בדרום העיר,עשו מה שעשו ואמרו לי שמבחינתם הרכב פיקס. תזכורת הרכב רועד בכל חריץ וגבשושית מעל 80 קמ"ש.

    התייעצתי עם חבר בעל מכון בדיקת רכב אמר שווה לבדוק דרישפטים-נבדק הכל תקין.
    טוב הגיע הזמן ללכת לתותחים!

    הסרט הופך להיות רע:

    שישי בוקר התייצבתי אצל גורו א' לאחר תיאום קיבל אותי(היו עוד כ10 לקוחות/חסידים) בחצר במאפים וקפה והרצאה של שעה בערך בנושא: "איזה חכם אני,איזה טיפשים כל השאר"....אני התרכזתי בקפה.
    לאחר שעה מתישה בא בחן את הרכב (לאחר ששמע את הסיפור) 2 דקות בעין בלבד ופסק: הרכב עקום לא מאוזן גש תקן ואח"כ חזור אלי.

    חזרתי למשפר העלתי בפניו את הטענות , אמר אכן הרכב לא הכי מאוזן אבל אין קשר תרצה נחליף.
    רציתי והחלפנו, הקפיצים הקודמים היו רכים וקצת שקעו. ליתר ביטחון הוזמנו קפיצים HD.
    זה הזמן והמקום להודות לאורן ונועם מקוני על השירות.תודה

    הסרט הופך להיות רע מאוד:

    עד עכשיו ביזבזתי הרבה זמן ועצבים ומעט כסף, הלכתי לגורו ב' האיש בעל מקצוע מוערך ביותר והזהירו אותי שיעלה כסף אבל "הוא שווה כל אגורה"...
    הגעתי לאחר נסיעה של כשעה קיבל אותי בחביבות סיפרתי הסברתי אמר לי שמבחינתו הוא רוצה לבדוק הכל מהתחלה...יאללה בסדר.
    שעתיים קפה הבדיקה העלתה 2 תושבות מנוע בלויות וכמה חיזוקים וכיוונים שלם סע לשלום. 2 ק"מ נסיעה הספיקו לי לחזור למוסך.הבעיה לא נפתרה.
    גורו ב' לקח את הפרויקט באופן אישי ובדק בעצמו את הרכב שעה -שעתיים קפה ונמצאה הבעיה מוט שפור או פנהרד (לא זוכר) עקום-יאללה בסדר החלק נלקח לאחר כבוד ובעזרת איזה מכונה יושר.
    גם נאמר לי במפורש שמזלי שהגעתי אליו כיוון שיש לו מכונה שלאחרים אין ואצל אחרים הייתי צריך לקנות חלק אחר.
    שילמתי כמה מאות ₪ ניפרדתי לשלום 5 ק"מ לאחר מכן כבר בצומת סילבר ההגה רועד.
    שבוע אחרי הרכב נשלח בלעדי על מנת לתת למוסך זמן ושקט לבדוק טוב טוב את הרכב. (ולתת לי צ'אנס לעבוד קצת) בצהריים טלפון שמבשר לי חגיגית שהבעיה אותרה וצריך להחליף מוט הגה-יש אישור? קיבל אישור! למחרת באתי לקחת את הרכב, קיבלתי הסברים התנצלויות וחשבונית.
    יאללה כמה ק"מ אחרי כן הבהירו לי שמוט הגה חדש ונוצץ יש ורעידות ברכב כרגיל.
    חזרה למוסך גורו ב' בהלם לא מאמין לוקח סיבוב בשדה שמאחרי המוסך חוזר חיוור והבעת הניצחון נמחקת מפניו. ואז הוא טוען שאין ברירה אלה להחליף/לשפץ את תיבת ההגה. ושהוא בטוח שזה יפתור את הבעיה. עכשיו התחלתי גם להתרגז ותבעתי הסברים על החלקים שהוחלפו והכספים ששולמו.קיבלתי כל מיני הסברים על תקלה חמקמקה וכו' וכו'. בקיצור תם עידן הגורויים בחיי.

    לקראת סיום:

    טוב בהמשך דיברתי התייעצתי עם עוד בעלי מקצוע והמוסכניק שלי שממש התבאס שהוא לא מצליח לפתור את הבעיה,נעשו פעולות ובדיקות שונות ומשונות (כולל 2 צמיגאים ) אבל הרכב ממשיך לרעוד! עד שהגעתי לחבר פורום בעל מוסך (לא 4*4) שאמר לי שיכול להיות שיש בעיה בזוית הקסטר ושזה תהליך כואב וארוך (אם זו הבעיה). באותו יום החלטתי להרים ידיים ו"לחיות עם זה" .זה גם גורם לא לעבור את 110 קמ"ש!! כל טיפול ביקשתי לבדוק שאין לי איזה חלק רופף ו/או מתפרק על מנת שאני לא אשאר יום אחד עם ההגה ביד.
    כך עברו להם 3.5 שנים (חצי שנה הראשונה התרוצצתי סביב הרעידות) שלווים למדי הדיסקו שקלט את הבעסה שלי פינק אותי וכמעט לא ייצר תקלות וגם התקלות הבודדות שייצר היו קלות זולות ולא ממש באשמתו. במהלך 4 השנים עברתי כ-60 אלף ק"מ. ההלטה שלי הייתה שביום מהימים אצטרך להחליף את המתלים אחליף אותם למידה אורגינלית כיוון שיש בעיה לא פתורה ברכב וההגבהה מקצינה את הבעיה-הגיוני לא? לפני כשנתיים נסדקו 2 הצמיגים האחוריים שלי והוחלפו באחרים.

    סוף הדבר:

    לפני כשבוע בשעה טובה פנצ'ר ראשון ברכב בגלגל הקדמי. מחליף לספר, יומיים לאחר מכן מגיע לפנצ'ריה ומודיעים ומראים לי שהצמיג גמור ושהימני זמנו גם הגיע. אחלה קונה זוג חדש מאותה חברה דגם חדש יותר.מבחינתי אין בעיה 4 שנים ו60 אלף ק"מ זה בסדר לצמיגים ואפילו התפנקתי בלי פנצ'ר...
    ימים ספורים לאחר מכן אני מגלה לתדהמתי שהרעידות נעלמו! לא מאמין אני נוסע ל"גבשושיות" מוכרות שבהן ההגה היה מתזכר לי את הכביש ואכן כן הרעידות נעלמו...אפילו קצת מתגעגע....
    זהו מצטער על הסיפור הארוך. תודות לבעלי מקצוע רבים שלא הוזכרו ששמעו יעצו בדקו ותמכו.

    מסקנות:

    א. גורויים יש רק בהודו.
    ב. כל מה שאומר בעל מקצוע לקחת בעירבון מוגבל,יש להם ימים טובים וגם פחות טובים.

    פירסמתי את ה"סיפור" גם בפורום הצהוב לכן אני מצפה בפורום זה יותר להערות כיצד קורה שיותר מ 20 בעלי מקצוע מתחומי הרכב השונים לא עלו על "שטות" כזו וכו'.
    אם אפשר הערות ענייניות (אני יודע של"ר רכב חרא)
    תודה

  2. #2

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    עזוב לנדרובר זה חרה אוטו - העניין שיש חרה נהג!

    מה אתה רוצה בדיוק?
    הלכת למשפרים ומכונאים, סיפרת שהצמיגים חדשים, ועברו אח"כ עוד איזון ובדיקה - כל אדם נורמלי היה מוחק את הצמיגים מאופציית התקלות, שכן הם נבדקו פעמיים ע"י בעל מקצוע ונמצאו תקינים.
    מכאן ממשיכים לאפשרויות אחרות.

    האמת, כשקוראים את מה שכתבת מהתחלה, זה נראה די ברור.
    בהתחלה האוטו תקין (עד כמה שדרעקרובר יכול להיות תקין... ).
    אח"כ אתה מחליף מתלים - עדיין הכל תקין.
    אחרי יומיים אתה מחליף צמיגים - פה מתחילה הבעיה בסיפור שלך - אז הגיוני שכאן הבעיה.
    אבל זו חכמולוגיה שלאחר מעשה. אתה כותב שהצמיגים חדשים, ושאח"כ הלכת לבדיקה נוספת והם יצאו תקינים מאוזנים ונורמלים (עד כמה שמשהו בדרעקרובר יכול להיות נורמלי... ), אז ההמשך הגיוני.

    אבל הנה תסמונת בעל לנדרובר אופיינית - 3.5 שנים שאתה עם הגרוטאה, רק מילים טובות היה לך להגיד ולכתוב עליה. את זה שהיא רועדת מעל 80 לא הזכרת - רק לאחר שהבעיה נפתרה.
    גילוי נאות, הא?

    יוני5
    (עם היילקס שרועדת מעל 120 קמ"ש..... כנראה.... לא ניסיתי.....)

    יוני5
    LandRover makes me feel like God - full of mercy
    היילקס 95, "31, נעול כפול

    מדינה חופשית. אתם לא חייבים להסכים איתי. אתם יכולים להמשיך לטעות.

  3. #3
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    377

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    ציטוט נכתב במקור על ידי יוני5
    עזוב לנדרובר זה חרה אוטו - העניין שיש חרה נהג!

    מה אתה רוצה בדיוק?
    הלכת למשפרים ומכונאים, סיפרת שהצמיגים חדשים, ועברו אח"כ עוד איזון ובדיקה - כל אדם נורמלי היה מוחק את הצמיגים מאופציית התקלות, שכן הם נבדקו פעמיים ע"י בעל מקצוע ונמצאו תקינים.
    מכאן ממשיכים לאפשרויות אחרות.

    האמת, כשקוראים את מה שכתבת מהתחלה, זה נראה די ברור.
    בהתחלה האוטו תקין (עד כמה שדרעקרובר יכול להיות תקין... ).
    אח"כ אתה מחליף מתלים - עדיין הכל תקין.
    אחרי יומיים אתה מחליף צמיגים - פה מתחילה הבעיה בסיפור שלך - אז הגיוני שכאן הבעיה.

    אני מצטער אם לא הובנתי נכון. הרעידות הורגשו בערך שבוע-שבועיים אחרי המתלים והצמיגים,לכן לא יכולנו לייחס את הבעיה לצמיגים.


    אבל זו חכמולוגיה שלאחר מעשה. אתה כותב שהצמיגים חדשים, ושאח"כ הלכת לבדיקה נוספת והם יצאו תקינים מאוזנים ונורמלים (עד כמה שמשהו בדרעקרובר יכול להיות נורמלי... ), אז ההמשך הגיוני.

    אבל הנה תסמונת בעל לנדרובר אופיינית - 3.5 שנים שאתה עם הגרוטאה, רק מילים טובות היה לך להגיד ולכתוב עליה. את זה שהיא רועדת מעל 80 לא הזכרת - רק לאחר שהבעיה נפתרה.
    גילוי נאות, הא?

    סברתי בעבר ששפר עלי מזלי ונפל בחלקי דיסקו מצויין ואני חושב זאת גם עכשיו!!!!
    אכן נסעתי 4 שנים על דיסקו רועד אבל היה ברור שהרכב לא "אשם" כיוון שהספקתי ליסוע כשבועיים לפני השיפורים.כמו כן העלתי שירשור כאן או בצהוב לפני זמן רב וביקשתי רעיונות לרעידות. אגב לרעידות בסוף התרגלתי וכבר לא ממש הרגשתי אותן....

    יוני5
    (עם היילקס שרועדת מעל 120 קמ"ש..... כנראה.... לא ניסיתי.....)

    יוני5

  4. #4
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    377

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    אגב
    אם בצמיגים יש דפקט לא מאורים לעלות על זה באיזון הגלגלים (עשיתי פעמיים)
    ובמכון כיוון פרונט לא רואים את זה (גפ פעמיים) ???

  5. #5
    מנהל פורום
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    16,995

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    לא תמיד, ולכן המלצנו כאן כבר מספר פעמים, במקרים של רעידות שלא נפתרות, לשאול סט גלגלים מחבר ולראות מה קורה.

  6. #6

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    איפה אתה הייתה 4 שנים
    כל אחד אומר מה שאומר יש כאלה בתשלום ויש כאלה על בסיס חברי
    יש כאלה שמחליפים חלקים ( כמובן בתשלום ) ;-)
    יש כאלה שמוצאים חלקים שדורשים באמת החלפה ( סה"כ הרכב בשימוש ולא חדש ) ומקשרים את החלק המוחלף לתקלה .
    ואתה ממשיך מגורו לגורו .... ממוסך למפגש ומבור לקומזיץ
    וההגה רועד 8)
    ****
    גם אותי שאלו . וגם אני אמרתי את דעתי .... ועברו להם עוד כמה שנים
    והיום אתה אומר שהכל בסדר וזה היה הצמיגים . :!:
    *****
    למיטב זכרוני בעבר כבר היתה הודעה משמחת על על איזה חלק שהוחלף והכל בסדר :-)
    *****
    נכנסים למוסך / גורו הראשון עוד לפני 4 שנים ונותנים לו את הרכב ושואלים על מה בדיוק הוא לקח כסף ?
    או שאולי נאמר לך מראש שהכל בתשלום ואין בטחון שהפעולה תיפתור את התקלה .
    בדיוק כמו ברפואה יש פעולות ויש בדיקות שאין אפשרות לדעת מה יהיו התוצאות .
    ****
    אבל כאשר אתה מקפץ ממקום למקום
    היום אתה עוד שואל שאלות ?
    אתה יכול לספר לנו בשמחה שנמצא מקור התקלה .
    *****
    איציק

  7. #7
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Feb 2004
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    481

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    חוכמה שלאחר מעשה, אבל רלוונטית להרבה תקלות.

    הרבה פעמים אתה מגיע למוסך, יש בעייה, המוסך בודק ועולה על חלק מקולקל שניזוק כתוצאה שנגרמה מהבעייה ועל דברים קרובים ומתקן אותם בתקווה שזה יפתור הבעייה ולא היא.

    קצת קשה להאשים את המוסניקים, זה לא מדע מדוייק.

    גם רופאים כורתים לפעמים את האיבר הלא נכון.

    כך החליפו לך מערכות הגה וכד' אלו כנראה נפגמו ע"י הצמיגים הדפוקים.
    מוני 0525-253642

  8. #8

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    פוקסי.
    מה אתה בוכה. הכל לטובה.

    החלפת חצי אוטו בהתחלה... ונהנית מדיסקו אמין יחסית.
    את הכסף בכל מיקרה היית צריך להשקיע מתישהו. :smile:

    קבל שאפו על האופי המזוכיסטי, לסבול 4 שנים של רעידות מעל 80 קמ"ש.
    כל הכבוד. :mrgreen:

  9. #9
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Oct 2005
    מיקום
    כאן בדרך לשם
    הודעות
    612

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    ציטוט נכתב במקור על ידי fuksi
    אגב
    אם בצמיגים יש דפקט לא אומרים לעלות על זה באיזון הגלגלים (עשיתי פעמיים)
    ובמכון כיוון פרונט לא רואים את זה (גפ פעמיים) ???


    היה פה בחור חדש שקנה GV קצר עם צמיגי GY AT במידה המקורית , גם לו היתה בעיית רעידות חמורה , חיפש עזרה במוסכים .... חיפש גם אצל פנצר מאכרים .... איזן ..... בקיצור גורנישט 1!!

    יום אחד דיבר איתי ושאל אם אני מעונין למכור לו סט רזרבי של צמיגים שהיה לי , הסכמתי ...

    הגיע ,ובדרך סיפר לי את הסיפור ... החלפנו גלגלים ... הפלא ופלא - הרכב שלי נידבק ברעידות ושלו החלים !!!

    מייד לפני שהרכב שלי יתחיל להתרגל לחולי החלפנו חזרה ... צמיגים לא מכרתי לו אבל הרגשה טובה זה בטוח !!

    הבחור הבריא מפרקינגסון , הצמיגים הסוררים נשלחו לבדיקה ו מכאן לא ידוע מה ניגמר...


    מסקנה :

    הרעידות -תוצאה ישירה של צמיגים פגומים!!!
    לא מוריד את הזבל,נקודה .:oops:

  10. #10
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    377

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    ציטוט נכתב במקור על ידי grand
    פוקסי.
    מה אתה בוכה. הכל לטובה.

    החלפת חצי אוטו בהתחלה... ונהנית מדיסקו אמין יחסית.
    את הכסף בכל מיקרה היית צריך להשקיע מתישהו. :smile:


    תירגע,לא החלפתי חצי אוטו.למעט 1800 ש"ח ששילמתי לגורו ב' שהחליף לי חלקים ועוד כמה מאות ש"ח למכוני פרונט-לא נגרמו לי הוצאות כבדות.
    מה שכן שילמתי בהתרוצצויות לא מעטות למזלי אני עצמאי שיכול לנהל את העסק בשלט רחוק(כמעט).



    קבל שאפו על האופי המזוכיסטי, לסבול 4 שנים של רעידות מעל 80 קמ"ש.
    כל הכבוד. :mrgreen:
    זה לא כל כך נורא כמו שזה נשמע ,בפקקים של גוש דן אשתי שנוהגת קבוע על הרכב לעבודה לא סבלה יותר מידי....

    לאיציק-אצל גורוייים הייתי רק פעמיים,למדתי מהר את הלקח ואח"כ הלכתי ו"הטרדתי" יותר בקטע של התייעצויות בעלי מקצוע אחרים.לקבל רעיונות חדשים.

  11. #11
    חבר רשום nir.samo's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Mar 2005
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,431

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    אותו מקרה - גישה שונה:
    בדיסקו שהיה לי הופיעו רעידות בין 110 ל-120 וצפונה מזה נפסקו.
    אני, שהיה לי לפני כן סמוראי (וגם בגלל הכבישים של אפריקה) בכלל לא שמתי לב עדשנוסע אמר לי הצמיגים לא מאוזנים.
    בהגיע זמנם הוחלפו הצמיגים והתקלה חלפה לה!
    אם רק היית שואל כאן...

  12. #12
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Aug 2007
    מיקום
    מושב בשרון
    הודעות
    192

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    מי היצרן של הצמיגים ? ומה הדגם?

    פרט חשוב לנו, שאנו משקיעים את מיטב כספנו וקונים מותג, וסומכים על העובדה שהוא
    איכותי וחדש ולכן הוא יהיה האחרון שנבדוק כאשר מופיע תקלה.
    בבקשה תפרט . בתודה , ערן דרומר

  13. #13
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Jun 2003
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    377

    ברירת מחדל חוזר: סיפור פשוט....

    קומו AT מהדגם הישן (4 שנים)
    תקלות קורות (מי שלא מייצר לא טועה) אולם אני לא מבין איך 2 פנצ'ריות מכובדות ו 2 מכוני איזון מהותיקים בארץ לא עלו על זה או לפחות לא אמרו שזה ייתכן ודרושה בדיקה....

נושאים דומים

  1. הסבת 110 - פשוט מדהים
    על ידי nirs בפורום פורום לנדרובר Land Rover
    תגובות: 43
    עדכון אחרון: 25-06-10, 08:01
  2. מיכל מים - יותר פשוט מזה, אין.
    על ידי חנן גולומבק בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 15
    עדכון אחרון: 04-06-07, 23:35
  3. מחפש - ג'יפ CJ - רגיל, פשוט...
    על ידי omri_t בפורום לוח המודעות של ג'יפולוג
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 25-06-05, 12:13
  4. אום נעילה פשוט, לא תעופתי.
    על ידי gali בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 1
    עדכון אחרון: 08-05-04, 14:15

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •